Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers  (gelezen 13707 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #40 Gepost op: 18-02-2023, 23:23:00 »
Dat zou bedt kunnen. Ik denk dat de mol dit spel in ieder geval niet mocht winnen, met het oog op de obtmoeting met de mol.
Jurre schrijf ik daarom af als mogelijke mol.


Vreemd dat Daniël het touw niet los kreeg van de paal. Hij is juist diegene die de oplossing van alle spelletjes meteen doorziet. Hij geeft het op en verdwijnt. Is dat mss omdat hij een telefoongesprek moest gaan voeren met Jurre?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #41 Gepost op: 18-02-2023, 23:34:29 »
Zou gaaf zijn als dat live was, en risicovol, typisch iets voor afl.10 hoewel ik vermoed dat t van tevoren opgenomen vreselijk kapotvervormde fragmenten waren.

Ik zou niet weten waarom het niet live zou kunnen. Als alle kandidaten volledig afgezonderd van elkaar zitten, kan je makkelijk de mol meenemen naar een ruimte met stemvervormer. Niet echt een groot risico.

(hoewel het in dit geval waarschijnlijk Rik was die met Jurre belde)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #42 Gepost op: 19-02-2023, 00:12:09 »
Kon Jurre niet gewoon ophangen zodra de Mol zei dat het finaletestvragen waren, en op een vrije middag wat Zuid-Afrikanen aanspreken om te helpen vertalen?
...óf niet!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #43 Gepost op: 19-02-2023, 00:13:38 »
Waarom? Hij wist toch al lang wat er op stond. En dan koste het ook geen geld. 😉
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #44 Gepost op: 19-02-2023, 00:14:43 »
De Mol heeft een talenknobbel en een gat in z'n hand, zoveel is duidelijk ;D
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #45 Gepost op: 19-02-2023, 01:24:41 »
Zowel Ranomi als Jurre groeven met hun handen, zij waren echt op zoek naar de kokertjes. Soy had stevige schoenen aan en heeft alleen geschept. Normaal zou ik zeggen de mol graaft met de handen, maar dat was hier niet nodig. Fijn voor de mol dat Daniël niet door is, die zou de vertaling niet kopen, maar zelf doen.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #46 Gepost op: 19-02-2023, 01:34:56 »
Toen ze zich verzamelden na het telefoongesprek met de mol stond in die kamer de klok weer op 12 uur. Nouja, bijna. 2 voor 12, zoiets.
Dat is al eerder het geval geweest, op de kerktoren, ik geloof in de eerste aflevering.
Ik weet niet waarom men dat toen zo opmerkelijk vond, er waren namelijk opmerkingen over gemaakt.
Maar nu weer, dat is toch erg toevallig?

Samen met de titel "zandloper", een instrument wat tijd aangeeft, misschien toch een aanwijzing?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 01:36:46 door Shiba »

Online Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #47 Gepost op: 19-02-2023, 03:03:59 »
De hoeveelste keer zou dit - als Jurre de mol is - zijn dat de mol zichzelf spreekt/ontmoet? Uit de naakte schedel herinner ik me in elk geval George en Dennis. Dus hoezo 'Briljant' of 'Geniaal' (of welke hyperbool Anke ook bezigde)?
Woosie down?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #48 Gepost op: 19-02-2023, 08:20:43 »
Ik vond het opvallend dat Jurre zijn rugtas meenam het podium op. Schijnbaar wist hij dat hij iets moest opschrijven...
En de pen zat bovenaan in de tas.

De mol weet precies waar de geldkokers in het zand liggen, veel graven is dus voor de show. Hij vraagt hoever de anderen zijn, en als Ranomi er nog één moet vinden wordt het tijd om de laatste te pakken. De mol moest hier winnen. Hoewel hij wel een risico nam met Ranomi.

Heel veel vieren bij de cijferslotpuzzel, klavertje vier -> J. Geluk.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 09:06:40 door Run »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #49 Gepost op: 19-02-2023, 08:42:52 »
Toen ze zich verzamelden na het telefoongesprek met de mol stond in die kamer de klok weer op 12 uur. Nouja, bijna. 2 voor 12, zoiets.
Dat is al eerder het geval geweest, op de kerktoren, ik geloof in de eerste aflevering.
Ik weet niet waarom men dat toen zo opmerkelijk vond, er waren namelijk opmerkingen over gemaakt.
Maar nu weer, dat is toch erg toevallig?


Heeft één van de kandidaten toevallig ooit meegedaan aan 2 voor 12? Of aan de junior versie daarvan? Ik kon het zo snel niet vinden.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #50 Gepost op: 19-02-2023, 09:44:09 »
Jurre zwengelt in de auto de discussie aan dat er nog iemand anders zenuwachtig is. Dit is natuurlijk de perfecte afleiding van hem als mol. Hij mag hier zenuwachtig zijn en misschien nog de spotlights op iemand anders zetten die ook wat zenuwachtig doet.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #51 Gepost op: 19-02-2023, 11:35:26 »
Ben aan het terug kijken. Hoe Jurre het touw los krijgt duidelijk voorkennis en geoefend. En dan het scheppen. 1 goede schep. En dan paar show schepjes zonder zand en dan weer een goede. Hij wist immers toch al waar al de kokers lagen of misschien zaten ze wel in zijn zak. 🤣 of in zijn schoenen die hij uit gedaan heeft.


Is het nummer van de telefoon al gebeld?
081 850 88 83
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 11:38:58 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #52 Gepost op: 19-02-2023, 11:44:28 »
Wil de productie niet dat het geheim om het geld bekend wordt bij de kandidaten, zodat iedereen het geld gaat nakijken, overleggen en uitvraag doen bij locals.
Dit is op zich leuke televisie, lijkt mij.

Nu houd Jurre alles voor zichzelf, en zegt dus niets. Feitelijk is het geheim op het geld nu alleen voor Jurre, en niemand anders. (Kan volgende aflevering natuurlijk nog gedeeld worden)

Maar als mol zijnde wil je dit toch delen? En de reactie van de rest zien, ook voor de productie die dit bedacht heeft. Of is Jurre de mol en denkt hij als kandidaat?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #53 Gepost op: 19-02-2023, 11:49:27 »
Ik denk wel dat de productie dat wil en ik vond juist dat Jurre wel onnodig al focus op het geld legde door het niet te willen inleveren. Ik denk wel dat het komende afl meer duidelijk wordt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #54 Gepost op: 19-02-2023, 11:56:11 »
Het kan inderdaad een manier zijn om de "twist" van de vragen op het geld bekend te maken bij de kandidaten, maar niemand het voordeel van de volledige vertaling van de vragen te gunnen. Dit zal inderdaad wel een verhaallijntje worden de komende aflevering(en).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #55 Gepost op: 19-02-2023, 11:58:18 »
Zoals de opdrachten tot nu toe verlopen zou het me niet verbazen als Jurre nog een keer de halve pot af mag staan om zijn geheim te beschermen  ::)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2023, 12:10:43 »
Toen ze zich verzamelden na het telefoongesprek met de mol stond in die kamer de klok weer op 12 uur. Nouja, bijna. 2 voor 12, zoiets.
Dat is al eerder het geval geweest, op de kerktoren, ik geloof in de eerste aflevering.
Ik weet niet waarom men dat toen zo opmerkelijk vond, er waren namelijk opmerkingen over gemaakt.
Maar nu weer, dat is toch erg toevallig?

Samen met de titel "zandloper", een instrument wat tijd aangeeft, misschien toch een aanwijzing?

De 12e letter is L.
Twee letters daarvoor (2 voor 12) is de J.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2023, 12:13:17 »
Mooi!
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2023, 12:43:46 »
Ik kijk de Mol altijd met teletekst ondertiteling (888), mij gehoor is niet top. Wat met opviel: volgens de ondertiteling zei de Mol via de telefoon ‘Jur’.
Iets later als Jurre weer bij de groep is ondervraagt Soy hem en noemt hem ook ‘Jur’. Ik vond het opvallend.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #59 Gepost op: 19-02-2023, 12:44:28 »
Jurre had alle briefjes naast de telefoon, €1335 moest hij achterlaten. Het kan zijn dat hij ook op de briefjes van €100 en €500 heeft geschreven en daarom niet wil inleveren om de info voor zichzelf te houden. Maar we zien een fragment waar hij de briefjes 100 en 500 al apart heeft gelegd en de andere briefjes openliggend beschrijft. Grote kans dat hij daarop geen hints heeft gekregen (Engels en Afrikaans) en daar dus niets op heeft geschreven. Waarom dan €600 uit de pot houden als je daarmee jezelf onnodig verdacht maakt? Na terugkomst zegt hij tegen de groep dat dit bedrag als in de pot voor ons beschouwd mag worden.
Als op het Engelse en Afrikaanse briefje ook een testvraag staat had Anke dit toch allang ontdekt? Misschien staan er geen teksten - want voordehand liggend - wat moet Jurre er dan nog mee behalve kandidaats info achterhouden?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 12:53:31 door Mollem »