Auteur Topic: [Kandidaat] Soy Kroon  (gelezen 27153 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Kandidaat] Soy Kroon
« Gepost op: 21-12-2022, 17:38:41 »
Soy


Praat mee over het doen en laten van Soy Kroon
Lees hier de bio van Soy en een paar opvallende quotes van hem uit het programma.

« Laatst bewerkt op: 21-12-2022, 20:26:45 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #1 Gepost op: 24-12-2022, 19:25:53 »
Als je nog een telefoontje krijgt dan is het wel handig alvast een pokerface aan te hebben staan.

Bij het telefoontje zien we mensen de telefoon opnemen en van de achtergrond alleen deze twee: Sarah en Soy. Leuk momentje om de mol nog effe onschuldig neer te zetten.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #2 Gepost op: 25-12-2022, 17:32:28 »
Ik wist dat ik hem van ergens herkende! Diederik uit Galaxy park! Mijn jeugd!  ::oink::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #3 Gepost op: 1-01-2023, 16:27:37 »
Weet niet of ze al wisten tijdens de mollicitatie wie de mol ging worden maar 1 dingetje valt me op.

De interviewster spreekt bij iedereen precies dezelfde zin uit. Alleen bij Soy voegt ze het woordje “ja” toe.

Het is waarschijnlijk niks maar viel me op

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2023, 16:53:17 »
Het betekent natuurlijk niks (of juist niks daarom) maar wel opvallend dat hij al meteen over pokerface begint, en we dus later dat belgedoe met de hele groep krijgen. En Rik in het interview over dit seizoen het zo nadrukkelijk had over pokerface... (Op dit moment denk ik toch net iets meer dat dat bellen géén doorgestoken kaart is: er is nog geen Mol.)

Interviewster stiekem verliefd op hem met dat zenuwachtige gedoen aan het eind? :P

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2023, 17:45:48 »
Het betekent natuurlijk niks (of juist niks daarom) maar wel opvallend dat hij al meteen over pokerface begint, en we dus later dat belgedoe met de hele groep krijgen. En Rik in het interview over dit seizoen het zo nadrukkelijk had over pokerface... (Op dit moment denk ik toch net iets meer dat dat bellen géén doorgestoken kaart is: er is nog geen Mol.)

Interviewster stiekem verliefd op hem met dat zenuwachtige gedoen aan het eind? :P
Doet me denken aan Kim-Lian in de eerste aflevering: "Kijk in mn ogen"  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2023, 14:04:58 »
Wordt redelijk verdacht neergezet. Ook dat pokerfacegedoe lijkt me een afleiding van de productie. Ik verwacht hierom dat hij de bliksemafleider gaat zijn en dus ver gaat komen. Finalist geen mol

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2023, 17:23:35 »
Wordt redelijk verdacht neergezet. Ook dat pokerfacegedoe lijkt me een afleiding van de productie. Ik verwacht hierom dat hij de bliksemafleider gaat zijn en dus ver gaat komen. Finalist geen mol
Dat idee heb ik ook. En als hij de mol was, had hij waarschijnlijk ook wel geprobeerd om niet in het zang-groepje te komen. Er was best veel ruimte in die groepsverdeling om te zeggen wat je wel of niet wilde, zonder verdacht over te komen, zeker met de vage omschrijvingen (muziek voelen of muzikaal oor).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2023, 00:06:00 »
Soy ging niet voor het geld, hij wilde winnen. Dat zei hij in zijn voorstelfilm.

Bij toonaangevend verdient hij 1000 euro en viert dat erg uitbundig. Dat hij zelf zegt dat hij geen goed gehoor heeft en dus moet zingen vond ik opvallend.
We zien niet dat hij zijn enveloppe krijgt.
En meteen een biecht dat er aan de andere kant meer gemold is.

Het viel ook te verwachten dat Soy verdacht is, omdat hij acteur is, maar daar blijkt al niks meer van bij de andere kandidaten.

Maar wel geld verdiend, dus kan alleen een investering zijn, geen herhaalrecept.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2023, 11:14:52 »
Ik snap wel dat hij goed kan zingen. Hij heeft zijn eigen liedje zelfs 'Soya Lélé'. https://www.youtube.com/watch?v=zZ--w92ASdM

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2023, 10:22:37 »
 ::ohno::
Ik snap wel dat hij goed kan zingen. Hij heeft zijn eigen liedje zelfs 'Soya Lélé'.

Dat was toch van K3?  :P

'Soy' is trouwens Spaans voor de eerste persoon enkelvoud van "zijn", i.e. "[ik] ben". Dat zou als hint een potentiële variatie kunnen zijn op het beruchte "Jongens/Jung is".
Woosie down?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #11 Gepost op: 12-01-2023, 16:09:15 »
::ohno::
Dat was toch van K3?  :P

'Soy' is trouwens Spaans voor de eerste persoon enkelvoud van "zijn", i.e. "[ik] ben". Dat zou als hint een potentiële variatie kunnen zijn op het beruchte "Jongens/Jung is".


Ja, het was een grapje ::rofl::

Dit seizoen is toevallig ook in Spanje op genomen. Dit kan dus geen toeval meer zijn, we zijn er al weer uit ::bravo::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2023, 23:54:35 »
Hij is erg aan het overdreven acteren. Dus waarschijnlijk kandidaat

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2023, 00:36:26 »
Hij is erg aan het overdreven acteren. Dus waarschijnlijk kandidaat

Of een jonge acteur anno 2023.
Woosie down?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2023, 13:15:14 »
De verbinding tussen oud mol en nieuwe mol was middels Zojuist? of Soyuist? Soy is de verbinding?
Bij de executie geeft Soy een judaskus? aan Sarah. Okay Jurre en Nabil gingen hem voor en Sander volgde.
Maar bij Soy was het thema van good guy (o.a. Jezus) naar bad guy (Judas).

Heinz gaf weer het zetje om Soy te verdenken.
Soy is de ideale kandidaat deze aflevering, geeft goede antwoorden in de eerste opdracht en zingt behoorlijk goed.
Maar met Soyuist en een judaskus voor Sarah en nog een molactie bij het zingen zit voor een mol de aflevering al bommetje vol.
Misschien maar beter dat hij er bij het zingen niet uitgepikt werd, dat zou er teveel aan zijn voor 1 aflevering.

Rik zei bij de test nog: Het is tijd voor de eliminatie, een moment waarop de mol sowieso een pokerface opzet. En wie zien we een pokerface opzetten? Juist Soy wriemelt met zijn kaak wat ongelukkig. Dit maakt hem weer een stukje onverdachter, want welke mol doet dit nou zo?

Soy was al zenuwachtig tijdens de mollicitatie, ook tijdens de test en nu ook bij de execuctie. Everon speelde ook zenuwachtig bang in aflevering 1 dat hij er uit zou vliegen.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2023, 16:55:23 door foxhunter »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2023, 12:48:30 »
Hij zit achter Froukje als ze het rode scherm te zien krijgt, en het lijkt net alsof hij het al weet en daarna overdreven verbaasd is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2023, 15:26:56 »
De mol weet niet wie er afvalt. Dit is al vaak gezegd door oud mollen. Voor de mol dus ook spannend

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2023, 16:09:42 »
Ik vind m na gister behoorlijk irritant.
Mag er van mij snel uit...  :-X

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2023, 11:27:24 »
Het lijkt alsof Soy na het fotograferen van de verkeerde foto voor de vis/vogel zegt: "Oke, ook niet, verstuurd"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2023, 12:36:32 »
Ik vond hem best overtuigend,  hij probeerde zich in te leven in de spullen die er niet of wel beschikbaar waren en probeerde zich een beeld te vormen hoe de foto's gemaakt waren en van meerdere kanten te bekijken waar ze naar moesten zoeken.
Echter aan het eind deed ie wel erg vreemd, toen Anke en Daniel de goede foto opgestuurd hadden. Want er was al afgesproken dat die gefotografeerd zou worden? Ik begreep er weinig van maar zijn verontwaardigde reactie was dubieus gezien dit een goede foto was met die witte vogel.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 15:10:49 door Run »