Auteur Topic: [Kandidaat] Soy Kroon  (gelezen 27210 keer)

Offline aresia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #220 Gepost op: 2-03-2023, 22:49:27 »
Die M doet mij denken aan de M die ik net in een andere topic zag staan. Van FS. Ik heb alleen geen idee waar de A voor zou moeten staan. Misschien is het niks hoor. Maar ik moest er meteen aan denken.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #221 Gepost op: 3-03-2023, 00:05:54 »
Die M zit echt niet op de kleding die Soy draagt en ik zie ook niet hoe die overeenkomt met de plooien. Zou het dan toch Soy zijn? Zou een fantastische twist zijn met zo veel Jurre verdenkers  ::bravo::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #222 Gepost op: 3-03-2023, 00:47:02 »
Waarom is hij eigenlijk zo massaal afgeschreven?

1.1 komt niet uit de kist
1.2 Vertraagt opvallend, maar wordt er niet uitgepikt en verdient geld
2.1 Lijkt fanatiek, gaat nog eens kijken bij de 1500 maar wat haalt hij daadwerkelijk op?
2.2 Molt openlijk door verkeerde fotos te maken
3.1 Probeert de groep te laten splitsen
3.2 Haalt weinig geld op
3.3 Gaat voor de jokers
4.1 Haalt geen geld binnen en stuurt met de porto
4.2 Dringt aan om de envelop open te  maken
4.3 Is overgeleverd aan de verdeling van kandidaat Anke en loopt erna weg
5.1 Geen invloed, maar mag de enveloppen indelen en liegt opzichtig tegen Jurre
5.2 Heeft invloed op het geld van alle kandidaten en loog eerder tegen Jurre, waardoor Jurre en Anke niet voor geld willen gaan.
6.1 Schiet een ei af, maar dit gaat er toch uit dankzij de gekochte kisten
7.1 Kiest als eerste voor jokers en zet hiermee de toon
7.2 Doet zijn best, maar iedere kandidaat zou hier het geld uitgeven, dus hoeft niet te winnen
7.3 Geen geld te verdienen
8.1 Pakt de envelop met vrijstelling, als hij had gewonnen zou hij deze gewoon kunnen houden. Door er zo snel op te duiken legt hij ook de nadruk op envelop 2
8.2 Schiet zijn medekandidaten af.

Hij doet eigenlijk ook alles wat een mol moet doen, maar dan minder opvallend dan Jurre

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #223 Gepost op: 3-03-2023, 07:13:49 »
Mooie opsomming.

Hij was afgeschreven omdat hij in het begin verdacht in beeld werd gebracht en massaal door Nederland verdacht werd. Dan kan hij 'dus' niet de mol zijn.
Ook wist hij overtuigend te acteren dat hij in de wijnkelder het rode scherm zou hebben. Hij weet überhaupt overtuigend te acteren. Zogenaamd naturel. Zogenaamd een open boek.

En dat terwijl hij scènes vaak leidt (zoals in het hotel), er allerlei hints naar hem wijzen en hij op cruciale momenten veel te ontspannen oogt, hoewel hij vaak speelt dat hij nerveus is.

Plus zijn opmerkingen waarin hij naar zichzelf als mol hint. En de moltekens die hij maakt.


« Laatst bewerkt op: 3-03-2023, 07:23:09 door Dusss »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #224 Gepost op: 3-03-2023, 07:17:51 »
Die M doet mij denken aan de M die ik net in een andere topic zag staan. Van FS. Ik heb alleen geen idee waar de A voor zou moeten staan. Misschien is het niks hoor. Maar ik moest er meteen aan denken.
I AM. IK BEN Soy?
En woon ook nog eens in Amsterdam.
(MA gespiegeld, want het seizoen gaat over omdraaien).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #225 Gepost op: 3-03-2023, 07:43:44 »
Waarom is hij eigenlijk zo massaal afgeschreven?
Omdat hier net zoveel molloten denken dat Jurre de mol is als hier molloten denken dat Soy het rode scherm had. Beide een overgrote meerderheid.
Die hobbel rode scherm zal je eerst moeten nemen en (bijna) niemand doet/durft dat.

En inmiddels zou hij iedere scene moeten acteren, terwijl hij toch normaal reageert voor een kandidaat. Lastig verhaal.


De fotoserie van Soy is in morse een K. (Lang kort lang)
De portretten waren in morse SK. Ik ben … SK.
De K van Kroon, Kruis, Kandidaat.
En de foto’s vormen ook een horizontaal met in het midden een verticaal (kruisvorm).
Een kruis is de tegenhanger van een bes in de muziek. Klinkt beide even vals als je de naastgelegen witte toets op de piano ook aanslaat.
De foto’s waren ook twee dieren. Twee zebra’s en twee giraffen bij elkaar, maar toch ook weer alleen door de grote onderling afstand. Mol en kandidaat ook in 1 groep, maar verschillend: nijlpaard en koereiger.

De valse noot in 1.2 was op een roze beker. Bij Indiana Jones en de heilige graal vind hij de timmermansbeker. De roze beker lijkt daar op qua vorm. Deze roze beker met de valse noot (mol of kruis) verbond zich met het koor door Ankes roze shirt en doordat het geluid van de props vermengd werd met die van het koor met de bekende tekst.
En de link naar de roze kerk kontjes is nou eenmaal sterker dan de lichtroze trui van Soy. Ook al zei hij in een biecht roze roze kerk en de afvaller met op twee na slechtste scherm.
Zoals je ziet, die hints om Soy, daar kan je geen soep van koken. Nou ja, het duo Jurre en Soy is als mol en kruis.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #226 Gepost op: 3-03-2023, 08:11:41 »
Die hobbel rode scherm zal je eerst moeten nemen en (bijna) niemand doet/durft dat.
Dat vind ik dus raar. Hij deed dan wel zenuwachtig, maar als er iemand aangeslagen oogde was het Daniel. Die leek het rode scherm te hebben.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2023, 08:32:45 door Dusss »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #227 Gepost op: 3-03-2023, 09:07:41 »
Dat vind ik dus raar. Hij deed dan wel zenuwachtig, maar als er iemand aangeslagen oogde was het Daniel. Die leek het rode scherm te hebben.
Ondanks de poll die leidde tot dit resultaat dat een overgrote meerderheid denkt dat Soy het rode scherm had, heb ik een uitgebreide poging gedaan in het Daniël draadje om daar te laten zien dat Daniël mogelijk het rode scherm had. Maar ook daar geen/nauwelijks een reactie. Je staat dus behoorlijk alleen in deze gedachte.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #228 Gepost op: 3-03-2023, 09:24:37 »
Hij was afgeschreven omdat hij in het begin verdacht in beeld werd gebracht en massaal door Nederland verdacht werd. Dan kan hij 'dus' niet de mol zijn.

Precies, maar dan kan Jurre het dus ook niet zijn, of maakt het zo'n verschil dat Jurre vanaf aflevering 4 super verdacht is gemaakt? Met als een van de dieptepunten Daniël's "Ik heb de test volledig op Jurre ingevuld".

Het rode scherm blijft lastig, maar is natuurlijk ook perfect te gebruiken door de montage als afleiding van de mol. Als mol zou ik ook doen alsof ik super zenuwachtig ben, want dat lijkt kandidaats. En als ik buiten mijn schuld bij de hoogste drie bedragen zit, zou ik als montage dat juist twijfelachtig in beeld brengen: laat de mol maar switchen van "mol" na die test. Laat hem maar net iets te zenuwachtig in beeld zien, daar kan montage een rol inspelen. Net iets langer in beeld, net dat zenuwachtige lachje benadrukken etc. De spanning zal er hoe dan ook om te snijden zijn geweest en een beetje acteur kan die spanning wel uitbouwen... Niet dat dat het verhaal móét zijn, maar we weten het niet zeker en dan is het opvallend dat we massaal gaan voor de meest verdacht in beeld gebrachte persoon (inmiddels).

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #229 Gepost op: 3-03-2023, 09:53:17 »
Dat vind ik dus raar. Hij deed dan wel zenuwachtig, maar als er iemand aangeslagen oogde was het Daniel. Die leek het rode scherm te hebben.
Ja maar het punt was toch dat Daniël gespreid had tussen Soy en Jurre? Dus als Daniël rood had, kon Soy niet de mol zijn? Want Nabil nam Soy niet mee volgens mij (?)

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #230 Gepost op: 3-03-2023, 09:54:20 »
Waarom is hij eigenlijk zo massaal afgeschreven?

1.1 komt niet uit de kist
1.2 Vertraagt opvallend, maar wordt er niet uitgepikt en verdient geld
2.1 Lijkt fanatiek, gaat nog eens kijken bij de 1500 maar wat haalt hij daadwerkelijk op?
2.2 Molt openlijk door verkeerde fotos te maken
3.1 Probeert de groep te laten splitsen
3.2 Haalt weinig geld op
3.3 Gaat voor de jokers
4.1 Haalt geen geld binnen en stuurt met de porto
4.2 Dringt aan om de envelop open te  maken
4.3 Is overgeleverd aan de verdeling van kandidaat Anke en loopt erna weg
5.1 Geen invloed, maar mag de enveloppen indelen en liegt opzichtig tegen Jurre
5.2 Heeft invloed op het geld van alle kandidaten en loog eerder tegen Jurre, waardoor Jurre en Anke niet voor geld willen gaan.
6.1 Schiet een ei af, maar dit gaat er toch uit dankzij de gekochte kisten
7.1 Kiest als eerste voor jokers en zet hiermee de toon
7.2 Doet zijn best, maar iedere kandidaat zou hier het geld uitgeven, dus hoeft niet te winnen
7.3 Geen geld te verdienen
8.1 Pakt de envelop met vrijstelling, als hij had gewonnen zou hij deze gewoon kunnen houden. Door er zo snel op te duiken legt hij ook de nadruk op envelop 2
8.2 Schiet zijn medekandidaten af.

Hij doet eigenlijk ook alles wat een mol moet doen, maar dan minder opvallend dan Jurre

Ja, mooi lijstje dat ik ook in mijn hoofd heb.Ik kijk ook nog steeds naar Soy maar hij verdient soms teveel geld. Bij 1.1 kan ik het hem nog wel vergeven. Hij hóórde ook bij de zanggroep met zijn achtergrond en mol Klaas bracht in aflevering 1 ook 1000 euro in.
Bij 6.1 verdient het groepje mede door Soy 2x 1000 euro. Soy doet erg zijn best bij het op eieren lopen en eieren schieten.
Bij 8.2 schiet hij behalve zijn medekandidaten ook veel tegenstanders af waardoor er, mede door Ranomi, 2250 verdiend wordt.

Bij 4.2  valt op dat Soy als eerste het vliegtuig spot en ziet dat er iets opstaat, onmols. Echter het lukt hem wel om dan de telefoon van Ranomi over te nemen. Hij bepaalt dan feitelijk wanneer hij Annick belt en wanneer hij de informatie van Annick(te laat) doorgeeft, ondertussen ook nog roepen dat de enveloppe open moest. Dit is weer erg mols.

Zijn gedrag bij de te winnen molafspraak vind ik ook verdacht, net niet winnen, Jurre uithoren of de afspraak geld gekost heeft en weer contact zoeken met Jurre ( volgens Jurre nam Soy het initiatief). Er moet nog wel iets gebeuren met de hints op het geld.....toch?

Meteen na de mollicitatiefilmpjes postte ik al dat bij Soy twijfel zou bestaan of hij mol is of kandidaat. Zijn  lieve en onschuldige voorkomen en hij zou de pot helemaal leegtrekken. Maar volgens mij zou hij dat ook als kandidaat doen.

Jurre blijft hoofdverdachte voor mij maar stiekem zou ik een twist naar Soy als mol best leuk vinden.


Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #231 Gepost op: 3-03-2023, 09:57:52 »
Ja maar het punt was toch dat Daniël gespreid had tussen Soy en Jurre? Dus als Daniël rood had, kon Soy niet de mol zijn? Want Nabil nam Soy niet mee volgens mij (?)
Annick all in op de verkeerde. Dus degene die rood had moet ook volledig verkeerd gezeten hebben. Als Daniël idd Soy meenam, kan dus Soy niet de mol zijn (of Nabil had toch rood en zijn dagboek klopte niet..)

Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #232 Gepost op: 3-03-2023, 10:21:50 »
Omdat Soy nerveus leek en niet eens een smoes kon verzinnen waarom hij een 'hoge geldkoffer' wilde, leek het in ieder geval alsof hij een rood scherm had.
Daniel zat toen al behoorlijk vol op Jurre en later zeker - en toen ging hij telkens door.
Mijn concusie is dan toch dat Soy rood moet hebben gehad.
Want later zei Nabil dat hij een groen scherm had. Hij kan dit natuurlijk ook liegen en dan liggen de kaarten weer anders.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #233 Gepost op: 3-03-2023, 10:22:14 »
Annick all in op de verkeerde. Dus degene die rood had moet ook volledig verkeerd gezeten hebben. Als Daniël idd Soy meenam, kan dus Soy niet de mol zijn (of Nabil had toch rood en zijn dagboek klopte niet..)

We weten alleen niet hoe goed en hoe veel Daniël Soy hier meenam. Dus ook dit is nog uit te leggen, mocht er toch een Soy-twist komen. Ik ben het eens dat er bij Jurre minder haken en ogen zijn, maar juist dát maakt het te makkelijk en m.i. minder logisch.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #234 Gepost op: 3-03-2023, 10:32:47 »
Annick all in op de verkeerde. Dus degene die rood had moet ook volledig verkeerd gezeten hebben. Als Daniël idd Soy meenam, kan dus Soy niet de mol zijn (of Nabil had toch rood en zijn dagboek klopte niet..)

Nabil is daarna van Ranomi naar Anke geswitcht, zo lijkt het. Hij had een bondje met Annick, die vol op Ranomi zat.

Volgens Annick zat Nabil op dezelfde persoon.

Is eventueel zo te verklaren, maar toch gek dat Nabil wel wisselde van mol, maar de kandidaat met het rode scherm niet.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #235 Gepost op: 3-03-2023, 12:45:49 »
Die M doet mij denken aan de M die ik net in een andere topic zag staan. Van FS. Ik heb alleen geen idee waar de A voor zou moeten staan. Misschien is het niks hoor. Maar ik moest er meteen aan denken.

Deze nephint had ik ontdekt en gevraagd of iemand er een foto van kon plaatsten. Toen waren Anke, Annick en Nabil Ayad nog in het spel. Het was daar overduidelijk zo neergezet. Ik noem het nu nep omdat ik dit niet
meer kan linken aan iemand die nog in de race is.
A voor Jurre?
A voor Ranomi?
A voor Daniël?
A voor Soy?

Wie kan hier nog iets mee?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #236 Gepost op: 3-03-2023, 13:07:55 »
Deze nephint had ik ontdekt en gevraagd of iemand er een foto van kon plaatsten.

Nee hoor.. jij vroeg of iemand er een foto van kon plaatsen op 20 januari.

Ik had m al op 14 januari ontdekt en gepost in het hint topic  ;)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #237 Gepost op: 3-03-2023, 14:00:13 »
Deze nephint had ik ontdekt en gevraagd of iemand er een foto van kon plaatsten. Toen waren Anke, Annick en Nabil Ayad nog in het spel. Het was daar overduidelijk zo neergezet. Ik noem het nu nep omdat ik dit niet
meer kan linken aan iemand die nog in de race is.
A voor Jurre?
A voor Ranomi?
A voor Daniël?
A voor Soy?

Wie kan hier nog iets mee?

We zien een M, een A en een N aaimachine

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #238 Gepost op: 3-03-2023, 14:03:28 »
... toch gek dat Nabil wel wisselde van mol, maar de kandidaat met het rode scherm niet.
Volgens mij zei Daniel na afloop juist dat hij te veel had gespreid. Dat vol op Jurre was van later.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #239 Gepost op: 3-03-2023, 14:04:28 »
We zien een M, een A en een N aaimachine
Oh ja, dat is ook een goeie.