Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 30791 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #160 Gepost op: 12-02-2023, 15:41:32 »
^ TY, Vonne. Is aangepast : ) 

Dit bewijst maar weer eens dat je voorzichtig moet zijn met conclusies trekken uit de eerste testsbiechten.

Als we niks invullen kan Soy nog steeds volgens de Wie zit op wie? Sander had het alleen over een "hem" in Niet de Mol.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #161 Gepost op: 12-02-2023, 16:32:47 »
Als ik zo de wie verdenkt wie lijst bekijk lijkt het een finale te gaan worden met Daniel, Jurre en Soy.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #162 Gepost op: 12-02-2023, 17:06:29 »
Vanwege dat er voorheen een patroon was dat de mol in de eerste aflevering werd verdacht door de afvaller of helemaal niet, ging ik even goed kijken naar Sarah en Froukje. Interessant dat Ranomi er nog extra duidelijk erbij wordt gehaald bij Froukje.

Sarah: Froukje, Ranomi, Daniel, Sander
Froukje: Nabil, Ranomi, Jurre (maar blijkt achteraf vooral Nabil te zijn geweest)

Voor de verdenkingen van Soy is het duidelijk dat hij al vanaf aflevering 2 naar een Nabil-tunnel aan het werken was. Hij dacht er zelfs uit te vliegen in aflevering 6, omdat hij “alleen nog met de mol overbleef”.

Afl 1: Niet Nabil (biecht afl 2), Daniel #1 (biecht afl 3)
Afl 2: Nabil, spreiden, Ranomi ook (biecht afl 3)
Afl 3: Neigt naar Nabil-tunnel, spreiden, niet Sander (extra beeld met Nabil), niet meer Daniël
Afl 4: spreiden op 4, maar neigt naar tunnel, niet Jurre
Afl 6: Nabil

Ik ben benieuwd waar hij nu naar toe zal gaan.

Ik heb geprobeerd te vinden wie van de drie mannen (Nabil, Daniël, Soy) het rode scherm kreeg in aflevering 4, aangezien Nabil heeft aangegeven een groen scherm te hebben gehad.

Soy’s verdenkingen staan hierboven en voor Daniël is:
Afl 3: *knip* 'Ranomi, Soy en Annick vooral' 'tunnelvisie op 2 hoofdverdachten' (Niet: Nabil)
Afl 4: #1 Jurre, Soy, Ranomi, ±Annick
Afl 6: #1 Jurre, twijfelt over spreiden

Ze lijken allebei niet te zijn veranderd van hoofdverdachte, wat wel erg opmerkelijk is na een rood scherm. Dat kan toch bijna niet? Of is het dat de afvaller dacht dat iedereen op dezelfde zat en vanaf nu minder gaat spreiden?

Mooie analyse. Helpt mij om Soy nog als Mol te zien. Ondanks alles. Heel dom misschien, maar goed.

Ik denk trouwens dat kandidaat Soy over meer dan 1 persoon heeft gespreid en neig ernaar dat kandidaat Daniël de test echt alleen op Jurre heeft ingevuld.

Daniël: "Omdat er een aantal jokers in het spel zijn, dacht ik gewoon: ik moet minder gaan spreiden. Ik heb getwijfeld of ik dat tussen 2 personen zou doen [...] maar ik verdenk eigenlijk niemand anders dan Jurre"

Kan dat er twee verschillende zinsdelen aan elkaar zijn geplakt, maar de 1e helft is toch vrij duidelijk. Ik weet niet of je dat zo zou formuleren als je toch over 2 namen gaat spreiden. Vorige test spreidde Daan nog over 3 namen + een beetje op Annick.

Soy heeft het in een testbiecht over 'de Mol in het andere groepje' als hij een testvraag op een van Nabil, Ranomi en Jurre wil invullen. Van: wat zou de Mol daar hebben gedaan. Formuleer je dat zo als je vol op Nabil zit?

We zien van Soy een testvraag waar hij zelf heel kandidaats was: het aantal eieren dat de Mol eraf schoot. Soy gokt op 1 ei.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 22:54:36 door Amethyst »

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #163 Gepost op: 12-02-2023, 17:52:11 »
Dat is inderdaad goed opgemerkt. Daniël lijkt zich druk te maken over de jokers van de anderen en zou na een rood scherm wel eens gestopt kunnen zijn met spreiden. Wel vreemd, want hij weet van Anke dat ze niet op Jurre zit. Tenzij hij haar niet gelooft en hij een beetje paranoia geworden is in het spel na het rode scherm.

Het zou inderdaad goed kunnen dat Soy over meer heeft gespreid, dan alleen Nabil (ook door vragen per ongeluk fout te beantwoorden natuurlijk). Ik heb hem dat volgens mij niet horen zeggen, maar misschien heb ik dat gisteren gemist tijdens het meeschrijven of is dat buiten de uitzending edit gelaten. Hij zei wel overduidelijk dat hij dacht eruit te vliegen, vanwege dat hij alleen met de mol (dus Nabil) overbleef bij de eliminatie.

Ik vind het voor beiden raar dat ze niet lijken te zijn veranderd van hoofdverdachten.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 17:54:49 door Elliebellie »

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #164 Gepost op: 12-02-2023, 18:20:53 »
Ik vind het voor beiden raar dat ze niet lijken te zijn veranderd van hoofdverdachten.

De gedachtegang teveel spreiden --> rood scherm --> sterker inzetten op iemand op wie je al zat, gaat m.i. meer op voor Soy. Hij ging in afl. 4 met 4 verdachten in zijn hoofd de test in, zonder duidelijke hoofdverdachte. Die had Daniel wel (Jurre). Dat maakt een groot verschil. Soy zal ongetwijfeld meer hebben gespreid dan Daniel.

Het is wel aannemelijk dat Nabil bij die 4 zat. Die is in afl. 2 in zijn vizier gekomen, en hij noemt hem ook in afl. 3 waar hij spreidt over een paar mensen. Maar dat hij zijn hoofdverdachte zou zijn, kan ik voor afl. 6 nergens uit afleiden.

Soy moet keuzes maken. In afl. 6 klikt hij op de vraag 'Wie is de Mol' Nabil aan. Of hij tunnelt weten we niet. Hij zegt ook nog dat er de laatste twee dagen zoveel is gebeurd, dat hij een beetje de weg kwijt is in het spel. Ik denk de naweeën van een rood scherm in afl. 4.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #165 Gepost op: 12-02-2023, 19:08:13 »
Ik kan me ook wel in jouw argumenten van Soy als afvaller vinden, die zou ook nog steeds van 4 naar 1 kunnen zijn gegaan.

Het is wel aannemelijk dat Nabil bij die 4 zat. Die is in afl. 2 in zijn vizier gekomen, en hij noemt hem ook in afl. 3 waar hij spreidt over een paar mensen. Maar dat hij zijn hoofdverdachte zou zijn, kan ik voor afl. 6 nergens uit afleiden.


Als je in de aflevering op de avrotros-website kijkt vanaf 56:10 (na Anke’s exit) is het wel heel duidelijk dat Soy Nabil als mol verdenkt. Hij lijkt het na Anke meteen op te geven en zegt:
“Nou, kom maar op.” In de biecht: “En dan gaat Ranomi groen scherm. Anke groen scherm.  [..] En ik denk alleen maar, daar zit ik dan met de mol. Ik ga naar huis toe.” Dan zie je Nabil duidelijk in spanning wachten op Soy’s scherm en Soy lachend als een boer met kiespijn. Hij zegt wel duidelijk dat Nabil zijn mol is en qua houding komt het ook over alsof hij dacht dat het klaar was na Anke. Hij kan zeker hebben gespreid, maar het lijkt me niet dat je zegt dat Nabil de mol is en zo reageert als iemand anders je hoofdverdachte is.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #166 Gepost op: 12-02-2023, 19:22:35 »
Daarover zijn we het eens, hoor. In afl. 6 is Nabil duidelijk zijn hoofdverdachte. Ik doelde op de periode vóór afl. 6. Daarin was Soy breed aan het spreiden, en was Nabil maar een van de vele mensen die hij op het oog had. Dat past goed in jouw hypothese dat degene die in afl. 4 een rood scherm zag, wel eens meer kan zijn gaan inzetten op iemand die hij toen ook al verdacht.

Bij Daniel zie ik dat niet zo gauw gebeuren. Die had al een duidelijke hoofdverdachte in afl. 4, en heeft die nog steeds in afl. 6. Bij hem zou de drang tot switchen na een rood scherm veel groter moeten zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #167 Gepost op: 12-02-2023, 20:25:12 »
@Molest. Ik snap dat je de 3e testbiecht van Soy niet sluitend vindt. De laatste zin zou eventueel op iemand anders kunnen slaan. Ik denk van niet, omdat het mij echt een testbiecht lijkt (niet eentje van net na de opdracht zelf) en ik Soys intonatie veelzeggend vind, maar is zo dat er daarna nog 2 opdrachten volgden.

"Tijdens de duinenopdracht heeft de Mol natuurlijk ontzettend gebaald dat wij het als groep zo goed hebben gedaan, maar ik denk toch dat ik daar wat opvallends heb gezien." "Dat Nabil daar het een en ander van plan was, maar dat het hem net niet gelukt is: proberen voor die groep uit te rijden en misschien heel stiekem een knopje in te drukken."

"Het is te gevaarlijk om nu al in soort een tunnelvisie te belanden, dus ik probeer te spreiden over een paar mensen"




Het zou inderdaad goed kunnen dat Soy over meer heeft gespreid, dan alleen Nabil (ook door vragen per ongeluk fout te beantwoorden natuurlijk). Ik heb hem dat volgens mij niet horen zeggen, maar misschien heb ik dat gisteren gemist tijdens het meeschrijven of is dat buiten de uitzending edit gelaten.

Ik dacht dat hij dat suggereerde.

"er is de laatste 2 dagen zoveel gebeurd, dat ik een béétje de weg kwijt ben in dit spel. Vertrouw ik niet de mensen iets teveel? Zit er tussen mijn vertrouwelingen niet gewoon ...een Mol?
 
Daarna zien we dat hij de Mol-vraag op Nabil invult. Maar was dat een vertrouweling van hem?

Jurre was dat wel en was hem net meer gaan verdenken.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 21:59:29 door Amethyst »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #168 Gepost op: 12-02-2023, 22:00:48 »
Jurre staat weer heel vet op 1 bij de poll, tja het is al wat ik zei, OF we hebben een heel verrassend seizoen, OF we hebben een heel saai seizoen waarbij iedereen al vanaf het begin op de mol heeft gezeten. Vandaar dat Froukje een rood scherm kon krijgen. Het voelt echt als een Anne-Marie seizoen. Toen zat volgens de biechten ook nauwelijks iemand op haar. Maar achteraf zeiden alle kandidaten dat zij al vanaf het begin op haar hadden ingezet.

Dat bleek helemaal niet uit de testbiechten, maar je kon het zeker wel opmaken uit de interacties. Zo werd Anne-Marie al in het begin helemaal onderaan de trap geplaatst bij een opdracht; de positie waar een mol het minst uit kan halen. Ik heb zo het idee dat nu weer hetzelfde gebeurt bij Jurre. Alle ballen gaan op Ranomi en Soy in de testbiechten..... Jurre wordt uit de wind gehouden. In werkelijkheid vulde in afl. 2 iedereen al op hem in, dat kan dan niet anders.

Nabil heeft wel heel erg moeten tunnelen om eruit te vliegen, net als Annick en Sander voor hem. Zodoende kon Soy nog in het spel blijven. Maar als Jurre de mol is kan het geluk niet eeuwig doorgaan. Soy lijkt Jurre steeds meer te vertrouwen. Het is wel jammer voor de productie dat Soy niet meer dik eerste staat in de poll maar Jurre. Zo'n erge klapper wordt het niet meer als Soy er voor de finale uitgaat.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #169 Gepost op: 12-02-2023, 22:13:11 »
Naar mijn mening is het veel waarschijnlijker dat
- Froukje vergeten is Jurre goed mee te nemen in de test (bijv bij vraag 18 dacht oh shit nu nog wat op Jurre…)
- de antwoorden die ze op Jurre invulde ook op andere sloegen, die anderen ook goed hadden.
- de vragen die ze op Jurre invulde per ongeluk fout had.

Ja het kan een Annemarietje zijn, maar dat acht wel heel onwaarschijnlijk. Soy zat bijvoorbeeld echt wel op Nabil. En Nabil dus niet op Jurre.

En ook in de interactie met Jurre zie je geen wantrouwen, maar juist vertrouwen van de groep.

Dus ook al stel je het alsof er 2 opties zijn volgens mij zijn er wel meer.

Een leuk seizoen, met goede kandidaten waardoor VOOR DE KIJKERS de mol duidelijk is. Niet voor de deelnemers.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #170 Gepost op: 13-02-2023, 00:24:31 »
Een leuk seizoen, met goede kandidaten waardoor VOOR DE KIJKERS de mol duidelijk is. Niet voor de deelnemers.
Jurre staat vanaf het begin bovenaan mijn lijst als mol, maar ik twijfel nog steeds enorm. Denk dat dit wel voor meer mensen geldt die op hem gestemd hebben. Dat maakt het ook nog steeds leuk om te kijken, ben nog steeds op zoek of het toch niet iemand anders is (juist omdat het zo duidelijk lijkt).

Offline blairwaldorf

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #171 Gepost op: 13-02-2023, 09:37:26 »
Froukje zegt op instagram dat ze op Nabil zat!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #172 Gepost op: 13-02-2023, 12:14:58 »
Het stemgedrag van Jurre na de morseopdracht snap ik niet zo goed. Er heeft vermoedelijk een grote ‘kleine’ Molactie plaatsgevonden en Daniël of Jurre ligt dan in eerste instantie het meest voor de hand als schuldige; ik verwacht niet dat kandidaten aan de mogelijkheid denken dat ook vanuit het hotel gemold kan worden. Als Daniël een kandidaat is die Jurre al meenam bij de tests, wordt hij door Jurres morseactie alleen maar meer bevestigd in zijn verdenking en dat blijkt ook wel uit zijn testbiecht. Mocht Jurre een kandidaat zijn, dan zou hij toch Daniël op basis van de morsefout meer moeten verdenken? Bij Jurre stijgt echter Soy juist iets op het verdachtenlijstje. Indien Jurre de Mol is, zal hij vast wel ingeseind zijn dat Daniël hem steeds meer verdenkt – een uitgelezen mogelijkheid om dan nu vol op Daniël te gaan zitten. Maar dat doet hij dus niet. Een gemiste kans?

Voor mij telt sterker mee dat Jurre als kandidaat toch echt wel Daniël expliciet had mogen noemen. Jurre stond erbovenop bij de morseopdracht! Voor een Mol heeft het eigen stemgedrag een mindere prioriteit.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 12:17:46 door Molzkovicz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #173 Gepost op: 13-02-2023, 15:54:23 »
Ja, ik lees je verhaal twee kanten op. Dit zou erop neer komen dat Jurre mol zijn bakens moet verzetten. Daniel gaat op hem, dus hij zal ook op Daniel moeten. Dat hij dat niet doet is kandidaats. Aan de andere kant had Jurre kandidaat nu wel Daniel in het vizier moeten krijgen, want hier gaat flink wat geld uit de pot door de verkeerde morse code. Dat doet hij niet terwijl Daniel van zijn kant het wel doet. Dat is dan weer mols.

Ik vermoed nog steeds dat er een veel massalere verdenking op Jurre bestaat (die men niet laat zien) en dat de crew dan ook niet meer weet wie de finale gaat halen. Ze hebben ook al gegokt en verloren dat Soy massaal verdacht zou blijven voor het grote publiek. De mol Soy gaat nu ook als een nachtkaars uit. Als die zijn rode scherm krijgt in deze fase zeggen we 'told you so'.

Er is nog maar 1 tunnel die echt kan instorten en dat is die van Jurre. Het zou wel heel knap zijn als de productie dat scenario heeft geschreven. Alle andere exits de komende weken zien we wel aankomen.
 
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #174 Gepost op: 14-02-2023, 13:34:13 »

Ik neig ernaar dat kandidaat Daniël de test echt alleen op Jurre heeft ingevuld.

Daniël: "Omdat er een aantal jokers in het spel zijn, dacht ik gewoon: ik moet minder gaan spreiden. Ik heb getwijfeld of ik dat tussen 2 personen zou doen [...] maar ik verdenk eigenlijk niemand anders dan Jurre"

Kan dat er twee verschillende zinsdelen aan elkaar zijn geplakt, maar de 1e helft is toch vrij duidelijk. Ik weet niet of je dat zo zou formuleren als je toch over 2 namen gaat spreiden. Vorige test spreidde Daan nog over 3 namen + een beetje op Annick.

Ik denk dat ik dit fout zag. Daniël heeft gewoon over Jurre, Soy en Ranomi gespreid, denk ik.

Misschien meer op z'n hoofdverdachte Jurre ingezet. Dat is ook "minder spreiden"  ::vergroot::

Maar past niet bij hem om in afl. 6 all-in te gaan op iemand. Zegt hij ook niet. Het is knip- en plakwerk. Een vuile edit ...ik hou ervan.

Kunnen we zaterdag hopelijk wat mee.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 14:06:58 door Amethyst »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #175 Gepost op: 14-02-2023, 13:37:52 »
Een vuile edit. Zou er op kunnen wijzen dat Daniël er zaterdag uit gaat. Zogenaamd op Jurre.

Maar dat kan alleen als de andere drie ook op Jurre zitten, en meer op Jurre zitten. 🤔

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #176 Gepost op: 14-02-2023, 14:35:29 »
Een vuile edit. Zou er op kunnen wijzen dat Daniël er zaterdag uit gaat. Zogenaamd op Jurre.

Maar dat kan alleen als de andere drie ook op Jurre zitten, en meer op Jurre zitten. 🤔

Ja, precies.

Even vanuit m'n Soy-tunneltje... Als Soy de Mol is is Jurre de logische afvaller. Hij verdacht hem nauwelijks en is hem na opdracht 5.2 een beetje gaan verdenken. "Trust nobody, zelfs Soy niet."

"Zelfs." 

Daniël had Soy in afl. 4 op 2. Lijkt mij dat we zaterdag weer alleen een Jurre-verdenking van hem gaan horen. Hij verdenkt eigenlijk alleen Jurre, maar weet dat tunnelvisie op de loer ligt. Anke en Nabil had hij al gestreept.

Ze zitten alle vier deels op Soy, Jurre m.i. het minst.

Als Jurre een kandidaat is zit hij waarschijnlijk als enige op Daniël.


Maar ongeacht wie de Mol is, Anke valt zaterdag niet af, lijkt mij. Ze toonden ineens dat Nabil op haar zat. Wisten we helemaal niet. Hadden ze niet hoeven tonen. Boodschap: Anke kan het niet meer zijn. Anke ligt dan (teveel) voor de hand. Doorzichtig opzetje naar een explosieve afvaller?


Maar is het zoveelste crackpot-theorietje van mij. Zaterdag weten we wat het waard is.

Als Jurre de Mol is verwacht ik Ranomi als afvaller. Soy zei nog iets van: misschien zit er tussen m'n vertrouwelingen wel een Mol. En Anke is too obvious.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #177 Gepost op: 14-02-2023, 21:10:54 »
Als ik zo de wie verdenkt wie lijst bekijk lijkt het een finale te gaan worden met Daniel, Jurre en Soy.

Dat is ook mijn gedachte ( wel vanuit een Jurre tunnel bekeken ;)) Er zijn nog 2 afleveringen tot de finale en dus tijd dat de verdenkingen van de finalisten bij elkaar komen. meestal verdenken ze elkaar of verdenken 2 finalisten de mol o.i.d.

Daniel
verdenkt  alleen nog Jurre, wil nog spreiden op 2 maar is bang voor de jokers van de andere kandidaten. Hij gaat voor Jurre. Helemaal zeker kan hij nog niet zijn omdat hij zijn scherm niet heeft gezien. Ook opvallend dat hij zijn Jurre verdenking kennelijk niet meer met Anke bespreekt.

Jurre
heeft in de vorige afleveringen Daniel meegenomen maar dat is nu minder zegt hij tijdens het gesprek aan tafel met Ranomi en Nabil. Tijdens dit gesprek wordt Soy erg verdacht gemaakt, over Anke wordt twijfel uitgesproken. Jurre neemt ineens Soy mee bij de test. Soy is gestegen zegt Jurre.

Soy is de weg kwijt, er is veel gebeurd de laatste dagen. Hij vraagt zich af of hij de mensen niet te veel heeft vertrouwd en of er tussen zijn vertrouwelingen niet gewoon een mol zit. (hij vertrouwt o.a. Jurre) Hij heeft w.s. een rood scherm gehad en zag nu ook zijn mol Nabil naar huis gaan. Als hij richting zijn vertrouwelingen schuift met zijn verdenkingen kan het in de finale als volgt worden:

Daniel verdenkt Jurre
Jurre verdenkt Soy
Soy verdenkt Jurre of Daniel

Dan blijven de dames nog over.
Anke verdenkt al heel lang Soy en Ranomi en neemt de laatste afleveringen ook Nabil mee. Ze lijkt erg standvastig en heeft geen redenen om van Soy en Ranomi af te stappen. Ze hield Soy goed in de gaten in aflevering 6.

Ranomi
heeft al heel lang Soy als hoofdverdachte maar eigenlijk meer uit gevoel, ze weet het gewoon niet. Ze weet nog steeds niet zeker op wie ze wil gaan zitten en vult nog steeds de test in op basis van  kansberekening. Ze zal toch een keuze moeten gaan maken anders is zij de volgende afvaller ben ik bang.

Richting finale wordt Soy dus door 3 van de vijf overgebleven kandidaten verdacht. kunnen er dus gerust nog Soy verdenkers afvallen  >:D


Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #178 Gepost op: 14-02-2023, 23:31:02 »
Even andersom gekeken hoe er gemanipuleerd wordt met wie er genoemd worden bij het invullen van de test.

Het is ook een aardige manier om de mol te vinden omdat er niet voor niets geknipt wordt door de regie.

Het zijn Anke, Jurre en Daniel waar dit steeds gebeurt.

Ranomi en Soy hebben normale aantallen gezien de tijd dat ze er in zitten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #179 Gepost op: 15-02-2023, 11:50:20 »


Daniel
verdenkt alleen nog Jurre, wil nog spreiden op 2 maar is bang voor de jokers van de andere kandidaten. Hij gaat voor Jurre. Helemaal zeker kan hij nog niet zijn omdat hij zijn scherm niet heeft gezien.

Minder spreiden is iets anders dan dat helemaal niet doen ... een van de dingen waar je uit op kunt maken dat het knip- en plakwerk is. Als ik die biecht helemaal verkeerd lees snap ik deze niet:

Daniël: "In het begin kan iedereen de Mol zijn. Daarom heb ik bij de eerste test mijn punten op zoveel mogelijk medekandidaten ingezet. Pure kansberekening. Ook probeerde ik me niet te laten leiden door een onderbuikgevoel. Als journalist ben ik altijd op zoek naar feiten. Mijn aanpak wordt door sommigen een Diederik Jekeltje genoemd, naar de natuurkundige die in 2017 meedeed. Tja, hij behoort tot mijn bloedgroep, ook een nerd." /via MoleBuster

Niet laten leiden door onderbuikgevoel + niet spreiden over 2 namen = spreiden over 3, lijkt mij. Minder spreiden kun je opvatten als meer op je hoofdverdachte inzetten. Jurre is weliswaar de enige die hij verdenkt, maar hij blijft als nerd over 2 andere namen spreiden, die hij nog niet heeft gestreept.

Is de vraag: waarom doen ze alsof Daniël niet heeft gespreid?

Willen ze een makkelijk paadje naar Mol Jurre maken omdat de Mol te vinden moet zijn? Of is het een opzetje naar Jurre als explosieve afvaller? Ik vind het maar een vreemde keuze.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2023, 11:55:04 door Amethyst »