Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 30739 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #320 Gepost op: 5-03-2023, 20:55:21 »
Misschien zit bij de verdenking van Ranomi nog een addertje onder het gras, dat het niet klopt. Of dat ze tijdens het gesprek met Daniël geswitched is en dat de testvragen die we in beeld zagen door Jurre beantwoord zijn om nog even verwarring te scheppen.. Want anders snap ik haar besluit totaal niet of ze is zo in verwarring dat Soy eruit is

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #321 Gepost op: 5-03-2023, 21:11:38 »
Soy en Ranomi hebben al de hele tijd best veel gespreid en het fout gehad. Dat is bij hun denk ik echt een kwestie van wie heeft toevallig net een fout meer of minder dan de andere en hoe waren de groepjes verdeeld. Zit je toevallig op iemand met dezelfde schoenmaat, kamer of geslacht als de mol dan heb je al mazzel.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #322 Gepost op: 5-03-2023, 21:20:23 »
Soy en Ranomi hebben al de hele tijd best veel gespreid en het fout gehad. Dat is bij hun denk ik echt een kwestie van wie heeft toevallig net een fout meer of minder dan de andere en hoe waren de groepjes verdeeld. Zit je toevallig op iemand met dezelfde schoenmaat, kamer of geslacht als de mol dan heb je al mazzel.
We weten dat Ranomi vanaf begin op Soy zat en veel gespreid heeft. En Soy heeft zelf gezegd na dat hij Rik sprak, toen hij afviel ik heb voor het eerst echt gespreid in dit seizoen, omdat hij niet meer wist. Daarvoor volgde hij 60% zijn gevoel en 40% de feiten, maar hij gaf ook aan dat hij zat vol op Nabil ingezet toen hij eruit ging. Dus ik denk dat Soy echt veel minder gespreid heeft dan Ranomi. En hij bij de meeste testen vol op één iemand ging en hij gewoon heel erg mazzel heeft gehad. Dat hij waarschijnlijk toen Nabil eruit ging, anders hij er misschien uitging.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 22:47:00 door Mol1991 »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #323 Gepost op: 6-03-2023, 00:08:29 »
Ik heb een vraagje. Misschien een beetje een domme  ::rofl:: maar ik stel hem toch maar want ik weet het echt niet zeker: volgende week is de ontknoping. Weten de deelnemers zelf al wie de mol is, als in: hebben ze de test al gemaakt en weten ze de testuitslag? Of doen ze dat live volgende week?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #324 Gepost op: 6-03-2023, 02:14:04 »
Ze hebben de test al gemaakt. De uitslag ervan, dat is niet duidelijk of ze dat in Zuid Afrika al hebben gehoord. Kan zijn dat ze dat pas nu in Nederland te horen krijgen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #325 Gepost op: 6-03-2023, 10:23:01 »

Ranomi met haar Daniël verdenking is raar. De geboren winnaar laat de winst aan Daniël? Dat is vreemd.


Daniël staat echt stijf van verbazing als hij Ranomie ziet. Hij denkt, nog even pokerface ophouden en ik ben gewoon de winnaar.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #326 Gepost op: 6-03-2023, 12:20:30 »
Soy en Ranomi hebben al de hele tijd best veel gespreid en het fout gehad. Dat is bij hun denk ik echt een kwestie van wie heeft toevallig net een fout meer of minder dan de andere en hoe waren de groepjes verdeeld. Zit je toevallig op iemand met dezelfde schoenmaat, kamer of geslacht als de mol dan heb je al mazzel.

Daar komt bij dat de laatste test 5 vragen over toekomstige opdrachten had. Als je wilde spreiden en de test over de drie andere kandidaten wilde   verdelen kan het maar zo zijn dat je er bij vraag 15 tegen aanloopt dat je nog niet voldoende gespreid hebt. Wellicht had Soy daarom in het laatste deel nog vragen op Jurre ingevuld. Dat hoeft niet te betekenen dat hij Jurre erg verdacht maar gewoon aan het spreiden was. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij iedereen uit de lasergame wilde schieten, dan zat de mol er zeker  bij was zijn redenatie. Ranomi liep tegen hetzelfde aan maar had wellicht meer geluk met haar gokken.

Ter vergelijk: in WIDM 2011 kwamen er 3  vragen over de toekomst na de 20 vragen van de normale test. Deze test had dus volgens plan ingevuld kunnen worden. Toen zat iedereen al op de juiste mol. Extra moeilijkheid in het huidige seizoen was ook dat iedereen nu andere belangen had om de toekomstige opdrachten naar zijn of haar hand te zetten omdat iedereen een andere mol had of nog niet zeker was.

Re: Wie zit op wie?
« Reactie #327 Gepost op: 6-03-2023, 18:38:18 »
Waarom zei Daniel: maar ik ben het niet? tegen Ramoni.
Heel apart. Zo krijgt hij er een concurrent bij.
We zien haar wel de testvraag op hem als mol, en het lijkt me wel dat ze hier niet mee sjoemelen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #328 Gepost op: 6-03-2023, 19:01:26 »

We zien haar wel de testvraag op hem als mol, en het lijkt me wel dat ze hier niet mee sjoemelen.

Ze sjoemelen met veel, maar dit niet. Oké, in het begin van het seizoen maken ze soms eens een foutje, maar in deze fase van het spel no way.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #329 Gepost op: 6-03-2023, 22:29:54 »
Waarom zei Daniel: maar ik ben het niet? tegen Ramoni.
Heel apart. Zo krijgt hij er een concurrent bij.
We zien haar wel de testvraag op hem als mol, en het lijkt me wel dat ze hier niet mee sjoemelen.


Ik denk dat hij oprecht verbaasd was en razendsnel besloot dat de waarheid vertellen de beste tactiek was.
Ranomi denkt dat haar Mol wel moet zeggen dat hij het niet is. En Daniël is zo zeker van zijn zaak dat hij Ranomi overbluft door gewoon de waarheid te spreken. Waarschijnlijk heeft er nog nooit iemand zo overtuigend gewonnen als Daniël. Ik had het Ranomi zeer gegund, maar denk nu echt dat het game-set-match is voor Daniël.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Re: Wie zit op wie?
« Reactie #330 Gepost op: 6-03-2023, 22:45:59 »
Ze sjoemelen met veel, maar dit niet. Oké, in het begin van het seizoen maken ze soms eens een foutje, maar in deze fase van het spel no way.

Dat lijkt mij ook.
Met verdenkingen in de finale kunnen ze niet meer sjoemelen

Re: Wie zit op wie?
« Reactie #331 Gepost op: 6-03-2023, 22:50:37 »

Ik denk dat hij oprecht verbaasd was en razendsnel besloot dat de waarheid vertellen de beste tactiek was.
Ranomi denkt dat haar Mol wel moet zeggen dat hij het niet is. En Daniël is zo zeker van zijn zaak dat hij Ranomi overbluft door gewoon de waarheid te spreken. Waarschijnlijk heeft er nog nooit iemand zo overtuigend gewonnen als Daniël. Ik had het Ranomi zeer gegund, maar denk nu echt dat het game-set-match is voor Daniël.
Eens. Een helemaal terechte winnaar!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #332 Gepost op: 7-03-2023, 21:35:19 »
Ook dat Ranomi zegt dat het of Soy was of zij. Dat betekent dan toch dat ze de laatste test helemaal niet meer op Soy zat.

Ik haal deze even uit het topic " [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen"
In een filmpje op het officiele instagram account van Wie Is De Mol  zegt Ranomi (gekleed in de finalejurk): "Soy was de laatste afvaller en het was echt Soy of ik"

Het viel mij net zoals mocemole op. Ik vond het heel opmerkelijk omdat ze aan het begin van het maken van de finaletest nog zegt : "Ik zit in de finale maar ik heb tot het einde op Soy ingezet. Nu kunnen er nog maar twee mensen de mol zijn Jurre of Daniel"

We hebben niet gehoord wie ze in aflevering 8 verdenkt en daar zien we een testvraag over de lasergame die ze op zichzelf invult.

Wanneer en waarom is ze van Soy afgestapt?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #333 Gepost op: 7-03-2023, 21:46:12 »
Ik denk dat eerder zo is dat ze dacht toen Daniël het groene scherm kreeg, ik heb hier geen bewijs voor maar zo'n gevoel heb ik wel. Of ze had inderdaad Soy al afgestreept, maar is dit niet gezegd in de aflevering. Maar ik had er vanmiddag met een collega over dat Ranomi op Daniël zit en Soy afviel en zij vind het ook super raar, want sinds wanneer zit Ranomi op Daniël en leek heel erg op dat ze op Jurre zat in aflevering 8. En Soy leek in aflevering 8 meer op Daniël te zitten en nu ineens meer op Jurre. Dan denk ik als Ranomi niet de mol is en niet goed zit, hoe ben jij ooit wel door gegaan en Soy afgevallen? Ik weet dat er meerdere redenen kunnen zijn zoals dat hij de test iets minder snel gemaakt heeft, meer vragen fout of de toekomstvragen vooral fout gezeten heeft, maar het blijft bijzonder. Zeker, omdat Ranomi echt Soy nog dacht als mol leek uit de laatste aflevering en Soy toch conclusie heeft moeten maken dat Ranomi het niet is, omdat Anke vol op haar zat en afviel, lijkt mij dan.


Want als je nu echt alleen let op wat er gezegd (nou wat we horen) is in aflevering 9 en een conclusie uittrekt:
Jurre zit op Daniël
Ranomi zit op Daniël
Daniël op Jurre
Soy wilde bij het abseilen Jurre op op plek 3 hebben, waar zijn mol moest staan.

Wat is je conclusie dan? Mijn conclusie blijft dat ik het super vreemd vind dat Ranomi ten eerste erin gebleven is en dat ze op Daniël zit, want er is nooit een aanwijzing gegeven dat ze op hem zit. En bij Jurre ook niet perse, maar wel iets meer door haar gedrag in aflevering 8, want waarom zou jij bij lasergamen het geld aan je mol geven (die je niet vertrouwd). Net zoals het feit dat best wel vaak in beeld zien dat zij op zichzelf een vraag ingevuld heeft. Weet ze dit dan echt niet meer dat ze dit zelf was. De toekomstvragen tel ik niet mee, want daar heeft ze blijkbaar ook 2x haar zelf ingevuld, maar dit wist ze van tevoren niet. Hebben de rest dan blijkbaar de test nog slechter gemaakt? Of heeft ze inderdaad wat ze tegen Anke zei dan moet je bijna jezelf meenemen bij de test en we weten dat ze veel gespreid heeft. Iets klopt niet bij haar, maarja wat?! Ik zeg er wel gelijk bij ik zie haar niet als mol.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 22:54:59 door Mol1991 »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #334 Gepost op: 7-03-2023, 22:28:01 »
Bij de analoge test hebben we gezien dat Ranomi toch gespreid heeft, netjes een paar antwoorden per kandidaat. Ik gok dat ze het grootste deel op Soy zat, wat wij niet hebben meegekregen.
Misschien, en dat is echt een aanname, heeft Ranomi bij de analoge test gezien dat Anke ook deels op Soy zat (we zien enkel Ankes antwoorden op Ranomi). Bij de koffertjes verdeelde Anke de koffers aan haar verdachten, Soy en Nabil, maar is Nabil daarna afgevallen.
Soy moet dat daar ook gezien hebben en heeft ook beslist dat aangezien Anke een rood scherm kreeg, Ranomi niet de mol kon zijn.
Ik denk dat ze beide door die analoge test geswitcht zijn.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #335 Gepost op: 7-03-2023, 22:31:36 »
Dit geloof ik graag., maar wat dan raar is waarom geeft ze dan bij het lasergamen het geld niet aan Jurre, maar aan Daniël? Ik zou eerder het geld geven aan iemand die je vertrouwd dan je hoofdverdachte, maarja dat is mijn mening. Dit kan ik niet verklaren. Misschien zat ze toen even op Jurre en heeft Daniël gekke dingen gezegd en Jurre haar misschien van gedachte laten veranderen door zijn gedrag, maar dit zijn ook aannames.  Misschien wist ze het niet meer en heeft ze, maar naar haar gevoel geluisterd bij de finaletest.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 22:38:59 door Mol1991 »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #336 Gepost op: 7-03-2023, 23:14:34 »
Ik had ook verwacht dat Ranomi hier eerder Jurre verdacht. Misschien had ze zoiets, ik test Daniël op wat hij met dat geld gaat doen?
Net als Nabil Ranomi een joker gaf om haar te testen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #337 Gepost op: 7-03-2023, 23:53:34 »
Iemand testen die je niet door het geld te geven en snel weer het veld in te rennen. Lijkt mij.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #338 Gepost op: 8-03-2023, 07:29:41 »
Dat is ook een optie en ik denk nog steeds dat ze Daniël op het eind afschoot bij het lasergamen. Ik hoop zaterdag en bij haar dagboek meer duidelijkheid te hebben bij haar, want voor mij is zij de enigste van de finalisten waar ik bepaalde dingen gewoon nog niet helemaal begrijp en vooral haar gedrag en wanneer ging ze Daniël verdenken. (Meestal heb ik dit bij de mol en niet bij een kandidaat) En ik zei bij de topic bij Ranomi dat als ik naar haar voorstel filmpje luister en ze zichzelf beschrijft, herken ik bepaalde dingen niet terug tijdens de aflevering. Zoals veel energie, ze is veel stiller en op de achtergrond, misschien omdat ze gefocust is. En dan kijk ik niet de mol aflevering van de finalisten, is ze ineens veel duidelijkere aanwezig.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 07:34:03 door Mol1991 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #339 Gepost op: 8-03-2023, 08:22:37 »
Maar ik had er vanmiddag met een collega over dat Ranomi op Daniël zit en Soy afviel en zij vind het ook super raar, want sinds wanneer zit Ranomi op Daniël

Ranomi's testbiechten zijn vanaf het begin kapot geëdit. Ze spreidt al heel lang op Daniël, denk ik. Belangrijkste aanwijzing daarvoor is een biecht van na haar molafspraak:

"Dat heb ik ook altijd gezegd: Daniël is of de Mol, of de winnaar."

Altijd.

https://www.youtube.com/watch?v=u_2itxe533c
57:18