Auteur Topic: Wie is de Mol? in de media  (gelezen 10224 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #60 Gepost op: 27-02-2023, 20:07:40 »
Gewoon een leuke column in de stijl van Marcel van Roosmalen (die ook al eerder WIDM heel leuk afkraakte). Ik kan me de verbazing over sommige dingen heel goed begrijpen. (Maar dat de Mol onvindbaar is, dat is een stelling die dit jaar écht niet op lijkt te gaan. ::rofl::)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #61 Gepost op: 10-03-2023, 18:35:52 »
Dan nu een laaiend enthousiaste column van Maaike Bos in Trouw:

https://www.trouw.nl/cultuur-media/van-het-succes-van-de-mol-kan-john-de-mol-alleen-dromen~b0b122fe/

Stuk eruit:

Citaat van: Maaike Bos
Laat John de Mol eens komen met iets wat je begrip juist overstijgt, in plaats van onderschat. Iets als Wie is de Mol bijvoorbeeld – al is dat AVROTROS-programma niet te evenaren en ook voor SBS6 niet per se geschikt. Maar het avontuurlijke spel vol psychologische dilemma’s bestaat sinds 1999, trekt steevast zo’n drie miljoen kijkers en is ook dit 23ste jaar weer verbijsterend origineel.

Alleen al het begin. De vorige mol belde iedere kandidaat op en gaf één van hen ter plekke de rol van mol – de saboteur. Dat is bijna niet te geloven. Je moet degene die de groep stelselmatig moet misleiden, toch uitgebreid casten en voorbereiden?

Even brutaal als geniaal bedacht, was het gesprekje dat de finalisten Ranomi Kromowidjojo, Daniël Verlaan en Jurre Geluk met hun ‘verdachte’ mochten hebben. Het vereiste stalen zenuwen om zo recht in het gezicht te liegen. Als ze dan weer een verkleedpartij moesten doen op een keihard varende boot, kregen niet alleen zij, maar ook wij thuis de slappe lach.

Bij eerdere finales in Vondel CS liep het al storm en keken mensen in vijfentwintig bioscopen mee. Dit jaar hebben ze het voorterrein van Paleis Soestdijk maar besproken zodat iedereen er vrij heen kan. Ik vermoed dat alleen de weergoden nog het record kunnen dwarsbomen.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2023, 12:45:36 »
In een kort ANP-interview gaat Rik in op het afgelopen seizoen, op zijn rol in het programma en op De Mol.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #63 Gepost op: 12-03-2023, 01:00:10 »
https://www.telegraaf.nl/entertainment/1975834987/wie-is-de-mol-2023-makers-hebben-meer-hun-best-gedaan-dit-seizoen

Er schijnt een bekende in te zitten.  ::vergroot::

Ik vind het wel een leuk stukje geworden.
Klein foutje in een qoute, waardoor je het anders kan opvatten. Maar kon erger.  ;D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2023, 01:51:22 »
Ik vind het wel een leuk stukje geworden.
Ik ook ::bravo::
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2023, 07:59:10 »
 ::ok::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2023, 09:08:29 »
Goed gedaan, Brtdm. Leuk om te lezen.

Grappig dat Max door z'n werkgever wordt gematst. Die zat zoals ik op Daniël, maar er wordt met geen woord over gerept  : )

Ik hoopte al een tijdje dat ze het bij Media Inside over de ontknoping van WIDM zouden gaan hebben. Vanavond de laatste aflevering van het seizoen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of Marcel en Gijs er iets mee kunnen. De ontknoping van WIDM was vooral nietszeggend, vond ik. Niet iets waar je je lekker aan kon ergeren.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #67 Gepost op: 25-03-2023, 13:34:10 »
https://www.mediacourant.nl/2023/03/bridget-maasland-wil-in-wie-is-de-mol-maar-mag-niet-van-rtl-4/


Toch opvallend aangezien er geregeld RTL mensen te zien zijn geweest de afgelopen jaren (Merel, Roderick, Miljuschka, Arno, Loretta, Jan K, Marjolein, Olcay, Buddy, Everon, Daniel, Froukje).

Maar blijkbaar doet RTL lastig met exclusieve presentatoren.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 13:44:41 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #68 Gepost op: 25-03-2023, 13:37:17 »
Misschien een smoesje om te verhullen dat ze wel degelijk binnenkort meedoet. Ze was afgelopen seizoen ook al gespot in de studio van Moltalk. Opvallend in elk geval.
...óf niet!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #69 Gepost op: 25-03-2023, 14:11:13 »
Zou ook kunnen inderdaad. Maar het is opvallend dat ze bij SBS minder moeilijk lijken te doen over exclusieve presentatoren uitlenen (Airen Mylene, Kim-Lian en Victor Brand bijvoorbeeld) voor Wie is de Mol dan bij RTL.
When life knocks you down, fight back!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #70 Gepost op: 25-03-2023, 14:47:41 »
Dat vind ik helemaal niet zo gek. SBS loopt als zender veel minder goed dan RTL. De (gratis) reclame van hun sterren in WIDM is van harte welkom. Kijkers die Victor Brandt heel leuk vonden stemmen nu immers sneller af op zijn programma's. Dit effect is er bij RTL veel minder, aangezien die programma's sowieso al meer kijkers trekken. Bridget Maasland is een gevestigde naam. Als zij op tv komt, trekt ze gegarandeerd kijkers. Dat gold minder voor Airen, Kim-Lian (die volgens mij ook nog steeds verbonden is aan de Avro?) en Victor.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #71 Gepost op: 25-03-2023, 15:39:08 »
Dat zal zeker een rol spelen. Toch waren de namen die ik eerder noemde in de tijd van hun deelname allemaal verbonden aan RTL en was dat blijkbaar geen probleem:

Merel Westrik (RTL Nieuws)
Roderick Veelo (RTLZ)
Miljuschka Witzenhausen (RTL Boulevard)
Arno Kantelberg (RTL Boulevard)
Loretta Schrijver (RTL Nieuws)
Jan Kooijman (GTST)
Marjolein Keuning (GTST)
Olcay Gulsen (RTL Boulevard,Beter laat dan Ooit)
Buddy Vedder (The Masked Singer)
Everon Jackson Hooi (GTST)
Daniel Verlaan (RTL Nieuws)
Froukje de Both (Eigen Huis en Tuin)

Toch apart dus dat er zo moeilijk over een deelname van Bridget wordt gedaan.
When life knocks you down, fight back!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #72 Gepost op: 25-03-2023, 15:51:50 »
Misschien dat het verschil zit of je als freelancer bij rtl werkt of dat het je werkgever is. Over freelancers  zullen ze minder te zeggen hebben.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #73 Gepost op: 25-03-2023, 16:19:36 »
Misschien dat het verschil zit of je als freelancer bij rtl werkt of dat het je werkgever is. Over freelancers  zullen ze minder te zeggen hebben.

In dit rijtje zitten veel mensen die geen exclusief contract hebben. Buddy presenteert ook regelmatig voor de Avro (met name kindertelevisie), Jan Kooijman presenteert ook in België, Miljuschka presenteert ook kookprogramma's voor die speciale zender etc. Ik denk dat dat het grote verschil is. Bridget heeft exclusiviteit weggetekend (en krijgt daar ook een vergoeding voor), wat niet handig is als ze toch wat uitstapjes zou willen doen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #74 Gepost op: 26-03-2023, 00:13:48 »
Misschien een smoesje om te verhullen dat ze wel degelijk binnenkort meedoet. Ze was afgelopen seizoen ook al gespot in de studio van Moltalk. Opvallend in elk geval.
Komende maanden in de gaten houden of ze ineens verdwenen is  ::vergroot::