Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning  (gelezen 27143 keer)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Gepost op: 4-02-2023, 18:28:58 »
Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 21:41:58 door Pac »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #1 Gepost op: 4-02-2023, 21:46:40 »
Jurre twee keer flink betrokken bij het uit de pot spelen van geld. Netto bijna 5000 euro minder in de pot daardoor. Hij leek snel voorbij de mogelijkheid om één joker te krijgen van Soy te willen gaan en snel zijn vertrouw-je-niet-tactiek te willen toepassen. [/tunnelvisie]

Erg mooi vormgegeven opdracht! Jammer dat Ranomi buitenspel werd gezet, zeker omdat iemand anders het woord ontcijferd had (*kuch* Jurre *kuch*). Eén morsecode van de vier niet goed en gelijk zo'n 1000/1250 euro uit de pot, plus geen verdubbeling, vind ik toch ook echt zonde.
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #2 Gepost op: 4-02-2023, 21:51:14 »
Misschien is t handschrift op de spiegel van de mol  ::vergroot::

Edit: of de stem van Katie van de mol
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 21:52:56 door FS »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #3 Gepost op: 4-02-2023, 21:51:21 »
Binnen is nodig om door te kunnen naar de roze kerk. Zonder dat was er geen derde opdracht. Lijkt mij dat de Mol daar wil zijn.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #4 Gepost op: 4-02-2023, 21:56:04 »
Binnen is nodig om door te kunnen naar de roze kerk. Zonder dat was er geen derde opdracht. Lijkt mij dat de Mol daar wil zijn.

Aan de andere kant: zonder morsevertalingen ook geen 'derde' opdracht. Het binnengedeelte leek me makkelijker te doen dan de vertalingen. En een verkeerde vertaling speelt ook direct geld uit de pot, zonder dat Nabil en Soy daar invloed op hebben.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #5 Gepost op: 4-02-2023, 21:57:13 »
Jurre weet al dat je alleen buiten kan mollen, bij de morsecodes. Daarom zegt hij dat hij bang is en vraagt hij vervolgens waar hij dan het beste kan zitten. Buiten, zegt Daniel. En dat is precies wat Jurre wil, zonder dat hij er zelf op hoeft te hameren.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #6 Gepost op: 4-02-2023, 21:59:27 »
Heel raar trouwens dat bij het vertalen van de morse zóveel geld op het spel stond. Stel dat dat niet gelukt was (je zal Annick maar in je team hebben :P) dan was er geen opdracht met de kistjes geweest en ging er zonder pardon €4250 euro uit de pot. Ik denk dat de Mol het grootste deel van de opdracht zijn best heeft gedaan. Eén morsecode verprutsen, voor de rest zorgen dat er bij het vervolgspel veel nog de mist ingaat. Alle hints binnen leken vooral voor de show, ze konden moeilijk níét de roze kerk vinden.
...óf niet!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #7 Gepost op: 4-02-2023, 22:03:52 »
Wat had het morse woord van Ranomi moeten zijn?

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #8 Gepost op: 4-02-2023, 22:04:27 »
Jurre weet al dat je alleen buiten kan mollen, bij de morsecodes. Daarom zegt hij dat hij bang is en vraagt hij vervolgens waar hij dan het beste kan zitten. Buiten, zegt Daniel. En dat is precies wat Jurre wil, zonder dat hij er zelf op hoeft te hameren.

 ::jaja:: En binnen is het een vrij simpel niveau escape room. Buiten heeft hij een geweldige positie op de plek van de morsecode zien/schrijven. Er was ook geen klok, dus ze konden op hun gemak deze opdracht doen. Eigenlijk onbegrijpelijk dat Daniël en Ranomi dan Jurre een fout hebben laten maken.

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #9 Gepost op: 4-02-2023, 22:05:16 »
De stem van Katie! Die is vast van de mol!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #10 Gepost op: 4-02-2023, 22:05:40 »
Jurre weet al dat je alleen buiten kan mollen, bij de morsecodes. Daarom zegt hij dat hij bang is en vraagt hij vervolgens waar hij dan het beste kan zitten. Buiten, zegt Daniel. En dat is precies wat Jurre wil, zonder dat hij er zelf op hoeft te hameren.

Sterker nog, hij zegt zelf ‘waar kan ik beter zijn, buiten? Waarop Daniël zegt ‘buiten’!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #11 Gepost op: 4-02-2023, 22:06:52 »
Citaat
Aan de andere kant: zonder morsevertalingen ook geen 'derde' opdracht. Het binnengedeelte leek me makkelijker te doen dan de vertalingen. En een verkeerde vertaling speelt ook direct geld uit de pot, zonder dat Nabil en Soy daar invloed op hebben.

Klopt. Maar als het schilderij met 'roze kerk' (1 fout) niet gevonden wordt, gebeurt er niks meer. Met 1 foute morsecode gaat het gewoon door. Al roept Jurre wel snel 'morse' bij het eerste kistje, wat ook een sleutel is voor het vervolg.

Het is me niet duidelijk waarom het woord van Ranomi verkeerd was. Daniel en Jurre hadden beide een alfabet. En ook niet duidelijk wat het had moeten zijn.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #12 Gepost op: 4-02-2023, 22:07:25 »
Ik vind het niet leuk dat de deelnemers geen keuze hadden of ze het geld wilden inzetten. Het was pas echt een psychologisch spel geweest als ze ook hadden kunnen kiezen niets in te zetten of slechts de helft of alles bij een kandidaat. De deelnemers hadden weinig kans om het geld te behouden. Dat Ranomi niet eens mocht meespelen, tja dat is helemaal sneu en dus meteen geld uit de pot.

Beide groepen hadden trouwens invloed. De binnengroep had verkeerd kunnen doorgeven welke locatie bij welke kandidaat hoort. Dat is niet gedaan, daar zijn ze eerlijk over geweest. Een wisseling had immers meteen twee kistjes weggespeeld.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #13 Gepost op: 4-02-2023, 22:07:57 »
Heel raar trouwens dat bij het vertalen van de morse zóveel geld op het spel stond. Stel dat dat niet gelukt was (je zal Annick maar in je team hebben :P) dan was er geen opdracht met de kistjes geweest en ging er zonder pardon €4250 euro uit de pot. Ik denk dat de Mol het grootste deel van de opdracht zijn best heeft gedaan. Eén morsecode verprutsen, voor de rest zorgen dat er bij het vervolgspel veel nog de mist ingaat. Alle hints binnen leken vooral voor de show, ze konden moeilijk níét de roze kerk vinden.
Inderdaad meeste is voor de show. En de mol zou misschien wat op gevoelens kunnen inspelen van sommige kandidaten zodat later de kans groter is dat ze bij de kistjes voor de joker gaan.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2023, 22:08:17 »
Wat ik wat rommelig vond (tenzij er vanaf gezien was) als ze met Anke/Soy voor reverse psychology gingen, waarom ging Nabil dan ook nog een advies geven??

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2023, 22:09:10 »
De stem van Katie! Die is vast van de mol!
Ze doet maar één opdracht mee in het hele seizoen, en zelfs daar kon ik haar niet op Molacties betrappen. Bovendien is ze ook allang dood. Nee, ik verwacht niet dat Katie de Mol is ::ohno::
...óf niet!

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2023, 22:11:11 »
Wat had het morse woord van Ranomi moeten zijn?

Ik vermoed klef, dan was er een spatie bij verzonnen (f= kort kort lang kort, in= kort kort spatie lang kort)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2023, 22:12:19 »
Ook niet aardig als de rest slim en sluw kreeg :’)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2023, 22:12:36 »
Lief lijkt me op zich logischer.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2023, 22:12:54 »
Het is me niet duidelijk waarom het woord van Ranomi verkeerd was. Daniel en Jurre hadden beide een alfabet. En ook niet duidelijk wat het had moeten zijn.

Ik heb al even zitten puzzelen. Ik hoor Daniël/Jurre ook heel snel roepen "Klef" of iets wat er op lijkt.



Hier het morse alfabet. De "i" en de "n" zonder spatie zijn een "f". Klein foutje aan het begin is snel gemaakt. Ik kwam uit op het woord "lef".

Iemand andere suggesties? Dit is helaas echt drie seconden in beeld, dus weinig van te maken.