Auteur Topic: [Hint?] Badeendjes  (gelezen 23477 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #80 Gepost op: 28-01-2023, 23:41:01 »
Behalve bij Margriet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2023, 07:36:11 »
Haha klopt, meestal wel een teken dat het geen echte "geheime" hint is

Dat is meestal ook zo, maar in dit geval is de aandacht voor de badeend in november al "in gang" gezet. En dat is denk ik niet voor niets.

Nu  krijgen de gekleurde stippen op de kisten ook weer een dubbele betekenis. Niet alleen de kleuren in de Olympische vlag, maar ook de kleuren van het Zuidafrikaanse exemplaar.

Dat wás overigens al benoemd.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2023, 10:45:42 »
Dat is meestal ook zo, maar in dit geval is de aandacht voor de badeend in november al "in gang" gezet. En dat is denk ik niet voor niets.

Nu  krijgen de gekleurde stippen op de kisten ook weer een dubbele betekenis. Niet alleen de kleuren in de Olympische vlag, maar ook de kleuren van het Zuidafrikaanse exemplaar.

Dat wás overigens al benoemd.

Het feit dat ze nu al de 'verklaring' uitzenden en dus Ranomi linken aan de badeend, maakt dat ik verwacht dat Ranomi er volgende week uitvliegt. Of desnoods een week later. Iedereen thuis en mogelijk ook in de groep in verwarring achterlatend.
Ik vind de rubber ducky verklaring vele malen sterker. Ze hebben codes gekraakt en daarmee kisten open gebroken. Ze doen hun best Daniël als kandidaat te laten zien, met succes, want hij wordt nog niet massaal verdacht. Er zitten echt tal van hints naar hacken in het molboekje, de leader en de opdrachten. De uitleg rubber ducky is eenvoudig maar niet algemeen bekend, dus wordt dit niet massaal bedacht. Dat is toch veel meer de widm die we kennen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2023, 11:30:10 »
 Als ik vanuit de opdracht redeneer, dus los van een kandidaat, dan zie ik die opdracht in aflevering 4 zitten.

Als de connectie Ranomi-badeend-eerstvolgende afvaller dan gemaakt wordt, wat hadden ze dan met die opdracht gedaan als ze eerder was afgevallen? Dan hadden ze nog steeds die badeend, maar geen Ranomi meer.

Nu weet ik wel dat alles al bekend was, toen in november die zoektocht gedaan is. En dan kun je inderdaad zeggen: we hádden Ranomi in aflevering 4 nog, laten we de montage haar werk doen...

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2023, 11:37:42 »
Ik weet niet of het al was genoemd, maar de eendjes kunnen ook verwijzen naar Duckstad waar Guus GELUK ook woont.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2023, 11:49:45 »
Als ik vanuit de opdracht redeneer, dus los van een kandidaat, dan zie ik die opdracht in aflevering 4 zitten.

Als de connectie Ranomi-badeend-eerstvolgende afvaller dan gemaakt wordt, wat hadden ze dan met die opdracht gedaan als ze eerder was afgevallen? Dan hadden ze nog steeds die badeend, maar geen Ranomi meer.

Nu weet ik wel dat alles al bekend was, toen in november die zoektocht gedaan is. En dan kun je inderdaad zeggen: we hádden Ranomi in aflevering 4 nog, laten we de montage haar werk doen...

In dat geval was het Ranomi dwaalspoor in aflevering 4 niet meer nodig / geen optie meer. De kandidaten kwamen er zelf mee. Dat was natuurlijk niet gebeurd als ze al uit het spel was. Andere associaties (Guus GELUK zoals net genoemd) zijn altijd mogelijk. Ik zou als productie gebruik maken van zo'n dwaalspoor als het zich voordoet en het zeker uitvergroten.

Het mooie van WIDM vind ik altijd dat ook de hints die achteraf heel duidelijk en logisch zijn, hier op het forum altijd al wel bekend zijn maar ook vrijwel altijd bediscussieerd blijven tot het einde omdat je er altijd wel meerdere kanten mee op kunt redeneren. Dat zal ook zo zijn met de badeend verwacht ik.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2023, 12:03:12 »
Zou de hint dan toch zo simpel zijn als dat de Mol altijd bij de badeend te zien is? Nadat hij zo specifiek genoemd is door Nabil naar Ranomi is het voor mij ook een minder geloofwaardige hint geworden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2023, 12:16:59 »
Deze opdracht was gepland door de productie en zou dus sowieso gespeeld worden. Het lijkt me gek om zo'n simpele hint naar de mol zo grootschalig aan te pakken. De hint badeend --> Ranomi is wel heel gemakkelijk. Ik geloof er niet in. De hint naar Daniël vind ik dan alweer waarschijnlijker.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2023, 14:01:23 »
Weet iemand wanneer dit is opgenomen in Zuid-Afrika? Want ik denk dat de kandidaten wellicht iets gaan doen met de Duck Race in Tulbagh: https://dayattheduckrace.co.za/

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2023, 14:56:21 »
De opnames waren, voor zover te achterhalen was, van 24 juni tot 15 juli.

De race was enkele maanden later.

Het is niet uit te sluiten dat er een mini-race wordt gehouden, speciaal voor WIDM.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #90 Gepost op: 30-01-2023, 08:29:13 »
Citaat
#4 TULBAGH

Rik vertelt waarom badeendjes een grote rol spelen in de vierde aflevering van Wie is de Mol? Hij gaat in gesprek met Marike Barendse over de geschiedenis van Tulbagh en twee kandidaten delen een moment uit de aflevering.

https://open.spotify.com/episode/7sBx5QpLa0F6PVZyLjRLlb

Een verwijzing naar de duckrace van Tulbagh dus. Het zou me niets verbazen als we er verder niets achter moeten zoeken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #91 Gepost op: 30-01-2023, 11:49:36 »
Voor nu denk ik ook dat de badeend een (bescheiden) aanwijzing is richting Daniël. Naar Ranomi zou het echt wel té worden, wat al is gezegd.

Zoveel badeenden inmiddels... Wordt het trouwens niet tijd om een badeend-smiley toe te voegen aan dit forum?  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline RRRuud

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #92 Gepost op: 30-01-2023, 12:42:38 »
Langzaam maar zeker begin ik steeds meer molvibes bij Jurre te krijgen, maar hoe zit het tussen badeendjes en jurre? Eens gegoogled  ::vergroot:: op zijn achternaam een een eendje, gelukseendjes......en wat vond ik

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #93 Gepost op: 31-01-2023, 00:10:35 »
Het ligt er dik bovenop. Maar ja:

(20.41, biecht Ranomi) "ik in m'n eentje"

(23.30, biecht Ranomi) "... kregen we een Moltelefoon. Ik kreeg de telefoon in m'n hand, dus als we gebeld zouden worden wist ik metEEN Dat ik moest opnemen."

Wat een rare zin, die laatste?


Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #94 Gepost op: 2-02-2023, 23:58:28 »
Voor mij verwijzen de eendjes naar Nabil sinds Een(d)zame hoogte. Op de eendjes met coördinaten staan nummers die naar de kleuren geel en blauw verwijzen en Nabil legt met zijn ‘telefoonnummer eindigt op 6032’ de link naar groen. Dat met alle keren dat de kleuren blauw, geel en groen aan Nabil te koppelen zijn door wat hij zegt kan het niet anders dan dat hij de mol is. Denk ik.

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #95 Gepost op: 4-02-2023, 09:35:45 »
Ik ging ff wat donald duck logica langs ivm de badeendjes.
Badeendje voor Ranomi lijkt me wat to obvious om direct al weg te geven.
Zowel Soy als Ranomi als Daniel zou je aan een badeend kunnen linken. Maar Anke op verschillende manieren.
Elle heeft ook iets met een badeend gedaan zoals eerder genoemd.
Maar in andere talen (bijv. Zweeds en Fins is Anka ook het woord voor eend)
En ja Guus (jurre)Geluk is ook in de donald Duck reeks maar ja dat is een gans…

Er komt in de donald duck reeks ook een govert goudglans voor (glansgans?)
Die heeft in sommige verhalen zijn geldpakhuus in Transvaal (provincie in ZA)
 
Katrien duck is ook altijd wel bezig met mode enzo..
Dus daarom vindt ik de eendjes link met Anke t grootste nu.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #96 Gepost op: 4-02-2023, 10:30:38 »
Guus is een hálve gans.

Ik weet niet of ik er trots op moet zijn, dat ik dat weet. Iets met: "ken uw klassiekers"?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #97 Gepost op: 4-02-2023, 10:41:28 »
Zou het hele badeendgedoe niet veeeeel simpeler kunnen zijn?

De gele eend was de sleutel tot de kist. > De mol zat in de gele kist.
Kunnen ze bij de de uitleg van de hints het lekker inwrijven: “Nog voor de start van het seizoen, hadden jullie zelf de sleutel in handen”.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #98 Gepost op: 4-02-2023, 10:48:19 »
Zou het hele badeendgedoe niet veeeeel simpeler kunnen zijn?

De gele eend was de sleutel tot de kist. > De mol zat in de gele kist.
Kunnen ze bij de de uitleg van de hints het lekker inwrijven: “Nog voor de start van het seizoen, hadden jullie zelf de sleutel in handen”.
Simpeler ja, zo simpel denk ik niet. Ik blijf bij de (vele) verwijzing(en) naar hacking, rubber ducky. Ik heb Daniël via Instagram op 26 november al een screenshot gestuurd van Rubber Ducky. Het is dus, als je iets weet van hacken, snel en simpel te vinden maar ook weer niet zo simpel als 'de mol zit in de gele kist' / de mol is steeds in de buurt van het badeendje / Ranomi zwemt, net als een eend, in het water.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #99 Gepost op: 5-02-2023, 16:40:26 »
Ranomi is de mol, zoveel is duidelijk geworden in aflevering vijf.
De badeend daar kijken we overheen, maar de verstopte eendjes en die ene hele grote verwijzen gewoon naar Ranomi.
Verstopt omdat we niet zo gemakkelijk accepteren dat het zooo voor de hand lag.