Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers  (gelezen 13619 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #60 Gepost op: 19-02-2023, 12:45:57 »
Tja dat klopt. Maar is denk ik wel een hele gangbare afkorting die je heel snel gebruikt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #61 Gepost op: 19-02-2023, 13:20:47 »
...
Als op het Engelse en Afrikaanse briefje ook een testvraag staat had Anke dit toch allang ontdekt? Misschien staan er geen teksten - want voordehand liggend - wat moet Jurre er dan nog mee behalve kandidaats info achterhouden?

Anke had ook al ontdekt dat er testvragen op het molgeld staan. Dit vertelde zij in 'Niet de Mol' aan Splinter Chabot. Ze is zelfs de straat opgegaan om mensen te vragen wat de teksten betekenen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 15:39:53 door EdAnt »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #62 Gepost op: 19-02-2023, 13:49:29 »
Ah dan wordt het tijd Niet de Mol te kijken  :D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #63 Gepost op: 19-02-2023, 14:31:41 »
Anke had ook al ontdekt dat er testvragen op het molgeld staan. Dit verteld zij in 'Niet de Mol' aan Splinter Chabot. Ze is zelfs de straat opgegaan om mensen te vragen wat de teksten betekenen.

dit vroeg ik me al af inderdaad. Het leek me toch vrij logisch dat Anke dit heeft moeten zien. Dat vind ik ook het gekke aan het 'voordeel' van Jurre. Je kan door te vragen soms ook al een heel eind komen. Iedereen moet toch gezien hebben dat er tekst op de briefjes staat, er moet ongetwijfeld over gespeculeerd zijn geweest.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #64 Gepost op: 19-02-2023, 15:05:30 »
Waarom zei Rik trouwens ‘oog in oog’ met de mol terwijl het telefoon gesprek was?
Of omdat Jurre bij de telefoon terwijl de mol ‘MIJ’ zegt in de camera kijkt?

Precies dit. Dat MIJ, na die lange pauze, klonk ook wel erg als MIJZELF of jezelf.

Over dat getal 1935. Dat zijn uiteraard de opgetelde biljetten. Dat neemt niet weg dat in de edit geen leuke hint verstopt kan zijn nav dat getal. Want wie zien we voluit in beeld bij 19.35?!

Net zoals we Jurre zagen in afl 1 bij timecode 14.01.

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #65 Gepost op: 19-02-2023, 15:07:14 »
Toen ze zich verzamelden na het telefoongesprek met de mol stond in die kamer de klok weer op 12 uur. Nouja, bijna. 2 voor 12, zoiets.
Dat is al eerder het geval geweest, op de kerktoren, ik geloof in de eerste aflevering.
Ik weet niet waarom men dat toen zo opmerkelijk vond, er waren namelijk opmerkingen over gemaakt.
Maar nu weer, dat is toch erg toevallig?

Samen met de titel "zandloper", een instrument wat tijd aangeeft, misschien toch een aanwijzing?

Dat dacht ik ook. Waarom steeds die 12 op de klok? Maar ook die 15 op de klokken etc? Ik denk dat we toch iets met die getallen moeten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #66 Gepost op: 19-02-2023, 15:14:00 »
En toen ineens ging er geld van de pot af. Maar dat was allemaal beetje vaag in beeld gebracht en we zagen daar weinig overleg tussen jurre en de mol.
Wellicht wat dat moeilijk met het vantevoren opgenomen bandje.
Eens. Dat het een van tevoren opgenomen bandje was kun je duidelijk horen aan het eind als de Mol zegt: succes Jurre. De intonatie bij Jurre is zo vreemd dat dit er in gemonteerd moet zijn.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #67 Gepost op: 19-02-2023, 15:29:02 »
Ik vond dit geen leuke opdracht. Het was eigenlijk een ordinaire afvalrace waarbij het te verdienen bedrag sowieso in de pot kwam. Niets te mollen dus. De mol kan prima winnen (wat volgens mij ook gebeurd is).

Eens, het is vaak ook wel erg doorzichtig bij welke opdrachten een Mol nog wel wat geld in de pot kan spelen.

Offline Puniprinter

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #68 Gepost op: 19-02-2023, 17:05:18 »
Wat mij heel erg opviel is de reactie van Jurre toen hij na het gesprek met “de mol” weer bij de kandidaten kwam. Als je als kandidaat zojuist de mol hebt gesproken dan ga je zelf toch heel erg opletten op de reacties van de anderen wanneer je weer terug bent? Je hebt net letterlijk een van de anderen gesproken die nu “doet alsof “ ze je ondervragen. Ik zou als kandidat juist heel erg opletten wie er nerveus bij zit, of ondervragen waar de rest net is geweest. Het is toch juist een mindf*ck dat je net een van de mensen die nu tegenover je zit hebt gesproken?? Jurre zit erbij alsof hij het allemaal moet laten bezinken bla bla. Vind ik heel onnatuurlijk als “kandidaat”.

Voor mij is Jurre de mol, die in opdrachten zich heel “kandidaats” voordoet, maar die voor mij op zulke  momenten juist een beetje door de mand valt.


Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #69 Gepost op: 19-02-2023, 18:01:19 »
Deze opdracht was naar mijn mening iets te gescript. Ten eerste is het al raar dat Jurre zo perfect het eerste deel van de opdracht uitvoert. Hij is echt veel sneller dan de rest. Na het eerste gedeelte waarbij hij een harkje bemachtigd zegt hij dat hij voor het rode schepje gaat maar pakt uiteindelijk de schep die hoort bij het grootste vierkant. Bij het scheppen zie je dat bij Ranomi al langzaam lava naar boven begint te pruttelen, zo diep is dat gat, terwijl ze precies 1 kokertje te kort komt. Het zelfde geldt voor Soy. Ook hij kan dat laatste kokertje maar niet vinden. Ik vraag me dan af of dat dat kokertje er wel echt heeft gezeten. Je ziet ook Jurre netjes de briefjes op een rijtje leggen, er nog eens goed naar kijken om vervolgens naar de telefoon te rennen. Weet hij dat hij zich niet hoeft te haasten? De andere twee kandidaten hoeven nog maar 1 kokertje en er is nooit gezegd dat je het geld uit de kokertjes moet halen en op de grond moet uitspreiden. Kortom, als Ranomi of Soy het laatste kokertje vinden dan kunnen ze gelijk naar de telefoon rennen en dan zijn ze daar voor Jurre.

Dan het gesprek aan de telefoon. Naar mijn mening ziet dat er ook niet echt uit als een interactie tussen twee mensen. Er is een stem van de mol die zegt wat de bedoeling is en die laat af en toe stiltes vallen. In de pauzes reageert Jurre dan weer maar helemaal niet op een toon dat hij echt iemand aan de lijn heeft. Het lijkt veel meer op een persoon die een boodschap inspreekt voor een antwoordapparaat. Er is nul komma nul interactie. Je ziet Jurre ook in zijn tas graaien naar een pen en begint op een biljet te schrijven. Dat doe je alleen als je weet dat er niemand naar je luistert. Anders vraag je gewoon even een momentje de tijd om je molboekje te pakken zodat je fatsoenlijk aantekeningen kan maken. Naar alle waarschijnlijkheid luisteren we naar een vooraf ingesproken boodschap van hoogstwaarschijnlijk Rik.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #70 Gepost op: 19-02-2023, 18:22:06 »
Superknappe reacties hier.  ::vergroot:: Inderdaad leek Ranomi al een meter diep te zitten, die vrouw heeft héél sterke armen van het zwemmen, en dan zou er nog een kokertje moeten zijn? Lijkt er inderdaad veel op dat die er gewoon niet was, ook niet bij Soy. Beetje oneerlijk wel, moet je een mol zo erg bevoordelen? Had Jurre dan eerder alles laten vinden ipv dat je de andere twee het lazerus laat graven.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 18:23:56 door Run »

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #71 Gepost op: 19-02-2023, 18:56:25 »
Superknappe reacties hier.  ::vergroot:: Inderdaad leek Ranomi al een meter diep te zitten, die vrouw heeft héél sterke armen van het zwemmen, en dan zou er nog een kokertje moeten zijn? Lijkt er inderdaad veel op dat die er gewoon niet was, ook niet bij Soy. Beetje oneerlijk wel, moet je een mol zo erg bevoordelen? Had Jurre dan eerder alles laten vinden ipv dat je de andere twee het lazerus laat graven.

Denk dat de mol inderdaad kokertjes heeft weggemoffeld. Maar alle drie de kandidaten hadden een eerlijke kans om het vak met de 7 kokers te kiezen, Jurre had deze keer Geluk. En of hij veel wijzer is geworden? Hij zit al op de juiste mol. En de mol? Die gaat zich echt niet nutteloos in het zweet werken. Veel leuker om in aflevering 10 te laten zien dat je in je zwarte hoodie 2 meter achter Jurre hebt gestaan.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #72 Gepost op: 19-02-2023, 19:02:44 »
De 12e letter is L.
Twee letters daarvoor (2 voor 12) is de J.

Of: Ranomi heeft een 12 jaar oud record verbetert op de vlinderslag.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #73 Gepost op: 19-02-2023, 20:10:28 »
Kijk net terug.
Jurre zit op zijn knieën in het zand te klunzen met het slotje. Soy begint met stappen de puzzel op te lossen. Jurre kijkt en zegt;" Oh  zo  stappen..." en gaat ook op die manier aan de gang. Jurre kondigt aan dat hij het roze schepje wil hebben, dat is het kleinste vak. Eerst trekt hij de groene schep een eindje naar zich toe, moet los laten en daarna lukt het met de gele.
Jurre komt dus niet in het vak waar, naar men denkt, 7 buisjes zijn klaargelegd. Dan gaat hier niet op want het was niet te voorspellen welk schepje hij te pakken zou krijgen. Het is random.
Raomi en Soy hebben een buisje gemist.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #74 Gepost op: 19-02-2023, 21:37:57 »
Als er in de Nederlandse WIDM een ontmoeting met de Mol was, dan was dit meestal met alle kandidaten voor zover ik mij dat herinner. In denk hierbij aan Kees Tol op het orgel. Of de Mol loopt, vaart of wat dan ook achter de rug van de kandidaten.
Van de Belgisch meen ik mij te herinneren dat GDC een keer de rol van Mol moest spelen. Weet iemand nog of dit inderdaad zo is en wanneer dit was? Hebben we überhaupt een voorbeeld van een ontmoeting met de Mol en een enkele kandidaat?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #75 Gepost op: 19-02-2023, 22:04:41 »
Je had wel het telefoongesprek van George lang lang geleden
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #76 Gepost op: 19-02-2023, 22:25:54 »
De Mol - Griekenland: Diner met de mol, met de 5 stolpen.
GDC zei toen: "als de mol het diner gewonnen heeft, dan neem ik de plaats in van de mol."
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De Mol - Zuid-Afrika
De kandidaten werden één voor één vastgebonden in een pikdonkere kamer, met hartslagmeter.
De mol sloop rond met nachtkijker en kon geld wegnemen wanneer de hartslag van de kandidaat te hoog werd.
Om beelden te kunnen maken van de mol als vastgebonden kandidaat, nam GDC zijn plaats in om rond te sluipen met de nachtkijker.

De Mol - Mexico
Chatgesprek tussen kandidaat en mol.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 22:28:47 door Molshoop_ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #77 Gepost op: 19-02-2023, 22:45:39 »
De Mol - Griekenland: Diner met de mol, met de 5 stolpen.
GDC zei toen: "als de mol het diner gewonnen heeft, dan neem ik de plaats in van de mol."
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De Mol - Zuid-Afrika
De kandidaten werden één voor één vastgebonden in een pikdonkere kamer, met hartslagmeter.
De mol sloop rond met nachtkijker en kon geld wegnemen wanneer de hartslag van de kandidaat te hoog werd.
Om beelden te kunnen maken van de mol als vastgebonden kandidaat, nam GDC zijn plaats in om rond te sluipen met de nachtkijker.

De Mol - Mexico
Chatgesprek tussen kandidaat en mol.
Het ging mij eigenlijk vooral om een vergelijkbare situatie als bij de Zandlopers opdracht. Dat één kandidaat een opdracht moet winnen om de Mol te mogen ontmoeten. Daarvan hebben we dus voorlopig maar één voorbeeld, waarbij de winnaar niet de Mol was. Maar voor alles is een eerste keer.

Offline Scherpeblik

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #78 Gepost op: 20-02-2023, 00:17:23 »
Je had wel het telefoongesprek van George lang lang geleden

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Volgens mij speelden ze toen een spel waarin iedereen iets anders had gewonnen toch?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2023, 00:18:54 door Scherpeblik »

Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2023, 03:09:46 »
Jurre komt dus niet in het vak waar, naar men denkt, 7 buisjes zijn klaargelegd. Dan gaat hier niet op want het was niet te voorspellen welk schepje hij te pakken zou krijgen. Het is random.

Nja hij had bijna het gele schepje gepakt, maar trok hard aan het touw zodat het harkje er overheen viel en terug bij jurre moest  ::vergroot:: en jurre kon vanaf een andere kant beter het rode schepje verkrijgen, zoals Soy eerst probeerde te doen