Auteur Topic: [Aflevering 7] - Inzichtelijk  (gelezen 10606 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2023, 23:26:36 »
Citaat
Wat was het nut van die onhandige vlaggetjes? Dat ze nooit kwijt zouden raken ?  ::rofl::

Zodat iedereen weet wie wat heeft ingevuld? Snelheid wordt hier juist afgestraft. De snelste met alle vragen ingevuld valt hier ook af.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2023, 23:29:24 »
Hoezo een tijdslimiet? Je maakt toch gewoon zoals altijd de test, je mag daar uren over doen?! Ik vind Jurre dan wel een luie mol zoals hij dat doolhof deed (en andere momenten). De tijd maakte niks meer uit want hij was heel traag bezig, en dan stopt hij gewoon als hij toch al laatste is. Hij had nog wel een uur door kunnen zoeken denk ik, en het was niet eens 30 minuten. Laat zo zelf 2 vragen liggen, dat geldt toch voor 2 jokers. En hij had notabene de vragen doorgekregen dus het was extra belangrijk voor hem (als kandidaat, als mol dus puur lui).

Kijk ALS er dan toch een tijdlimiet is dan word je wel door de productie uit het doolhof gehaald als de tijd om is. Dan vul je de vragen toch nog tot het laatste moment in?! Hij lijkt al een beetje feest te vieren met zijn molschap.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #22 Gepost op: 18-02-2023, 23:32:17 »
Citaat
Hij lijkt al een beetje feest te vieren met zijn molschap.

Ben je van mol veranderd?  ::oink::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2023, 23:34:53 »
Wel mooi contrast tussen duizenden euro's willen uitgeven voor een joker en nu niet te lang door het doolhof willen lopen en dus twee antwoorden niet invullen..

Overigens snap ik ook helemaal niks van dat telkens iedereen een joker gunnen. Daar heb je toch helemaal niks aan. Kun je net zo goed allemaal geen joker pakken.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #24 Gepost op: 18-02-2023, 23:39:43 »
Ja, ze doen echt álles voor jokers. Maar accepteren wel heel makkelijk deze - in feite- minjokers.

Die testtijd en jokers zijn zo heilig gemaakt in het programma. Grappig hoe logica blijkbaar kan verdwijnen onder druk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #25 Gepost op: 18-02-2023, 23:47:47 »
Ik ben werkelijk verbaasd door het gedrag van deze kandidaten…

Enkel Daniël lijkt nog enigszins logisch te redeneren. De rest is het spoor helemaal bijster met jokers. Dit programma heeft duidelijk weinig te maken met geld verdienen voor de pot.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #26 Gepost op: 18-02-2023, 23:50:53 »
Ooit gaat er nog iemand het programma weigeren omdat hij een joker krijgt aangeboden.   ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #27 Gepost op: 18-02-2023, 23:52:54 »
Ja, ze doen echt álles voor jokers. Maar accepteren wel heel makkelijk deze - in feite- minjokers.

Die testtijd en jokers zijn zo heilig gemaakt in het programma. Grappig hoe logica blijkbaar kan verdwijnen onder druk.

Ja dat was heel vreemd on te zien inderdaad. Ik snapte ook niet zo goed waarom dat mensen stopte zonder alle vragen te hebben ingevuld. Daarom zeg ik moesten ze perse binnen max 30 min terug zijn ofzo om niet sowieso 5 testvragen fout te krijgen ofzo. Zal wel niet maar daar leek het bijna wel op.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #28 Gepost op: 18-02-2023, 23:59:52 »
Ooit gaat er nog iemand het programma weigeren omdat hij een joker krijgt aangeboden.   ::)
Het zakt wel tot een dieptepunt dit seizoen, met de hele inzet van een opdracht om een voordeel te kunnen winnen, of zelfs een dubbel-of-niets van een flinke hap uit de pot voor één zielige joker.

Ja dat was heel vreemd on te zien inderdaad. Ik snapte ook niet zo goed waarom dat mensen stopte zonder alle vragen te hebben ingevuld. Daarom zeg ik moesten ze perse binnen max 30 min terug zijn ofzo om niet sowieso 5 testvragen fout te krijgen ofzo. Zal wel niet maar daar leek het bijna wel op.
Waarom zou je anders als laatste kandidaat de zoektocht opgeven? Je kan nota bene alle antwoorden van je medekandidaten nog eens langslopen! Moet toch haast wel een tijdlimiet zijn geweest?
...óf niet!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #29 Gepost op: 19-02-2023, 00:05:19 »
Ja dat denk ik dus ook. Dat kan het paniekerige verklaren waarom dat kandidaten ineens vragen lieten zitten en snel terug wilde.

Denk dat ze dat juist een kortere tijdslimiet hebben gedaan om te voorkomen dat mensen uren lang alle antwoorden van iedereen gingen noteren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk altijd heb gedacht dat er een tijdslimiet bij de test was. Ook  bij de normale test. Lijkt me niet dat je daar x aantal uren over mag doen.

Vraag me dan wel af wat de consequentie was als je niet binnen 30 min boven bij Rik was.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #30 Gepost op: 19-02-2023, 00:07:44 »
De eerste opdracht, wat een drama! Zo plat, zo vreselijk voorspelbaar, zo ongelooflijk zonde dat ze iets stoers (paragliden) doen en er zoiets saais aan koppelen. Veel te kort ook! Dieptepunt van het seizoen! ::niet-ok::

De tweede opdracht was aardig, maar zo jammer weer dat er wederom geld uit de pot gespeeld kan worden. :-\\

De analoge test in het doolhof vond ik heel origineel, tof gedaan! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 08:48:47 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2023, 00:08:46 »
Wat ik al in het Jurre topic zei. Ik vind de opdrachten oprecht al niet meer interessant. Zodra het woord joker valt, ben ik al weg. Dat ze aan het experimenteren zijn is fijn, maar had bij die laatste opdracht een geldklok element eraan toegevoegd dat hoe langer je in het doolhof blijft hoe meer geld je waard bent, maar je wel voor een half uur binnen moet zijn.

Dan kun je geld verdienen, maar gaat dat ten koste van je tijd. Maakt het voor de mol ook weer lastig, want dan wil je niet te veel verdienen, maar ook niet meteen naar binnen omdat dat opvalt.

Dit was namelijk een non-opdracht voor de mol.

Die tweede opdracht was leuker geweest als de andere kandidaten ook in de zaal hadden gezeten a la de seizoensopening, maar dat het tafeltje was afgeschermd, dus dat de kandidaten niet konden zien wat Jurre aan het doen was, maar wel konden zien dat hij aan de telefoon zat.

Eerste opdracht zat gewoon goed in elkaar, maar het dilemma joker vs. geld is zooo saaaaaai... 3 min. was ook veels te weinig.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #32 Gepost op: 19-02-2023, 00:10:20 »
De eerste opdracht, wat een drama! Zo plat, zo vreselijk voorspelbaar, zo ongelooflijk zonde dat ze iets stoers (paragliden) doen en er zoiets saais aan koppelen. Dieptepunt van het seizoen! ::niet-ok::

De tweede opdracht was aardig, maar zo jammer weer dat er wederom geld uit de pot gespeeld kan worden. :-\\

De analoge test in het doolhof vond ik heel origineel, tof gedaan! ::ok::

Ik vind het speciaal dat opdracht 3 zo goed onthaald wordt. Voor mij was dit een dieptepunt. Geen geld te verdienen, alle verdenkingen te grabbel gooien en met logisch redeneren kan elke kandidaat de mol nu wel aanwijzen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2023, 00:15:48 »
Ter vergelijking had je vorig seizoen de testafette opdracht, ook dit was er eentje waar geen geld bij gemoeid was, en er met testtijd werd gespeeld. Deze werd toen ook niet goed onthaald. Dat ze willen spelen met de test is alleen maar goed, maar hoe en welke mate is natuurlijk heel lastig.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2023, 00:17:30 »
Optioneel hadden ze kunnen doen dat ergens in het doolhof ook geld te vinden was op plekken (gemarkeerd met vlaggen), maar had je minder tijd voor het maken van de test.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2023, 00:20:20 »
Of geld pakken ipv de testvraag invullen, maar zowel het geld in het doolhof als geld vs. testvraag is onnozel, aangezien de kandidaten toch wel voor snelste tijd + alle testvragen gaan. Dus geldklok is interessantste omdat het ook voor de mol een tactisch spel wordt dan.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2023, 01:33:59 »
Ja, ze doen echt álles voor jokers. Maar accepteren wel heel makkelijk deze - in feite- minjokers.

Die testtijd en jokers zijn zo heilig gemaakt in het programma. Grappig hoe logica blijkbaar kan verdwijnen onder druk.

Ja, eens. Bizarre & onlogische keuzes van de kandidaten dit.  ???

Algemeen gezien ben ik van mening dat er teveel met jokers wordt gestrooid dit seizoen.
Verder een leuke aflevering; mooie manier om de test te doen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2023, 04:05:44 »
Opmerkelijk dat Anke en Daniel een bondje hebben sinds de eerste aflevering, maar een verschillende mol hebben.

Montage lieverd, montage.

Daniel zit ook gewoon op Ranomi, net als Jurre & Soy.

Hoe negatief ik vorige week was, hoe positief deze week. De aflevering had een sterk widm gehalte waar ik van hou, mooie beelden, goede muziek. De opdrachten gaan uiteraard weer teveel over geld uit de spot spelen (of uberhaupt niet verdienen omdat er troeven tegenover staan)
maar die hoop heb ik oprecht al opgegeven.
Betekent niet dat ik geen kritiek meer ga geven hierop maar het verrast me i.i.g. niet meer.

Jammer van de afvaller trouwens.

Very obvious dat Ranomi de mol is. Niet alleen door hoe mensen stemmen maar wat Anke zegt: ze haalt nooit geld op als enige, en ze is de fanatiekste. Ik geloof dat als zij kandidaat zou zijn ze veel meer oprecht teleurgesteld zou zijn als er weer geld uit de pot ging of niet verdiend werd.

Die joker weggeven bevestigde het.

En ja amper 8500 euro in de pot met nog 2 afleveringen te gaan, vast nog meer mingeld. Zo grappig (lees: triest) dat de makers lijken te denken dat wij als fans een Mol automatisch goed vinden bij een lage pot.
Gooi die pot vol, het maakt het oprecht leuker om naar te kijken. En doe dan een keer een opdracht met 5k uit de pot. Dan is de schock waarde hoog, de molactie eervol en boeit het niet omdat er alsnog veel geld in de pot zit.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2023, 07:00:06 »

Gooi die pot vol, het maakt het oprecht leuker om naar te kijken. En doe dan een keer een opdracht met 5k uit de pot. Dan is de schock waarde hoog, de molactie eervol en boeit het niet omdat er alsnog veel geld in de pot zit.

Dat deden ze bij Mole USA. De pot was mega vol en dan even een vrijstelling pakken voor 25000 dollar ofzo. Heerlijk
 ::bravo::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2023, 08:37:10 »
Superaflevering, ik weet niet hoe het voor de kandidaten voelde maar de eliminatie was horror dit keer.