Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Janneh  (gelezen 6337 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2023, 11:37:02 »
Ik dacht dat je wel fan was van een mol met rood scherm ;D en heb gewoon weer heel veel zin om de analyseskills boven de halen :D. Een fijn seizoen gewenst ::ok::

Hm, theoretisch gezien zou het best kunnen dat ze als mol terugkeert na het rode scherm. Het zou mooi passen als mijn schot-voor-de-boeg-mol toch niet uit het spel zou liggen  ::rofl::
Maar het lijkt mij niet echt waarschijnlijk; ze heeft toch ook wel anti-mol punten gescoord bij mij (met name opdracht 2, als mol zou ze toch echt niet bij de zangers willen/moeten zitten).

Eerst deel, volledig akkoord. Het zou in principe gewoon kunnen, het is geen regel.

Tweede deel, gedeeltelijk akkoord. Als ze de mol was kon ze hier al veel geld wegspelen. Maar dit is dus niet gebeurd, enorm onmols. Tenzij er geld in de pot moest om weer weggespeeld te kunnen worden. Zo mogen we eigenlijk niet denken, maar tegenwoordig vertrouw ik de makers hier niet meer in.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2023, 12:42:01 »
Eerst deel, volledig akkoord. Het zou in principe gewoon kunnen, het is geen regel.

Tweede deel, gedeeltelijk akkoord. Als ze de mol was kon ze hier al veel geld wegspelen. Maar dit is dus niet gebeurd, enorm onmols. Tenzij er geld in de pot moest om weer weggespeeld te kunnen worden. Zo mogen we eigenlijk niet denken, maar tegenwoordig vertrouw ik de makers hier niet meer in.

Ja, klopt. Ik ben daarom van het idee afgestapt dat Sarah nog de mol kan zijn.
En ja, dat ze dan eerst de kas gaat spekken en toch de mol blijkt: dat zou misschien nog kunnen, maar ik geloof het niet meer. Dat lijkt me heel verwarrend om dat zo te doen.

Hopelijk komt er geen veiling of dat kandidaten een graai uit de pot kunnen doen om door te kunnen naar de volgende ronde... Of dat Sarah alsnog de pot plundert in afl. 2; ik zou dat echt niet leuk vinden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2023, 12:48:34 »
Hopelijk komt er geen veiling of dat kandidaten een graai uit de pot kunnen doen om door te kunnen naar de volgende ronde... Of dat Sarah alsnog de pot plundert in afl. 2; ik zou dat echt niet leuk vinden.

Laten van het beste uitgaan en dit inderdaad nog in kleine lettertjes houden. Maar het is helaas niet uit te sluiten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2023, 16:51:17 »
Ik ga ervan uit dat Rick (de regisseur) zich aan zijn woord houdt en dat de Mol dus geen rood scherm kan krijgen.
Gebeurt dat toch, dan is dat wat mij betreft zo'n beetje het morele failliet van het spel...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2023, 16:52:33 »
Ik ben zeker een enorme fan van een mol met een rood scherm. Maar ik heb er dit seizoen over gezegd dat ik het wel zie gebeuren nog. M.a.w. het is nog niet gebeurd. Sarah is kandidaat. Maar het geeft een aanzetje in aflevering 4 of 5 ofzo om het nogmaals te doen maar dan met de echte mol.

Misschien al wel meteen in de aankomende aflevering omdat het Sarah niet lukt. Dan net zo vaak tot het een afvaller WEL lukt. En dat dat dan de mol is  ::bravo:: ::love::

Wat we van Sarah zien is die spiraal. Ben je echt de mol dan zet je dat ding even uit. Simpel zat. 100% slaag-garantie. En dat moet ons dan ook te denken geven. "He, als ie echt zo makkelijk en op zeker terug kan keren, dan kan ie nog steeds de mol zijn". Dan is het weer een gelijk speelveld voor iedereen!

Hopelijk komt er geen veiling
Dat zou ik inderdaad ook heel flauw vinden. Tenminste, om als mol gewonnen geldbedragen mee te rechtvaardigen.  ::ohno:: magnie
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2023, 16:54:46 »
Ik ga ervan uit dat Rick (de regisseur) zich aan zijn woord houdt en dat de Mol dus geen rood scherm kan krijgen.
Gebeurt dat toch, dan is dat wat mij betreft zo'n beetje het morele failliet van het spel...
Wanneer heeft hij dit gezegd?

Het is alweer een tijd geleden, maar op de Molfandag van 2009 zei kandidatenbegeleider JP naar aanleiding van het rode scherm van Anniek: 'Het idee is ontstaan dat de Mol geen rood scherm kan krijgen. Wij hebben het nooit gezegd.'
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2023, 17:12:42 »
Ik denk dat Sarah gewoon een kandidaat is omwille van volgende reden:

Tijdens de proef met de kisten heeft ze een biecht waarin ze spreekt over secret garden,
maar het was vegetable garden.

Dat je dit fout hebt, kan ik wel geloven want het is al even na de opdracht maar ik kan moeilijk geloven dat een mol die dit op voorhand weet, in de biecht zich vergist.
klaar voor de strijd

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2023, 12:35:30 »
... en ik vond haar nagellak nog zooo verdacht tijdens de kistenopdracht  :-[

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #48 Gepost op: 11-01-2023, 23:22:56 »
Laten van het beste uitgaan en dit inderdaad nog in kleine lettertjes houden. Maar het is helaas niet uit te sluiten.

Helemaal mee eens! Ik ga er niet van uit.

Het is alweer een tijd geleden, maar op de Molfandag van 2009 zei kandidatenbegeleider JP naar aanleiding van het rode scherm van Anniek: 'Het idee is ontstaan dat de Mol geen rood scherm kan krijgen. Wij hebben het nooit gezegd.'

Wat mij dan wel opviel (heb afl. 1 niet teruggezien, dus ik ga even uit van mijn geheugen, hopelijk klopt het): Rik zei volgens mij alleen dat de mol niet naar huis gaat. Niks over een rood scherm. Meestal is die uitleg iets uitgebreider of heb ik het mis? Kan voer zijn voor speculaties  ;D, al blijf ik erbij dat de kans heel klein is dat Sarah toch de mol is. Zeker in opdracht 2 heeft ze het te goed gedaan, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #49 Gepost op: 12-01-2023, 00:11:27 »
Dit was 5 jaar geleden ook voer. Toen zei Art: "de kandidaat die rood krijgt gaat naar huis." (Of iets in die trend.) de befaamde zin: "Behalve de mol, die hoeft nooit naar huis." Werd niet genoemd. De rede waarom Ron de Mol moest zijn.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #50 Gepost op: 12-01-2023, 12:04:25 »
Het is gewoon niet meer mogelijk dat Sarah de mol kan zijn. Er zullen mensen zijn die al hun punten op Sarah hebben gezet. Die zijn dus nu al hun punten al kwijt en zijn niet in staat om nog punten in te zetten voor de volgende aflevering.

Ik zie ook niet in hoe je onderwater punten kan toevoegen die niet ingezet kunnen worden. Hoe kan je nu punten gaan verdubbelen die je niet kan inzetten? Ga je er dan automatisch vanuit dat de persoon die nu al zijn punten kwijt is nogmaals al zijn punten op Sarah zou inzetten en dat zou blijven doen tot het einde van het spel?

Ze kan in theorie terug keren in het spel maar dan niet als mogelijke mol. Ik denk dat het spel er niet beter van maakt. Stel je voor dat je zeker weet dat ze niet de mol is maar ze haalt wel de finale. Dan weet de andere kandidaat zeker wie de mol is in de laatste ronde. Dat lijkt me ook niet heel erg fantastisch.

Kortom ik verwacht dat Sarah nog wel geld uit de pot mag spelen maar dat ze dan toch verzocht wordt te vertrekken uit het spel. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan aanpakken. Ze moet immers wel opdrachten gaan uitvoeren maar ze mag geen kans maken om alsnog in het spel te komen. 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2023, 12:46:28 »
Kortom ik verwacht dat Sarah nog wel geld uit de pot mag spelen maar dat ze dan toch verzocht wordt te vertrekken uit het spel. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan aanpakken. Ze moet immers wel opdrachten gaan uitvoeren maar ze mag geen kans maken om alsnog in het spel te komen.
Waarom zou ze niet meer in het spel mogen komen?
Gijs Staverman kwam in 2005 terug, werd teruggehaald door de Mol.
Paul Rabbering kwam in 2007 terug en haalde het tot de finale, waar hij winnaar was.
Tim Haars kwam in 2013 (ook in Zuid-Afrika) terug, werd teruggehaald door de Mol.
Ron Boszhard had in 2018 kunnen terugkeren maar daar werkte de groep niet aan mee.

Persoonlijk vind ik het raar dat een kandidaat met een rood scherm terug kan keren. De eerste keer dat dit (in de seizoenen met bekende Nederlanders) gebeurde was volgens mij uit nood, namelijk vanwege een molwissel. De oorspronkelijke Mol (Roelof Fernhout) moest vanwege ziekte (?) het spel verlaten en werd vervangen door Yvon Jaspers. Dit is door de makers nooit toegegeven, maar er zijn teveel aanwijzingen hiervoor. Meer hierover kun je lezen in de archieven op dit forum.
Mogelijk is er een verband tussen die m.i. gedwongen terugkeer van Gijs Staverman en de latere terugkeer van kandidaten met een rood scherm.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2023, 12:48:13 door MartinJ »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2023, 12:55:42 »
Ik hoop heel erg dat Sarah terug in het spel komt, want wij zijn hier thuis fan van haar  ::bravo:: . Ik moest erg lachen om haar stukje in het molboekje, waarom ze de mol kon zijn: ‘toch vier jaar toneelschool’.  ::rofl::

Dus ongeacht of ze toch de mol is, alsnog naar het afvallershotel moet of het heel ver gaat schoppen ben ik super blij dat ze nog minstens 1 aflevering te zien zal zijn.

Ze is een goede actrice en de verbazing, ontgoocheling en verwarring die ze laat zien kunnen natuurlijk geacteerd zijn. Ze staat op mijn lijstje van wensmollen, maar ik denk dat er inderdaad heel solide argumenten zijn waarom ze de mol niet meer kan zijn. Die punten die je niet in kunt zetten aankomende week leveren inderdaad oneerlijke situaties op. Tenzij blijkt dat je alle op haar ingezette punten dubbel terug krijgt?

Ze zou overigens heel makkelijk die molstem kunnen zijn op een manier waarop niemand haar verdenkt: door laaaaaaangzaam te praten  ::rofl:: Want wat kan zij met een sneltreinvaart praten!

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2023, 13:37:34 »
Waarom zou ze niet meer in het spel mogen komen?
Gijs Staverman kwam in 2005 terug, werd teruggehaald door de Mol.
Paul Rabbering kwam in 2007 terug en haalde het tot de finale, waar hij winnaar was.
Tim Haars kwam in 2013 (ook in Zuid-Afrika) terug, werd teruggehaald door de Mol.
Ron Boszhard had in 2018 kunnen terugkeren maar daar werkte de groep niet aan mee.

Persoonlijk vind ik het raar dat een kandidaat met een rood scherm terug kan keren. De eerste keer dat dit (in de seizoenen met bekende Nederlanders) gebeurde was volgens mij uit nood, namelijk vanwege een molwissel. De oorspronkelijke Mol (Roelof Fernhout) moest vanwege ziekte (?) het spel verlaten en werd vervangen door Yvon Jaspers. Dit is door de makers nooit toegegeven, maar er zijn teveel aanwijzingen hiervoor. Meer hierover kun je lezen in de archieven op dit forum.
Mogelijk is er een verband tussen die m.i. gedwongen terugkeer van Gijs Staverman en de latere terugkeer van kandidaten met een rood scherm.

Was er toen al iets als een app? Namelijk door die app is het zeker dat iemand die een rood scherm heeft gekregen niet meer de mol kan zijn. Zoals gezegd zijn er nu mensen die al hun punten op Sarah hebben gezet al hun punten kwijt. Dan lijkt het me redelijk onmogelijk dat ze alsnog de mol is. Doordat je nu weet dat ze de mol niet meer kan zijn weten de andere kandidaten dat ook. De kijker thuis heeft dan nog twee opties maar de kandidaat die weet dat hij zelf de mol niet is die heeft nog maar 1 andere optie.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2023, 13:52:52 »
Die keren dat een kandidaat daadwerkelijk terugkwam was er geen app of zoiets. Bij Ron Boszhard weet ik het niet. Zou net kunnen zijn dat de app er toen al was.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #55 Gepost op: 12-01-2023, 14:36:04 »
De app is er sinds 2013, volgens mij. Dus inderdaad al in seizoen van Ron.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #56 Gepost op: 12-01-2023, 14:58:45 »
De app is er sinds 2013, volgens mij. Dus inderdaad al in seizoen van Ron.

belangrijke vraag: kennen de mensen die de app onderhouden de identiteit van de mol?

Want als dit niet het geval is, kan Sarah nog perfect de mol zijn (wat ik niet geloof om andere redenen).

Ik vind de app als argument tegen Sarah als mol een drogreden.
klaar voor de strijd

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #57 Gepost op: 12-01-2023, 15:12:34 »
Da’s wel een goeie. De app-makers hebben vast een draaiboek voor dit scenario.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #58 Gepost op: 12-01-2023, 16:15:47 »
De app is er sinds 2013, volgens mij. Dus inderdaad al in seizoen van Ron.
Ik ben maar eens in de archieven gedoken. In die van seizoen 2014 vond ik een topic "Wie is de Mol app". De eerste post in dit topic zegt: Nieuw dit jaar: de Wie is de Mol? app!
De app is er dus vanaf 2014, net na het seizoen dat er voor het laatst een kandidaat met een rood scherm is teruggekeerd (2013, Tim Haars).

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Janneh
« Reactie #59 Gepost op: 12-01-2023, 16:25:34 »
Gijs Staverman kwam in 2005 terug, werd teruggehaald door de Mol.
Paul Rabbering kwam in 2007 terug en haalde het tot de finale, waar hij winnaar was.
Tim Haars kwam in 2013 (ook in Zuid-Afrika) terug, werd teruggehaald door de Mol.
Ron Boszhard had in 2018 kunnen terugkeren maar daar werkte de groep niet aan mee.
Richard Groenendijk, 2006, maakt deze lijst af.