Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol  (gelezen 15312 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #140 Gepost op: 20-01-2023, 18:03:55 »
Nabil stuurt hier op kist 3!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #141 Gepost op: 20-01-2023, 21:33:09 »
Na nog eens terugkijken het volgende:

Bij de muurschildering OLIFANTEN zat mij meteen iets dwars. Waarschijnlijk vergezocht maar als je de grote olifant in spiegelbeeld zou bekijken zou de slurf een J kunnen zijn, de voorpoten een M, de buik een O en de achterpoten een L.

J van Jurre???

En bij de uitleg van de rebus staat Rik naast een tafel waarop een ander tafeltje staat met naaimachines. De poten van het tafeltje vormen een duidelijke A en daarnaast staat de letter M.

Anke - Annick???

Voor mijn gevoel is dit niet per ongeluk zo gearrangeerd. Kan iemand zo lief zijn om hiervan een beeld te posten aub?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #142 Gepost op: 20-01-2023, 23:07:15 »
Voor mijn gevoel is dit niet per ongeluk zo gearrangeerd. Kan iemand zo lief zijn om hiervan een beeld te posten aub?
Foto. De tafelschraag wordt gezien als A. Een naaimachine kan je evt. linken aan mode (Anke - Elle)

Ranomi kwam twee keer als laatste bij de bus. S morgens zwaaide ze nog bij vertrek, op weg naar de winkel van sinkel zie je iedereen in beeld bij het instappen behalve Ranomi.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2023, 23:14:46 door foxhunter »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #143 Gepost op: 20-01-2023, 23:35:15 »
Dank voor de foto, Foxhunter!

De naaimachine maakt dan de hint naar Anke compleet. De A van de schragen, de M van de MOL en de naaimachine verwijzing naar haar werk. ::jaja:: ::jaja::

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #144 Gepost op: 20-01-2023, 23:58:35 »
Na nog eens terugkijken het volgende:

Bij de muurschildering OLIFANTEN zat mij meteen iets dwars. Waarschijnlijk vergezocht maar als je de grote olifant in spiegelbeeld zou bekijken zou de slurf een J kunnen zijn, de voorpoten een M, de buik een O en de achterpoten een L.

J van Jurre???

En bij de uitleg van de rebus staat Rik naast een tafel waarop een ander tafeltje staat met naaimachines. De poten van het tafeltje vormen een duidelijke A en daarnaast staat de letter M.

Anke - Annick???

Voor mijn gevoel is dit niet per ongeluk zo gearrangeerd. Kan iemand zo lief zijn om hiervan een beeld te posten aub?
Zie afbeelding in reactie 113, blz 6

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #145 Gepost op: 21-01-2023, 09:53:19 »
Dank voor de foto, Foxhunter!

De naaimachine maakt dan de hint naar Anke compleet. De A van de schragen, de M van de MOL en de naaimachine verwijzing naar haar werk. ::jaja:: ::jaja::

Kan ook:

M A (ND) Man D oftewel Daniël ::rofl::


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #146 Gepost op: 21-01-2023, 12:56:15 »
Sorry, ik zie niet het verband tussen MOL en een mand vol letters. De mand op zich zou de M. kunnen zijn maar dan krijg je MOL M. En die hebben we deze x niet.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #147 Gepost op: 21-01-2023, 16:55:01 »
Foto. De tafelschraag wordt gezien als A. Een naaimachine kan je evt. linken aan mode (Anke - Elle)

Ik zie 4 naaimachines. Nu kan ik niet zien óf ze van het merk Singer zijn, maar Singer is wel een heel bekend naaimachinemerk.
De hint zou dus ook kunnen zijn dat de mol 1 van de 4 overgebleven "singers"  in het koor is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #148 Gepost op: 21-01-2023, 17:57:43 »
Ik zie 4 naaimachines. Nu kan ik niet zien óf ze van het merk Singer zijn, maar Singer is wel een heel bekend naaimachinemerk.
De hint zou dus ook kunnen zijn dat de mol 1 van de 4 overgebleven "singers"  in het koor is.
Die oude lijkt een Singer. Ik vind een identiek plaatje op internet.

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #149 Gepost op: 21-01-2023, 18:12:29 »
Dan zou de mol dus Anke moeten zijn. Maar ik geloof niet in dit soort van hints. Dan zouden ze opeens die Singers in gaan zetten toen bleek dat Anke zangeres zou worden de voorgaande dag. Nee. Typisch iets waar wij te veel achter zoeken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #150 Gepost op: 21-01-2023, 18:40:23 »
Als ik het goed begrijp hechten jullie meer waarde aan (het merk van) de naaimachines dan aan de A van de schragen en de letter M ernaast?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #151 Gepost op: 21-01-2023, 18:54:29 »
Zeker niet. Maar de naaimachine werd erbij gehaald als aanwijzing naar Anke (mode) en toen zag ik dat er precies 4 waren, wat ik dan weer te toevallig vind. Er kunnen er best 10 gestaan hebben, maar precies 4 in het shot als eventuele aanwijzing. Voor hetzelfde geld is dat een aanwijzing en hebben de schragen er niets mee van doen. Of het betekent allemaal helemaal niks, kan ook.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #152 Gepost op: 21-01-2023, 19:30:36 »
Heb de uitzending nog een keer gekeken en weet niet of het al genoemd is, maar mij viel de stellage van de rebus op. Dit lijkt op een marktkraam, met eronder ook kisten/dozen met fruit.
Een van de weinige hints wat mij betreft tot nu toe naar mijn mol Sander( ivm zijn achternaam “ Kramer” dus). Past ook bij de mogelijke hint in de keuze vd Vegetable gardens/ uitleg daarbij

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #153 Gepost op: 21-01-2023, 20:19:13 »
Tja of ‘boer’ zoals door anderen hier gesuggereerd (dacht foxhunter), ivm Annick boer.
We kunnen weer alle kanten op, ik ga vanavond mara gewoon kandidaten afstrepen ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #154 Gepost op: 21-01-2023, 23:03:07 »
Zeker niet. Maar de naaimachine werd erbij gehaald als aanwijzing naar Anke (mode) en toen zag ik dat er precies 4 waren, wat ik dan weer te toevallig vind. Er kunnen er best 10 gestaan hebben, maar precies 4 in het shot als eventuele aanwijzing. Voor hetzelfde geld is dat een aanwijzing en hebben de schragen er niets mee van doen. Of het betekent allemaal helemaal niks, kan ook.

Waarschijnlijk een instinker ::rofl::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #155 Gepost op: 22-01-2023, 18:12:48 »
Ik miste overzicht in deze opdracht en de visuals in dit topic leken niet compleet.
Ik heb in MyMaps alle 12 'unieke' shots geplot, waarin de kandidaten een dialoog met elkaar aan zijn gegaan.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1v6ItGRrdRZa7DdFvgvC9Mon9suQNDQU&usp=sharing

Kort samengevat:
- De groep heeft zicht bewogen in slechts een zeer klein deel van de woonwijk. In totaal hebben zij zich als groep slechts over een lengte van 1250 meter verplaatst. Zoals ook al geconcludeerd in dit topic is de groep niet in de buurt gekomen van 3 van de 6 straatkunsten.
- Het 'verste' punt vanaf de startlocatie dat zij hebben bereikt (shot 5: discussie groep over extra foto Streetart 3 Man met duif) is op 450 meter van de startlocatie. Het lijkt erop dat de groep uiteindelijk na deze discussie, via dezelfde looproute weer terug naar de startlocatie is gelopen, om vervolgens daar weer verder te zoeken.
- Een aantal shots zijn chronologisch verkeerd gemonteerd; het betreft 'shot 2: Daniel ontvangt foto Streetart 3' en 'shot 7: Discussie groep over Streetart 2'. Ik verwacht dat deze shots zich al eerder hebben afgespeeld, dan wij te zien krijgen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #156 Gepost op: 22-01-2023, 20:18:39 »
Bij de props dus veel minder invloed dan bij de zoekers, omdat de opdracht niet goed uit te voeren was. De props hebben geen invloed gehad op welke schilderingen bekeken werden. Wie was er tijd aan het rekken bij de zoekers? Door in een beperkt gebied te blijven zijn er drie sowieso fout. Dat er dan voor die drie niet gevonden schilderijen foute schilderingen worden aangewezen, dat hoeft de mol niet te doen; die zal daar niet fel over discussieren. Onnodige aandacht. Blijven over de blauwgele vogelvis (fout door Anke), de man met baard en blauw en een duif (fout door Soy en goed door Daniël) en de foto met de buffelkop (Soy man met zonnebril) als verdacht.
Niet verdacht zijn de foto van olifant (Anke Hoed met vlieg), aap en Man is door Soy aangewezen en door Anke gefotografeerd als de eerste foto een gezicht met een hoofdeksel). De zesde foto kon niet meer en was ook nooit gevonden.
Dus je zit goed bij het foto maken en Anke fotografeert irrelevante foto’s. Die foto’s hadden ze niet gevonden dus de mol was klaar met die drie.
Zo bekeken is Soy hier de meest verdachte! Hij discussieerde ook veel en dat kostte tijd.
Dus drie foto’s door tijdrekken en dus weinig foto’s vinden en twee foto’s die nog wel geld konden opbrengen zijn door Soy verprutst.
Is het ook begrijpelijk dat Soy boos was op Daniël, want dit was 1 van de 3 die nog goed konden zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 20:22:57 door foxhunter »

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #157 Gepost op: 22-01-2023, 20:45:54 »
Bij de props dus veel minder invloed dan bij de zoekers, omdat de opdracht niet goed uit te voeren was. De props hebben geen invloed gehad op welke schilderingen bekeken werden. Wie was er tijd aan het rekken bij de zoekers? Door in een beperkt gebied te blijven zijn er drie sowieso fout. Dat er dan voor die drie niet gevonden schilderijen foute schilderingen worden aangewezen, dat hoeft de mol niet te doen; die zal daar niet fel over discussieren. Onnodige aandacht. Blijven over de blauwgele vogelvis (fout door Anke), de man met baard en blauw en een duif (fout door Soy en goed door Daniël) en de foto met de buffelkop (Soy man met zonnebril) als verdacht.
Niet verdacht zijn de foto van olifant (Anke Hoed met vlieg), aap en Man is door Soy aangewezen en door Anke gefotografeerd als de eerste foto een gezicht met een hoofdeksel). De zesde foto kon niet meer en was ook nooit gevonden.
Dus je zit goed bij het foto maken en Anke fotografeert irrelevante foto’s. Die foto’s hadden ze niet gevonden dus de mol was klaar met die drie.
Zo bekeken is Soy hier de meest verdachte! Hij discussieerde ook veel en dat kostte tijd.
Dus drie foto’s door tijdrekken en dus weinig foto’s vinden en twee foto’s die nog wel geld konden opbrengen zijn door Soy verprutst.
Is het ook begrijpelijk dat Soy boos was op Daniël, want dit was 1 van de 3 die nog goed konden zijn.
Goede conclusie dat er maar 3 schilderingen gevonden hadden kunnen worden omdat ze redelijkerwijs maar in een beperkt gebied hebben gezocht. Maar dat ze er maar één hebben gevonden komt m.i. op het conto van de proppers. Met een beetje realistische uitbeeldingen hadden ze die 3 makkelijk kunnen vinden. Gewoon een vogeltje opzoeken en hier wat goede kleuren doek bij zoeken. Dan nog even drie hoofden boven elkaar met een buffelhoorn op de achtergrond en eventueel nog een stok met het een of ander en een kind kan de was doen.
Dat Soy hier zat te kutten konden de proppers niet voorzien.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 20:47:35 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #158 Gepost op: 22-01-2023, 22:08:45 »
Maar Jurre en Nabil verspraken zich bij het praatje met Rik bij opdracht 2.1 dus die heb ik volledig afgeschreven. Blijven volgens jou dan Ranomi en Annick over?
m.i. kon je beter bij de zoekers zitten want daar had je invloed op zes in plaats van maar drie schilderingen. We gaan het niet eens worden, hoeft ook niet.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2023, 07:27:49 door foxhunter »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #159 Gepost op: 22-01-2023, 22:59:22 »
Foto M (letter) A (trap)
Mol: Ayad (Nabil)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"