Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken  (gelezen 10999 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2023, 22:53:50 »
Ik had stellig de indruk dar Ranomi als eerste de lucht in ging, en Soy landde als eerste, die heeft zijn vliegenier een mooie inhaal move laten uitvoeren....

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2023, 23:12:06 »
Ik snapte niet dat het "op volgorde" ging. Ik dacht dat ze allemaal een nummer door moesten geven en dat daar dan geland ging worden. Nu kreeg ik het idee dat degene die later aankwamen nog bij mochten sturen. Maar ik weet niet of dat daadwerkelijk zo was. De edit leek te suggereren dat dat bij Daniël/Anke die op de 1.000/2.000 landden zo was.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #22 Gepost op: 18-02-2023, 23:13:18 »
Ik zit even te bedenken, als hoeveelste wil de mol landen? Daar heeft ie ongetwijfeld van te voren over nagedacht.

De mol wil denk ik niet eerste en niet tweede zijn. De kandidaten die erna landen, kunnen nog alles veranderen. Zo heb je weinig controle over het geld.

De mol wil denk ik ook niet als laatste landen, want dan kun je zo weinig. Als er dan 2 kandidaten op vlak 2 staan, kun je er slecht als derde bij komen om die 2000 weg te spelen. Sterker nog, als er een enkele kandidaat op vlak 2 staat wanneer je als laatste de landing inzet heb je ook een probleem.

Andere gedachtes hierbij?

In mijn hoofd kan het eigenlijk alleen Jurre zijn :P ..of klein beetje Daniel nog..
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 23:18:50 door daniwidm »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2023, 23:18:16 »
Citaat
Andere gedachtes hierbij?

Ja. Als laatste kun je alles wat je ziet ongedaan maken. Iemand drie jokers afpakken. 2000 wegspelen. Whatever.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #24 Gepost op: 18-02-2023, 23:19:49 »
Als laatste 2000 euro wegspelen? Geef dan maar gewoon toe dat je de mol bent.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #25 Gepost op: 18-02-2023, 23:21:13 »
Een envelop openmaken die 3000 kost, kan ook. Dat is al gebeurd. Of voor 2000 drie jokers kopen. Ook al gebeurd. 1935 verdienen en daar maar 600 van overhouden ook.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #26 Gepost op: 18-02-2023, 23:27:23 »
Omdat daar iets te halen valt (denk je). Als je als derde en laatste op vlak 2 gaat landen, dan geef je het gewoon toe.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #27 Gepost op: 18-02-2023, 23:28:00 »
Ik snap sowieso de kandidaten niet zo goed dat ze de jokers lekker eerlijk willen verdelen. Alsof iedereen blij is als iedereen één joker heeft. Dat cancelt het hele voordeel juist. Staat gelijk aan niemand een joker.

Het is uiteraard wel het meest eerlijk en als er genoeg tijd was om af te spreken ook de beste strategie om voor te gaan. Dan was er gewoon €3000 verdiend en boeiden de jokers niks. Maar ken weinig situaties dat 5 mensen in 3 minuten klaar zijn met discussiëren.
Het viel me alleszins nog mee dat er überhaupt nog geld werd verdiend.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #28 Gepost op: 18-02-2023, 23:47:31 »
Ik denk dat het heel moeilijk voor de MOL was om te beslissen welk vak hij/zij zou kiezen. Immers het hangt af van wie het eerste de lucht ingaat, hoe de wind waait, wie de kortste route neemt, wie als eerste of tweede landt. Daar kun je als MOL weinig aan doen.
Om (zgn per ongeluk) op een jokervak te landen waar al iemand op staat is te opzichtig. €2000 in de pot spelen wil je ook niet, normaal gesproken, dus als laatste  (Daniël) blijft niets anders over dan de €1000.
Soy, Ranomi en Jurre hadden het voordeel van de volgorde van landing. Dat hebben ze waarschijnlijk niet kunnen afdwingen en waren in de gelegenheid een vak te kiezen. Wie van deze drie heeft dan de beste keuze als MOL?

Het enige wat ik mij kan indenken is dat Soy, als hij de MOL is, heeft gevraagd een korte vlucht te maken, als dat kan tenminste, en zodoende de macht over drie jokers te krijgen. Verdeel en heers.




Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #29 Gepost op: 18-02-2023, 23:49:17 »
Hoe Daniël na deze opdracht nog verdacht werd gemaakt, ongelofelijk toch  ::rofl::


Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #30 Gepost op: 18-02-2023, 23:51:37 »
Rik zegt: "Behalve op vak 2, daar moet je ten minste met 2 landen"
Dus de 2000€ wegspelen ging sowieso niet. Moltalk lijkt mij hier ook verkeerd in.

Ze kunnen hun keuze bepalen nadat ze zien wie waar geland is.
Natuurlijk wil je als mol bij de laatste, dan heb je invloed gebaseerd op de voorgangers.
Jammer dat we de volgordebepaling niet te zien hebben gekregen.
En raar dat Soy als 2e opstijgt, maar als eerste moet landen.

In ieder geval:

- Soy kan geen geld laten verdwijnen, te veel kandidaten na hem.
- Ranomi kan geen geld laten verdwijnen, te veel kandidaten na haar.
- Jurre kan maximaal 1000€ zeker laten verdwijnen door te doen wat hij gedaan heeft. Anke en Daniël kunnen daarna nog maximaal 2000€ verdienen.
- Daniël laat ook nog eens 1000€ verdwijnen van de resterende 2000€. Hij kon ook bij jokers landen, maar dan had Anke nog de kans om de 1000€ te pakken. Dus het feit dat Daniël toch de 1000€ pakt, maakt geen verschil voor de pot.

Daniël is hier enorm verdacht. Jurre een klein beetje.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #31 Gepost op: 18-02-2023, 23:56:24 »
Maar hoezo is Daniël verdacht?

Daniël zorgt ervoor dat er 100% zeker geld verdiend wordt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2023, 23:57:01 »
Angela zou trots zijn dat er in elk geval kandidaten in een vak wisten te landen :) Verder gaf Daniel aan hoe je en de volle pot en alle jokers kon binnen halen. Maar natuurlijk claimt Jurre een onnozel idee, verdoet kostbare tijd en dan in de laatste seconde: jongens, welk vak neem ik nu dan?! Hallo?

Daniel pakt geld, geeft de oplossing. Jurre verkloot de oplossing en verkwist porto tijd. Anke / Soy en Ranomi doen alles goed. De mol doet niet meer alsof maar laat het duidelijk blijken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2023, 23:57:36 »
Ja. Als laatste kun je alles wat je ziet ongedaan maken. Iemand drie jokers afpakken. 2000 wegspelen. Whatever.

Het waren de instructeurs die landen dus je kon ook niet zo van ooops ik mikte echt op dat vlak maar landt toch in het verkeerde vak perongeluk doen. Dus dan zou het wel heeel veel opvallen.

Ik denk dat de mol hier als derde wil.
Want logisch dat de eerste 2 voor jokers gaan. En als je dan voor die ene joker gaat dan kan Daniel en Anke hun plan iig niet meer. Dus is er gegarandeerd 1000 euro uit de pot.

Daniel maakt hier oprecht een fout omdat hij door Jurre in de war wordt gebracht.  Je ziet ook dat ie daar echt van baalt.
Maar hij kwam met een goed plan en verdiend als enige geld. Dus niet verdacht.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 00:01:21 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2023, 00:00:57 »
Soy: Geef Ranomi drie, ik neem twee. Landt op drie jokers.
Daniël: 4. O nee, toch maar vak 1.

Jurre en Daniël spelen hier de 2000 weg.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2023, 00:03:21 »
Maar Daniël kiest gewoon voor zekerheid?

Als Anke niet op de 2.000 zou landen en hij stond daar wel op. Hadden ze mss helemaal niets verdiend. Zijn actie is echt extreem onmols.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2023, 00:05:21 »
De zekerheid dat er geen 2000 wordt verdiend en geen jokers worden afgepakt van kandidaten. Verder is het inderdaad gewoon +1000

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2023, 00:08:43 »
Als Daniël de mol was, had hij echt wel in vak 3,4 of 5 geland.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2023, 00:09:32 »
Anke hing nog tussen de bomen toen de rest al geland was. Als Daniël bij de jokers zou landen, dan pakt Anke toch gewoon de 1000€? Dus dat maakte voor de pot geen verschil.

Het theater achteraf maakt het dan nog erger, Daniël het arme schaap ging als enige voor de pot.
Als dat niet mols is, dan weet ik het niet meer.

Jurre heeft zeker ook zijn invloed gehad, maar Daniël had een betere positie.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2023, 00:11:47 »
Anke hing nog tussen de bomen toen de rest al geland was. Als Daniël bij de jokers zou landen, dan pakt Anke toch gewoon de 1000€? Dus dat maakte voor de pot geen verschil.

Het theater achteraf maakt het dan nog erger, Daniël het arme schaap ging als enige voor de pot.
Als dat niet mols is, dan weet ik het niet meer.

Jurre heeft zeker ook zijn invloed gehad, maar Daniël had een betere positie.

En waarom zou Anke voor de 1.000 gaan?

Dan had ze nu toch beter bij de 3 jokers gestaan? Dan had Soy ze niet.

Nee Daniël is hier echt extreem kandidaats. Komt met perfecte plan en voert het samen met Anke ook uit.