Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol  (gelezen 15331 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #100 Gepost op: 17-01-2023, 16:18:02 »
Bij de extra video, gedoe om busjes, zitten
Anke, soy, nabil en Jurre in een busje, hier willen ze Ranomi nog bij hebben.
Ja, maar in een flashback zie je dat Anke en Daniel naast elkaar zitten en achterin Nabil en Jurre. M.a.w. voor het bondje Anke/Daniel is het al gecorrigeerd: Soy heeft met Daniel geruild. Voor de rest heb ik in het Anke topic uitgelegd waarom Anke om al deze samenstellingsperikelen de mol is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #101 Gepost op: 17-01-2023, 17:39:21 »
Ik zit nog even dat extra video materiaal te bekijken en Daniel probeert Ranomi nog te bewegen naar het andere busje te gaan (met hevige weerstand van Froukje en Annick). Duidelijk een bondgenoot die denkt Anke te helpen. Volgens mij zit Daniel heel diep in de tunnel dat Anke een kandidaat is dus hoewel hij eerst nog slim speelt met goed spreiden zal hem dat in het verloop van het spel gaan opbreken......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #102 Gepost op: 17-01-2023, 18:12:15 »
Die extra video is bij vertrek van de staalfabriek (dus na opdracht 1).

Ah ja, dat is natuurlijk op een andere dag opgenomen dan het vertrek naar opdracht 2 vanuit het hotel. Thanks

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #103 Gepost op: 17-01-2023, 18:16:07 »
Ja, maar in een flashback zie je dat Anke en Daniel naast elkaar zitten en achterin Nabil en Jurre. M.a.w. voor het bondje Anke/Daniel is het al gecorrigeerd: Soy heeft met Daniel geruild. Voor de rest heb ik in het Anke topic uitgelegd waarom Anke om al deze samenstellingsperikelen de mol is.

Hi Lo, ik zal het opzoeken al geloof ik niet dat Anke het is omdat ze nogal mols in beeld is gebracht en ze op 2 staat in de landelijke verdenkingen (en hier zelfs op 1).
Buiten dat mis ik even waar nabil en Jurre achterin zitten samen met Anke en Daniël voorin. (Niet in de aflevering en niet in het extra filmpje). Maar misschien mis ik iets..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #104 Gepost op: 17-01-2023, 18:25:54 »
Ik bedoel in de extra beelden, daar kun je de flashback zien.

Ze rijden natuurlijk van hot naar her constant. Het ging er pas om spannen NADAT ze erachter kwamen dat het van invloed is waar je zit, voor die ene keer tenminste.

ze op 2 staat in de landelijke verdenkingen (en hier zelfs op 1).
Ja maar Nabil staat bijv. hier dik eerste na de eerste week. En wat landelijk betreft is het nog veel onzuiverder. Het staat nu dicht bijelkaar. Soy dik eerste want die is ook het meest populair. De rest gedeeld tweede allemaal.... dat zal enorm verschuiven volgende week.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #105 Gepost op: 17-01-2023, 19:49:20 »
Ja het wisselt nog enorm, maar je ziet aan de landelijke verdenkingen wel altijd goed wie de makers die week verdacht in beeld hebben gebracht. Dat waren nu Soy en Anke wat mij betreft. Maar ik laat alles nog open, al neig ik voorlopig naar Jurre en Sander ;-)

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #106 Gepost op: 17-01-2023, 19:52:52 »
De verkeerde foto van de liggende blauwe man is Nelson Mandela. Kennelijk is hij belangrijk. In de leader zegt Mandela ‘it is music and dancing that makes me at Peace with the world’. Nabil legt een blauwe doek neer, zegt dat het een belangrijk detail is. Bij uitleg over kleuren van een dashiki staat dat blauw de kleur van love, peace and harmony is.
Kan er een Verbinding zijn met opdracht 1, waar Nabil de 4e toon bes/mol slaat op een citroen? In het Belgische Mol is een Peugeot & Citroën garage De Groof. Een ‘Groove’ in muziek is een reeks noten die dwingt tot dansen en bewegen. Er moet toch ooit een link gemaakt worden met Mol ;-)
Wel mazzel dan voor Nabil dat deze foto doorgestuurd werd.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #107 Gepost op: 17-01-2023, 19:58:15 »
Ik heb nog even terug gekeken in welke volgorde ze naar de busjes gingen (afl 2), dus op weg naar de 2e opdracht (propvol, want daar was de samenstelling van belang voor de opdracht. Busje Frouke ging fotograferen):

Froukje kwam als eerste naar buiten, ging in eerste busje zitten ( het tweede busje stond daar nog voor geparkeerd).

Daarna kwam Anke en ging ook in eerste busje zitten (achterin).

Vervolgens komen Sander, Nabil en Daniël, Sander en nabil twijfelen maar lopen blijkbaar door, want zitten in busje 2.

Daniël, die er direct achter liep, stapt in busje 1 (dus volgt die beide mannen niet).

Soy volgt daarachter met Annique. Soy zit later in busje 1, Annique en Jurre zijn beide doorgelopen en zitten in busje 2.

Ranomi niet in beeld geweest, zit  in busje 2.

Dus op volgorde van buitenkomst uit het hotel:
Froukje stapt in bus 1
Anke volgt en gaat in bus 1
Sander loopt door naar bus 2
Nabil loopt ook door naar bus 2
Daniël stopt en stapt in bus 1
Soy volgt Daniël en stapt in bus 1
Annique loopt door naar bus 2
Jurre loopt ook door naar bus 2
Ranomi niet gezien op beeld maar zit later in bus 2 (ze had nog keus maar liep bus 1 voorbij).

Hier is iets mee, maar kan er niet de vinger op leggen.

En dan komt ineens de extra video, gedoe met de busjes (want als ik het goed beoordeel volgt de extra video pas na bovenstaande, dus volgens mij is de extra video van NA opdracht 2. In tegenstelling tot wat gesuggereerd wordt, dat het op weg naar opdracht 2 is (dat klopt niet).

Bij de extra video, gedoe om busjes, zitten
Anke, soy, nabil en Jurre in een busje, hier willen ze Ranomi nog bij hebben. Op zich al raar want de samenstelling is al anders dan op de heenweg zoals hierboven beschreven. Dus blijkbaar willen ze allemaal graag Ranomi erbij, waarom? Wordt ze door de groep verdacht? Wil iemand de aandacht afleiden? En waarom laten ze dit zien, heeft het met de titel ‘propvol’ te maken, zit de mol in het propvolle busje? Al kan dat niet want is niet tijdens de aflevering getoond.

Iemand ideeen wat hier interessant of relevant is? En f laat ik me volledig misleiden en gaat het eigenlijk nergens over?
Vraag is wel, ging de bus waarin er maar 4 personen zaten naar de zoeklocatie of zou dat altijd bus 1 zijn geweest?

In het eerste geval wil je denk ik als mol later instappen om te kunnen beïnvloeden waar je naar toe gaat. In het 2e geval wil je liever eerder instappen omdat anders misschien je voorkeursbus vol is.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #108 Gepost op: 17-01-2023, 20:24:16 »
Ja hele goeie, conclusie? Je kunt er dus eigenlijk helemaal niets mee  ::rofl::
Ik stap weer af van allerlei diepgaande theorieën en ga weer gewoon kijken wie kandidaat gedrag vertoond zodat ik kan weg strepen. Werkt toch het beste 😜

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #109 Gepost op: 17-01-2023, 20:25:46 »
De verkeerde foto van de liggende blauwe man is Nelson Mandela. Kennelijk is hij belangrijk.

Nelson Mandela belangrijk voor Zuid-Afrika? Hoe verzin je het?  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #110 Gepost op: 17-01-2023, 20:28:43 »
Ja hele goeie, conclusie? Je kunt er dus eigenlijk helemaal niets mee  ::rofl::
Ik stap weer af van allerlei diepgaande theorieën en ga weer gewoon kijken wie kandidaat gedrag vertoond zodat ik kan weg strepen. Werkt toch het beste 😜
Strak plan  ::ok::

Maar misschen kunen we de middelsten wegstrepen? Die haden te weinig invloed (Daniel, Soy en Annick).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #111 Gepost op: 17-01-2023, 22:26:36 »
Strak plan  ::ok::

Maar misschen kunen we de middelsten wegstrepen? Die haden te weinig invloed (Daniel, Soy en Annick).

Ja dat gevoel heb ik sowieso, al durf ik daniel nog niet helemaal weg te strepen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #112 Gepost op: 17-01-2023, 22:55:17 »
Daniël redt in wezen de rebus door nog 1 goede foto te maken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #113 Gepost op: 17-01-2023, 22:56:59 »
Voor degene die de te fotograferen afbeeldingen niet op hun netvlies hebben heb ik hiervan een collage gemaakt met de volgorde waarin ze zijn gebruikt.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #114 Gepost op: 18-01-2023, 17:44:31 »
Ik denk dat de mol bij de groep zat van de props. Het waren allemaal foto’s die logisch lijken, maar erg lastig in beeld kwamen. Voorbeeld: die foto met de olifanten. Die olifanten waren het kenmerkende punt, niet die postbus. Dus een grote olifant die de hele foto vult is dan het meest logische. Maar….er komt een mini olifantje op de foto te staan….

Ik denk dat we in aflevering 10 Sander een grote prop van een olifant zien verstoppen “die hebben we niet nodig, hihi”.

En terecht eerder gezegd, foto 1 en 2 zijn het verst weg. Slim van de mol om met die twee te beginnen.

Dus de mol zit wat mij betreft echt bij het team van de props. En ik zit al een beetje in een tunnel, dus ik denk aan Sander.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #115 Gepost op: 18-01-2023, 19:36:20 »
Het eerst nemen van de foto's die het verste staan doet denken aan een mol bij de props. Maar ik vond die foto's nu niet zo slecht, ik kon wel zien wat ze wilden uitbeelden. Ik weet natuurlijk wat de originele foto's waren die moesten gezocht worden en zij hadden ook de voorbeelden bij hen.
Het enige wat hier mols is, is de volgorde waarin de foto's worden genomen, zodat de zoekers van de ene kant van de wijk naar de andere kant zouden moeten rennen.

Aan de andere kant hoor ik bij de zoekers Anke en Froukje, ook misschien Soy de nadruk leggen op de kleuren. Ook bij de aap en man met rood hoedje wordt er gezegd "een dier en een man met rood hoedje, misschien hadden ze dat dier niet en is die aap niet van toepassing". Als de mol bij die groep zit weet die ook wel in welk deel van de wijk de tekeningen te vinden zijn en kan gemakkelijk een andere kant opsturen.
Ze zijn de hele tijd in ongeveer hetzelfde deel van de wijk gebleven en zijn zelfs een juiste tekening voorbij gelopen.
Zij hadden ook een rechtstreekse invloed op de rebus, hoe minder gevonden tekeningen hoe moeilijker het voor de props werd. En stel dat ze per ongeluk toch de rebus juist hadden, was het 'maar' een verdubbeling van 250euro.
Achteraf leggen zij ook de schuld bij Jurre, die de foto's niet 'recht' zou genomen hebben.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #116 Gepost op: 18-01-2023, 21:19:45 »
Wat betreft de discussie hierboven omtrent de bus-indeling. Zijn jullie niet het volgende vergeten?
Het kan simpelweg zo kan zijn dat de bus waar de mol instapt, naar de locatie rijdt waar de mol (lang van te voren) voor heeft gekozen. Ongeacht welke bus dat is en wie daar al in zit, of nog gaat zitten. De chauffeurs krijgen bij het wegrijden de instructie van de productie - en klaar.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2023, 21:38:10 door daniwidm »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #117 Gepost op: 18-01-2023, 21:20:31 »
Het eerst nemen van de foto's die het verste staan doet denken aan een mol bij de props. Maar ik vond die foto's nu niet zo slecht, ik kon wel zien wat ze wilden uitbeelden. Ik weet natuurlijk wat de originele foto's waren die moesten gezocht worden en zij hadden ook de voorbeelden bij hen.
Het enige wat hier mols is, is de volgorde waarin de foto's worden genomen, zodat de zoekers van de ene kant van de wijk naar de andere kant zouden moeten rennen.
Het is logisch dat je de afbeeldingen 1 en 2 als eerste doet. Deze zijn super makkelijk uit te beelden en hier kan ook geen misverstand bestaan bij het zoeken. Maar met dank aan de regie bevinden de schilderingen zich aan het andere eind van de wijk. Die waren bij voorbaat kansloos en dat valt de Mol niet aan te rekenen. Nummer 3 is wat mij betreft ook redelijk logisch (man met duif). Alleen nummer 4 en 5 hadden beter omgekeerd kunnen worden. Drie gezichten boven (5) elkaar zijn makkelijk uit te beelden en kunnen ook niet verkeerd worden opgevat. Deze worden heel slecht uitgebeeld. Voor nummer 4 heb je in ieder geval een vogel nodig. Die werd ook weer slecht uitgevoerd.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2023, 22:36:39 door MartinJ »

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #118 Gepost op: 18-01-2023, 21:35:13 »
Voor wie dit soort spel leuk vindt om te spelen, het heeft heel veel weg van het bordspel Mysterium. https://www.google.com/search?q=mysterium+bordspel

Hierbij moet je gezamenlijk als groep detectives een moord oplossen door een persoon, locatie en moordwapen te vinden uit een groot aantal opties die je in kunstzinnige afbeeldingen voor je krijgt. Iemand anders geeft jullie "visionen" in de vorm van kaarten (zoals de proppers via foto's) waarop nog kunstzinnigere taferelen zijn afgebeeld. Jullie moeten dan in verschillende rondes raden wat diegene bedoelt uit te beelden dmv de objecten, samenstelling, sfeer, kleur palette etc.
Erg leuk. Je speelt samen om hetzelfde doel te bereiken en je krijgt het element van "ik denk, dat hij denkt, dat als ik dit zie, dat ik ga denken dat..."

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #119 Gepost op: 18-01-2023, 22:33:53 »
Daniël redt in wezen de rebus door nog 1 goede foto te maken.

::rofl:: ik moet er om lachen omdat het zo cynisch is, maar dit is natuurlijk heel scherp opgemerkt.