Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers  (gelezen 13699 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2023, 22:18:40 »
Dit was gewoon het totaal van de 7 verschillende geldbriefjes (1000 + 500 + 250 + 100 + 50 + 25 + 10 = 1935) :)
Ah ja, nee dan is het niks (lijkt me) haha.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2023, 22:18:44 »
Mooie mol shots ook van silhouet van Jurre die met zijn handen een molshoop aan het graven is ipv met de schep.
(Ranomi trouwens ook op een moment)
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #22 Gepost op: 18-02-2023, 22:19:48 »
Natuurlijk wil de mol hier winnen om met zichzelf een afspraak te doen en nog even geld weg te spelen.
Grappig. Ik dacht juist precies het tegenovergestelde. De mol wil deze niet winnen, want die staat fysiek bij de afspraak als mol. En dat bleek later ook zo, de mol heeft in de coulissen gestaan. Jurre werd vanaf de positie van de mol gefilmd als je het mij vraagt. En die beseft later dat hij alleen maar even om zich heen had hoeven kijken om de mol echt te ontmoeten. Zal niet de eerste keer in de geschiedenis van widm zijn.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2023, 22:21:45 »
Ah ja, nee dan is het niks (lijkt me) haha.

Mijn eerste impuls was ook Google op met 1935 + mijn mol. Leverde niks op. Al snel realiseerde ik dat er veel verschillende briefjes nodig waren. Hier op het forum was al langer bekend dat de testvragen op het geld staan, dus dat was voorspelbaar voor mij. Dus ik zoek niets achter die 1935

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #24 Gepost op: 18-02-2023, 22:22:42 »
Haha ja ik dacht idd juist dat hebben ze al vaker gedaan en dat willen ze ons nu juist weer expres  laten denken door opvallend vanuit de coulisse te filmen. 🤣
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #25 Gepost op: 18-02-2023, 22:23:07 »
Waarom schrijft Jurre op de geldbriefjes en niet in zn molboekje? Zo kan het geld niet zonder spoilers voor de rest terug de pot in, dat lijkt mij juist kandidaats? En waarom niet die overgebleven 600 niet wegspelen?

Vond ik ook vreemd. Wellicht mocht je er max. 5 vertalen? Maar wat ik nog vreemder vind: als je er voor kiest om 2 briefjes niet te laten vertalen, waarom laat je dan niet de 1000 en 500 over in plaats van 500 en 100? Of was het de 1000 die info gaf over een toekomstige opdracht?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #26 Gepost op: 18-02-2023, 22:23:54 »

Nou ik vond het ook super raar dat ie geld wilde houden en dat vertelde tegen de groep. Ik dacht huh waarom leg je nu de nadruk zo op dat geld.
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat deze informatie straks ook bij de andere kandidaten terecht zou moeten komen voor bv een opdracht.   
Misschien dat ze daarom die pot ook zo lang digitaal hebben gehouden en is het nu juist de bedoeling dat de rest er ook “achter” komt.

Ik vond het opvallend dat Jurre zijn rugtas meenam het podium op. Schijnbaar wist hij dat hij iets moest opschrijven...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #27 Gepost op: 18-02-2023, 22:26:37 »
Ik moet eerlijk zeggen ik vond dat ze weinig lieten zien van die opdracht. De mol zei het kost geld.
Maar vervolgens wordt er niet uitgelegd wanneer en wat het kost. Je hoort Jurre nergens kiezen  En  je hoort de mol telkens zeggen ow dit is dat en dit is zus.
Ik heb de hele opdracht zoiets gehad van. Huh het koste geld maar doet ie er nu een paar als voorbeeld gratis ofzo?
En toen ineens ging er geld van de pot af. Maar dat was allemaal beetje vaag in beeld gebracht en we zagen daar weinig overleg tussen jurre en de mol.
Wellicht wat dat moeilijk met het vantevoren opgenomen bandje.

Ja die rugtas was opvallend. En ook de lange twijfel of dat ie de telefoon wel moest opnemen.  Wij zeiden beide hier. Eh hallo? Telefoon. Die twijfel voelde te gemaakt. 


Deze scene voelde trouwens als een kopie van de scene in Weert waar Jaydie de bios in liep waar daar de ex kandidaat zat.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 22:29:34 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline VonBraun

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #28 Gepost op: 18-02-2023, 22:40:15 »
Waarom schrijft Jurre op de geldbriefjes en niet in zn molboekje? Zo kan het geld niet zonder spoilers voor de rest terug de pot in, dat lijkt mij juist kandidaats? En waarom niet die overgebleven 600 niet wegspelen?

Iemand al met de stemvervormer bezig?

De zeven briefjes bevatten elk een zin in 1 van de officiele talen van Zuid-Afrika. Ik vermoed dat briefjes 100 en 500 in het Engels en Afrikaans zijn, daar heeft Jurre geen vertaling van de Mol van nodig.

Edit: ook meteen een reden om ze niet af te willen staan natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 22:43:50 door VonBraun »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #29 Gepost op: 18-02-2023, 22:45:57 »
Ah dat zou wel eens zo kunnen zijn. Blijft het vreemd dat hij het geld 'onbruikbaar' maakt voor teruggave in de pot, onnodig verdacht. Of het moet expres kandidaats overkomen.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #30 Gepost op: 18-02-2023, 22:53:34 »
Ik zit ook al hele tijd op Jurre. Ik had voor het leuke van de opdracht gedacht dat de mol dit niet zou winnen omdat het minder leuk is als de mol een afspraak met zichzelf zou hebben. Dus ik dacht waarom zou Jurre deze willen winnen.. maar toen bleek je zelf geld uit de pot te kunnen spelen.

Ik denk dat hij als mol sowieso tot de laatste 3 zou behoren om het geld eruit te kunnen spelen. Wel had ik het idee dat hij ook iemand anders zou laten winnen die ook sowieso voor zichzelf zou gaan (Anke of Soy) en niet iemand die voor het geld zou gaan (Daniël of Ranomi).
Jurre vroeg ook op het einde: hoeveel moeten jullie nog? Toen Soy er nog 2 moest en Ranomi nog maar 1 (en zij in het kleinere vlak zat) is hij zelf voor de laatste koker gegaan om het spel zelf te winnen .

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #31 Gepost op: 18-02-2023, 22:56:49 »
Er moet toch haast wel een hint te vinden zijn in het telefoongesprek met Jurre? Voor zover ik weet zaten in bijna alle eerdere meet-the-mole-opdrachten verborgen aanwijzingen. (En sinds Klaas zien we dit soort opdrachten bijna nooit meer...)
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2023, 23:02:06 »
Jurre kiest voor het grootste vak, terwijl hij doet alsof hij voor het kleinste vak gaat. Als hij echt dat kleinste schepje had gewild had hij vanaf een andere hoek kunnen binnenharken. In het grootste vak lagen de buisjes met geld veel meer aan de oppervlakte dat in het kleinste, waar Ranomi bijna een meter de grond in moest.
Zeggen dat je de ene tactiek hebt en 'als die niet werkt maar voor de andere gaan' wat de beste keus blijkt, lijkt toch op voorkennis, maar kan ook geluk zijn (oeps).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2023, 23:04:30 »
Hm, als je er eenmaal eentje aan de haak hebt, dan leg je die natuurlijk wel weer heel makkelijk grijpbaar voor de rest. In theorie kan een voorsprong op de anderen het voordeel van een groter vak ongedaan, maar ik had ook mijn twijfels hier.
...óf niet!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #34 Gepost op: 18-02-2023, 23:06:30 »
 Vreemd dat Daniël het touw niet los kreeg van de paal. Hij is juist diegene die de oplossing van alle spelletjes meteen doorziet. Hij geeft het op en verdwijnt. Is dat mss omdat hij een telefoongesprek moest gaan voeren met Jurre?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #35 Gepost op: 18-02-2023, 23:11:51 »
Zou gaaf zijn als dat live was, en risicovol, typisch iets voor afl.10 hoewel ik vermoed dat t van tevoren opgenomen vreselijk kapotvervormde fragmenten waren.

Offline VonBraun

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #36 Gepost op: 18-02-2023, 23:12:26 »
Ah dat zou wel eens zo kunnen zijn. Blijft het vreemd dat hij het geld 'onbruikbaar' maakt voor teruggave in de pot, onnodig verdacht. Of het moet expres kandidaats overkomen.

Als het inderdaad Afrikaans en Engels is, hoeft ie er natuurlijk niet op geschreven te hebben om ze niet terug te willen geven. Iedereen kan het lezen natuurlijk.

Anderzijds, als het op alle briefjes staat dan liggen de Engels en Afrikaanse waarschijnlijk ook al in de pot.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #37 Gepost op: 18-02-2023, 23:13:58 »
Waarom zei Rik trouwens ‘oog in oog’ met de mol terwijl het telefoon gesprek was?
Of omdat Jurre bij de telefoon terwijl de mol ‘MIJ’ zegt in de camera kijkt?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #38 Gepost op: 18-02-2023, 23:15:36 »
Vond ik ook vreemd. Wellicht mocht je er max. 5 vertalen? Maar wat ik nog vreemder vind: als je er voor kiest om 2 briefjes niet te laten vertalen, waarom laat je dan niet de 1000 en 500 over in plaats van 500 en 100? Of was het de 1000 die info gaf over een toekomstige opdracht?

De 1000 was inderdaad toekomstige opdracht, deze hadden we al vertaald geloof ik, want toen ging het bij ons ook om een fotoshoot.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #39 Gepost op: 18-02-2023, 23:15:59 »
Ik kan geen andere reden verzinnen waarom hij het niet aan Anke geeft. Als mol zou je dit niet doen denk ik, ik kan het niet goed verklaren.