Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken  (gelezen 11002 keer)

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #40 Gepost op: 19-02-2023, 00:26:00 »
Jurre laat 1000€ verdwijnen: mols
Daniël verdient slechts 1000€ van de 2000€: kandidaats

 ???

Daniël speelt gewoon een deel weg en doet dan alsof hij de fanatieke kandidaat is.

Ik hoop dat je gelijkt hebt hoor, want vind Jurre een veel leukere mol. Maar ik begin er stilaan voor te vrezen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #41 Gepost op: 19-02-2023, 00:29:32 »
Maar hoe laat Daniël dan 1.000 euro liggen?

Hij kan toch echt niet weten waar Anke zal landen?

Ik denk dat velen hier misschien een foute denkwijze hebben, maar je mag ook in vakken 1,3,4 en 5 met meerdere personen landen. In vak 1 heeft dit geen impact. In vak 3,4 en 5 zorgt dit ervoor dat de joker vervalt volgend mij.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 00:32:08 door Convans »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #42 Gepost op: 19-02-2023, 00:32:14 »
Nee, maar als ze beiden in vak 2 landen, dan hebben ze 2000€.
En die speelt Daniël weg, gevolgd door een stukje theater.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #43 Gepost op: 19-02-2023, 00:34:41 »
Nee, maar als ze beiden in vak 2 landen, dan hebben ze 2000€.
En die speelt Daniël weg, gevolgd door een stukje theater.

Ik kan nog altijd niet begrijpen hoe Daniël dit kan weten, maargoed. Daniël doet imo de meest logische zet om geld te verdienen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #44 Gepost op: 19-02-2023, 01:29:06 »
Uiteindelijk heeft iedereen een joker en de mol heeft er twee, wel zo eerlijk. Door voor jokers te gaan dwing je de kandidaten tot geldverlies. De geldvakjes konden niet meer optimaal bezet worden.
Opvallend dat Soy als enige afwijkt van de opstijg-volgorde (2e) en landt als 1e.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #45 Gepost op: 19-02-2023, 01:29:51 »

En die speelt Daniël weg, gevolgd door een stukje theater.

Dat deed me aan Everon denken na vakbondje.  >:D

Toch zit de 1000 mij niet helemaal lekker. Dan had hij inderdaad beter op een jokervak kunnen landen. Maar goed, misschien was bedacht door de groep dat hij samen met Anke voor +2000 zou gaan. Blijft veel geld voor een mol natuurlijk (al blijf ik stug op hem tunnelen, maar het piept en kraakt  ;) )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #46 Gepost op: 19-02-2023, 09:14:03 »
Ik snap sowieso de kandidaten niet zo goed dat ze de jokers lekker eerlijk willen verdelen. Alsof iedereen blij is als iedereen één joker heeft. Dat cancelt het hele voordeel juist. Staat gelijk aan niemand een joker.

Dit dacht ik dus ook maar je kunt natuurlijk wel in theorie zelf bepalen wanneer je 'm inzet
En zoals Daniel het voorstelde was het de enige manier om én geld te verdienen en te voorkomen dat 1 of 2 spelers voordeel tov de rest zouden hebben

Offline El Mollo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #47 Gepost op: 19-02-2023, 09:26:15 »
Zo gek dat iedereen blij was met een joker. De enige die hier voordeel had was Soy! Zoals al eerder gezegd: onder druk kan je blijkbaar niet meer logisch nadenken.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #48 Gepost op: 19-02-2023, 09:27:41 »
Het was wel erg vet geweest als Daniel had besloten bij Jurre te gaan landen! ::rofl::

"Fak dát geld"!

Had de discussie achteraf dan wel willen horen haha.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 09:29:25 door daniwidm »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #49 Gepost op: 19-02-2023, 09:49:15 »
Het was wel erg vet geweest als Daniel had besloten bij Jurre te gaan landen! ::rofl::

"Fak dát geld"!

Had de discussie achteraf dan wel willen horen haha.

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #50 Gepost op: 19-02-2023, 10:00:26 »
Jurre inderdaad mols door (tegen de afspraken) in het vak met 1 joker te landen. Daniel lijkt mols maar hij heeft als enige weer geld in de pot gebracht.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #51 Gepost op: 19-02-2023, 10:35:03 »
Vlak Soy ook niet uit... neemt veel tijd van de 3 minuten met zijn voorstel. Stelt voor Ranomi voor vak 5 en hij voor vak 4 (hmm 4?)... Kiest vak 5.

Het idee van Daniel was goed, 1 in vak 1 en dan 2 op vak 2 plus vak 4 en 5 voor jokers... maar tegen de tijd dat namen op een vlak geplakt gaan worden zijn de 3 minuten voorbij. Daniel kiest voor zekerheid, Jurre voor zichzelf (wat hij volgens Anke altijd doet).

Daniel krijgt de schuld... Soy begon hier direct mee, nog voor Jurre landde.
Daniel probeert de schuld naar Jurre te schuiven, maar die pareert direct. Dat niemand verder gaat om Jurre de schuld te geven is omdat ze direct in de modus schieten "dat is Jurre" en de discussie niet met hem willen aangaan. Behalve Daniel zit nagenoeg niemand echt op Jurre.

Maar goed... Soy moet je niet "uitvlakken"  ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #52 Gepost op: 19-02-2023, 10:40:03 »
Als Daniël de mol was, had hij echt wel in vak 3,4 of 5 geland.
Mee eens, dat had ik ook als kandidaat gedaan om de jokers van iemand anders ongedaan te maken. Die €1000 van Daniel is eerder onmols.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #53 Gepost op: 19-02-2023, 10:42:04 »
Het was wel erg vet geweest als Daniel had besloten bij Jurre te gaan landen! ::rofl::

"Fak dát geld"!

Had de discussie achteraf dan wel willen horen haha.
Ging niet want er mocht slechts één kandidaat per vak landen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #54 Gepost op: 19-02-2023, 10:42:53 »
Ja om dat te verdienen. Dus als er 2 landen zijn er geen jokers verdiend.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #55 Gepost op: 19-02-2023, 11:01:36 »
Het was een veel leuker spel geweest als de volgorde van aankomst er niet toe deed en als iedereen op een bepaald moment in de lucht werd gedwongen om een vak te kiezen. Dan waren er niet zoveel jokers verdiend omdat er dan, denk ik, wel meerdere personen in de jokervakken waren geland.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2023, 11:20:27 »
Volgens mij was dat wel een beetje de opdracht ook. Ze moesten wel op tijd kiezen. Want daar land je ook op.
Je kon nog wel switchen maar niet op het allerlaatst nog. Het gaat eigenlijk gewoon mis doordat Jurre naar 3 gaat het vak waarvan iedereen zei die moet leeg blijven.

Als Jurre naar 2 was gegaan was Daniel zijn keuze ook heel logisch en was alles goed gekomen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2023, 11:46:50 »
Ik kan nog altijd niet begrijpen hoe Daniël dit kan weten, maargoed. Daniël doet imo de meest logische zet om geld te verdienen.

Daniël had de ideale molpositie als je het mij vraagt.
Vak 1: 1000 euro - was nog leeg
Vak 2: 2000 euro - was nog leeg
Vak 3: 1 joker - gevuld
Vak 4: 2 jokers - gevuld
Vak 5: 3 jokers - gevuld.

Landen op vak 3 t/m 5: je speelt 1 of meer jokers weg. Afspraak was de jokers delen, dus als kandidaat loop je dan jokers mis. Geen logische keuze. Zou een kandidaat dus niet snel doen. Als mol daar landen is je dus flink in de kijker spelen.
Landen op vak 1: 1000 euro in de pot
Landen op vak 2: grote kans op 2000 euro in de pot. Want Anke (100% zeker kandidaat) zal daar dan ook landen, dus 2000 euro in de pot. Ook zij landt niet op vak 3/4/5 want dat kost jokers. Landt ze in vak 1 dan is er alsnog 1000 euro in de pot. Door daar te landen speelt Daniël dus geen extra geld in de pot, wel voorkomt hij dat er 2000 euro verdiend kan worden.

De ideale verdeling voor dit spel was vak 3 leeglaten, vak 1, 4 en 5 één speler en vak 2 twee spelers. Jurre voorkomt deze optie door in vak 3 te landen en is daarmee zeker van een persoonlijke joker. Kandidaats wat mij betreft (en hij voorkomt hiermee dat er 3000 euro verdiend kan worden, waarmee hij zich potentieel verdacht maakt bij de medespelers en de kijkers).

Daniël voorkomt vervolgens nog eens 1000 euro in de pot door de optie van 2000 euro verdienen uit te sluiten.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2023, 11:51:03 »
Op dat moment dat hij dat ziet had hij zijn vak al door moeten geven. Jurre zou naar 2 hebben moeten gaan.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #59 Gepost op: 19-02-2023, 12:01:00 »
Waarom heeft niet iedereen Daniel zijn fantastische tactiek niet gehoord? Zeggen meerderen waaronder verstaanbaar Ranomi.