Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Janneh  (gelezen 6315 keer)

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2023, 13:27:02 »
Mocht Sarah terugkomen dan verwacht ik dat de punten in de app gewoon terugkomen, maar voor nu moeten ze die punten natuurlijk weghalen bij iedereen die vol in deze tunnel gedoken is...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2023, 17:40:03 »
Mocht Sarah terugkomen dan verwacht ik dat de punten in de app gewoon terugkomen, maar voor nu moeten ze die punten natuurlijk weghalen bij iedereen die vol in deze tunnel gedoken is...
Dat kan niet, want je bent die punten nu al kwijt, en kunt ze niet inzetten en je mist daardoor ook een verdubbeling. Dus ook al komt Sara volgende aflevering terug en kun je daarna weer punten op haar inzetten en krijg je je punten van afgelopen aflevering dubbel terug, dan ben je nog benadeeld.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2023, 17:47:30 »
En toch hoop ik dat ze terugkeert want dan hebben we geen afvallerloze aflevering :P
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2023, 17:55:42 »
Het kan zijn dat Sarah terug komt en je gewoon weer punten op haar in kan zetten wanneer ze in afl. 3 belandt. En dat iedereen die in afl. 1 op haar punten had ingezet die gewoon blijvend kwijt is, ze was in principe ook afgevallen.

Maar ze is dan niet de mol want dat zou het heel oneerlijk maken voor alle appspelers die in afl. 1 op haar hadden ingezet en werden afgestraft, terwijl ze het goed hadden.

Er zullen altijd appspelers zijn die toch op haar inzetten. En zo erg is het ook niet als iedereen weet dat één kandidaat niet de mol is. Het is vaker zo geweest dat een kandidaat door bijna niemand wordt verdacht.

Maar het had veeeeeeeeeel logischer geweest als Sarah gewoon nog in de app had gestaan, iedereen weet dat ze nog onderdeel is van afl. 2! Ik snap het niet zo goed eigenlijk.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2023, 18:24:27 »
Tenzij…. Sarah de mol was, dan krijg je op de achtergrond een verdubbeling van je molpunten en dan zou je vanaf afl3 in principe weer quitte staan met mensen die niet op haar ingezet hebben in afl 1 en op die manier de punten hebben verdubbeld.

Vreemd scenario, maar zou denk ik kunnen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2023, 18:40:32 »
Ik heb sowieso al een hekel aan die app en was al bang voor als eens iets als dit zou gebeuren dat mensen dan alleen maar denken aan punten en hoe dat geregeld moet worden.

Rood scherm betekent gewoon afgevallen en niet de mol. Dat iemand terug in het spel kan komen doet daar niet aan af. Leuk dat we zo paranoia zijn dat we denken dat het toch kan, maar ik zie de makers dit echt nooit doen. En het laatste waar die zin in hebben is hun spel aan te passen, omdat er een app gespeeld moet worden.
Het is wel eens gebeurt in buitenlandse edities, maar dat vond ik eigenlijk alleen maar een verwarrende en saaie twist.

Wat ik wel raar vind is dat we deze aflevering al zagen dat Sarah terug kan komen. Waarom niet volgende week spectaculair openen met die twist? (dan was het overigens ook logischer dat ze uit de app lag) Misschien gewoon een keuze, maar het zou me ook niks verbazen als er meer aan de hand is. #ditjaarisallesanders
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2023, 18:42:34 »
Tenzij…. Sarah de mol was, dan krijg je op de achtergrond een verdubbeling van je molpunten en dan zou je vanaf afl3 in principe weer quitte staan met mensen die niet op haar ingezet hebben in afl 1 en op die manier de punten hebben verdubbeld.

Vreemd scenario, maar zou denk ik kunnen.
Dat kan niet, want je mist de verdubbeling nu (die kunnen ze weer teruggeven), maar ook de verdubbeling bij de volgende aflevering, omdat je die punten die je nu kwijt bent (maar later pas weer terugkrijgt) nu niet in kunt zetten (en dus niet kan verdubbelen).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2023, 19:35:16 »
Mensen die nu op  Sarah hebben ingezet, zullen die punten terugkrijgen. En ze zullen ook verdubbeld worden.

Maar wie zet er nou in op haar, als ze inderdaad terugkomt? Dat kan alleen als ze tijdig in het spel terugkomt, toch?

Tijdens de aflevering kun je nog switchen, immers, maar hoe kort op de eliminatie kan dat ook alweer?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2023, 20:09:20 »
Dat kan niet, want je mist de verdubbeling nu (die kunnen ze weer teruggeven), maar ook de verdubbeling bij de volgende aflevering, omdat je die punten die je nu kwijt bent (maar later pas weer terugkrijgt) nu niet in kunt zetten (en dus niet kan verdubbelen).

Kan wel, want dan zou je de molpunten achter de schermen nogmaals verdubbelen.

Maar zoals hierboven ook al aangegeven, die app is niet zo belangrijk en mag het spel mijns inziens niet beperken. En als het nodig is om de boel eens flink op te schudden dan doet de productie dat gewoon!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2023, 20:35:59 »
In De Mol Vlaanderen houden ze er altijd rekening mee dat de terugkerende kandidaat nog de Mol kan zijn.
Dat klopt helemaal niet. Ook in Vlaanderen is het rode scherm gelijk aan "niet de mol". Nog nooit heeft de mol een rood scherm gekregen.
1x was het rode scherm niet de originele afvaller, maar toen had Gilles in de aflevering gezegd dat hij 1x zou liegen. De leugen was dat Eva (in dit geval) niet de test het slechtst had gemaakt en daar meteen van op de hoogte werd gebracht door Gilles. In principe kon zij dan wel de mol zijn, maar was er wel gecommuniceerd dat het gelogen was en iemand anders de test het slechtst had gemaakt.

Voor mij kan de mol geen rood krijgen, tenzij dat tegenover de andere kandidaten duidelijk wordt gecommuniceerd. De afvaller kan wel een kans krijgen om terug in het spel te komen, maar deze is nooit de mol. Niet in Nederland en niet in Vlaanderen.
Sarah is dus niet de mol.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2023, 21:03:22 »
Er is wel degelijk een mol die een rood scherm heeft gekregen
Spoiler: buitenlandse molreeks (klik om te tonen/verbergen)

Dus het kan wel, maar ik vind Sarah gewoon niet verdacht in de aflevering , behalve het optreden na haar exit .  Dus is ze de mol, waarschijnlijk niet , maar het kan nog steeds
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 21:42:52 door Heinz, Reden: spoilertags toegevoegd »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2023, 21:26:18 »
Dat rode scherm voor
Spoiler: buitenlandse molreeks (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 21:42:31 door Heinz, Reden: spoilertags toegevoegd »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2023, 21:39:38 »
Tuurlijk mee eens foxhunter, want als maker kan je niet een risicovol spel opzetten met je mol ( die net rood kreeg ) en een kandidaat. Want stel je voor dat je mol verliest, dan zit je mol thuis en heb je een probleem met je format .

Ging er mij meer om dat het al gebeurd is dat een mol rood kreeg en het dus voor mij nog niet uitgesloten is dat Sarah de mol kan zijn. Voor mij ligt het puur aan haar taak in de volgende ronde en de kans of ze terug kan keren .    Als er een risico is dat zij door haar taak niet te halen eruit kan vliegen, gaat ze de mol niet zijn . Is het een gegeven dat ze eigenlijk zoiezo terugkeert dan sluit dat haar molschap niet uit

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2023, 21:40:52 »
Is in mijn ogen de Mol sowieso niet meer maar vond het wel jammer dat ze het rode scherm kreeg, kwam over als een leuke kandidate. :(
Zag het overigens al mijlenver aankomen dat zij rood ging krijgen met hoe vaak ze in beeld kwam, sjongejonge
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2023, 21:41:17 »
Verwijzingen naar buitenlandse molseries graag in spoilertags zetten voor degenen die ze nog niet gezien hebben. (Ik zal het hierboven even doen.)

Dat de Mol een rood scherm gekregen heeft is naar mijn weten dan twee keer gebeurd. Een keer in
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2023, 22:08:59 »
Dat rode scherm voor
Spoiler: buitenlandse molreeks (klik om te tonen/verbergen)
Voila, dat dus. Ik heb die reeks deels gevolgd en heb gewoon afgehaakt. Dat wordt hier niet gepikt op die manier.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2023, 13:48:57 »
Moest ze terugkomen ga ik Lo in dit topic hard moeten analyseren.

Toffe kandidate wel, maar voorspelbare (blijvende?) afvaller omdat ze wel echt heel veel in beeld was.

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2023, 18:14:15 »
Dat zal jou nog lastig vallen aangezien ik nimmer en te never in dit topic gesproken heb! Oops. Nu dan toch. Awel, zulle :-X :-[
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2023, 23:38:06 »
Hm, theoretisch gezien zou het best kunnen dat ze als mol terugkeert na het rode scherm. Het zou mooi passen als mijn schot-voor-de-boeg-mol toch niet uit het spel zou liggen  ::rofl::
Maar het lijkt mij niet echt waarschijnlijk; ze heeft toch ook wel anti-mol punten gescoord bij mij (met name opdracht 2, als mol zou ze toch echt niet bij de zangers willen/moeten zitten).
En de app is niet alles, lijkt mij, maar toch heel onduidelijk voor de mensen die Sarah terecht zouden verdenken (als ze de mol blijkt). Dat is natuurlijk wel op te lossen (op de manier die annebeestje aangeeft), maar dat levert in de praktijk - denk ik - teveel vraagtekens en klachten op. Voor nu streep ik Sarah weg als mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2023, 11:33:32 »
Dat zal jou nog lastig vallen aangezien ik nimmer en te never in dit topic gesproken heb! Oops. Nu dan toch. Awel, zulle :-X :-[

Ik dacht dat je wel fan was van een mol met rood scherm ;D en heb gewoon weer heel veel zin om de analyseskills boven de halen :D. Een fijn seizoen gewenst ::ok::