Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen  (gelezen 12118 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Gepost op: 14-01-2023, 17:13:10 »


Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2023, 22:18:02 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2023, 20:58:02 »
Wauw! De beste opdracht in jaren. Simpel, maar toch gelaagd.

Jammer voor Sarah, want ze was echt niet kansloos.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2023, 21:34:43 »
Zo gelaagd hebben we het inderdaad lang niet meer gezien.  ::bravo::

En blij om te zien dat het voor Sarah echt moeilijk was, jammer dat ze het net niet redde.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2023, 21:37:45 »
De mol zal in dit spel wellicht z'n best doen tot minimaal 1500 euro. Alleen dan zou er geld uit de pot gaan.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2023, 21:37:51 »
Jammer dat Sarah niet terug komt. Leuke opdracht.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2023, 21:39:08 »
Inderdaad mooie gelaagdheid ja. Als mol wil je aan de ene kant veel verdienen omdat de kans bestaat dat Sarah het er toch uitspeelt, aan de andere kant weet je niet of ze het haalt t.o.v j eigen resultaat.

Het lijkt me dat de mol hier toch wel knikkers weggegooid heeft, iets met een brancard van een ander team. Dat leek heel slim Nabil, maar ondertussen kunnen de anderen geen stenen sjouwen.  ::vergroot::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2023, 21:39:29 »
De mol zal in dit spel wellicht z'n best doen tot minimaal 1500 euro. Alleen dan zou er geld uit de pot gaan.
Dacht ik ook gelijk. Eigenlijk had ik verwacht dat er sowieso 90% vanaf zou gaan, maar dat bleek niet het geval. De Mol heeft in feite twee scenario's:

1) Zo min mogelijk geld en Sarah definitief uit het spel
2) Weinig geld, Sarah terug in het spel en overkomen als een fanatieke kandidaat

Lijkt me eigenlijk sterk dat de Mol kiest voor optie 1, vanuit menselijk oogpunt en speltechnisch.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2023, 21:42:42 door Pac »
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2023, 21:43:05 »
De mol boeit het niet of Sarah terug komt, misschien heeft hij dat zelfs liever ( meer afleidende pionnen om zich heen ) . Dus kan in deze opdracht eigenlijk best voor wat geld gaan, kans dat het eruit gaat heeft hij in deze geen invloed op.


Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2023, 21:44:43 »
Sarah weet mogelijk wel meer dan de andere kandidaten. Dus dat is voor de Mol niet ideaal.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2023, 21:46:15 »
Een afgevallen kandidaat die de pot laag houdt. Dan heb je amper een mol nodig. Zoveel mensen die stenen laten vallen. Zoveel mensen die door de afvaller ijzeren balletjes laten vallen. Ik zie er weinig in.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2023, 21:46:50 »
Ik denk inderdaad dat de mol hier gaat proberen genoeg geld te verdienen zodat de €1500 van het gewonnen bedrag af kan. Dat zorgt ervoor dat ik kandidaten die hier minder hun best doen, enigszins onverdacht vind. Ik moet nog terugkijken wie dat zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2023, 21:48:14 »
Ik denk inderdaad dat de mol hier gaat proberen genoeg geld te verdienen zodat de €1500 van het gewonnen bedrag af kan. Dat zorgt ervoor dat ik kandidaten die hier minder hun best doen, enigszins onverdacht vind. Ik moet nog terugkijken wie dat zijn.

Dat is het lastige in deze opdracht omdat je amper zicht hebt op wie wat doet .   

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2023, 21:50:23 »
Citaat
Ik denk inderdaad dat de mol hier gaat proberen genoeg geld te verdienen zodat de €1500 van het gewonnen bedrag af kan. Dat zorgt ervoor dat ik kandidaten die hier minder hun best doen, enigszins onverdacht vind. Ik moet nog terugkijken wie dat zijn.

Je best doen is best lastig als je een schok krijgt van iemand waarvan je niet weet dat die meedoet

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2023, 22:00:20 »
Op zich een leuke opdracht. Leuk dat Sarah zo'n invloed had op de uitvoering van de rest. Het aansturen van de drone vond ik leuk, die elektrische schokken wat minder.

Alleen zien we zo weinig van het stenen sjouwen! Is daar iets gebeurd of viel dat stuk van de opdracht televisie technisch wat in het water?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2023, 22:01:43 »
Wauw, beste opdracht in jaren. Zo veel lagen en zo prachtig in beeld gebracht  ::bravo:: ::bravo::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2023, 22:03:52 »
Zullen we het ook nog even hebben over het droneshot van een drone?  :D
(als in: we zagen een vliegende drone van bovenaf)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2023, 22:05:26 »
Grappig hoe meningen kunnnen verschillen.  Ik vind dit zo slecht in beeld gebracht omdat ik wil zien wie er waar is, waarmee bezig etc. Overzicht voor de win en wat krijgen we shots van een drone die het landschap af speurt . Overzicht van mensen ( geen idee wie) op trapjes .

Hier had je met een overzichtskaart met kleur, naam en levens over veel meer duidelijkheie kunnen brengen in een opdracht die prima bedacht was .

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2023, 22:07:12 »
Best een grappige opdracht, maar wel weer typisch dat ze €3000 "kunnen" verdienen, maar dit praktisch gezien gewoon onmogelijk is. Misschien dat €2000 gelukt was met de beste moeite, maar ik zie niet in hoe men hier €3000 had moeten kunnen verdienen in 45 minuutjes. Beetje flauw, wat mij betreft...
« Laatst bewerkt op: 14-01-2023, 22:11:15 door vickypollard »

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2023, 22:08:25 »
Ik heb een heel dubbel gevoel over deze opdracht. De opdracht op zichzelf is supergoed bedacht wat mij betreft. Alleen de manier waarop het in beeld kwam, was heel warrig. Er was totaal niet te volgen wie wat deed. Op de 1 of andere manier werd ik ook een beetje naar van de manier waarop de shots vanuit de drone werden gefilmd, heel snel en druk.

Wat ik meteen bedacht: de Mol kan natuurlijk ook doen alsof die een schok krijgt, precies op een trap bijvoorbeeld, zoals ook is gebeurd. Wie kan controleren dat die schok echt is? Vraag ia natuurlijk wel of de Mol inderdaad echt wil mollen of toch die € 1.500,- wil proberen binnen te halen.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2023, 22:09:57 »
Ik heb een heel dubbel gevoel over deze opdracht. De opdracht op zichzelf is supergoed bedacht wat mij betreft. Alleen de manier waarop het in beeld kwam, was heel warrig. Er was totaal niet te volgen wie wat deed. Op de 1 of andere manier werd ik ook een beetje naar van de manier waarop de shots vanuit de drone werden gefilmd, heel snel en druk.

Wat ik meteen bedacht: de Mol kan natuurlijk ook doen alsof die een schok krijgt, precies op een trap bijvoorbeeld, zoals ook is gebeurd. Wie kan controleren dat die schok echt is? Vraag ia natuurlijk wel of de Mol inderdaad echt wil mollen of toch die € 1.500,- wil proberen binnen te halen.
Kwamen de schokken niet alleen als Sarah een fout maakte? Dat is simpel te controle, omdat er dan een alarm was en de drone kwam.