Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken  (gelezen 11619 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #100 Gepost op: 22-02-2023, 13:15:13 »
Het gekke is dat Soy Ranomi klaarblijkelijk heeft ingehaald, en de eerste keus nam. Waar hij over de porto zei dat hij Ranomi drie jokers gunde pakte hij ze zelf. Daarmee heeft Soy dus wel zitten f*cken met de gemaakte afspraak, en de voorzet geeft voor 'ieder voor zich'. Eigenlijk stom van kandidaat Soy, want hij had dat de mol moeten laten doen. Die kon nu makkelijk ook voor zichzelf gaan en iets raars doen... Tenzij Soy de mol is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #101 Gepost op: 22-02-2023, 13:30:41 »
Eens!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #102 Gepost op: 22-02-2023, 13:38:50 »
Daarmee heeft Soy dus wel zitten f*cken met de gemaakte afspraak,

Welke afspraak? Hij heeft een voorstel gedaan en later Daniel ook, maar de tijd was om voordat ze echt iets afgesproken hadden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #103 Gepost op: 22-02-2023, 13:48:10 »
Die meestertactiek van Daniel is klaarblijkelijk helemaal niet goed doorgekomen zeggen sommigen na afloop...
Ze zien in ieder geval meteen dat Soy zijn eigen voorstel niet nakomt. en daarmee lijkt elke afspraak inderdaad niet meer te gelden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #104 Gepost op: 22-02-2023, 14:03:20 »
Ik ben van mening dat er slechts een voorstel is gedaan, eerst door Soy en later door Daniël. Wij hebben niet meegekregen dat er een vaste afspraak is gemaakt. Er is 3 minuten tijd geweest om dat voor elkaar te krijgen. Van die 3 minuten hebben wij maar een gedeelte gehoord. Uit het gesprek na afloop wordt dat niet duidelijk. Men valt elkaar wel aan dat het niet is goed gegaan, maar dat kunnen we met een korrel zout nemen.
Veel hangt af van de volgorde van landen. De eersten hebben de meeste keus.
Geldt zowel voor MOL als voor kandidaat.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #105 Gepost op: 22-02-2023, 14:10:23 »
Daniel en Jurre spelen hier elk 1000 euro weg...
Anke kon niks meer veranderen, behalve jokers wegnemen van iemand. Soy schopt heel veel verwarring en kiest net als Ranomi voor jokers ipv geld.

Ik zie Ranomi niet direct iets mollerigs doen. De 3 heren allemaal wel.
Wit is ook een kleur!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #106 Gepost op: 22-02-2023, 19:05:27 »
Ik zie Ranomi niet direct iets mollerigs doen. De 3 heren allemaal wel.
Soy's actie is kandidaats uit te leggen. Zorgen dat je de controle houdt over de meeste jokers, hoe ze dan ook verdeeld gaan worden na afloop. Daniël's actie ook. Hij verzekert 1000 euro in plaats van een kans op 2000 euro. Aangezien hij Anke lijkt te vertrouwen, is dit verdachter dan Soy's actie. Maar hij suggereert dat hij vergeten was dat Anke nog moest landen achter hem.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #107 Gepost op: 22-02-2023, 19:07:51 »
Aan landen met een parasail zitten risico's. De kandidaten geven hun keuze door een hun begeleider en die controleert (buiten ons beeld) of dat kan veilig kan en of dat kan binnen het spel. Afgesproken waren 6 landingsmogelijkheden, daar heb je je dan vanwege de veiligheid aan te houden. Twee in vak 5 is not done. Vak 5 en 4 bezet? Dan kunnen alleen nog 1 2 2 en 3.
Heel verstandig om vanwege de veiligheid de gemaakte afspraken te respecteren en je daar aan te houden.
Er is alleen niet gezegd dat er niet meerdere in vak 4 of 5 terecht mochten komen. Dat mocht gewoon hoor. Alleen verviel de inzet dan.

Lijkt mij dat de begeleiders onderling wel contact gehad hebben vanwege de veiligheid (ander kanaal of zo). Daar kan de mol ook gebruik van hebben gemaakt dan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #108 Gepost op: 22-02-2023, 19:45:06 »
Ik bedoelde wat als bv Jurre naar vak 4 was gegaan, vóór Ranomi haar neus?
Dat mocht natuurlijk niet. De paragliders kunnen niet precies in het gekozen vak landen. Kan ook net hiervoor of eventueel hierachter zijn. Anders kan iedereen lekker blijven staan voor het vak en wachten totdat iedereen is geland en dan nog lekker gaan switchen. Dacht het niet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #109 Gepost op: 22-02-2023, 20:05:50 »
Soy's actie is kandidaats uit te leggen. Zorgen dat je de controle houdt over de meeste jokers, hoe ze dan ook verdeeld gaan worden na afloop. Daniël's actie ook. Hij verzekert 1000 euro in plaats van een kans op 2000 euro. Aangezien hij Anke lijkt te vertrouwen, is dit verdachter dan Soy's actie. Maar hij suggereert dat hij vergeten was dat Anke nog moest landen achter hem.

Jurres actie is ook als kandidaats uit te leggen, omdat Soy de controle van de jokers bij zichzelf, Ranomi en een van Anke & Daniël wil leggen. Daarnaast benadrukt hij dat Jurre al zoveel jokers heeft gehad.

Jurre gaat altijd voor zichzelf, dat weet de Mol ook wel. Hiermee zet Soy de boel op scherp. Jurre denkt nu dat als hij niet zelf een joker pakt de groep hem die misschien niet gunt. Gaat dus ook als kandidaat voor die 6e joker.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #110 Gepost op: 22-02-2023, 20:15:04 »
Jurre denkt nu dat als hij niet zelf een joker pakt de groep hem die misschien niet gunt.
Als Jurre voor het €2000 vak was gegaan en ze vervolgens €3000 scoren, denk je dan echt dat de rest van de groep Jurre die ene joker niet zouden gunnen? Je bent de grote held en als dank krijg je niets?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #111 Gepost op: 22-02-2023, 20:56:41 »
Als Jurre voor het €2000 vak was gegaan en ze vervolgens €3000 scoren, denk je dan echt dat de rest van de groep Jurre die ene joker niet zouden gunnen? Je bent de grote held en als dank krijg je niets?

Ze mochten er in de lucht 3 minuten over overleggen. Niet ideaal. Het was Jurre gewoon niet duidelijk, denk ik. Er was volgens hem verwarring over het te volgen plan. Dat van Soy (die stuurde op 6 jokers, maar niet op 2 mensen in het +2000 vak, molser krijg je het niet) of dat van Daniël.

Jurre is in het spel nerveus en egoïstisch. Dan speel je op safe, denk ik, en ga je voor die joker.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #112 Gepost op: 22-02-2023, 21:12:54 »
Dat mocht natuurlijk niet. De paragliders kunnen niet precies in het gekozen vak landen. Kan ook net hiervoor of eventueel hierachter zijn. Anders kan iedereen lekker blijven staan voor het vak en wachten totdat iedereen is geland en dan nog lekker gaan switchen. Dacht het niet.

Natuurlijk konden ze er niet van uit gaan dat ze midden in een vak zouden landen.
Echter na de landing, los van de para, was het mogelijk naar een vak te lopen. Dat is wat bv Ranomi deed. Mijn punt is: Wat als Jurre, vóór de neus van Raomi, naar vak 4 was gelopen? Daniël en Anke waren nog niet in the picture. En er was géén afspraak.
Zou dat als molstreek worden gekwalificeerd? Of juist niet?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #113 Gepost op: 22-02-2023, 22:56:04 »
Ranomi liep naar het vak waarbij ze was geland. En dat moest iedere kandidaat doen imo.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #114 Gepost op: 23-02-2023, 00:06:44 »
Ik heb ook naar de telegraaf-youtube aflevering gekeken, en verbaas me toch elke keer weer over het zomaar gebruiken van origineel hier geplaatste posts, zie screenshot. Molloten die hier overzichten plaatsen worden vrijerlijk gebruikt voor het succes van zo'n video. Vind dat raar. Maar dit terzijde...
Verder hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n ingevlogen stemactrice...

Dit voelt wel eventjes heel raar... gek hoor. Gewoon gescreenshot.
Aan de ene kant soort van fijn dat het van waarde was voor anderen - aan de andere kant soort van onbeschoft.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #115 Gepost op: 23-02-2023, 14:48:01 »
Ik heb ook naar de telegraaf-youtube aflevering gekeken, en verbaas me toch elke keer weer over het zomaar gebruiken van origineel hier geplaatste posts, zie screenshot. Molloten die hier overzichten plaatsen worden vrijerlijk gebruikt voor het succes van zo'n video. Vind dat raar. Maar dit terzijde...
Verder hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n ingevlogen stemactrice...

Max geeft duidelijk aan dat hij de info heeft van het forum van WIDM.COM.......hij vermeldt dus wel de bron.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #116 Gepost op: 23-02-2023, 15:09:42 »
Ze hadden een tijdspanne in de lucht waarin ze hun keuze door moesten geven. In mijn beleving voordat iemand op de grond stond. Dus ze konden hun keuze niet laten beïnvloeden imo

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #117 Gepost op: 23-02-2023, 15:11:21 »
Ze hadden een tijdspanne in de lucht waarin ze hun keuze door moesten geven. In mijn beleving voordat iemand op de grond stond. Dus ze konden hun keuze niet laten beïnvloeden imo
Anders was de regel dat bij 2 in 1 van de buit verviel ook onzin. Dat zou dan in principe niet gebeuren, behalve als je allerlaatste niet voor geld wil gaan en iemand niet de 3 jokers gunt…

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2023, 23:03:05 »
Ik bedoelde niet 2 personen in één vak jokers. Maar een vak wegkapen voor de neus van een ander. Voor zover het ons duidelijk is geworden is er géén afspraak gemaakt. De 3 minuten waren om zonder overeenstemming. Dat kon je ook merken aan bv Daniël die van plan veranderde, van vak 4 naar vak 1.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2023, 23:10:15 »
Ja maar dat was wel nog in de lucht. Naar ik aanneem in het tijdslot dat ze hiervoor hadden en naar ik verwacht is op dat moment nog niemand geland. Ik geloof niet dat ze tot het laatste moment mochten switchen, maar dat zijn aannames van mijn kant.