Auteur Topic: [Hint?] Badeendjes  (gelezen 23474 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Hint?] Badeendjes
« Gepost op: 15-01-2023, 14:39:53 »
Bij de speurtocht (bekendmaking kandidaten) op 26 november doken ze voor het eerst op in de vorm van sleutelhangers: badeendjes.



Daarna zagen we in aflevering 1 een eendje terug bij de deelopdracht met het vingerdrummen:



En in aflevering 2 ontdekte Thiago er weer eendje:



Zit er een hint naar de Mol in of is onderstaande gewoon de verklaring?

Op Instagram staat een promo filmpje voor de podcast van Rik van de Westelaken waar hij het gaat hebben over de locaties van seizoen 23. Opvallend zegt hij ook ''wat hebben de inwoners van Tulbagh met rubber eendjes?''. Als je dat googled lees je dat er een jaarlijkse rubber eendjes race is.

Over een eventuele hint gaan ook al theorieën:

Theorie 1: Badeend -> Bad -> Zwemmen -> Ranomi
Theorie 2: Gele badeend -> Gele achtergrond -> Sander
Theorie 3: Badeend -> Rubber Ducky -> Hacker-toestanden -> Daniël

Hoe dan ook, alle eendjes kunnen in dit topic verzameld worden! ::vergroot::


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2023, 14:51:14 »
Donald Duck - Guus Geluk - Jurre?
Woosie down?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2023, 14:52:57 »
Er bestaat een spel genaamd gelukseendjes. Verwijzing naar Jurre?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2023, 14:59:28 »
Donald Duck - Guus Geluk - Jurre?
Vergeef me dat ik dit weet, maar Guus Geluk is geen eend, maar een gans. Dat hij een volle neef is van Donald Duck, dat is dan weer raar maar waar.

Leuke rode draad, nu al ::bravo::
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2023, 15:08:53 »
Vergeef me dat ik dit weet, maar Guus Geluk is geen eend, maar een gans. Dat hij een volle neef is van Donald Duck, dat is dan weer raar maar waar.

Leuke rode draad, nu al ::bravo::

Ik impliceerde ook niet dat Donald en Guus dezelfde diersoort waren (Racist  :P), maar wees enkel op de voor de hand liggende associatie tussen Duck en Geluk.

PS: Donald en Guus zijn trouwens neven via hun moeders Trijntje en Hortensia Duck, die weer dochters waren van Oma Duck (die weer een nazaat is van Cornelis Prul, de stichter van Duckstad).  ::vergroot::

(In de Amerikaanse stamboom van Don Rosa is het weer net anders: daarin is Donalds vader Quackmore Duck een broer van Guus' moeder Daphne Duck). Maar dit alles is natuurlijk lichtelijk off-topic. ::rofl::

Woosie down?

Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2023, 15:19:59 »
Ik zat nog te denken (al vallen mijn mogelijke mollen dan af :-) ) zou de mol telkens zitten in de groep met het eendje, als er twee groepen zijn?
Dan komen Anieck, Ramoni en Nabil (niet in het koor, niet aan het zoeken) volgens mij toch weer in de picture.. of zie ik iemand over het hoofd?

Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2023, 15:22:09 »
https://www.geobronnen.com/badeendjes-maken-wereldreis.html
1992: geboortejaar Jurre (?)
ergens gelezen, niet zelf verzonnen :-)

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2023, 15:55:47 »
Verwijzing naar de rubberen badeenden van Florentijn Hofman (Seizoen 21)? https://nl.wikipedia.org/wiki/Rubber_Duck

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2023, 16:18:51 »
Ik moest ook aan Florentijn denken. Waarschijnlijk doet de mol dingen na van diverse seizoenen. Zoals deze keer het vlak langs een schildering lopen, zoals Jeroen al eerder deed. Nu nog even zien wat er gekoppeld kan worden aan seizoen 21 van Florentijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2023, 17:00:43 »
Ik impliceerde ook niet dat Donald en Guus dezelfde diersoort waren (Racist  :P), maar wees enkel op de voor de hand liggende associatie tussen Duck en Geluk.
Als je het precies wilt weten, ben ik in dit geval een speciësist. Ik denk inderdaad dat een eend gebruiken om te verwijzen naar de naamgenoot van een gans, te ver gezocht is. Een beetje vergelijkbaar met een zwaardvis gebruiken om een kolibrie uit te beelden ;)
...óf niet!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2023, 17:33:02 »
Ok, My two cents:

In Afl 1 staat dat eendje op de schoorsteenmantel vlak voor een grote gele zwemband. Als je dan de eend als hint wilt zien, zou ik hem eerder aan Ranomi linken dan aan Daniel.

De Duckrace in tulbagh is een charity race. Op die manier zou je hem nog aan Sander kunnen linken. Die staat bekend om zijn liefdadigheidswerk.


Toeval of echt een rode draad? Leuk om in de gaten te houden in elk geval!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 19:19:05 door annebeestje »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2023, 18:10:00 »
Uit het media-topic. Via MoleBuster

Wilde theorie: In november werden de nieuwe kandidaten bekendgemaakt via een spel. De aanwezige oud-Mollen droegen een sleutelhanger bij zich met de afbeelding van een badeendje. Een duidelijke hint, vonden fans. Een rubber ducky is namelijk een USB-stick die door hackers wordt gebruikt om een computer leeg te trekken. Verlaan: "Soms gooien hackers zo'n USB-stick over het hek van een bedrijf, in de hoop dat een medewerker hem vindt en in zijn laptop stopt. Een gemakkelijke manier om aan wachtwoorden en bitcoinadressen te komen." Hij vindt de theorie 'goed gevonden'. "Maar het eendje kan evengoed naar Ranomi verwijzen."

bron: Het Parool


Daan weet precies wat-ie wel en niet moet zeggen. Stel Ranomi is de Mol kun je zo'n uitspraak prima doen. Zie ik hem ook wel doen. Je kan er helemaal niks mee.

Ik ben ook heel beniewd naar deze rode draad.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2023, 18:21:45 »
[...] Donald en Guus zijn trouwens neven via hun moeders Trijntje en Hortensia Duck, die weer dochters waren van Oma Duck (die weer een nazaat is van Cornelis Prul, de stichter van Duckstad).  ::vergroot::

(In de Amerikaanse stamboom van Don Rosa is het weer net anders: daarin is Donalds vader Quackmore Duck een broer van Guus' moeder Daphne Duck). Maar dit alles is natuurlijk lichtelijk off-topic. ::rofl::

Ik vind het verontrustend dat iemand deze kennis bezit  ::oink::  ::tandpastasmiley::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2023, 18:29:56 »
Zag deze onder een video van Siem:

'Wellicht niets, maar kan het zo zijn dat de eendjes aangeven welke positie de mol heeft? Dus in welke groep die is ingedeeld…' - Luke W


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2023, 19:18:37 »
Bodejos, wie kent hem niet, was in Weert. Daar waar Sanne haar Badeend-sleutelhanger trots, maar wel ondersteboven, voor de camera liet zien.

Bodejos komt uit de meest zuidelijk gelegen  provinciehoofdstad van Nederland. En laat daar nou eind juni, op het moment dat ze in Zuid-Afrika aan het filmen waren, een Duckrace gehouden worden voor het goede doel.

Alle gekheid op een stokje, ook ondergetekende gaat eenden spotten.....

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2023, 21:33:28 »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2023, 22:00:53 »
Interessant, Jurre presenteerde  young dwdd..
Zou wel een leuke verwijzing zijn (ik wist niet dat Jurre dat gedaan had)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2023, 22:50:40 »
Zou wel een leuke verwijzing zijn (ik wist niet dat Jurre dat gedaan had)

Ja heel interessant inderdaad, ik zocht al naar een link naar Jurre maar kon het niet vinden..nu wel ;-)

Offline isis1e

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2023, 03:12:25 »
Op facebook kwam ik tegen dat ook Soy aan badeendjes te linken is. Helaas kan ik de post niet meer vinden dus ik weet niet wie de bron was en er zat een iets andere foto bij dan de foto die ik zelf vond maar zie hier
Het is een foto voor de film "Wil de Krokodil" waar Soy een voiceover in doet. De foto op facebook had alleen Soy in beeld en de badeend nog prominenter maar die foto kan ik zo snel ook niet vinden.