Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 32233 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #220 Gepost op: 19-02-2023, 14:05:27 »
Wie had nu ook Jurr zijn gerecht ingevuld bij die ene vraag toen ze elkaar tegen kwamen. Was dat Ranomi?

Yup.

https://www.youtube.com/watch?v=b5-00YFwVzw
50:13

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #221 Gepost op: 19-02-2023, 16:43:34 »
Ik heb de indruk dat Ranomi veel meer op Jurre zit dan ze ons laten zien. Ze koos bij de roadtrip ook het busje met Jurre en niet die met Soy.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #222 Gepost op: 20-02-2023, 08:50:31 »
Ik heb de indruk dat Ranomi veel meer op Jurre zit dan ze ons laten zien. Ze koos bij de roadtrip ook het busje met Jurre en niet die met Soy.

Inderdaad. Ze zal nog gespreid hebben. Als Soy op haar blijft zal ze nog een ronde verder komen.

En nu gaat Jurre opeens op Daniël, na een aflevering waarin Daniël 1000 euro verdient ... Jurre is mijn Mol.

Yep, het was nog niet duidelijk genoeg.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2023, 08:56:20 door Belgian Mol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #223 Gepost op: 21-02-2023, 13:57:52 »
Als nou een ding duidelijk is geworden is dat Ranomi met een spreiding over minimaal 3 personen door is, en dat in aflevering 7, terwijl ze aangeeft Soy te verdenken. Dankzij de analoge test kon zij zich dit ook veroorloven.
En dat het draadje 'wie verdenkt wie' dientengevolge flink overschat wordt als informatiebron.
Daniël. Soy en Jurre kunnen alle drie de mol nog zijn.
En zelfs Ranomi. Dat laatste is dan wel heel onwaarschijnlijk want Anke lijkt vol op Ranomi gegaan te zijn, ze had ook de snelste tijd. Rustig gefocused alles op 1 persoon. Maar ook dat kunnen we niet aantonen. Niets is wat het lijkt.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 14:04:19 door foxhunter »

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #224 Gepost op: 21-02-2023, 16:40:35 »
Waarop baseert iedereen dat Anke vol op Ranomi is gegaan? Ze zegt heel duidelijk dat ze Ranomi én Soy verdenkt. Dat zegt natuurlijk niet alles. Maar we zien ook maar iets van 6 vragen van haar, dus dat zegt ook niet alles.

Juist omdat de montage ons wil doen geloven dat Anke op Ranomi eruit is gegaan, en dat Ranomi dus niet de mol kan zijn, ga ik hieraan twijfelen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #225 Gepost op: 21-02-2023, 16:54:13 »
En dat het draadje 'wie verdenkt wie' dientengevolge flink overschat wordt als informatiebron.
Daniël. Soy en Jurre kunnen alle drie de mol nog zijn.
En zelfs Ranomi.

Ja, ik had eigenlijk al een kruis over dit topic gemaakt toen Marimol postte dat de eerste testbiechten van Nabil omgewisseld zouden zijn. Daar lijkt het inderdaad op. Een aantal andere sturende testbiechten zijn niet aan een bepaalde aflevering te koppelen, als ik het me goed herinner.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 10:21:32 door Amethyst »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #226 Gepost op: 22-02-2023, 10:05:14 »
Waarop baseert iedereen dat Anke vol op Ranomi is gegaan? Ze zegt heel duidelijk dat ze Ranomi én Soy verdenkt. Dat zegt natuurlijk niet alles. Maar we zien ook maar iets van 6 vragen van haar, dus dat zegt ook niet alles.

Juist omdat de montage ons wil doen geloven dat Anke op Ranomi eruit is gegaan, en dat Ranomi dus niet de mol kan zijn, ga ik hieraan twijfelen.
Spreiden op drie kandidaten was het slimste wat Ranomi kon doen gezien de andere kandidaten haar verdachten(Zij weet zelf wat ze is.). Lijkt me erg kandidaats. Dan ben je er zeker door.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 10:11:48 door Deluxenite »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #227 Gepost op: 22-02-2023, 10:08:05 »
Waarop baseert iedereen dat Anke vol op Ranomi is gegaan? Ze zegt heel duidelijk dat ze Ranomi én Soy verdenkt. Dat zegt natuurlijk niet alles. Maar we zien ook maar iets van 6 vragen van haar, dus dat zegt ook niet alles.

Juist omdat de montage ons wil doen geloven dat Anke op Ranomi eruit is gegaan, en dat Ranomi dus niet de mol kan zijn, ga ik hieraan twijfelen.

Het maakt niet uit wie ze verdenkt Of het nu Ranomi of Soy of combi was geweest.
Alleen als Daniel de mol is had ze er dan nog ingezeten.
Want Daniel zat wel vol op Jurre.
Dus in elk ander scenario had Daniel anders naar huis gemoeten. Tenzij Jurre de mol is. Of Daniel zelf. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #228 Gepost op: 22-02-2023, 10:38:40 »
Misschien ook wel omdat Ranomi de volgende afvaller is. Het is nu zo gemonteerd dat Ranomi de mol niet kan zijn omdat Anke op haar is afgevallen. Ranomi werd ook veel verdacht door andere.afvallers.

Ranomi leek vanaf het begin rustig en zelfverzekerd. Haar strategie bij de testen was kansberekening. Bij de laatste testen zien we dat ze nog steeds niet zeker weet op wie ze wil gaan zitten ( na de roadtrip) en dat ze  nog steeds spreidt.  De onzekerheid neemt toe.

Tegelijkertijd wordt Soy verdachter gemonteerd. Soy heeft het lastig na zijn rode scherm en het vertrek van zijn mol Nabil. Hij heeft nu gezien dat Daniel Jurre verdenkt en Jurre neemt Soy mee in de testbiecht van vorige week.

Kan maar zo een opmaat zijn in de montage naar een mannenfinale.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #229 Gepost op: 22-02-2023, 10:56:13 »
Kan Anke trouwens ook niet een deel hebben ingevuld op Jurre? Gezien haar bondje met Daniël?

Dat ze hebben afgesproken- Daniel als hoofd Jurre en als tweede Ranomi en Anke als hoofd Ranomi en als tweede Jurre.
Dan is zowel Jurre als Ranomi niet de mol, maar Soy of Daniël zelf.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 10:58:30 door Deluxenite »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #230 Gepost op: 22-02-2023, 11:08:02 »
Ranomi had het in het Molboekje en in de ELLE over haar mensenkennis + dat ze naar de feiten bleef kijken. In de Avrobode dat ze goed is in spelletjes spelen. Ze staat nogal trots op de cover van de ELLE.

In afl. 7 nog twijfelen is inderdaad niet goed, maar ze heeft nu meer info. Is ook zo dat de Mol steeds meer opvalt met maar een paar kandidaten in het spel.


Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #231 Gepost op: 22-02-2023, 13:30:43 »
Ranomi werd ook veel verdacht door andere.afvallers.
Ja dat is ook opvallend en interessant. Waarom verdenken zoveel kandidaten Ranomi? Terwijl zijnsoordelen de kijkers nauwelijks verdacht in beeld komt. Ze is een beetje op de achtergrond, valt niet zo op. Precies zoals de mol vaak in beeld wordt gebracht door de makers. Vervolgens lijkt het er heel sterk op dat Anke afvalt terwijl ze Ranomi (okay en Soy) verdenkt, waardoor het lijkt alsof Ranomi het niet meer kan zijn.

Ik zie helemaal geen mol in Ranomi eigenlijk, maar deze dingen laten me toch sterk twijfelen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #232 Gepost op: 22-02-2023, 13:53:20 »
Ja dat is ook opvallend en interessant. Waarom verdenken zoveel kandidaten Ranomi?

Ranomi is goed in spelletjes spelen. Van die opmerkingen als "Wie is hier nu de saboteur, jij of ik?" ...als iemand nepmolt. Of tegen Anke die teveel wil gaan spreiden : "5 is wel veel hoor, dan moet je op den duur op jezelf zitten"

Alles om maar te worden verdacht. Ze heeft het in haar voorstelvideo over twijfel zaaien. Heeft ze het over wat een Mol zou doen, maar ze beschrijft eerder een strategie van een kandidaat. 

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #233 Gepost op: 22-02-2023, 15:49:13 »
Nu ja, Anke geeft ook de pot aan Ranomi, dat vind ik reden genoeg dat ze vooral op Ranomi zat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #234 Gepost op: 22-02-2023, 16:03:54 »
Weer mooi te zien dat afgaan op de verdenkingen de meest geschikte methode blijft om de Mol te vinden. Je hebt de lijstjes mooi bijgehouden, Amethyst ::bravo:: Alles klopte, dat hebben we gezien nu in het doolhof waar de edit open kaart moest spelen :D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #235 Gepost op: 22-02-2023, 19:17:12 »
::ok::

Ja, opvallend dat ze de antwoorden op de Mol-vraag lieten zien. Ik heb m'n Mol van deze week nog steeds niet bepaald. Alleen Ranomi lijkt helemaal uit te sluiten.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #236 Gepost op: 23-02-2023, 00:43:25 »
Waarop baseert iedereen dat Anke vol op Ranomi is gegaan? Ze zegt heel duidelijk dat ze Ranomi én Soy verdenkt. Dat zegt natuurlijk niet alles. Maar we zien ook maar iets van 6 vragen van haar, dus dat zegt ook niet alles.

Juist omdat de montage ons wil doen geloven dat Anke op Ranomi eruit is gegaan, en dat Ranomi dus niet de mol kan zijn, ga ik hieraan twijfelen.

Maakt niet uit. Daniël geeft aan niet meer te spreiden (en dat doet hij al een paar testen) niet. Indien Ranomi de mol zou zijn, zou hij (of Jurre die ook niet of nauwelijks spreidt) de meest waarschijnlijke afvaller zijn geworden. Ik denk eerder dat het een beetje vaag houden is om de Ranomi-tunnelaars nog wat hoop te laten houden.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #237 Gepost op: 23-02-2023, 14:21:52 »
Weer mooi te zien dat afgaan op de verdenkingen de meest geschikte methode blijft om de Mol te vinden. Je hebt de lijstjes mooi bijgehouden, Amethyst ::bravo:: Alles klopte, dat hebben we gezien nu in het doolhof waar de edit open kaart moest spelen :D

Ze zijn inderdaad vrij eerlijk dit jaar. Ook Nabil die op Anke zat was gewoon echt zo, geen random cut.

Maar heb nu een bevestiging gehoord dat Anke en Daniel letterlijk op elkaar zitten, dus dat is wel mooi ::bravo:: Dat moet al van Vincent en Yvonne geleden zijn. Ervoor had je natuurlijk al Taeke en Arjen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #238 Gepost op: 23-02-2023, 17:14:19 »
Volgens mij zat Taeke vooral op Airen.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #239 Gepost op: 23-02-2023, 17:21:19 »
Ja die bedoelde ik dus meneer Tunnel. Bedankt voor de aanvulling ::ok:: ::vergroot:: >:D