Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol  (gelezen 14974 keer)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #60 Gepost op: 16-01-2023, 00:16:32 »
Echter denk ik wel dat de mol in de rebus-groep had willen zijn.

Dat denk ik dus ook. De mol hoefde echter niets te doen met de rebus. Met 1  juiste foto was deze rebus nooit op te lossen.
Sander geeft, volgens mij, wel als eerste het juiste antwoord als alle dozen onthuld zijn. Mols omdat het nu toch niet meer uitmaakt?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #61 Gepost op: 16-01-2023, 00:19:50 »
Je zou hier moeten kijken hoe waarschijnlijk het is dat je met 2 of 3 woorden de zin had kunnen raden en of het veel uitmaakt welke woorden bekend worden gemaakt.
Het viel mij nu al op dat Ranomi al komt met "Deze opdracht levert ..." nadat ze als enige woord "levert" op 3 hadden. Hadden ze 2 woorden gekregen en ook voor het 4de woord gekozen, dan hadden ze nu dus al "Deze opdracht levert dubbel ... ..." gehad. Niet moeilijk om hiervan te maken "Deze opdracht levert dubbel geld op". Nog steeds niet correct, maar voor hetzelfde geld had ze bedacht dat de zin begint met "Deze rebus levert ... .... ".

Het kan dus heel belangrijk zijn om de juiste woordjes te kiezen.
Het schiet me opeens te binnen dat er hier ook weer gekeken lijkt te zijn naar eerdere seizoenen van de Belgische Wie is de Mol. In het seizoen dat er nog geen Mol was gekozen moesten ze in de eerste opdracht ook een zin raden aan de hand van letters die ze konden verdienen. Die zin was "Er is nog geen Mol gekozen" of iets met die strekking. Die zin was ook de belangrijke mededeling voor dat moment.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 00:21:46 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2023, 10:35:56 »
Ik vond dat de groep die de foto's aan het uitbeelden het niet zo slecht was aan het doen. Enkel Jurre en zijn wel heel vage verdediging kan je nog als verdacht zien.

Nu hebben we in de andere groep Daniel die het nog wat probeerde te redden: hij trok een goede foto en stelde de foutieve foto's in vraag, voordat ze getrokken waren. Een mol zou nooit tegenstribbelen. Potlood door Daniel. Froukje is naar huis. Soy en Anke heel verdacht, en in de wetenschap dat Soy grootverdiener was de vorige aflevering kom ik al voorzicht bij Anke uit als mol. Met Soy en Jurre nog tussen haakjes. 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2023, 13:22:49 »
Waarom komt niemand op het idee om die ene foto met de 3 hoofden boven elkaar waarvan een buffel hoorns heeft en verder een verfroller aan een lange stok gewoon uit te beelden door 3 kandidaten achter elkaar te laten staan en trapjes of iets dergelijks te gebruiken zodat hun hoofden precies boven elkaar komen. Eentje houd de buffelkop achter een kandidaat zodat min of meer alleen de hoorns zichtbaar zijn op de foto. Hoe moeilijk kan het zijn.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2023, 13:26:55 »
De mol zit dan ook in de propstore, desondanks dat je hier minder invloed hebt op de hoeveelheid vakjes van de rebus er open gaan, kun je wel ten alle tijden meehelpen niet de rebus op te lossen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2023, 13:30:08 »
Waarom komt niemand op het idee om die ene foto met de 3 hoofden boven elkaar waarvan een buffel hoorns heeft en verder een verfroller aan een lange stok gewoon uit te beelden door 3 kandidaten achter elkaar te laten staan en trapjes of iets dergelijks te gebruiken zodat hun hoofden precies boven elkaar komen. Eentje houd de buffelkop achter een kandidaat zodat min of meer alleen de hoorns zichtbaar zijn op de foto. Hoe moeilijk kan het zijn.

en waarom de aap en de pop niet op het bankje -2 meter voor ze- zetten, waarom niet zelf op de grond gaan liggen? Ik heb het idee dat elke kandidaat daar in de fase zat mols gedrag op zn beloop te laten om zodoende al observerend aan meer kennis te komen, en dus niet in te grijpen en als kandidaat door de mand vallen.
Wat verder wel opvallend is aan de proppers is dat er constant wordt voorgesorteerd op "wij zijn goed bezig", "wat we doen is gewoon goed", waarmee de groep -en wij ook- beinvloed werden in de mening over hoe het daar ging. Beproefde tactiek.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2023, 13:31:31 »
Het viel mij nu al op dat Ranomi al komt met "Deze opdracht levert ..." nadat ze als enige woord "levert" op 3 hadden.

Interessant. Misschien zoek ik er te veel achter, maar persoonlijk zou ik een zin verwachten die begint met “De” of “Het” en als tweede “Een”, zeker niet met “Deze”. Eigenlijk zou ik meteen gaan voor “De mol etc.”, zoals de groep hier ook uiteindelijk doet. Dit voel lichtjes aan als een ingestudeerd dwaalspoor voor als er meerdere woorden zouden zijn geraden.

Ik denk ook dat de mol in de propstore staat, en je hebt invloed op de foto’s en ook nog eens op de verdubbeling.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2023, 13:34:57 »
Ik denk ook dat de mol in de propstore staat, en je hebt invloed op de foto’s en ook nog eens op de verdubbeling.
Als mol zou ik eerder buiten zijn. Perfecte foto's hoef je zeker niet te verwachten, en (zoals we ook gemerkt hebben) kan je anderen heel snel aan de verkeerde muurtekening krijgen. Juist door zo min mogelijk foto's juist te hebben heb je een heel grote invloed op de rebus. Want hoe minder juiste foto's, des te moeilijker wordt het om de rebus juist te raden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2023, 13:37:33 »


Ik denk ook dat de mol in de propstore staat, en je hebt invloed op de foto’s en ook nog eens op de verdubbeling.

Dan komt Ranomi in beeld

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2023, 13:48:20 »
Als mol zou ik eerder buiten zijn. Perfecte foto's hoef je zeker niet te verwachten, en (zoals we ook gemerkt hebben) kan je anderen heel snel aan de verkeerde muurtekening krijgen. Juist door zo min mogelijk foto's juist te hebben heb je een heel grote invloed op de rebus. Want hoe minder juiste foto's, des te moeilijker wordt het om de rebus juist te raden.

Maar de positie bij de proppers heeft de meeste controle over alles.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2023, 14:01:23 »
Het is Jurre die Superman roept en daar een tijdje omheen blijft praten. Als mol verheugt hij zich op de rebus om verwarring te zaaien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2023, 14:29:34 »
Maar de positie bij de proppers heeft de meeste controle over alles.
Bij de proppers ja, maar bij de zoekers zeker niet. En daar valt mijns inziens het meeste te mollen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2023, 14:30:55 »
Het is Jurre die Superman roept en daar een tijdje omheen blijft praten. Als mol verheugt hij zich op de rebus om verwarring te zaaien.
Dat wou ik ook al roepen. Hij begon ook al meteen met 'vlees' te roepen terwijl het heel duidelijk een lever is, zelfs zonder die afbeelding van organen in je buik ernaast.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2023, 14:34:31 »
Maar het maakte grof gezegd geen reet meer uit, de rebus was fout, waarom dan nog verwarring zaaien met superman? Nee dan makkelijk inkoppen met 'held' (Sander)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2023, 15:04:38 »
Maar het maakte grof gezegd geen reet meer uit, de rebus was fout, waarom dan nog verwarring zaaien met superman? Nee dan makkelijk inkoppen met 'held' (Sander)
Van '-eld'  'held' maken met een plaatje van superman erbij is toch niet zo moeilijk, maar het duurde een hele tijd voordat ze het zagen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2023, 15:11:42 »
Er stond niet "-eld" maar H=G.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2023, 15:15:47 »
Er stond niet "-eld" maar H=G.
Oja.  ;D
Ik geloof gewoon niet dat Jurre dat niet zag.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2023, 15:19:30 »
Eigenlijk best dom om eerst lekker je koffie op te drinken en wachten op de 1e foto. In die tijd kan je toch best even de wijk doorlopen, zodat je later beter weet waar je heen moet indien je iets herkent.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2023, 16:56:52 »
Volgens mij werd er gezegd dat ze pas mochten gaan als ze een foto hadden. Ook de proppers zeiden: “laten we vast 1 foto sturen, dan kunnen ze gaan lopen” of iets dergelijks.
Fabienne

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2023, 17:12:21 »
Welke proppers zeiden dat precies? Want daar zal de mol dan niet tussen zitten waarschijnlijk.