Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning  (gelezen 27829 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #100 Gepost op: 5-02-2023, 11:08:03 »
In de spoiler staan alle tags die bij Anke's stockfoto horen. "Railway(s)" is inderdaad een andere goede manier om hier terecht te komen. Blijft het "underground" borduursel en de relatie met "moltrein", maar goed... ik vind het verder ook moeilijk om in Anke een mol te zien.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #101 Gepost op: 5-02-2023, 11:14:01 »
Ja logische keywords. Nu is alleen de vraag zijn er op die site nog heel veel andere goede opties te vinden om te gebruiken en kiezen ze bewust voor deze underground. Of hadden alle andere ook underground? Of was dit om andere redenen gewoon de enige optie.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 11:22:58 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #102 Gepost op: 5-02-2023, 11:21:07 »
Bij het invoeren van "Victorian train/railway employee" komt deze foto bij de eerste hits te staan. "Employee" had ik zelf niet aan de zoektermen toegevoegd, maar het is geen gekke gedachten als je gaat zoeken naar een spoorwegmedewerker. Dit maakt het een stuk minder aannemelijk dat we hier een hint in moeten zien. Net zoals Nabil die met nog iemand op de foto staat waarschijnlijk geen hint is omdat dit bij Ranomi ook zo is.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #103 Gepost op: 5-02-2023, 11:24:46 »
Ja mee eens hoor. Ik vind het wel opvallend dat die van Nabil als enige gespiegeld is in een opdracht met spiegels.
Alsof Katie de geest de kandidaten hier wil vertellen wie de mol is.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 11:27:23 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #104 Gepost op: 5-02-2023, 12:31:32 »
Voor de mensen in een Daniel tunnel:
Aflevering 2.2
Jawel, gezien ::jaja::, Nabil vestigt de nadruk er echt op als Anke het portret van Ranomi bekijkt hé. En Nabil in de auto aan het stuur, net als aan het roer op de boot waar de laatste letter van peren een N was. En nu de A op het portret. En allebei met Transport te maken. De tunnel van Nabil is diep. Nu nog even bedenken waarom hij een duimpje omhoog gebaar maakt bij de spiegel als ze zeggen ‘evenbeeld, even goed naar onszelf kijken’. Ik denk dat Nabil zo zegt dat hij het goed doet tot nu toe.

Dan valt mij ook nog op dat Nabil wel lang moet rommelen aan het schilderij voor de sleutel erachter vandaan valt. Dat hij scherp is met opmerkingen naar de spiegel, studeerkamer en de bank. Is natuurlijk niet nodig voor het geld kwijtspelen, want Ranomi’s kistje is weggehaald. Maar voor de kistjes opdracht wel.

Dan het gesprek over de joker met Soy. “Ik gun het je wel en eh… we moeten allemaal door”, ‘we moeten elkaar soms een steuntje geven’. Alsof hij Soy een gunst zou verlenen om de joker weg te geven. Als kandidaat houdt je de joker toch, hij heeft daar zelf de goede argumenten voor?

De omgekeerde psychologie van Nabil wordt gecounterd door Daniels omgekeerde omgekeerde psychologie. Sterk van Daniel. En past bij Daniel als kandidaat.

« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 12:35:53 door Crapuleke »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2023, 12:32:23 »
Met dank aan annebeestje in het hints topic die de foto van Anke had gevonden op een stock image site...

De stockfoto's die gebruikt zijn, zijn te vinden met de zoekwoorden "Victorian" en het beroep dat afgebeeld wordt:
[ de originele foto's]

 ::ok:: !

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2023, 14:38:08 »
Zouden ze eigenlijk de vorm van het enveloppengebeuren een beetje hebben geweten tijdens het verdelen?
t lijkt me voor de uitkomst best wel relevant dat dit in groepverband gebeurde ipv (wat ik eigenlijk dacht) dat 1 voor 1 de kandidaat bij Soy of Nabil kwam

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #107 Gepost op: 5-02-2023, 14:43:20 »
🤷🏼‍♀️

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #108 Gepost op: 5-02-2023, 15:18:45 »
Even een vergezochte (ik weet het). Bij de spiegels viel mij op dat de G vreemd is geschreven. Misschien moeten we wat met de aanwijzingen op de spiegels doen.
Er wordt verteld dat ze 3 keer moeten helpen om iets recht te zetten.
1.   Het schilderij waar de soldaat naar wijst recht zetten
2.   Een geheim onthullen met de natte jurk
3.   Het broertje en zusje moeten naar elkaar kijken

Wat nu als de G niet 1 letter is, maar 2 letters over elkaar.
De code op de jurk is 745. Wat nu als dit niet alleen een code is voor het slotje van het dagboek, maar naar meer verwijst, bijvoorbeeld de letters 7=G, 4=D en 5=E.

Het geheim van de jurk is dan ‘de G’. De letters moeten uit elkaar zodat ze naar elkaar kunnen kijken en ze moeten rechtgezet worden.
En omdat er 3 aanwijzingen zijn moet je de derde letter nemen naBil Ayad.

Iemand schreef ergens dat bij het portret de afbeelding van Nabil was gedraaid, hier is de G ook gespiegeld

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #109 Gepost op: 5-02-2023, 15:23:19 »
De tekst in de spiegel is een font. Dus voor mij zit daar geen hint in.  Misschien wel in de tekst zelf maar niet in de vormen van het font zeg maar.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #110 Gepost op: 5-02-2023, 16:01:25 »
Ik lees meerdere reacties dat ze binnen misschien de code bij Ranomi hebben verstoord.

Stel de mol is verantwoordelijk voor de fout in de morsecode bij Ranomi. Kan de binnenploeg dit veroorzaakt hebben? Ze kunnen wellicht rommelen met de aan/uit knop. Maar de code herhaalt zich steeds. Hoe weet de binnenploeg dan op welk moment de buitenploeg bezig is met die code? Er werd natuurlijk gecommuniceerd door de buitenploeg hierover, maar de timing is wel lastig. En dan moet de mol als deze binnen zit die fout ook een paar keer herhalen. Want ze bekeken niet 1x maar lieten het vaker voorbij komen.

Dan lijkt het woord klef als oplossing het meest aannemelijk, ook al past het voor mijn gevoel niet bij de rest van de woorden. De f is ..-. Een spatie ertussen en je hebt 2 letters .. (i) -. (n).
Een spatie is dan het makkelijkste, alleen het licht even uit zetten.

Blijft de vraag, is er binnen iemand geweest die dit heeft kunnen doen? Is er iemand zo lang alleen geweest?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #111 Gepost op: 5-02-2023, 16:06:16 »
Ik zou dat ook raar vinden maar zowel Anke als Nabil als Soy zijn wel even alleen geweest.

Ik heb het nog eens terug gekeken. Het kan bijna niet omdat het de laatste 2 waren. Na het aanzetten van die 2 is het binnen team weer bij elkaar gekomen.
Ik denk dat er gewoon een foutje is gemaakt. Jammer maar helaas kan gebeuren.
Het lijkt ook alsof ze er bij de laatste 2 een stuk gehaaster door heen gaan. Misschien moesten ze toch even wat sneller doen van productie omdat het anders wel echt te lang duurde.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 16:14:28 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #112 Gepost op: 5-02-2023, 16:17:00 »
Ik zou dat ook raar vinden maar zowel Anke als Nabil als Soy zijn wel even alleen geweest.

Ik heb het nog eens terug gekeken. Het kan bijna niet omdat het de laatste 2 waren. Na het aanzetten van die 2 is het binnen team weer bij elkaar gekomen.
Ik denk dat er gewoon een foutje is gemaakt. Jammer maar helaas kan gebeuren.
Het lijkt ook alsof ze er bij de laatste 2 een stuk gehaaster door heen gaan. Misschien moesten ze toch even wat sneller doen van productie omdat het anders wel echt te lang duurde.
Juist omdat het de laatste is, vind ik het wel weer iets aannemelijker worden. Op het eind moeten ze de portretten ophalen en verzamelen bij het startpunt om de zin te kunnen maken. Dan zullen ze apart van elkaar de portretten opgehaald hebben uit de verschillende kamers.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #113 Gepost op: 5-02-2023, 16:18:44 »
Er is gezegd dat ze om middernacht terug moeten zijn in de kamer waar ze beginnen. We zien niet in beeld hoe laat het is, maar er is dus wel een (theoretische) tijdslimiet.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #114 Gepost op: 5-02-2023, 16:34:39 »
Juist omdat het de laatste is, vind ik het wel weer iets aannemelijker worden. Op het eind moeten ze de portretten ophalen en verzamelen bij het startpunt om de zin te kunnen maken. Dan zullen ze apart van elkaar de portretten opgehaald hebben uit de verschillende kamers.

Owja dat klopt inderdaad. Zo nog even kijken wie dan met een portret uit die kamer loopt.

En ok dus wel tijd. Dat kan wel verklaren waarom dat het op het laatst snel snel moest. Je hoort ook dat Daniel eigenlijk zelf ook niet happy met de klein is, maar wellicht hadden ze te weinig tijd om daar nog met een andere optie te komen.

Ik ben nu op tv aan het terug kijken.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #115 Gepost op: 5-02-2023, 16:56:32 »
Als ze de kamer inlopen met de portretten, is het Nabil die het portret van Ranomi vast heeft. Wel heeft Anke dan nog steeds de porto in de hand.

Er is nog een 2e porto binnen. Wie zou die hebben gehad op het einde? Soy of Nabil? Is volgens mij niet duidelijk in de edit te zien.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 17:09:36 door Vonne1968 »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #116 Gepost op: 5-02-2023, 17:05:02 »
Een paar keer aan uit aan uit en dan vervolgens gewoon helemaal uit. Dan moeten ze het doen met wat ze hebben natuurlijk.

Ik ben nu bij die opdracht en ik zie hier Nabil zo enorm die opdracht leiden. Ook als Soy Anke verkeerd hoort met het recht en scheef hangen is het Nabil die er voor zorgt dat de opdracht gecontroleerd wordt en goed uitgevoerd wordt.

Zou wel mooi zijn als hij op het einde toch nog Ranomi haar kistje wegspeelt. Ook een van zijn eigen 2 spelers en ook nog degene van zijn bondje.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 17:31:31 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #117 Gepost op: 5-02-2023, 17:11:05 »
Overigens als Anke en Nabil de hoofden gaan draaien lopen ze met zijn 2en buiten om en staan ze vervolgens in de entree hal. Daar gaat dan een deur ineens open en dicht.  Dat is ook best creepy en waarom zou dat zijn. 

Wat Rik ook heel duidelijk zegt is dat Soy en Nabil er voor gekozen hebben om geld in te zetten en dat ze vrij waren om te kiezen hoe of wat. 
Dus ze hoefde helemaal niet alles in te zetten en te verspelen. 
Ook best mollig dan want je weet dat veel van de kandidaten toch wel voor die joker zullen gaan dus ze hadden beter niet alles kunnen inzetten. 
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 17:18:23 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #118 Gepost op: 5-02-2023, 17:24:48 »
Nabil komt met het portret van Ranomi.
Ik vind Nabil heel verdacht in het hotel o.a. bij het vinden van de sleutels.
Er is veel weg geëdit rondom het portret van Ranomi zowel in de kamer als bij het team dat de morsecodes ontcijferde.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #119 Gepost op: 5-02-2023, 17:29:47 »
Wat Rik ook heel duidelijk zegt is dat Soy en Nabil er voor gekozen hebben om geld in te zetten en dat ze vrij waren om te kiezen hoe of wat. 
Dus ze hoefde helemaal niet alles in te zetten en te verspelen. 
Ook best mollig dan want je weet dat veel van de kandidaten toch wel voor die joker zullen gaan dus ze hadden beter niet alles kunnen inzetten.
Wat bij mij is blijven hangen dat ze alleen de keuze hadden hoe ze het geld over de enveloppen verdelen. Dus dat al het geld moest worden ingezet. Anders hadden ze ook wel veel minder geld ingezet denk ik.