Poll

Wie had het oorspronkelijke rode scherm?

Daniël
26 (12.7%)
Nabil
31 (15.1%)
Soy
148 (72.2%)

Totaal aantal stemmen: 205

Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren  (gelezen 21288 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2023, 23:50:40 »
Ik zat er tijdens de aflevering al op te letten, zag inderdaad niets. Maar misschien met inzoomen of zo?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2023, 23:52:41 »
Als zowel de slechtste als de op een na slechtse testmakers een top 3 bedrag hadden gehad was dit probleem er ook geweest als Rik niet bekend had gemaakt dat de afvaller een hoog bedrag had: als iemand met een top 3 bedrag afvalt is dat niet de persoon die de test het slechts heeft gemaakt, dus dat is de andere persoon met het top 3 bedrag.
Nu je het zegt: raar verhaal eigenlijk. Dan zouden er dus ineens twee kandidaten in het spel zitten die iemand met grote zekerheid kunnen afstrepen. Hm.

EDIT: Nee wacht: als de één-na-slechtste afvalt, maar niemand weet of het de slechtste of één-na-slechtste is, weet alleen dat slechtste dat toch? Dat het nog gekund.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 23:54:27 door Pac »
...óf niet!

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2023, 23:53:10 »
Heeft iemand kunnen noteren welke bedragen er door wie werden gepakt nadat Ranomi een koffertje had gepakt?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2023, 23:55:18 »
Nu je het zegt: raar verhaal eigenlijk. Dan zouden er dus ineens twee kandidaten in het spel zitten die iemand met grote zekerheid kunnen afstrepen. Hm.
De kans dat het gebeurt is slechts 1 op 7, dus misschien hebben de makers die kans geaccepteerd. De afvaller weet natuurlijk ook niet altijd veel waarom de test slecht ging, als hij niet weet op wie andere stemmen in de test.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2023, 00:02:17 »
De kans dat het gebeurt is slechts 1 op 7, dus misschien hebben de makers die kans geaccepteerd. De afvaller weet natuurlijk ook niet altijd veel waarom de test slecht ging, als hij niet weet op wie andere stemmen in de test.
Kan het mis hebben, maar alleen voor de 1e persoon die een rood scherm zag gold dit toch? Die moest een top 3 bedrag hebben. Over de een na slechtste is niets gezegd. Volgens mij zou Annick er ook uitleggen als ze een koffer met het hoogste bedrag had gehad gekregen.

Ben er nog niet uit of het een voordeel oplevert voor de mol om zelf een hoog bedrag te krijgen. Tot nu toe alleen maar gezegd dat de hoogste bedragen de inzet bepalen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2023, 00:04:06 »
Kan het mis hebben, maar alleen voor de 1e persoon die een rood scherm zag gold dit toch? Die moest een top 3 bedrag hebben. Over de een na slechtste is niets gezegd. Volgens mij zou Annick er ook uitleggen als ze een koffer met het hoogste bedrag had gehad gekregen.

Ben er nog niet uit of het een voordeel oplevert voor de mol om zelf een hoog bedrag te krijgen. Tot nu toe alleen maar gezegd dat de hoogste bedragen de inzet bepalen.
Er valt alleen iemand met een top 3 bedrag af als de twee personen die de test het slechts gemaakt hebben allebei een top 3 bedrag krijgen. De kans dat zij allebei een top 3 bedrag krijgen is 1 op 7.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #46 Gepost op: 29-01-2023, 02:20:22 »
de twee hoogste bedragen volgende week weggespeeld kunnen worden (waar het op lijkt vind ik)
Ja het werd speelgeld genoemd dus er zal met de beide heren gespeeld worden. Dat is ook terecht, want zij kregen meer kennis dan degenen met lage bedragen. En het heeft sowieso iets oneerlijks om zo'n hoog koffertje te krijgen.

Dus misschien komen ze nog wel op de schopstoel en moeten al dat speelgeld inzetten om het vege lijf te redden. Ik ben benieuwd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #47 Gepost op: 29-01-2023, 08:33:17 »
Ik vraag me steeds af of de mol wel weet wie er rood heeft. Want de mol komt dan voor een naar dilemma te staan: voor het geld kiezen of de beoogde kandidaat naar huis laten gaan. Dat is toch echt wel anders dan iemand eruit spelen op andere manieren, toch?

Als de mol het níet wist, staat Anke nog steeds in mijn lijstje. Want ik vermoed dat Soy een rood scherm kreeg (of een donders goede acteur is en speelde dat hij het zo erg vond voor Annick), en Anke had dat misschien ook gezien, maar verkeerd gegokt op de één-na-slechtste.

Ik ben heel benieuwd of we gaan horen wie het rode scherm had tijdens de komende afleveringen, want als het idd Soy was, lijkt hij me iemand die dat met moeite voor zich kan houden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #48 Gepost op: 29-01-2023, 09:12:08 »
Er wordt digitaal geld gepind en contant op tafel gezet. Wat wil de mol hier? Toegang tot de hoogste bedragen lijkt me, want volgende week mag dat uitgegeven worden aan rotzooi.
Nabil had het rode scherm, dat zag je aan zijn gedrag.
Volgende week kan mol Soy samen met Nabil, degene die hem het minst verdenkt, geld gaan uitgeven. Heerlijk scenario voor de mol.
Ben benieuwd hoe hij zich daar uit gaat kletsen.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2023, 15:40:17 door foxhunter »

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #49 Gepost op: 29-01-2023, 09:26:05 »
Ik heb het nu voor de tweede keer terug gezien en Soy wil heel graag een groot bedrag (rood scherm gezien?). Daniël en nabil reageren in het begin totaal niet terwijl als jij rood hebt gezien je wil strijden voor een hoog bedrag.

Wel gek dat Anke Ranomi geen hoog bedrag geeft. Ranomi pakt 500 euro uit zichzelf waarmee ze eigenlijk zegt ik had een groen scherm, anders doe je dat niet. Dan had Anke Ranomi gelijk bij de herverdeling het hoogste bedrag moeten geven. Toen er daarna geld gepakt werd pakken Daniël en Nabil de hoge koffertjes en Jurre pakt 750 (ook een groen scherm dus anders pak je die niet).

Op basis van deze twee acties had Anke Ranomi en Jurre (mijn mol) de hoogste bedragen moeten geven en zichzelf (zij had ook een groen scherm) en dan had de afvaller een laag bedrag gehad

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #50 Gepost op: 29-01-2023, 09:44:30 »
Ik vond Ranomi hier heel slim spelen. Zij daagde, door de koffer met €500 voor zich neer te zetten, de rest uit. Zij was sowieso veilig want er zat nog een bedrag van €0 onder en van €350.
Zij hoefde alleen maar toe te kijken hoe de anderen zich in allerlei bochten wrongen. Denk dat zij wel ver zal komen, finale!

Het ging niet om welke bedragen er nog onder haar zaten, als zij de test als 1-na slechtste had gemaakt was ze er met haar 500 uit gegaan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #51 Gepost op: 29-01-2023, 09:51:26 »
Ik vind Nabil ook wel een kandidaat voor het rode scherm. Rik probeert natuurlijk een stalen gezicht op te zetten, maar reageert toch telkens net iets anders.

bij Daniel - strak gezicht, kijkt hem na
Ranomi - strak gezicht, blijft naar het scherm kijken
Nabil - strak gezicht, kijkt meteen weg van het scherm (maar niet naar Nabil)
Jurre - kort knikje, kijkt naar Jurre
Anke - strak gezicht, blijft naar het scherm kijken
Soy - kort knikje, blijft naar het scherm kijken
Annick - kort knikje, blijft naar het scherm kijken

De knikjes (bij Jurre, Soy en Annick) wijzen allicht op 'groen'. Licht afwijkende reactie bij Nabil. Plus Nabils felle reactie op de joker-onthulling, en het meteen graaien naar een hoge koffer.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #52 Gepost op: 29-01-2023, 09:52:07 »
Soy kreeg het rode scherm. Hij was zichtbaar zenuwachtiger en wilde persé een koffer met een hoog bedrag.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #53 Gepost op: 29-01-2023, 09:54:48 »
Ik heb het nu voor de tweede keer terug gezien en Soy wil heel graag een groot bedrag (rood scherm gezien?). Daniël en nabil reageren in het begin totaal niet terwijl als jij rood hebt gezien je wil strijden voor een hoog bedrag.

Wel gek dat Anke Ranomi geen hoog bedrag geeft. Ranomi pakt 500 euro uit zichzelf waarmee ze eigenlijk zegt ik had een groen scherm, anders doe je dat niet. Dan had Anke Ranomi gelijk bij de herverdeling het hoogste bedrag moeten geven. Toen er daarna geld gepakt werd pakken Daniël en Nabil de hoge koffertjes en Jurre pakt 750 (ook een groen scherm dus anders pak je die niet).

Op basis van deze twee acties had Anke Ranomi en Jurre (mijn mol) de hoogste bedragen moeten geven en zichzelf (zij had ook een groen scherm) en dan had de afvaller een laag bedrag gehad

Exact dit, goed samen gevat. Snapte ze het dus niet of is zij de mol. Ik wil daar eigenlijk niet aan, maar ik vond dit wel een mol actie van Anke.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #54 Gepost op: 29-01-2023, 09:57:53 »
Rik ziet de schermen rood of groen. Kan hij dit doorgeven aan de mol?

Het valt op dat Rik zijn handen rechts over links heeft tot het scherm van Nabil.
Als Nabil zijn scherm ziet, zijn de handen gewisseld links over rechts.

Is dit een teken aan de mol dat Nabil een rood scherm heeft.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #55 Gepost op: 29-01-2023, 10:25:46 »
Rik ziet de schermen rood of groen. Kan hij dit doorgeven aan de mol?

Het valt op dat Rik zijn handen rechts over links heeft tot het scherm van Nabil.
Als Nabil zijn scherm ziet, zijn de handen gewisseld links over rechts.

Is dit een teken aan de mol dat Nabil een rood scherm heeft.

De kandidaten hebben de test gemaakt, maar speelden pas de volgende dag dit spel. Tijd genoeg dus om de mol gewoon te informeren wie eruit gaat, hier hoeft Rik geen gekke handgebaren voor af te spreken met de Mol
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #56 Gepost op: 29-01-2023, 10:33:48 »
Er valt alleen iemand met een top 3 bedrag af als de twee personen die de test het slechts gemaakt hebben allebei een top 3 bedrag krijgen. De kans dat zij allebei een top 3 bedrag krijgen is 1 op 7.

Klopt niet, alleen degene met het rode scherm kon gered worden met een topbedrag. De nummer 2 (slechts gemaakt) valt af met ongeacht welk bedrag (dan had er dus een hoog bedrag uit kunnen gaan, en dat zou de mol hebben gewild). Wat dus jammerlijk mislukt is als Anke de mol is aangezien ze 0 euro op Annick had gezet (dat zou niet haar eerste mislukking zijn dus denk niet dat het Anke is).
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 10:35:34 door Rozz75 »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #57 Gepost op: 29-01-2023, 10:39:04 »
Aangezien er een nacht tussen test en eliminatie zit zou het me ook niet verbazen als de regie voor dit spel meerdere scenario's had, afhankelijk van wie ze (bijv op basis van veel verdenkingen) nog wat langer in het spel wilden houden.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #58 Gepost op: 29-01-2023, 10:55:51 »
In chronologische volgorde:

Ranomi pakt de koffer met 500
Nabil pakt de dichtsbijzijnde koffer met 2500
Jurre pakt de dichtsbijzijnde koffer met 2000
Anke pakt de dichtsbijzijnde koffer met 2250
Soy pakt ook de koffer met 2000 en heeft deze samen met Jurre vast
Daniël heeft de 2000 van Soy en Jurre afgepakt
Jurre pakt de koffer met 750
Anke gaat de koffers herverdelen

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #59 Gepost op: 29-01-2023, 10:59:33 »
Ik denk eigenlijk dat de mol hier niet een koffer met een hoog bedrag wilde, ongeacht wat het spel in de volgende aflevering wordt. De kans is dan namelijk groter dat er in 2 opdrachten een groot bedrag of geld uit de pot gaat.

In het kofferspel is de kans 2/5 dat er een groot bedrag uitgaat als de mol niet een hoog bedrag heeft. 1/5 als de mol dat wel heeft.

Er zijn na degene met het rode scherm nog 2 koffers met hoge bedragen. Spelers - speler met rood scherm - mol = 5.

Optie 1: mol heeft laag bedrag. Nog 2 hoge koffers over en 5 spelers die potentieel de test op 1 na slechts hebben gemaakt. Kans op veel geld uit pot = 2/5

Optie 2: mol heeft hoog bedrag, nog 1 hoge koffer over voor 5 spelers die potentieel de test op 1 na slechts hebben gemaakt. Kans op veel geld uit pot = 1/5


Als mol zou ik zelf voor optie 1 kiezen. Dat het niet gelukt is is dan pech.

Degenen die volgende aflevering de koffers hebben zijn vast niet de enigen die invloed hebben op de opbrengst van die opdracht, dus heeft de mol ook daar nog wat te mollen.

Edit: kans op *veel geld uit de pot
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 11:22:39 door JanneMol »