Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning  (gelezen 27746 keer)

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #260 Gepost op: 11-02-2023, 08:23:08 »
Met dank aan @theovv.

Ranomi ging haar sweater wisselen voor haar jas. Eerste gedachte was ze is het hotel in geweest, maar dat is riskant en hoeft ook helemaal niet. Tweede mogelijkheid is dat Ranomi naar de roze kerk is geweest, daar haar jas heeft op gehaald en haar sweater achtergelaten. Op de foto rechts op het bankje ligt ie keurig opgevouwen door attente ‘sportverzorger’ Rik. Wat Ranomi in de Roze Kerk met het licht deed zien we in afl. 10. De Roze Kerk ligt naast de school. Switches omhalen, andere tekst intypen of zo.

De Roze kerk ligt helemaal niet naast de school, maar 100 meter verderop en er staan nog meerdere andere gebouwen tussen. Er is dus geen sprake van dat ze in plaats van de school de morsecode van de Roze kerk ontcijferd hebben.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #261 Gepost op: 11-02-2023, 08:26:07 »
Ik denk zeker dat er binnen te mollen viel. Op Jurre na wilde iedereen in eerste instantie binnen blijven. Dus of Jurre is de mol (reële optie) of er viel binnen te mollen :)
Ik blijf ook nog even bij Jurre als mol, maar...

... of er viel door de hoge koffertjes potentieel veel geld weg te spelen door alles in te zetten in plaats van maar een deel van de 4750 euro en Nabil heeft zich handig in die positie gemanoevreerd.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #262 Gepost op: 11-02-2023, 11:15:58 »
Hij overlegt niet eens maar poneert het als de enige te spelen manier, 'alles inzetten'. Als dat zo was hoefden zie niet met stift een bedrag -naar keuze dus- op de enveloppe te schrijven. De pot is van plm 9000 naar plm 7000 gegaan, daar doet de Mol het wel voor hoor. 1 flink bedrag er al sowieso eruit, vooral tegen wantrouwige kandidaten zeggen dat ze 'voor het geld' moeten gaan, die natuurlijk voor een joker gaan.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #263 Gepost op: 11-02-2023, 12:19:55 »
Hij overlegt niet eens maar poneert het als de enige te spelen manier, 'alles inzetten'. Als dat zo was hoefden zie niet met stift een bedrag -naar keuze dus- op de enveloppe te schrijven. De pot is van plm 9000 naar plm 7000 gegaan, daar doet de Mol het wel voor hoor. 1 flink bedrag er al sowieso eruit, vooral tegen wantrouwige kandidaten zeggen dat ze 'voor het geld' moeten gaan, die natuurlijk voor een joker gaan.
de stift was omdat ze wel mochten kiezen welk bedrag bij welke kandidaat in de envelop kwam. Je hoefde het totaalbedrag niet gelijk te verdelen. Maar nooit is gezegd dat je een deel achter mocht houden van het enveloppenspel.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #264 Gepost op: 11-02-2023, 12:40:39 »
Daar ben ik het mee eens, Rik heeft het in de vorige aflevering duidelijk gezegd : het was speelgeld. Dus ik denk zeker dat alles verdeeld moest worden, maar hoe mochten ze zelf invullen. Het kon verdubbeld of verloren, maar niet zomaar terug in de pot m.i.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #265 Gepost op: 11-02-2023, 19:05:47 »
De Roze kerk ligt helemaal niet naast de school, maar 100 meter verderop en er staan nog meerdere andere gebouwen tussen. Er is dus geen sprake van dat ze in plaats van de school de morsecode van de Roze kerk ontcijferd hebben.
Je haalt nu dingen door elkaar. De Roze Kerk en het Court House/School liggen naast elkaar. De travellers chapel is 100 meter verderop.

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #266 Gepost op: 11-02-2023, 19:37:58 »
Kamer 11: hing schilderij van Jurre, met hint naar Milner wijn (is pub van gemaakt), Morse code was Slim
                 ook hing hier het schilderij van Anke met hint naar treinstation?, morse code was Slinks
Heb even wat teruggekeken, en wat informatie verzameld:

Nabil: heeft 1.250 in envelop € gedaan van Ranomi en 1.250 in envelop € van Daniël
Soy: heeft 1.200 in envelop € gedaan van Jurre (want zou 2.400 in de pot zijn, werd gezegd) en dus 1.050 in envelop € van Anke

Kamer 11: hing schilderij van Jurre, met hint naar Milner wijn (is pub van gemaakt), Morse code was Slim
                 ook hing hier het schilderij van Anke met hint naar treinstation?, morse code was Slinks


Voor degenen met een Jurre tunnel.
Ze vertaalden de milners wine met pub.
Maar als t echt wijn is dan is een (wijn)kelder logischer.
En kelders zijn onder de grond…
En in zowel slim als milners hoef je maar 1 letter te veranderen om er Mol in te kunnen lezen..

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #267 Gepost op: 11-02-2023, 19:38:36 »
Je haalt nu dingen door elkaar. De Roze Kerk en het Court House/School liggen naast elkaar. De travellers chapel is 100 meter verderop.

Nee hoor, toch echt afstand en gebouwen.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #268 Gepost op: 16-02-2023, 14:45:31 »
In Lord Milner's hotel vond ik Soy aansturen op wie wanneer waar zou zitten (Tegen Daniel-->buiten en tegen Nabil->2e ronde katies room). Uiteindelijk zit hij in Katie's room na de derde aanwijzing. Gedurende de tijd dat Nabil en Anke de twee beeldjes gingen zoeken door de lange gang, daarna door gingen naar de laatste kamer boven met de foto van Ranomi en Daniël en dat de twee weer naar beneden moesten naar Katies room. Zodra ze hun laatste schilderij hadden doorgegeven wist Soy, ik moet weer in Katie's room zijn. Van de achterkant van het hotel naar Court House/School is 35 meter binnendoor. Hij zal minimaal 3 minuten de tijd hebben gehad, maximaal 5 om op tijd weer in Katies room te zijn.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2023, 11:54:52 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #269 Gepost op: 3-03-2023, 13:14:43 »
We hebben in een parkje gezeten, tussen de verliefde paartjes, en Nabil was heel oplettend.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #270 Gepost op: 4-03-2023, 23:38:20 »
Inmiddels weten we dat de karaktereigenschap van Ranomi niet binnen, maar buiten is gesaboteerd.

Daniël noemt dit feit, oog in oog met Jurre. Dat Jurre die code daar verkeerd heeft gedaan, en dat hij dat heeft gezien. Hij heeft er, heel slim, niets over gezegd. Slim, want daardoor zit Ranomi verkeerd.

Of niet? Heeft hij het zelf verkeerd gedaan en geeft Jurre de schuld? ;)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #271 Gepost op: 4-03-2023, 23:42:06 »
We hebben als kijker eigenlijk hetzelfde beeld gezien als we nu weer zien. Dus voor mij leek het ook in die aflevering dat het bij Jurre fout ging met opschrijven. Alleen dan kan het natuurlijk nog steeds dat Daniel de verkeerde code heeft doorgegeven. Ook al sprak Daniel volgens mij in de aflevering zelf ook al meteen in de groep uit dat hij twijfelde over klein. Dat is dan niet echt mols natuurlijk.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #272 Gepost op: 5-03-2023, 00:27:28 »
Dat zou wel mols zijn, want als mol wil je dat een ander de verdenking krijgt. Als kandidaat misschien niet zo slim, of hij wil juist verdenking op zich laden?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #273 Gepost op: 5-03-2023, 00:30:05 »
Ik zie Daniel echt als een fanatieke kandidaat die juist vaak de opdrachten red. De keren dat dat niet lukt is omdat andere niet maar hem luisteren.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #274 Gepost op: 5-03-2023, 00:33:26 »
Ja, zo heb ik het ook lang gezien, en eigenlijk nog. Maar nu Ranomi op Daniël zit, is er toch wat twijfel. Dat had ik niet zien aankomen, dat zij op Daniël ging.

Maar als ik geld moet inzetten, dan blijft Jurre mijn mol, en is Daniël de winnaar. En heeft Jurre in deze opdracht gemold.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #275 Gepost op: 5-03-2023, 00:41:52 »
Ja snap ik. Ik had daar ook even een he? Maar zou het dan? Nee dat kan toch niet.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #276 Gepost op: 5-03-2023, 01:02:46 »
Ja snap ik. Ik had daar ook even een he? Maar zou het dan? Nee dat kan toch niet.
Precies dit. Ik dacht ook dat Ranomi nog wel tot inkeer zou komen. Blijkbaar heeft ze de (vele) molacties van Jurre in de laatste opdrachten nog steeds gezien als nepmol acties, zoals ze bij de test van aflevering 6 zei.
Bij Soy waren die nepmol acties voor mij veel sterker en ik had hem daarom afgeschreven. Maar dat vond Ranomi blijkbaar geen nepmol acties want ze verdacht Soy juist.
Zo zie je maar hoe je de dingen toch anders kunt zien.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 01:05:25 door MartinJ »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #277 Gepost op: 5-03-2023, 08:27:37 »
Volgens mij komt dit door de reacties in de groep. Bij de telefoon werd Jurre genoemd als bloedfanatieke kandidaat die iedere opdracht wil doen slagen. De “Jan”-mol. Dat is niet wat wij hebben gezien. Wij zagen een mol die tig keer heeft gezegd dat het geld hem geen reet interesseert…

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #278 Gepost op: 5-03-2023, 09:18:26 »
Bij de telefoon werd Jurre genoemd als bloedfanatieke kandidaat die iedere opdracht wil doen slagen.

Dit verbaasde mij ook.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #279 Gepost op: 5-03-2023, 09:56:40 »
Dit verklaart dan ook waarom hij in de groep een stuk minder werd verdacht dan bij de kijkers. Hier bekruipt mij het gevoel dat ze de edit beter hadden kunnen doen.