Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol  (gelezen 15248 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2023, 14:18:17 »
Hier het gele eendje...Rubber Duck (hackers)

Goed gespot zeg! ::vergroot::

Misschien maar eens een topic openen met alle gevonden eendjes en de mogelijke verklaringen ervoor.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2023, 14:30:07 »
Die eendjes is toch een referentie van een race die later in het spel gaat afspelen?

Op Instagram staat een promo filmpje voor de podcast van Rik van de Westelaken waar hij het gaat hebben over de locaties van seizoen 23. Opvallend zegt hij ook ''wat hebben de inwoners van Tulbagh met rubber eendjes?''. Als je dat googled lees je dat er een jaarlijkse rubber eendjes race is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2023, 14:33:40 »
Ah, OK. Zou zomaar kunnen dat het alleen maar dat is. Ik open wel even een topic, is toch leuk ook om de eendjes te verzamelen.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2023, 14:33:45 »
 :-X

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2023, 17:35:23 »
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik zag trouwens wel meermaals een kroon (Soy Kroon) in beeld op het hoofd van de pop die ze gebruikten voor de foto met de man en aap.
En hadden ze hiervoor een gorilla genomen (die er ongetwijfeld wel te vinden was) dan had de wijkbewoonster gegarandeerd wel een link met de goede muurschildering gelegd. Nu was immers alleen de kleur rood (van het hoedje) goed.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2023, 17:40:47 »
Daniël en Anke hebben een bondje. Vervolgens gaan ze samen in een bus zitten. Hoe dan. Anke was direct na Froukje, Daniël had kunnen kiezen voor het andere busje. Vreemd bondje zo.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2023, 17:44:16 »
Daniël en Anke hebben een bondje. Vervolgens gaan ze samen in een bus zitten.
Het bewijst dat Daniel niet de mol is. Hij wist werkelijk niet dat de busjessamenstelling dit keer van invloed was. Alle vorige keren niet, nu wel. Anke zat al. Daniel kwam erbij zitten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline BettySpaghetti

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2023, 19:12:21 »
Een klodder witte verf op Daniël's hand?
Vervolgens binaire code op de muur in witte verf. Ligt er te dik op, maar die vlek op z'n hand kan ik niet verklaren.


Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2023, 19:27:06 »
Lijkt me een blaar of eelt (overgehouden aan de stokken uit de 1e opdracht?)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2023, 19:37:02 »
Het bewijst dat Daniel niet de mol is. Hij wist werkelijk niet dat de busjessamenstelling dit keer van invloed was. Alle vorige keren niet, nu wel. Anke zat al. Daniel kwam erbij zitten.
Het bewijst niks. Wel is er de mogelijkheid dat Daniël per se in dat busje wilde zitten en de mogelijkheid dat hij geen idee had.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2023, 19:41:06 »
Een klodder witte verf op Daniël's hand?
Vervolgens binaire code op de muur in witte verf. Ligt er te dik op, maar die vlek op z'n hand kan ik niet verklaren.

Het lijkt op een stukje tissue of toiletpapier. Dat deed mijn opa vroeger altijd op (scheer)wondjes.

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2023, 20:01:26 »
Mochten ook maar 6 foto's maken? Anders zouden ze toch ook vanaf het begin van de opdracht (ipv op terras zitten) in 2 groepjes de wijk door en al het graffiti op de foto zetten en dan 5 minuten voor het einde samen komen en 6 foto's uitkiezen om te versturen in de groepsapp?

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2023, 20:18:44 »
Het bewijst dat Daniel niet de mol is. Hij wist werkelijk niet dat de busjessamenstelling dit keer van invloed was. Alle vorige keren niet, nu wel. Anke zat al. Daniel kwam erbij zitten.

Als Daniël de mol is, wilde hij misschien juist specifiek in die bus om in de groep te komen waarmee hij de meest gewenste invloed op de opdracht had. Anke zat al, die stuur je dan niet weg, want dat valt op. Dus ja, raar om met je bondje in hetzelfde team te zitten als je iets aan het bondje wilt hebben, maar niet als je als mol in een specifiek team wilt komen om de opdracht te beïnvloeden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2023, 21:48:11 »
Als Daniël de mol is, wilde hij misschien juist specifiek in die bus om in de groep te komen waarmee hij de meest gewenste invloed op de opdracht had. Anke zat al, die stuur je dan niet weg, want dat valt op. Dus ja, raar om met je bondje in hetzelfde team te zitten als je iets aan het bondje wilt hebben, maar niet als je als mol in een specifiek team wilt komen om de opdracht te beïnvloeden.
Als hij niet de Mol is, dan weet hij toch niet dat dit de samenstelling gaat zijn. Zegt dus helemaal niets.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2023, 22:26:38 »
Het zegt ook niets. Was het andere busje al vol misschien?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2023, 22:34:33 »
Ze gingen gewoonweg allemaal achter Froukje aan het busje in. Anke, Soy en Daniel, toch ?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2023, 22:38:22 »
Ze gingen gewoonweg allemaal achter Froukje aan het busje in. Anke, Soy en Daniel, toch ?

Volgens mij liep Annick bij Daniël, zij ging dus als enige het andere busje in?

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2023, 23:20:59 »
Veel chaos, dus ik heb weer moeite iets er uit te halen.
Persoonlijk zou ik als mol echt bij het rebus-oplossen willen zijn om fout te sturen/nudgen. Bij de verdubbelaar zit nl de echte winst! Althans, als er meer dan 1 foto wordt gevonden....

Ik heb de secondes van dat moment een paar keer bekeken:

47:37
Rik: Welke kist mag ik onthullen?
Nabil: Ok wie zegt drie?
Sander: Mijn gevoel zegt de tweede van rechts
Ranomi: Dus de derde
Sander: Dus de derde
Nabil: Jij? (wijst naar Annick)
Annick: Ik dacht ook aan de derde.. van die jullie ook hadden
Ranomi: Ja..
Jurre: Ok laten we dan meeste stemmen gelden
Ranomi: ..maar jonges focus, me hebben maar 1 minuut, focus!


Opvallend is dat het een unanieme beslissing is. Maar met 1 van de 6 woorden denkt de mol waarschijnlijk "laat maar gaan".
Maar goed, toch even analyseren. We zien dat: Nabil stuurt, en Sander kopt hem in. De rest volgt dan maar, zo zie ik het. De mol zou hier (tegen)sturen naar een slechte kist, of een benoeming van een slechte kist inkoppen. Maar, in principe is de derde kist met het woord "levert" niet mols om te kiezen. Ik denk de derde en vierde kist geven het meeste richting aan het antwoord. Ik zet daarom kandidatenpunten bij Nabil en Sander, maar meer dan dat val hier ook niet te halen, helaas.

"Deze rebus levert dubbel geld op"

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2023, 23:27:51 »
Het is allemaal klein bier, als de rebus op magische wijze toch opgelost zou worden, zelfs met 'levert'. Maakt mijns inziens niemand minder verdacht. Ik zie juist dat Ranomi en Sander geen initiatief nemen en volgen.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2023, 23:40:38 »
Ja eens, dat bedoel ik, er valt niet veel uit te halen.

Echter denk ik wel dat de mol in de rebus-groep had willen zijn. Stel dat er drie of vier juiste foto's binnenkomen. Dan houd je als mol door de falende verdubbelaar al meer geld tegen dan door de niet gevonden foto's. Bij 5 of 6 juiste foto's al helemaal!
Daar probeer ik het maar mee te doen, deze week..