Auteur Topic: [Hint?] Badeendjes  (gelezen 23790 keer)

Offline Molloot86

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #100 Gepost op: 5-02-2023, 17:32:08 »
Jurre heeft bij De Wereld Draait Door gewerkt waar ze jarenlang een badeendje als geintje verstopte in de studio

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #101 Gepost op: 5-02-2023, 18:39:02 »
Ja dat heb ik helemaal in het begin (afl 1 of 2) al gepost ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #102 Gepost op: 7-02-2023, 17:49:53 »
 ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #103 Gepost op: 7-02-2023, 21:33:41 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Volgens mij kan dit gehele topic beter in het totaal nutteloze hints topic overgezet ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #104 Gepost op: 7-02-2023, 21:38:20 »
Ze hebben er met hun eendjes-hype wel voor gezorgd, dat ik nergens meer een badeend kan tegenkomen, zonder aan WIDM te denken.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #105 Gepost op: 8-02-2023, 22:07:19 »
Hebben we in afl. 5 toch een badeendje gezien?!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #106 Gepost op: 11-02-2023, 15:23:44 »
Toch nog eendje?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #107 Gepost op: 11-02-2023, 18:29:18 »
Ik kom af en toe ook nog een bericht tegen van iemand die dé vondst gedaan denkt te hebben, en trots meldt dat zelfs bij de Sterreclame enkele verwijzingen naar WIDM te zien zijn.

Niet wetende dat "Wie is de Leeuw", al een jaar of drie in de STER te zien is. Om van het badeendje nog maar te zwijgen.u

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #108 Gepost op: 11-02-2023, 19:49:04 »
Even een nieuwe poging om de badeendhint uit te leggen:

Al die eendjes kun je ook uitspreken als 'eentjes'. Daniëls geboortedag is de 11e.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #109 Gepost op: 11-02-2023, 20:11:13 »
Yep, en die datum is vandaag.


Offline Mangoes

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #110 Gepost op: 12-02-2023, 15:09:31 »
Voor mij verwijzen de eendjes naar Nabil sinds Een(d)zame hoogte. Op de eendjes met coördinaten staan nummers die naar de kleuren geel en blauw verwijzen en Nabil legt met zijn ‘telefoonnummer eindigt op 6032’ de link naar groen. Dat met alle keren dat de kleuren blauw, geel en groen aan Nabil te koppelen zijn door wat hij zegt kan het niet anders dan dat hij de mol is. Denk ik.
Nog een andere manier om deze hint uit te leggen: blauw + geel doet me denken aan de Zweedse vlag. Eend in het Zweeds is Anka! Vierde letter klopt dan niet voor Anke, maar ik las net dat elke keer de vierde kandidaat het rode scherm krijgt, misschien verwijst dat daar weer naar.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #111 Gepost op: 12-02-2023, 15:18:00 »
Mooi bedacht, maar dat laatste klopt niet helaas. Annick was als eerste aan de beurt toen ze rood kreeg..

Nog een andere manier om deze hint uit te leggen: blauw + geel doet me denken aan de Zweedse vlag. Eend in het Zweeds is Anka! Vierde letter klopt dan niet voor Anke, maar ik las net dat elke keer de vierde kandidaat het rode scherm krijgt, misschien verwijst dat daar weer naar.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #112 Gepost op: 12-02-2023, 18:45:14 »
Maar wie was er dan origineel als vierde aan de beurt, bij het zien van het geheime eigen scherm?

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #113 Gepost op: 12-02-2023, 18:49:57 »
Alle verschillende badeendjes-theorieën kan ik me in meer of mindere mate in vinden, maar dat Ranomi er daadwerkelijk even een(d)tje oppakte en weer neerzette (in de achtergrond, zonder enig doel, maar wél in beeld) zit me nog steeds niet lekker. Dat plus de 'peking-eend' (ook totaal overbodige toevoeging, waarom is een glansgans te koppelen aan Peking...maar Peking is wél direct te koppelen aan Ranomi) maakt dat ik haar mbt de badeendjes toch nog altijd wel serieus in mijn hoofd heb. Hoewel ik eerlijk toegeef dat de link badeend met Ranomi veel te voor de hand liggend is. Dan zou een link met Daniël vanwege 'rubber duckies' etc veel beter en net wat lastiger te ontdekken zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #114 Gepost op: 15-02-2023, 19:02:45 »
Op de badeendjes bij het vliegtuig stond 123 145. Als je dat vertaald naar letters wordt het abc ade.
Als je abcade googelt krijg je de hexkleur softblauw, de achtergrondkleur van Soy.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #115 Gepost op: 17-02-2023, 14:58:17 »
Op de badeendjes bij het vliegtuig stond 123 145. Als je dat vertaald naar letters wordt het abc ade.
Als je abcade googelt krijg je de hexkleur softblauw, de achtergrondkleur van Soy.

 8) ::bravo::

Offline mvd0106

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #116 Gepost op: 17-02-2023, 15:42:50 »
Op de badeendjes bij het vliegtuig stond 123 145. Als je dat vertaald naar letters wordt het abc ade.
Als je abcade googelt krijg je de hexkleur softblauw, de achtergrondkleur van Soy.

Ik vind het wel heel ver gezocht. Dan zou ik eerder al die verwijzingen naar Jezus in die laatste aflevering geloven. Maar ik verdenk Soy gewoon niet.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #117 Gepost op: 17-02-2023, 22:42:25 »
Jezus deed mee in het renaissance-seizoen, toch?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #118 Gepost op: 17-02-2023, 23:57:22 »
::rofl::

Geniale foto!  ;D

Maar ik heb ook geen idee wat de badeendjes doen. Kan een hele subtiele hint zijn naar Daniël (maar ik heb dan ook tunnelvisie) of een minder subtiele hint naar Ranomi (die ik niet echt verdenk).
Of het is gewoon een badeend.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #119 Gepost op: 18-02-2023, 23:05:49 »
Op de badeendjes bij het vliegtuig stond 123 145. Als je dat vertaald naar letters wordt het abc ade.
Als je abcade googelt krijg je de hexkleur softblauw, de achtergrondkleur van Soy.
Goed gevonden!