Auteur Topic: [Aflevering 3] - Spelbreker  (gelezen 5967 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 3] - Spelbreker
« Gepost op: 21-01-2023, 14:17:56 »
Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 21:36:12 door Heinz »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] -
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2023, 21:32:39 »
Wat een leuke aflevering en genoeg mogelijkheden om de MOL te ontdekken.
Snel terug kijken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] -
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2023, 21:35:04 »
Aaarghh een van mn mollen eruit  ::zwaai::

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] -
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2023, 21:35:30 »
Helaas werd ik niet zo blij van deze aflevering. De eerste opdracht is volgens mij weer heel lastig om hier iets verdachts uit te halen, en er werd ook nog eens de volle mik verdiend. Opdrachten 2 en 3 werden weer gedomineerd door de totaal oninteressante keuze tussen geld en jokers, waarbij iedereen al weet welke keuze wordt gemaakt en waarbij Mol en kandidaten hetzelfde belang hebben. Ik hoop echt zo dat dat 'niet-dilemma' een keer gaat vervallen. De zoektocht naar de Mol is voor m'n gevoel al lastig zat.
Dat moest er even uit  :-X

Om dan toch positief af te sluiten: de jokers buiten beschouwing latend waren het echt goed bedachte opdrachten! Vooral de tweede vond ik echt tof bedacht!
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 21:37:12 door Joey94 »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2023, 21:37:18 »
Gezellige aflevering met leuke spelletjes, maar er werd wederom weinig psychologische spanning gecreëerd. Jammer. Wel een leuke groep gelukkig.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2023, 21:37:34 »
Ok. Ik ben in de war.
Laten we jabberen.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2023, 21:56:12 »
Ik wil absoluut niet te negatief doen, maar deze aflevering was toch teleurstellend.

3.1) De opdracht was te makkelijk als groep, waardoor de Mol kansloos was om echt te Mollen. Geen lagen, gewoon simpel knopjes indrukken. Cijfer 3/10
3.2) Goede opdracht. Zat sterk in elkaar en liet de kandidaten op een spontane manier zien. Leuk spel, leuke twist met de Afrikaanse taal. Alleen erg jammer dat de Jokers bij dit spel zijn betrokken. Nu doen zowel de kandidaten als Mol hun best op jokers te verdienen inplaats van geld. Al met al: 7,5/10
3.3) Ook deze opdracht was heel makkelijk. De ijsblokken leken niet moeilijk te vinden en ook de kistjes waren door de lijstjes met wat er op elke etage te vinden was niet moeilijk verstopt. Een beetje puzzelaar had 'Schip' binnen no-time gevonden. Dat het groepje bij Rik voor jokers ging kiezen kon je van mijlenver al aan zien komen. 4/10.

De vorige afleveringen waren fantastisch. Laten we hopen dat ze het komende week weer oppakken!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2023, 21:59:20 »
Het begon bij insziens ook met te lange biechten en busreisje. Maar na het editten van de opdrachten bleek daar genoeg tijd voor over schijnbaar. Niet al te spannende aflevering.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2023, 22:02:47 »
Nou nou nou.

Het dilemma had inderdaad wat beter opgepakt kunnen worden, voor de derde opdracht.
De tweede opdracht is dan wel weer geniaal, omdat je je punt niet weg wilt geven aan een ander team, hierdoor wordt de gelegenheid om je best te doen des te groter en kijk je meer naar wat de definitie echt is. Dit levert dan weer geld op.
De eerste opdracht is er eentje die ze beter hadden moeten uitdenken, ook de mol had misschien nog een extra keer op de knop kunnen drukken of iets dergelijks. Maar de groep controleerde elkaar hier zo extreem dat de mol nergens mee weg had kunnen komen.

Vond de biechten in de bus wel fijn eigenlijk. De gesprekken tussen opdracht 1 en opdracht 2 waren ook wel prettig. Dan leer je echt wat meer de groep kennen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] -
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2023, 22:03:24 »
Opdrachten 2 en 3 werden weer gedomineerd door de totaal oninteressante keuze tussen geld en jokers, waarbij iedereen al weet welke keuze wordt gemaakt en waarbij Mol en kandidaten hetzelfde belang hebben.
Om eerlijk te zijn vond ik de keuze voor de drie jokers in de laatste opdracht vrij dom/stom. Als je weet dat nog twee kandidaten óók een vraag goed extra krijgen, dan zijn de jokers dus alleen een voorsprongetje op vier à vijf medekandidaten. Is dat echt tweeduizend euro waard? Als je voor het geld wil gaan maak je jezelf onverdacht, maar je kan tenminste wel kijken hoe de rest van je team erop reageert.

Bij het woordenboekspel vond ik de ene joker per persoon ook vrij mager, maar was het wel essentieel voor het spel dat de kandidaten hun best deden met hun omschrijvingen. Erg leuke opdracht, goed gekozen Afrikaanse woorden en goed gespeeld door de kandidaten ::jaja::

De opdracht met de quads hadden de makers vast spannender voorgesteld. Lukte het de Mol niet om te saboteren?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2023, 22:03:32 »
Ik vond de opdrachten ook een beetje tegenvallen. Of anders gezegd: ze waren leuk, maar er had veel meer in gezeten. Ze waren op deze manier niet molbaar genoeg. Dat moet ook frustrerend (ik zie meteen Everon voor me) voor de Mol zijn.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2023, 22:20:00 »
Ik wil absoluut niet te negatief doen, maar deze aflevering was toch teleurstellend.

3.1) De opdracht was te makkelijk als groep, waardoor de Mol kansloos was om echt te Mollen. Geen lagen, gewoon simpel knopjes indrukken. Cijfer 3/10
 
Niet erg hè als ik het niet met je eens ben. Vond het interessant hoe Daan de groep bij elkaar hield door groepsleider te spelen en nog interessanter om te zien dat allen gehoorzaam bleven. Voor zover ik mij kan herinneren hebben wij dat nog niet eerder gezien dat één kandidaat (of MOL) de groep zo kon sturen. Er valt nog best wel iets uit te halen wie er een voorstel deed om er vandoor te gaan en wie er, naast Daan, dat tegenhield. En wie probeerde te snel op de knop te drukken. Moet nog terug kijken.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2023, 22:23:55 »
Jongens het is vandaag echt gebeurd ik ben in slaap gesukkeld bij widm , shame on me .

Eerste opdracht de mol compleet buiten spel gezet door de groep, waarschijnlijk hadden de makers dit volledig anders bedacht maar kwam totaal niet uit de verf . Geen extra laag , wel mooie locatie en waarschijnlijk super tof om echt met de quads daar te rijden .

Twee opdracht leuk bedacht hoe met taal iets te doen . Het laat de creativiteit van se deelnemers wat zien  en doordat je je medekandidaat geen punt gunt , gaat se kas gespekt worden. Maar wat gaat en mol hier doen. Wel opmerking waarom eerste paar woorden wel laten zien, dan deel niet , terwijl Rik wel aangeeft hoeveel er nog komen .
En de laatste weer wel in beeld


Toen werd ik wakker toen nabil en Sander op de brug deden of ze een kistje niet zagen .
Zo obvious dst er gekozen ging worden voor jokers, maar waarom geven Sander en nabil die info prijs aan de groep?

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2023, 22:34:42 »
Ik vond deze aflevering ook wat tegenvallend. Opdracht twee vond ik leuk bedacht, maar opdracht een en drie vond ik te mager. Opdracht een was inderdaad niet molbaar genoeg en het dilemma bij opdracht drie wel een beetje flauw. Ik vond het opzich wel leuk om.wat meer gesprekjes van de kandidaten onderling te zien.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2023, 22:36:56 »
Dat stuk met dat gekonkel in die speeltuin. Ik heb het niet vaak, maar daar haakte ik echt af. ::slaap::


Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2023, 22:39:02 »
Ik vond deze aflevering ook wat minder, maar ik denk dat het grotendeels komt door de manier waarop de groep met opdrachten 1 en 3 omgaat. Bij opdracht 1 blijven ze, waarschijnlijk onvoorzien voor de regie, allemaal bij elkaar en bij opdracht 3 is eigenlijk geen discussie over wie naar Rik gaat.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2023, 22:41:04 »
De groep doet totaal onverwachte dingen. Ik kan er wel lol in hebben.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2023, 22:48:44 »
Totaal chaotische beelden weer, de nieuwe editor zou wel een beetje meer een verhaallijn mogen maken, of wat langere rustige stukken tussen drukke stukken, nu is alles hetzelfde en je wordt er geen wijs uit, totaal niet helder wie waar heen gaat, waar iemand is etc.
Maar toch zat ik wel aan het beeld gekleefd omdat je misschien juist probeert uit te zoeken wat er gebeurt.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 22:53:18 door Run »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2023, 22:49:00 »
Opdracht 1 en 3 erg matig, opdracht 2 leuk!

Maar de aflevering als totaal niet best helaas. :-\\

De slechte editing blijft wel een dingetje hoor..

De bedragen waren ook weer stukken lager dan in de eerste twee afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 23:36:31 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2023, 22:58:43 »
Hoe fijn de eerste aflevering was, begin ik me weer te ergeren aan alle chaos. ik weet niet of het de groep is, of de editing, maar mijn god, de opdracht start en ik kijk alleen maar naar rondrennende en schreeuwende kandidaten, zonder te weten wat nu eigenlijk de opdracht is.

Positief puntje is de tweede opdracht, eindelijk wat rust, eindelijk wat overzicht. Nog steeds is dit seizoen echt een verbetering, maar hopelijk wordt alle chaos wat minder, zodra er meer mensen naar huis gaan.