Auteur Topic: [Aflevering 6] - Lijdensweg?  (gelezen 14283 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #100 Gepost op: 12-02-2023, 22:52:16 »
Waarom dit aanvallen op elkaar ?   Ik hoop dat we op dit forum nog steeds mogen zeggen dat iemand deze aflevering niet zo tof vond , zonder daarvoor hele beargumenterimgen te hoeven opstellen .   

Het feit dat Erik hier een prima uiteenzetting geeft over hoe de opdracht echt af had kunnen zijn , geeft voor velen misschien dat weer waarom ze deze opdrachten juist net niks vinden. Er miste samenhang, het was vlak , het was zaterdagavond vermaak voor hen.

Laat iedereen in zijn eigen mening en ja de ene comment is meerzeggend dan een andere . Laat het zo zijn.  ::hug::


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #101 Gepost op: 12-02-2023, 23:10:14 »
Heette niet voor niets Lijdensweg die aflevering

Je gaat me toch niet vertellen dat ze die titel al in gedachte hadden vóórdat de opdrachten gefilmd zijn? Laat ik altijd gedacht hebben dat het andersóm was.......

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #102 Gepost op: 12-02-2023, 23:10:47 »
Ben het verder eens met Brtdm en Erik Leppen.

Idem.

Ze moesten 2 dagen rijden en hebben dit op deze wijze opgelost. Prima zo'n tussendoor aflevering. Ook in België zien we wel eens dit soort opdrachten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #103 Gepost op: 13-02-2023, 00:21:36 »
Ook in België zien we wel eens dit soort opdrachten.
Ik zie dit argument best vaak terug komen maar ik ben het er niet mee eens ;D. In België heb je dit soort deelopdrachten zeker ook wel eens, maar dan zijn deze drie deelopdrachten wel echt onderdeel van 1 opdracht met een betere samenhang en nog twee andere opdrachten. Dat is ook wat er deed missen voor mij. Het was niet dat de opdrachten zozeer slecht waren, alleen wat magertjes om een hele aflevering te vullen en interessant te blijven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #104 Gepost op: 13-02-2023, 01:03:31 »
Mn vriend (Amerikaans) en ik hebben vaker wel het idee dat ze goede ideetjes hebben, maar het net niet afmaken. Maar ik zie dat het er wel in zit.
Vond deze aflevering mooi om te kijken, niet zo veel om te speuren. Wel leuk met de stoeltjes, goed idee, maar ben benieuwd wat ALS er niet zo veel werd gekocht.
En helaas weer veel geld er uit, tuurlijk de opdrachtjes waren niet zo lastig (leek het), maar toch makkelijk leeg trekken zo.
Hierdoor maakt de koffertjes opdracht niet zo veel uit meer, wat jammer is, want dit was een toffe psychologische opdracht! Anke kan het op basis daarvan nog zijn. Nja iedereen voor mij nu, want ik zat op Nabil  ::rofl::

Ben het eens met Erik Leppen, zelf hadden wij ook het idee dat ze elkaar moesten racen of iets, maar toch iets minder spectaculair. Wel fijn dat het iets rustiger en beter in beeld kwam, niet zo'n chaos, maar was ook wel lang op een gegeven moment. ::vergroot::

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #105 Gepost op: 13-02-2023, 08:40:54 »
Ik zie dit argument best vaak terug komen maar ik ben het er niet mee eens ;D. In België heb je dit soort deelopdrachten zeker ook wel eens, maar dan zijn deze drie deelopdrachten wel echt onderdeel van 1 opdracht met een betere samenhang en nog twee andere opdrachten. Dat is ook wat er deed missen voor mij. Het was niet dat de opdrachten zozeer slecht waren, alleen wat magertjes om een hele aflevering te vullen en interessant te blijven.

Dit dus! ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #106 Gepost op: 13-02-2023, 10:05:17 »
Klikte ik nou te snel of was “derde” geen optie in de app? Zo ja… dan kan er niet op Soy gestemd worden??

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #107 Gepost op: 13-02-2023, 10:17:31 »
Zou er nog een twist met Soy zijn?
Ik vond de montage (en afwezigheid van rest van de groep) bij de eliminatie al wel.. bijzonder.
Maar ging er van uit dat het was voor dramatisch effect (wat het ook amper had)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #108 Gepost op: 13-02-2023, 10:22:34 »
Stond er welke kandidaat heeft zijn scherm niet gezien
Of
Van welke kandidaat hebben wij het scherm niet gezien?

Want van Soy hebben wij zelf niet gezien.
Soy riep wel meteen: ik heb geen rood gezien! (Maar wij hebben dat wel van Nabil gezien) kan me bijna niet voorstellen dat hij ook geen groen heeft gezien..

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #109 Gepost op: 13-02-2023, 10:28:49 »
Stond er welke kandidaat heeft zijn scherm niet gezien
Of
Van welke kandidaat hebben wij het scherm niet gezien?

Want van Soy hebben wij zelf niet gezien.
Soy riep wel meteen: ik heb geen rood gezien! (Maar wij hebben dat wel van Nabil gezien) kan me bijna niet voorstellen dat hij ook geen groen heeft gezien..

Er stond:
Als hoeveelste kreeg de mol zijn/haar scherm te zien bij de eliminatie?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #110 Gepost op: 13-02-2023, 10:30:07 »
Zou er nog een twist met Soy zijn?
Ik vond de montage (en afwezigheid van rest van de groep) bij de eliminatie al wel.. bijzonder.
Maar ging er van uit dat het was voor dramatisch effect (wat het ook amper had)
Dat zou zo maar kunnen. We hebben  Soy alleen maar horen schreeuwen "Nee" en 2x horen zeggen dat hij geen rood scherm had gezien.

Het kan maar zo dat er maar 3 schermen getoond zijn. Wij hebben iig geen scherm gezien.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #111 Gepost op: 13-02-2023, 10:36:48 »
Als hoeveelste kreeg de Mol zijn of haar scherm te zien bij de eliminatie?

o Als eerste
o Als tweede
0 De Mol kreeg geen scherm te zien

Soy heeft wel degelijk een scherm gezien toch, als derde, maar is geen optie? Nabil heeft het gezien, als vierde, maar is de afvaller....

Dan gaat het toch tussen Daniël en Ranomi (niet) of Anke en Jurre (1 en 2, weet niet in welke volgorde)

Dan kan, als de vraagstelling zo is, Soy de Mol toch niet zijn.

Citaat
Wij hebben iig geen scherm gezien.

Dat hoeft ook niet. Nabil bleef alleen achter, dus Soy had een scherm gezien. Hem invullen als Mol hier echter is geen optie. Ik vind dat vreemd.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #112 Gepost op: 13-02-2023, 10:40:13 »
Het seizoen van de psychologische spelletjes. Soy mocht weg zonder scherm te hebben gezien.  ::rofl::

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #113 Gepost op: 13-02-2023, 10:42:10 »
Dit is een vraag die onmogelijk in de echte test heeft gezeten. (Gek, waarom?)

Lijkt dus te gaan om het tv beeld, waarin Soy net als Daniël en Jurre zn scherm niet te zien krijgt

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #114 Gepost op: 13-02-2023, 10:53:27 »
Ik denk dat de vraag een beetje slecht is geformuleerd. Had moeten zijn "werd het scherm van de Mol getoond in de uitzending" of iets dergelijks.

Offline Kickered

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #115 Gepost op: 13-02-2023, 10:55:19 »
Soy heeft wel een scherm gezien volgens Nabil. In zijn dagboek staat
Citaat
Soy en ik blijven met z’n tweeën over. Hij krijgt het groene scherm. Ik zie totale verwarring bij hem. Hij mag weglopen. En ik ben daar alleen. En weet al dat ik eruit lig. En daar komt het.

Verwarrende testvraag dus

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #116 Gepost op: 13-02-2023, 11:13:07 »
Soy heeft wel een scherm gezien volgens Nabil. In zijn dagboek staat
Verwarrende testvraag dus
Waarschijnlijk zien we in de laatste aflevering dat Soy inderdaad geen scherm te zien kreeg (ik zit op Soy). Nabil schrijft wel vaker iets dat niet helemaal klopt, zoals dat Ranomi de tweede keer een kist koos (was de eerste keer). Groen scherm krijgen kun je figuurlijk opvatten. Nabil schrijft ook: hij mocht weglopen. Waarom had hij dat er anders speciaal bij geschreven? Daar ging het om.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #117 Gepost op: 13-02-2023, 11:32:46 »
Geen idee waarom de mol geen groen scherm te zien zou krijgen. Soy's 'Nee!' was wmb alleen maar voor de suspense van dat moment. Wij dachten even dat hij een rood scherm kreeg, maar nee, toch groen. Mol of niet, maakt niet uit.
Dat de app-testvraag nu daarop voortborduurt, heeft volgens mij ook alleen maar te maken met verwarring rond Soy, en de climax dat Soy er voor de finale uitgaat.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #118 Gepost op: 13-02-2023, 14:19:00 »
Toch een fout in de app, geeft het programma toe. Slordig.

En ik maar denken dat het een strikvraag was. Ik mag aannemen dat ze het niet alleen op Facebook en dergelijke plaatsen, maar ook in de app zelf. Anders laten mensen die vraag straks leeg. Krijgen ze dan ook (eventueel) punten?
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 14:24:33 door Dusss »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #119 Gepost op: 13-02-2023, 15:02:54 »
Ik zie dit argument best vaak terug komen maar ik ben het er niet mee eens ;D. In België heb je dit soort deelopdrachten zeker ook wel eens, maar dan zijn deze drie deelopdrachten wel echt onderdeel van 1 opdracht met een betere samenhang en nog twee andere opdrachten. Dat is ook wat er deed missen voor mij. Het was niet dat de opdrachten zozeer slecht waren, alleen wat magertjes om een hele aflevering te vullen en interessant te blijven.
Hier ben ik het mee eens! Ik vond het best een prima concept en dit soort deelopdrachten mogen wat mij betreft ook best simpel zijn, maar het had een stuk beter gewerkt als dit maar de halve aflevering was geweest en er nog een tweede opdracht was geweest. Ook had het denk ik geholpen als de teams verschillende opdrachten hadden gehad. Bij het eerste team vond ik de opdrachten steeds prima om naar te kijken, toen het tweede team dezelfde opdrachten kreeg en die vrijwel even lang in beeld werden gebracht werd het vrij saai.

Maar overwegend vind ik dit echt een goed seizoen met een hoop betere en gelaagdere opdrachten dan de afgelopen jaren, en zelfs met deze aflevering heb ik me eigenlijk prima vermaakt :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"