Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol  (gelezen 14975 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2023, 23:05:12 »
Voor mij was het toch de zoekersgroep die het meeste invloed had. Loop de foute kant op voor de graffiti, fotografeer zo veel mogelijk fout en je hebt rechtstreeks invloed op de rebus. Met 1 vakje open wordt het wel heel moeilijk. Ranomi toch nog een verdienstelijke poging.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2023, 23:09:47 »
Ik weet niet hoe verdienstelijk het was. Door opdracht te herhalen komt niemand meer op rebus, omdat het een heel logische poging was

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2023, 23:12:02 »
Bij nader inzien zouden ze die rebus nooit opgelost hebben denk ik. Zelfs met alle vakjes open hadden ze nog lang nodig om de zin te zien

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2023, 23:26:43 »
Ja het plaatje Superman , h=g gaf wat verwarring lol

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2023, 23:27:54 »
Bij nader inzien zouden ze die rebus nooit opgelost hebben denk ik. Zelfs met alle vakjes open hadden ze nog lang nodig om de zin te zien

Klopt, vooral het vijfde bordje ('geld') zorgde voor de nodige hoofdbrekens. Ik las hier ook iemand zeggen dat het onverdacht was van enkele kandidaten om voor het derde bordje te gaan, omdat daar het belangrijke woord 'levert' op stond. Maar dat wisten ze toch niet van tevoren? Hoe is het dan onverdacht?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2023, 23:37:37 »
Ik denk dat ze die keuze onverdacht noemen,omdat ze van mening zijn dat de mol misschien dat woord nooit zou hebben open gemaakt .

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2023, 23:41:14 »
Ik denk dat het geven van de juiste zin met slechts één vakje open zo onmogelijk is dat de mol bij het raden prima mee kan werken. Iets roepen wat niet goed is, maar wel enigszins aannemelijk is dan een goede molactie.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2023, 01:21:15 »
De Mol kent de rebus en het is daarom van belang om in het geval ze bijvoorbeeld 3 goede foto's hadden gemaakt, ervoor te zorgen dat de 3 minst zeggende woorden omgedraaid zouden worden. Ik weet niet meer precies wat de zin was, maar met woorden als "is" en "de" kom je niet erg ver bij het voorspellen van de juiste zin.
De vraag is inderdaad of van tevoren vast stond welke bus waar naartoe zou rijden. Jammer dat Froukje als eerste in de bus stapte, want het lijkt me dat de Mol niet als eerste instapt maar kijkt bij welke kandidaten hij het liefst aansluit. Hij weet namelijk dat dit de indeling van de teams gaat zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2023, 01:58:34 »
Froukje riep naar Anke "kom jij bij mij zitten?"

Ik denk niet dat er veel tijd is om uitgebreid een beslissing te nemen als mol. Als je wat blijft hangen en dan als laatste nog buiten staat en dan je keuze maakt dan valt dat wel erg op naar de rest.

Op zich zat ze wel goed met Froukje en Daniel die haar niet verdenken en Soy die de algehele Hulpmol is en ze dus goed erbij kan gebruiken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2023, 06:31:20 »
De Mol kent de rebus en het is daarom van belang om in het geval ze bijvoorbeeld 3 goede foto's hadden gemaakt, ervoor te zorgen dat de 3 minst zeggende woorden omgedraaid zouden worden. Ik weet niet meer precies wat de zin was, maar met woorden als "is" en "de" kom je niet erg ver bij het voorspellen van de juiste zin.

Ga er dan ook vanuit dat de mol in ieder geval wil dat er minimaal 1 foto geraden wordt (zou dus voor Daniël pleiten als mol), anders valt de hele rebusopdracht in het water. Inderdaad was die bij 3 of 4 open vakjes nog steeds moeilijk geweest.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2023, 09:16:21 »
Sjurk van het WIDM.NL forum heeft een overzicht gemaakt van de locaties van de muurschilderingen. Ze vermoedt dat er gehusseld is met de beelden. Anke komt hierdoor verdachter over.

De eerste foto zou ook pas  na 20 minuten ontvangen zijn......

Credits voor Sjurk die vaker goede bijdragen heeft!

https://www.widm.nl/forum/273-aflevering-2/10220-aflevering-2-opdracht-2.html#49159
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 09:27:01 door Marimol »

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2023, 11:42:00 »
Wat me ook verwarde is dat ze tot op het eind voor elke foto een kunstwerk leken te zoeken terwijl er (als de edit klopt) al heel snel 2 foto's verzonden waren voor het kunstwerk met de duif. Ze mochten toch maar 6 foto's sturen in totaal? Zal hier qua volgorde flink gehusseld zijn of ze gewoon stug hebben gedacht 'we blijven gewoon foto's maken'?

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2023, 12:43:13 »
Wat mij opviel was dat de zoekers nauwelijks de wijk zijn doorgelopen. Ze hebben bijna geen schilderingen gezien, waardoor er ook weinig te kiezen was. Ook opvallend dat ze de overduidelijk goede foto niet wat beter hebben geanalyseerd (bijv. dat de kleuren goed kloppen en er gedraaid is gefotografeerd). De zoekers hebben niet goed gezocht, maar de andere groep was ook wel echt slecht bezig. Ik had geen enkele schildering herkend als ik eerlijk ben.

Dit klopt wel inderdaad! We hebben in het locatie-topic de zes goede locaties op de kaart gepind (zie hier de kaart).

De kandidaten zijn volgens mij erg in de buurt van het startpunt gebleven, terwijl 3 van de 6 locaties echt een stukje verder naar het westen lagen.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2023, 13:03:43 »
Bij deze opdracht stond er in een kast wederom een geel bad eendje in beeld.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2023, 13:07:11 »
Ze mochten toch maar 6 foto's sturen in totaal?
Ja, dus ze hebben er gewoon 2 verbruikt voor de duif. Op het eind maakt Soy heel brutaal zonder overleg zomaar ook nog een foto. Blijkbaar was de tijd bijna op. Dus dan zitten ze precies op foto 6. Het was dus niet dat de foto's al 'op' waren halverwege het spel.

Dat Anke er NOG verdachter uitkomt nu is typisch. Ik vond haar al extreem verdacht hier. Zeker dat voorbijlopen van de goede schildering is typisch zo'n molmomentje dat we gaan terugzien in aflevering 10..... het deed me denken aan het museum met de Renaissance editie waar ik geloof Ellie en Jeroen straal langs het goede schilderij liepen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2023, 13:19:07 »
Bij deze opdracht stond er in een kast wederom een geel bad eendje in beeld.

Ik heb er extra opgelet maar heb er geen kunnen vinden dus als iemand hem wel gezien heeft. Graag even foto of tijdstip

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2023, 13:36:51 »
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik zag trouwens wel meermaals een kroon (Soy Kroon) in beeld op het hoofd van de pop die ze gebruikten voor de foto met de man en aap.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2023, 14:02:07 »
Dat Anke er NOG verdachter uitkomt nu is typisch. Ik vond haar al extreem verdacht hier. Zeker dat voorbijlopen van de goede schildering is typisch zo'n molmomentje dat we gaan terugzien in aflevering 10..... het deed me denken aan het museum met de Renaissance editie waar ik geloof Ellie en Jeroen straal langs het goede schilderij liepen.

Als ik de post goed begrijp wordt er vooral bedoelt dat Anke verdachter lijkt dan ze is door de montage. Het voorbij lopen van de goede foto zou ook mee zijn gehusseld.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2023, 14:06:49 »
Hier het gele eendje...Rubber Duck (hackers)


Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2023, 14:11:55 »
Nog een opmerkelijk shot tijdens deze opdracht.
We zien de letters MOL.
Maar wat zien we op de achtergrond staan?
Verwijzing naar de MOL?