Auteur Topic: [Aflevering 7] - Inzichtelijk  (gelezen 10593 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Gepost op: 18-02-2023, 18:41:08 »


Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 16:28:14 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2023, 20:35:48 »
Gaat Daniël nu voor tabasco bij zijn ontbijtje ::oink::? Of is dat een andere saus haha!

Offline Molfan9

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2023, 20:38:31 »
Nadat Rik z’n begin praatje heeft gedaan zie je een drone shot. Achter in het veld staat een mens. De mol??!
Ik kan niet terugspoelen. Kan iemand hier een foto uploaden?

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2023, 21:18:34 »
Deze manier van de test doen is echt top!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2023, 21:31:45 »
wat een geweldig idee om de test op deze manier te laten maken. ::bravo::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2023, 21:32:59 »
Wat was het nut van die onhandige vlaggetjes? Dat ze nooit kwijt zouden raken ?  ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #6 Gepost op: 18-02-2023, 21:33:08 »
heeeeel gaaf deze test!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2023, 21:35:09 »
Wat was het nut van die onhandige vlaggetjes? Dat ze nooit kwijt zouden raken ?  ::rofl::

Ik denk inderdaad voor het overzicht, met name voor de crew ter plaatse.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2023, 21:57:48 »
Ze weten dit seizoen erg leuk te experimenteren met de test & executie, maar ik vond de opdrachten echt weer matig. De eerste opdracht is het zoveelste joker vs. geld dilemma, waarvan je van tevoren al weet dat hier nooit het maximumbedrag verdiend gaat worden. De tweede opdracht was gewoon ontzettend plat, dat geld zou hoe dan ook verdiend worden, om het er -wederom- meteen weer uit te kunnen spelen...

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2023, 22:06:54 »
Opmerkelijk dat Anke en Daniel een bondje hebben sinds de eerste aflevering, maar een verschillende mol hebben.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #10 Gepost op: 18-02-2023, 22:10:02 »
Opmerkelijk dat Anke en Daniel een bondje hebben sinds de eerste aflevering, maar een verschillende mol hebben.

Ja? Ik zou denk ik zelf ook niet alles vertellen als ik een bondje zou hebben. Het is en blijft een spel natuurlijk en maar een iemand kan winnen. Kan natuurlijk ook zijn dat ze aan elkaar wel veel vertellen maar de ander gewoon zijn/haar eigen pad trekt daarin

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #11 Gepost op: 18-02-2023, 22:10:14 »
Jurre krijgtdoor de telefoon al 1 finalevraag te horen. Die vraag gaat over de karskteteigenschap van de mol bij een eerdere opdracht. Ranomi kreeg haar karakter eigenschap bik die opdracht toen niet te horen. Als zij deol zou zijn, dan kam je die vraag niet beantwoorden. Dus kan zij de mol niet zijn.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #12 Gepost op: 18-02-2023, 22:14:08 »
Jurre krijgtdoor de telefoon al 1 finalevraag te horen. Die vraag gaat over de karskteteigenschap van de mol bij een eerdere opdracht. Ranomi kreeg haar karakter eigenschap bik die opdracht toen niet te horen. Als zij deol zou zijn, dan kam je die vraag niet beantwoorden. Dus kan zij de mol niet zijn.

Testvragen zijn altijd meerkeuze. Een optie kan zijn dat er dan staat "De Mol kreeg geen karaktereigenschap te horen" of het juiste antwoord staat als keuze genoemd. Zeker geen reden om haar af te schrijven dus  ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #13 Gepost op: 18-02-2023, 22:16:54 »
De karaktereigenschappen waren volgens mij geschreven op de kistjes die op tafel stonden. Ranomi heeft die zeker gezien, voordat Rik het kistje meenam, en de anderen weten het waarschijnlijk ook.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #14 Gepost op: 18-02-2023, 22:19:39 »
Ja? Ik zou denk ik zelf ook niet alles vertellen als ik een bondje zou hebben. Het is en blijft een spel natuurlijk en maar een iemand kan winnen. Kan natuurlijk ook zijn dat ze aan elkaar wel veel vertellen maar de ander gewoon zijn/haar eigen pad trekt daarin

Er waren in het verleden vast vaker hechte bondjes met verschillende verdachten. Maar ik moest voornamelijk denken aan Miljuschka/Buddy en Vivienne/Dennis die samen in de finale wilden komen met de mol.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #15 Gepost op: 18-02-2023, 22:27:58 »
Ze weten dit seizoen erg leuk te experimenteren met de test & executie, maar ik vond de opdrachten echt weer matig. De eerste opdracht is het zoveelste joker vs. geld dilemma, waarvan je van tevoren al weet dat hier nooit het maximumbedrag verdiend gaat worden. De tweede opdracht was gewoon ontzettend plat, dat geld zou hoe dan ook verdiend worden, om het er -wederom- meteen weer uit te kunnen spelen...

Ja, jokers ben ik ook wel goed klaar mee.

Ik wacht nog op een seizoen waar iedereen in aflevering 1 20 jokers krijgt met de melding 'dit zijn ook meteen de laatste jokers van dit seizoen. Succes!'
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #16 Gepost op: 18-02-2023, 22:31:56 »
Ik wacht nog op een seizoen waar iedereen in aflevering 1 20 jokers krijgt met de melding 'dit zijn ook meteen de laatste jokers van dit seizoen. Succes!'

Eigenlijk dus een klein beetje hoe seizoen 8 begon.

Zelf wacht ik vooral op een seizoen waar het niet steeds kiezen tussen geld en jokers is, maar waar het én én kan zijn. Of dat jokers juist een beloning worden voor mensen die veel verdienen.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #17 Gepost op: 18-02-2023, 22:39:23 »
Ik ben het hier wel mee eens. Te veel opdrachten waar het joker versus geld is. Dat mag van mij wel wat minder.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #18 Gepost op: 18-02-2023, 23:18:19 »
De enige keer dat ik de jokers een zinvolle toevoeging vond was bij de woordenquiz. Anders heb je geen reden om tegen elkaar te strijden.

Of als ze gewoon her en der verstopt liggen vind ik ook helemaal prima, zolang ze dan gewoon gratis te rapen zijn. Gewoon zodat iedereen altijd op zijn hoede is.

maar - het gaat ooit nog mijn nieuwe ondertitel worden-  jokerkeuze is geen twist!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #19 Gepost op: 18-02-2023, 23:23:18 »
Op zich vond ik het dilemma bij Uitvlakken nog wel interessant, omdat vaststond niet iederéén voor de jokers kon gaan. Maar door de gebrekkige tijd om te overleggen was het sympathieke plan om gewoon iedereen één joker te geven uiteindelijk gedoemd om te mislukken.

Geld én voordeel samen kunnen winnen is interessanter om naar te kijken. De regels zijn: de kandidaten willen geld verdienen, de Mol probeert dat te verhinderen. Niet: de kandidaten spelen opdrachten, degenen die het minst hun best doen zijn het beste af.
...óf niet!