Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning  (gelezen 27876 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #160 Gepost op: 6-02-2023, 09:34:31 »
Na 8 pagina's heeft nog niemand Jurre zijn extreem onmolse bedracht benoemd. Hij stuurt Anke duidelijk aan naar het openen van de geldenveloppe, waar ook het geld inzat. Mol Anke speelt uiteraard het geld weg en zal wel met een lichtknop hebben geprutst.

Huh? Nee hij stuurt juist aan naar het open maken van de joker envelop waar ook de joker in zat.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #161 Gepost op: 6-02-2023, 09:38:54 »
Huh? Nee hij stuurt juist aan naar het open maken van de joker envelop waar ook de joker in zat.

Niet helemaal, hij probeer ook net Anke naar het geld te sturen, want dat is volgens mem de enveloppe met de joker, dus de jokerenvelop.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #162 Gepost op: 6-02-2023, 09:47:05 »
Nee.
Hij stuurt naar de joker envelop.
Hij zegt zelfs letterlijk dat ze niet maar soy en nabil moet luisteren want die kiezen voor zichzelf. Die willen dat ze de geld envelop openmaakt.

Jurre stuurt alleen maar naar de joker envelop. Echt in het extreem zelfs. Dat je denkt joh laat Anke zelf kiezen. En het lukt hem ook nog eens want ze kiest uiteindelijk voor de joker envelop.

Kijk het nog maar eens terug.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #163 Gepost op: 6-02-2023, 12:23:39 »
Anke zat wel een beetje op de omgekeerde psychologie dat Soy de joker in de geld-envloppe heeft gedaan omdat Soy door het wantrouwen van Anke het geld in de joker-enveloppe zou hebben gedaan. Wat zijn zien bij het overleg met Nabil moeten wij ook geloven dat Soy dat ook heeft gedaan.
Jurre stuurt juist op de joker-enveloppe, tegen die omgekeerde redenering in. Zo overtuigd, at zou bijna alleen met voorkennis kunnen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #164 Gepost op: 6-02-2023, 15:37:34 »

Volgens mij ging het ongeveer zo:

Tijdens het gesprek tussen Soy en Nabil heeft Nabil het over om het om te draaien bij Anke, maar later tijdens de opdracht zeggen ze heel duidelijk dat ze alles eerlijk hebben ingevuld en dat Anke geld moet kiezen.

 Anke twijfelt of dat geld wel in de geldenvelop zit.  Jurre zegt dan juist. Nee zij wilde dat je deze kiest (de geld envelop) maar dat willen ze alleen maar omdat ze dan zelf ook wat verdienen. Je moet deze pakken. (De joker envelop)  uiteindelijk pakt Anke de envelop die Jurre zegt dat ze moet pakken en dat is de joker envelop en daar zit ook de joker in.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 15:52:43 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #165 Gepost op: 6-02-2023, 15:43:24 »
Het viel me op dat Rik bevestigt dat Anke slinks is, terwijl hij bij de andere kandidaten niets zegt na het bekend of ze de juiste karaktereigenschap hebben.
dat viel mij ook op, als Anke de mol is kan het codetaal zijn om aan te geven in welke envelop het geld zit, bij een bevestiging zit het in de envelop waarin het hoort, zegt hij niets is het andersom.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #166 Gepost op: 6-02-2023, 15:54:33 »
Dat zou wel mooi zijn idd als hij dat zo aangeeft. Vond wel dat Anke er verdacht lang over deed. Dat voelde beetje als showtje opvoeren. . 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #167 Gepost op: 6-02-2023, 18:41:14 »
Maar ook hier, had de productie de hele dag de tijd om de mol in te lichten over de inhoud van de enveloppen. Niet nodig dus, om in code taal te spreken.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #168 Gepost op: 6-02-2023, 18:45:21 »
Er was een porto storing bij Ranomi.
Er was een porto storing bij Anke/Soy.
Nabil was alleen, zou in Katies room moeten zijn.
Daarna horen we op de porto een stem en dan nog een keer een stem ‘Anke 10/team’ en dat klinkt als Nabil. Op 41.07 (Eng) zie je bij de voordeur iemand staan en binnen twee mensen achter het raam. Er is activiteit, een klusje dat geregeld moet worden? Mogelijk Daniël de beheerder als 1 van de 2 achter het raam.
Er is nog steeds een kans dat iemand anders dan Jurre verantwoordelijk is voor Ranomi ‘s foute kenmerk. Categorie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
die in het Italiaans vroeg om de luiken dicht te doen. Bv vragen of ze de morsecode aan willen passen bij de school. Katies room zat nu op de begane grond. Had gelezen dat het vroeger een steile trap op was.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #169 Gepost op: 6-02-2023, 19:54:41 »
Ik denk dat het dilemma interessanter was geweest als Nabil en Soy óf geld, óf een joker konden verdienen. Dan hadden ze alle reden om te liegen over de enveloppen. En de rest alle reden om ze te wantrouwen. Nu hadden Jurre, Anke en Daniël alleen maar nadeel als ze geld kozen: zijzelf kregen geen joker, maar hun tegenspelers wel.
...óf niet!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #170 Gepost op: 6-02-2023, 19:57:38 »
Dat zie ik anders: hun voordeel is geld voor de pot! Ik zag het juist als een win-win situatie.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #171 Gepost op: 6-02-2023, 20:05:53 »
Dat zie ik anders: hun voordeel is geld voor de pot! Ik zag het juist als een win-win situatie.
Klopt, maar voor degenen die moeten kiezen welke envelop ze nemen is geld kiezen dubbel nadeel als het om jokers gaat.

Als Nabil en Soy een joker zouden krijgen bij geen geld, zouden zij alle belang hebben om de anderen te misleiden, en de anderen alle belang om hun leugens te doorzien. Dan zouden Nabil en Soy zich bovendien kunnen verschuilen achter het feit dat het ging om 'maar een joker tegenover heel veel geld'.
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #172 Gepost op: 6-02-2023, 20:09:18 »
Ja maar geld kwam nu wel met een achterstand in de test (ten opzichte van Nabil/Soy, en anderen die mogelijk voor jokers gaan) en je bent minder verdacht. Als kandidaat wel redelijk logisch voor een joker te gaan wat dat betreft. (Of te doen alsof je er voor gaat en mocht t dan geld zijn, nouja ook prima)

Vraag me af of ze heel veel/al het geld in 1 envelop hadden mogen doen. Dan kun je iemand best een beetje onder druk zetten met zijn 2en qua 'dit gaat om bijna 10.000 euro, kom op, denk aan de pot'
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 20:10:53 door Mvnl »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #173 Gepost op: 7-02-2023, 08:27:58 »
Ik denk dat het dilemma interessanter was geweest als Nabil en Soy óf geld, óf een joker konden verdienen.
Misschien was het leuk geweest als men of voor geld, of voor beiden (dus de kandidaat en Soy/Nabil) een joker hadden mogen kiezen. Dan wordt het psychologisch interessant of je Nabil/Soy meer jokers gunt dan jij zelf had kunnen krijgen. Eventueel had je dan ook de anderen kunnen laten beslissen welke envelop geopend moest worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #174 Gepost op: 7-02-2023, 10:39:08 »
Er is iets raars aan de hand met de locatie van Ranomi, de school.

Omdat mensen het hebben over het verstoren van het morsesignaal vanuit het hotel was ik benieuwd of de locaties zichtbaar zijn vanaf het hotel.

Hieronder een kaartje van de locaties:
2. Het hotel
10. De pub (Jurre)
11. Transport museum (Nabil)
12. Station (Anke)
15. Bank (Soy)
18. Travelers chapel (Daniel)


Er is geen school. Na wat rondzoeken ben ik erachter gekomen dat het gebouw waar in de aflevering PUBLIC SCHOOL op staat helemaal niet een school is, maar de court house (nr 16). Ik heb werkelijk geen idee waarom ze dat veranderd hebben  ???




Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #175 Gepost op: 7-02-2023, 11:26:35 »
Huh dat is raar.
Is dat niet gewoon daar ook veranderd ergens in de laatste paar jaar?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #176 Gepost op: 7-02-2023, 11:34:00 »
De website van de lokale VVV vermeld de court house and jail nog steeds als bezienswaardigheid, waarbij niets vermeld staat over dat het gebouw nu in gebruik genomen zou zijn als school.

https://www.matjiesfontein.com/pages/court-house-and-jail/

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #177 Gepost op: 7-02-2023, 11:39:15 »
Hmmm.

Het lijkt me sterk dat ze dat als productie maar even hebben gedaan inclusief gevel belettering puur voor deze opdracht alleen maar omdat een schooljuf beter uitkwam dan een rechter.
Misschien is het tijdelijk even de public school geweest vanwege een renovering ofzo.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #178 Gepost op: 7-02-2023, 11:46:34 »
Er is ook geen andere school te vinden. Maar KR op de gevel  :-\\ , logisch dat Ranomi hier staat.

Nieuw inzicht
Het is mij ook wel duidelijk dat het licht bij de school niet het licht van de school was, maar van een gebouw ernaast.
Dat is duidelijk te zien. Uitgebreid in beeld.
Dan is dus het licht in de school uitgezet en het licht in de kapelkerk (edit: pink church) aangezet.
Twee switches omzetten waarschijnlijk.
Dan moet de mol binnen gezeten hebben.

Op het moment dat Anke en Nabil de 3e sleutel vinden, zie je links een deur opengaan. Soy?
Soy zei nog bij het verdelen van de posities: Dan deze keer geen Daniël naar binnen, toen Anke binnen wilde om Soy en Nabil in de gaten te houden. Soy weer helemaal op de kaart!!!!
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 22:25:15 door foxhunter »

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #179 Gepost op: 7-02-2023, 12:20:07 »
Het licht dat je bij het jezusbeeld ziet knipperen in in de traveler's chapel, met de code voor Daniel. Dat is niet naast de school (die dus in de rechtbank zit).

Nr. 16 is court house/school
Nr. 18 is de kapel