Auteur Topic: Veranderingen  (gelezen 9495 keer)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Veranderingen
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2023, 22:15:33 »
Het zal de makers van het programma deugd doen dat ze een aantal mensen flink op de kast hebben kunnen jagen door slechts één woord te vervangen in het programma. Het is bijna kunst!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Veranderingen
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2023, 22:31:28 »
Ik weet niet zo goed of dit misschien een sarcastische of retorische vraag is, maar vandaag bij de test werd duidelijk dat deze vraag er nog in zit.

Is dit forum wel de aangewezen plek voor dit soort discussies?
Laten wij ons hier beperken tot zaken betreffende WIDM!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Veranderingen
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2023, 22:31:47 »
Het zal de makers van het programma deugd doen dat ze een aantal mensen flink op de kast hebben kunnen jagen door slechts één woord te vervangen in het programma. Het is bijna kunst!

Ik sta nog gewoon met beide benen op de grond, hoor. Zoals gezegd kan het me geen fluit schelen welk e-woord Rik in zijn mond neemt. Zijn uitleg echter - die heel wat meer woorden omvatte - is op zijn zachtst gezegd niet erg doorwrocht. ::gaap::
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veranderingen
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2023, 22:45:19 »
Ik heb niet zo'n moeite met de veranderingen. Geen penningmeester / echt geld? Het gaat toch om de mol? En met briefgeld geef je de mol vrijbrief om het op te eten, weg te gooien van een boot of trein. Been there, done that.

Eliminatie ipv executie? Potato potato. Prima kwinkslag ala kijk we hebben leentjebuur gespeeld bij de bakermat der mol. Door die zangopdracht met het koor laten ze duidelijk merken bekend te zijn met de Mol in Zuid Afrika. En dat vond ik juist een van de plezantere seizoenen. Inclusief museumkraak, struisvogelscrabble in een doolhof  ;D

Ze mogen van mij zelfs spelen met het concept van de mol krijgt nooit een rood scherm. Na 22 seizoenen wie is de mol heb je allerlei zaken al gedaan. Is geen gek idee om links en rechts wat dingen weg te laten of anders te benoemen. Jokers en vrijstellingen werden eerder al troeven genoemd. Al verwacht ik dan nu wel de term pasvragen  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Veranderingen
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2023, 07:37:21 »
Over een paar maanden krijgen we weer te zien hoe het wel moet.   ;)
Neem aan dat je hiermee op het begin van "De Mol" doelt.
Ik vraag me echter af of de opdrachten nog steeds zo spectaculair zijn, na het ongeval van Anke.
Daarnaast gaan de deelnemers daar ook steeds meer inzien, dat het geld in de pot brengen niet het hoogste doel is, maar een ronde verder komen veel belangrijker wordt.
Het is dus maar de vraag hoe lang "de Mol" nog zoveel beter is/blijft als "Wie is de mol".

In ieder geval kijk ik naar allebei de versies graag.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veranderingen
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2023, 12:14:16 »
Volgende week, in aflevering 3, lijken de jokers in ieder geval wel weer terug te komen. In de vooruitblik lijkt het het namelijk op dat ze bij de taalopdracht over Zuid-Afrikaans te verdienen zijn (zie foto 1).  ;D

En wat zal er in het kistje zitten (zie foto 2) waarvoor de sleutels uit de ijsblokken worden gehakt?  ???


EdAnt

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Veranderingen
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2023, 16:21:40 »
Het is dus maar de vraag hoe lang "de Mol" nog zoveel beter is/blijft als "Wie is de mol".

Zolang ze geen bekende Belgen gebruiken is het voor mij al 100% beter. Snap niet dat ze het hier nog met BN-ners doen, vind het op het elitaire af.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Veranderingen
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2023, 16:31:40 »
Neem aan dat je hiermee op het begin van "De Mol" doelt.
Ik vraag me echter af of de opdrachten nog steeds zo spectaculair zijn, na het ongeval van Anke.
Omdat je het ongeval van Anke aanhaalt neem ik aan dat je met spectaculair doelt op gevaarlijk. Naar mijn bescheiden mening zijn de opdrachten in De Mol niet beter omdat ze gevaarlijker zijn maar omdat ze beter in elkaar zitten. Ik durf het woord haast niet te gebruiken, omdat ze "gelaagder" zijn. Wat we overigens ook beginnen te zien in WIDM.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Veranderingen
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2023, 16:57:01 »
Omdat je het ongeval van Anke aanhaalt neem ik aan dat je met spectaculair doelt op gevaarlijk. Naar mijn bescheiden mening zijn de opdrachten in De Mol niet beter omdat ze gevaarlijker zijn maar omdat ze beter in elkaar zitten.

"Gevaarlijk" is een relatief begrip. Er zijn in de Nederlandse en Vlaamse molgeschiedenis inmiddels honderden kandidaten de revue gepasseerd, van wie er drie - Janine Abbring en de Vlaamse Nele en Anke - een onfortuinlijk ongeval is overkomen. Janine verbrijzelde een ruggewervel bij een sprong van elf meter in het water, maar de precieze toedracht van die akelige toestand is nooit helemaal duidelijk geworden, buiten de constatering dat ze 'verkeerd terechtkwam'. Anke brak haar elleboog toen ze tijdens haar cliff dive verstrikt raakte in het touw dat ze tegen de uitdrukkelijke instructies in te lang vasthield. Dat is allemaal heel erg naar, maar deze incidenten zijn - gelukkig - voor de Nederlandse noch de Vlaamse (WI)DM reden geweest om af te zien van spectaculaire (fysieke) opdrachten. Zelfs met alle voorzorgsmaatregelen is 100% 'veiligheid' nooit te garanderen: zie de derde pechvogel, Nele, die heel knullig een voetblessure opliep bij het rennen door het mulle zand.

Verder ben ik het met MartinJ eens dat durfal-opdrachten omwille van de spectaculaire beelden alleen veel minder kijkplezier opleveren dan opdrachten in diezelfde categorie met twee of drie extra lagen.  ;)

« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 17:11:43 door Michmol »
Woosie down?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Veranderingen
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2023, 17:08:10 »
Zelfs met alle voorzorgsmaatregelen is 100% 'veiligheid' nooit te vermijden: zie de derde pechvogel, Nele, die heel knullig een voetblessure opliep bij het rennen door het mulle zand.

Verder ben ik het met MartinJ eens dat durfal-opdrachten omwille van de spectaculaire beelden alleen veel minder kijkplezier opleveren dan opdrachten in diezelfde categorie met twee of drie extra lagen.  ;)
Ik neem aan dat je hier "garanderen" bedoelde i.p.v. "vermijden".

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Veranderingen
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2023, 17:10:44 »
Ik neem aan dat je hier "garanderen" bedoelde i.p.v. "vermijden".

Haha, uiteraard.  ::rofl::
Woosie down?

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Veranderingen
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2023, 00:59:41 »
Vandaag één duidelijke scene waarin een bondje werd gesloten. Wat op mij supervreemd overkwam aangezien we voor de rest geen idee hebben van de onderlinge verhoudingen. Gaan we nu iedere aflevering één scene zien waarin we zien wie met wie een bondje sluit? (Die laatste zin is sarcastisch bedoeld, voor wie het niet doorhad.)
Alle bondjes en gezaag tussen de opdrachten door, in de Nederlandse WidM vond ik dat altijd heel overdreven en vaak "fake" overkomen. Maar dit is wel het andere uiterste. Nu in aflevering 2 hebben we vooral een uur naar 2 opdrachten van 45 minuten zitten kijken, waarbij we bij opdracht 1 vooral heel veel herhalingen hebben gezien (steeds maar dezelfde beelden van de drone die iemand probeert te pakken, op en neer geloop met "brancards"... tja, op een gegeven moment snap je het wel). Waar zijn de dynamiek en snelheid gebleven?
Eigenlijk was deze aflevering 2 voor mij de saaiste aflevering van Wie de Mol die ik ooit heb gezien (en vanaf seizoen 2 kijk ik al jaarlijks, dus dat zijn al heel veel afleveringen...).
Spijtig!!
Gelukkig nog maar even wachten op het enorm vrolijke en dynamische De Mol bij ons in BE!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Veranderingen
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2023, 08:13:46 »
Laten we teruggaan naar de kern van dit topic:

Voorafgaand aan dit seizoen was al bekend dat er veranderingen zouden zijn. Welke zijn jullie opgevallen?

Mij is opgevallen dat er geen fysiek molgeld meer is.

Een evaluatietopic voor tips en tops wordt aan het einde van het seizoen geopend.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Veranderingen
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2023, 09:33:50 »
De samengestelde groepsfoto aan het eind van de aflevering heb ik ook nog niet gezien. ( De foto waarin de afvallers grijs werden).

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Veranderingen
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2023, 15:28:27 »
Aangezien we dit seizoen al getrakteerd worden op best wat veranderingen... Zou het kunnen dat we die gele/gouden vrijstelling nog terug gaan zien die Rick McCullough lang geleden eens online zette?

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veranderingen
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2023, 07:37:32 »
Aangezien we dit seizoen al getrakteerd worden op best wat veranderingen... Zou het kunnen dat we die gele/gouden vrijstelling nog terug gaan zien die Rick McCullough lang geleden eens online zette?

Dit is dus wat ik me af afvraag sinds de bekendmakingen van de kandidaten in Nederland. En sinds het instagram account van Rick weer terug in the air is. Of zou het gewoon een geschrapte opdracht van het vorige seizoen zijn geweest.... everything is possible.

Ik vind Rick dan ook wel weer zo'n persoon die die foto al geplaatst heeft, die opdracht daar ter plekke schrapt of moet schrappen en dit dan vervolgens nooit meer laat terugkomen. (of in een andere hoedanigheid laat terugkomen natuurlijk)
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veranderingen
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2023, 15:06:35 »
Executie betekent óók ombrengen, maar elimineren eveneens. Het eerste woord wordt vooral gebruikt in geval van een terdoodveroordeling of standrecht, het tweede met name bij bende-oorlogen. Dus dat is qua dood-analogie lood om oud ijzer.
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Executie wordt tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gebruikt in de context van een terdoodveroordeling, terwijl eliminatie nog altijd een eufemisme is en ook in compleet andere contexten gebruikt wordt. In die zin hebben beide woorden toch wel een andere connotatie en klinkt eliminatie iets vriendelijker.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Veranderingen
« Reactie #77 Gepost op: 17-01-2023, 15:15:05 »
Eens, executie heeft - naast misschien executieverkoop en de uitdrukking uitstel van executie - eigenlijk normaal maar één betekenis: de dood.

Elimineren kun je op veel verschillende vlakken doen, ik denk als eerste aan opties elimineren. Dat het ook in bende-oorlogen wordt gebruikt, is dan maar een van de vele betekenissen. Anders kan je ook nooit meer een karwei 'afmaken' of een weg 'omleggen' ::)

Voor de duidelijkheid, van mij had het woord niet veranderd hoeven worden, maar ik stoor me er niet aan dat ze het doen.
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Veranderingen
« Reactie #78 Gepost op: 17-01-2023, 19:08:02 »
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Executie wordt tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gebruikt in de context van een terdoodveroordeling, terwijl eliminatie nog altijd een eufemisme is en ook in compleet andere contexten gebruikt wordt. In die zin hebben beide woorden toch wel een andere connotatie en klinkt eliminatie iets vriendelijker.

Je zegt precies hetzelfde als ik, maar verbindt daar gevoelsmatig een andere conclusie aan. Nogmaals: wat mij betreft zegt Rik 'tijd voor de test en daarna gezellig met een warm dekentje op de bank', maar dat hij in China letterlijk en figuurlijk geen probleem had met 'executie' maakt dat ik enigszins wantrouwig sta jegens zijn plotseling opspelende gewetensnood.
Woosie down?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veranderingen
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2023, 21:08:37 »
Je zegt precies hetzelfde als ik, maar verbindt daar gevoelsmatig een andere conclusie aan.
Jij zegt dat ze vrijwel hetzelfde zijn, ik zeg dat ze dat juist niet zijn. Volgens mij zeggen we wel degelijk iets anders.

Maar goed, zo belangrijk is het allemaal niet. Ik vind het zelf een prima verandering, maar ik had ook niet direct problemen met executie.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"