Auteur Topic: [Hint?] Badeendjes  (gelezen 23483 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2023, 23:38:03 »
Eens.. ik heb haar nog niet verdacht maar wel bijzonder. Of het is weer zo’n widm afleidingsmanoeuvre ;-)

Wel heel toevallig dat er uitgerekend deze aflevering geen fysiek eendje te zien is, maar Ranomi wel met pekingeend komt waarin 'eend' en een duidelijke link met haar gecombineerd worden.

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2023, 10:27:20 »
Mijn man moest ineens aan dit album denken. De titel betekent zoiets als 'niets is wat het lijkt', toch?

De zanger van Skik heet Daniël!


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2023, 10:29:44 »
Leuk toeval!

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2023, 10:35:59 »
Wel heel toevallig dat er uitgerekend deze aflevering geen fysiek eendje te zien is, maar Ranomi wel met pekingeend komt waarin 'eend' en een duidelijke link met haar gecombineerd worden.
Soy kwam met eend en zei in de biecht dat Ranomi er pekingeend van maakte. We weten alleen dat zij dat intypte. Hij kan met zowel eend als pekingeend zijn gekomen.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2023, 10:52:17 »
Ook leuk, uit de musical De Gelaarsde Kat van de Efteling:

Hatsjie hatsjie, geef me iets geef me wat
Hatsjie, hatsjie, geef me een eendje voor in bad

Gespeeld door Soy

Leuk hè, dat badeendje?!   ::tandpastasmiley::::tandpastasmiley::
(Edit: gifje flitst, dus vervangen voor een foto)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 10:54:51 door Nijntjelief »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2023, 11:23:53 »
Ik wíl niet dat die badeend-hint naar Soy verwijst. De album-afbeelding van enkele berichten hierboven is veel leuker.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2023, 11:39:48 »
Mijn man moest ineens aan dit album denken. De titel betekent zoiets als 'niets is wat het lijkt', toch?

De zanger van Skik heet Daniël!
Mooi!

SKIK kan natuurlijk ook staan voor Sander de Kramer Soy Kroon, IK
...óf niet!

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2023, 12:00:14 »
Ik wíl niet dat die badeend-hint naar Soy verwijst. De album-afbeelding van enkele berichten hierboven is veel leuker.

Die CD heb ik grijs gedraaid, haha. Niks is zoas t lek, hoe kan dat nou zo gauw, cowboys en indiaas. Ik zal hem eens pakken en kijken of ik nog een CD speler heb die het doet, of ik er een aanwijzing uit kan halen (of erbij kan verzinnen  ::rofl::)

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2023, 12:45:03 »
In Zuid-Afrika is er een jaarlijkse badeendjesrace!

"It is a fun family day in which rubber ducks will be raced down the Little Berg River."

Zie o.a. https://dayattheduckrace.co.za/

 

Offline mvd0106

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2023, 12:49:30 »
Wel heel toevallig dat er uitgerekend deze aflevering geen fysiek eendje te zien is, maar Ranomi wel met pekingeend komt waarin 'eend' en een duidelijke link met haar gecombineerd worden.

Geen fysieke badeend, maar de kleur badeendgeel kwam wel vaak voorbij. 🙂

Offline mvd0106

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2023, 12:52:51 »
Ik moest ook nog denken aan Alfred J. Kwak, een eend die vaak bij een mol in de buurt was.  ;) Alleen heeft WIDM in 2019 al eens iets gedaan met een Henk de Mol referentie. Ik weet niet of ze dat dan nog een keer doen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2023, 13:25:56 »
Wel heel toevallig dat er uitgerekend deze aflevering geen fysiek eendje te zien is, maar Ranomi wel met pekingeend komt waarin 'eend' en een duidelijke link met haar gecombineerd worden.
Lag die grote badeend van Florentijn niet in Peking?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2023, 13:34:30 »
Lag die grote badeend van Florentijn niet in Peking?

Dat ook inderdaad! Maar... Deze eend lag ook in andere steden ter wereld. Het is dus niet onlosmakelijk aan Peking/Beijing verbonden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2023, 13:38:19 »
In Zuid-Afrika is er een jaarlijkse badeendjesrace!

"It is a fun family day in which rubber ducks will be raced down the Little Berg River."

Zie o.a. https://dayattheduckrace.co.za/

Zo ver waren we inderdaad hier al wel... Ze gaan ook naar die regio toe in een van de komende afleveringen. Tulbagh.

Zou het misschien een hint zijn waarbij we een start en einddtijd moeten zoeken in de aflevering? En dan het snelste of langzaamste eendje in de race moeten vinden? De langzaamste lijkt me dan de mol, de snelste de winnaar.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 13:47:25 door annebeestje »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2023, 22:44:26 »
Iemand die zich de "fotoklikjes" nog herinnert? ::rofl::

En vogelgeluiden toch?  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenjagers2023

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2023, 23:36:20 »
Het Badeendje is gestolen en verplaatste telkens, dit keert ook terug in dit seizoen van #wieisdemol...

* Het verhaal.

De badeend van de familie Troiano was vijf jaar geleden opeens weg. Daarna kreeg het Amerikaanse gezin steeds foto’s van de eend van over de hele wereld. Vorige week was het gele beest plotseling weer terug. Mét een koffer vol souvenirs.

De familie Troiano haalde zelf ook al grappen uit met de eend. Telkens als het regende en er een plas water langs de weg ontstond, lieten ze de eend in het water dobberen. ‘Het was een kleine zonnestraal’, vertelt moeder Jennifer aan een Amerikaanse nieuwszender.

Vijf jaar geleden was het stuk speelgoed opeens verdwenen. Een paar maanden later viel er een kaartje uit het Arabische land Koeweit op de mat. ‘Ik heb besloten te gaan reizen en de wereld te zien’, stond erop. De post was verstuurd door ‘Gale Ducky’ naar zijn familie aan de Gale-weg.

* Gestolen kan je ook zien als 'hacken' - je doel is iets stelen van een andere.

* Ranomi verplaatste het bad eendje in afl 1.
(Link met dit bovenstaande verhaal)

* Het Badeendje duikt op in afl 2.
(Link met dit bovenstaande verhaal)

* Het Badeendje wordt verplaatst in afl 4.
(Link met dit bovenstaande verhaal)

* Bad eendje Galeducky was in het echt in Zuid-Afrika (Kaapstad)

* Tevens stonden er coördinaten bij Galeducky, wij hadden bij de bekendmaking coördinaten van de kisten!

* Rubberduck - usb materiaal om te hacken en wij moesten kisten 'hacken'.
(Zat aan de sleutels om de kisten te openen en aan de binnenkant zat de knop) 'wederom hacken'

Is dit de gouden theorie achter het Badeendje?

Telkens wordt het bad eendje nu ook verplaatst en duikt hij weer op in dit seizoen!

 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2023, 23:42:59 »
Dat ze die badeend voortduwden in de vooruitblik leek sterk op die opdracht met Anne Marie (ja die met het bekende krijtje dat ze weggooit). De gouden theorie is volgens mij dat de eendjes telkens verwijzen naar een voormalige opdracht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #57 Gepost op: 23-01-2023, 00:25:10 »
Die van vorige week kan ik nog plaatsen... Namelijk de winkel van sinkel uit S17, maar waarnaar verwijst de drumhoedjes dan?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #58 Gepost op: 23-01-2023, 01:46:34 »
Sowieso kun je tijdens het lopende seizoen niet al de winnaar aanwijzen, bij een opdracht ergens halverwege. Hooguit een voorschot op de mol zélf.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #59 Gepost op: 23-01-2023, 13:59:28 »
Ik denk een bad eendje in de laatste aflevering te hebben gespot...
Minuut 43
In Lower Enger Room

Op de grond achter Sander.