Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test  (gelezen 16869 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #60 Gepost op: 19-02-2023, 13:19:45 »
Ik vind het nogal wat dat deze opdracht volledig blootlegt aan de kandidaten wie op wie zit. Super waardevolle informatie wordt zo laat in het spel op straat gegooid.

Ik zou nooit een aantal vragen overslaan omdat je ze niet kan vinden. Dan maar 3 uur zoeken, ook al had de productie dat waarschijnlijk niet leuk gevonden  ::regenboog::

Er zat volgens mij een tijdslimiet aan. Binnen 30 min terug zijn. We horen dat niet duidelijk in de afl maar alles wijst daar wel op en is meest logische voor deze opdracht.

En Soy zat nu blijkbaar toch ineens op Jurre na hem altijd vertrouwd te hebben, maar gaf aan Ranomi nu ook verdacht te zijn gaan vinden. Ik denk wel dat hij nog gespreid heeft. 
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 13:23:05 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #61 Gepost op: 19-02-2023, 13:30:08 »
Nog wat aanvullingen.
Citaat
?. Met wie had Jurre een molafspraak? 51:01
Dit is vraag 17, Jurre heeft hier Anke ingevuld.

Citaat
?. (Vraag met drie regels, tweede regel start met "de Mol") 51:37
Welke kleur stift/vlag gebruikt de mol tijdens de test/opdracht in het doohof.
blauw, geel, groen, rood (Soy, Anke), zwart (Ranomi)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 13:31:53 door Ronaldanius »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #62 Gepost op: 19-02-2023, 13:48:46 »
Dat Jurre daar Anke invult (als dat klopt) is wel een betonnen stutpaal in de jurretunnel...
En nogmaals, Ranomi zit dus meer op Jurre dan we te horen krijgen...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #63 Gepost op: 19-02-2023, 13:51:55 »
En de kleur was dus toch zwart en niet poep bruin zoals Jurre zegt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #64 Gepost op: 19-02-2023, 14:16:08 »
Ik kon niet bijhouden wie op wie heeft zitten antwoorden, dus ik heb alle vragen die in beeld waren op een rijtje gezet, inclusief de kleuren en antwoorden. Daarna heb ik zitten turven.
Vragen in beeld: 3, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 18, 20, ?, ?. Van de ingevulde kleuren heb ik screenshots, maar ook de tijd genoteerd.

NB: Het is-teken achter de antwoorden heb ik er zelf bijgezet, waar ik dat van weet.


5. Naast wie stond de Mol tijdens de uitleg over de paraglide opdracht? 49:47
  Anke en Jurre = Soy
  Anke en Ranomi = Daniel --> rood
  Daniel = Ranomi (blauw, geel, groen)
  Daniel en Soy = Anke
  Soy = Jurre
 
[]
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #65 Gepost op: 19-02-2023, 15:07:39 »
Nog wat aanvullingen.Dit is vraag 17, Jurre heeft hier Anke ingevuld.
Welke kleur stift/vlag gebruikt de mol tijdens de test/opdracht in het doohof.
blauw, geel, groen, rood (Soy, Anke), zwart (Ranomi)

Dankje! Heb m'n overzicht aangepast.
Wat gebruik je om terug te kijken? Betere kwaliteit!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #66 Gepost op: 19-02-2023, 15:49:51 »
Als ik het goed begrijp wijzen alle antwoorden van Anke richting Ranomi. Ranomi is nog steeds aan het spreiden lijkt het, op Jurre en Soy en zelfs een keer op Daniël? Die moet echt gaan kiezen. Dat Ranomi er nog is, moet wel betekenen dat Anke met Ranomi echt helemaal mis zat.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #67 Gepost op: 19-02-2023, 16:26:21 »
Als ik het goed begrijp wijzen alle antwoorden van Anke richting Ranomi. Ranomi is nog steeds aan het spreiden lijkt het, op Jurre en Soy en zelfs een keer op Daniël? Die moet echt gaan kiezen. Dat Ranomi er nog is, moet wel betekenen dat Anke met Ranomi echt helemaal mis zat.

Ik vind haar ook schokkend veel spreiden (al zien we natuurlijk maar een paar vragen) maar als Anke all-in op Ranomi ging en Ranomi op 'een aantal anderen' dan heeft zij denk ik alsnog al snel meer goed?

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #68 Gepost op: 19-02-2023, 16:40:53 »
Inderdaad dat concludeer ik ook. Ik denk daarbij dat we genoeg antwoorden zien om een gevoel te krijgen hoe ze hebben ingevuld. Behalve van Jurre en misschien Daniel.

En Soy, lijkt trouwens net als Anke all-in te gaan op Ranomi! Die moet echt aan de bak nu.

Geantwoord per kandidaat, in beeld:
Door Anke (blauw): Ranomi + Ranomi + Ranomi + (Soy, Ranomi, Anke) + Ranomi + Ranomi
Door Daniel (geel): Jurre + (Jurre, Daniel) + Jurre
Door Jurre (bruin): Daniel
Door Ranomi (rood): Jurre + Daniel + (Soy, Jurre, Anke) + Soy + Daniel + (Soy, Ranomi, Anke) + Soy + Jurre
Door Soy (groen): Ranomi + Ranomi + Ranomi + Ranomi + Ranomi

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #69 Gepost op: 19-02-2023, 18:04:23 »
Er vallen mij twee dingen op bij de antwoorden van Ranomi. Het eerste:

Geantwoord per kandidaat, in beeld:
Door Ranomi: Jurre + Daniel + (Soy, Jurre, Anke) + Soy + Daniel + (Soy, Ranomi, Anke) + Soy + Jurre

Wat we te zien krijgen van Ranomi zijn antwoorden die heel netjes verdeeld zijn over alle andere kandidaten: voor elke kandidaat zijn twee antwoorden correct. Dat is een heel ander patroon dan bij de rest.

Het tweede is:
Ranomi vulde Jurre zijn lievelingsmaaltijd in, en zit dus gedeeltelijk ook op Jurre.
Dat klopt wel, maar als Jurre daar een opmerking over maakt dan zegt Ranomi "oh, is dat jouw lievelingseten". Dat kan je uitleggen als cheeky misleiding. Maar het kan ook zo maar zijn dat we hier De Mol aan het werk zagen die een lijstje vooraf doorgesproken antwoorden aan het invullen was.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #70 Gepost op: 19-02-2023, 18:05:12 »
Dat Jurre lang na de andere kandidaten klaar was met zijn test versterkt mij het vermoeden dat hij de vragen pas heeft ingevuld nadat de andere kandidaten ermee klaar waren. Anders zouden ze gezien hebben dat Jurre de vragen op zichzelf heeft beantwoord.
Dat afvaller Anke wellicht alles inzette op Ranomi maakt het onwaarschijnlijk dat Ranomi de mol is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #71 Gepost op: 19-02-2023, 18:36:16 »
Ik vind haar ook schokkend veel spreiden (al zien we natuurlijk maar een paar vragen) maar als Anke all-in op Ranomi ging en Ranomi op 'een aantal anderen' dan heeft zij denk ik alsnog al snel meer goed?
Het is mij in eerdere seizoenen al opgevallen dat zodra een kandidaat fout zit met man of vrouw als mol, dat sneller tot een eliminatie leidt dan als iemand spreidt maar man of vrouw goed heeft. Misschien telt dat zwaarder.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #72 Gepost op: 19-02-2023, 20:03:44 »
Maar dat wij zoveel Blauwe antwoorden van Anke op Ranomi zien en ze afvalt, vindt ik typisch widm om ons op een dwaalspoor te zetten. Ze gaan het nu niet al weggeven dunkt me. Er moet nog een knaller-eliminatie komen.
Ze hebben al veel eerder weggeven dat alleen Jurre en Daniel, wat verdenkingen betreft, de Mol kunnen zijn. Jurre zit op Daniel en vice versa. Eén van beide had er anders al lang uit gelegen.
Het gaat alleen nog maar om de 3e finalist. Dit is waarschijnlijk Soy omdat die ook Jurre verdenkt. Jammer dat Ranomi het mollen van Jurre zag als nep-mollen (zei ze in aflevering 6).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #73 Gepost op: 19-02-2023, 20:25:02 »
Ik vind het nogal wat dat deze opdracht volledig blootlegt aan de kandidaten wie op wie zit. Super waardevolle informatie wordt zo laat in het spel op straat gegooid.

Ik zou nooit een aantal vragen overslaan omdat je ze niet kan vinden. Dan maar 3 uur zoeken, ook al had de productie dat waarschijnlijk niet leuk gevonden  ::regenboog::
Iedereen had blijkbaar een eigen blad voor vraag 20. De andere vragen hadden 5 vakjes per antwoord. Vraag 20 was blijkbaar ook voor elke kandidaat de eerste vraag. Bij Anke zien we een kruisje bij vraag 20 en vraag 1 en 2 als ze vraag 3 afkruist. Dat wijst erop dat de vragen op volgorde stonden. Anders lijkt het mij ook onmogelijk om alle vragen te vinden, want je weet op gegeven moment niet meer waar je bent geweest. Als je telkens vanuit elke vraag zoekt naar de volgende, die dichtbij moet zijn, hoef je volgens mij ook geen vraag te missen, laat staan twee.
Daarnaast lijkt me dat we wel hadden gehoord dat er een tijdslimiet was, als dit het geval was. Voor een test achter de laptop is volgens mij ook geen tijdslimiet. Alleen kan daar de tijd het verschil maken bij gelijke stand. Ik zou dus geen vraag willen missen. Desnoods had ik gevraagd om een zaklamp.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #74 Gepost op: 19-02-2023, 21:00:05 »
Er vallen mij twee dingen op bij de antwoorden van Ranomi. Het eerste:

Wat we te zien krijgen van Ranomi zijn antwoorden die heel netjes verdeeld zijn over alle andere kandidaten: voor elke kandidaat zijn twee antwoorden correct. Dat is een heel ander patroon dan bij de rest.

Het tweede is:Dat klopt wel, maar als Jurre daar een opmerking over maakt dan zegt Ranomi "oh, is dat jouw lievelingseten". Dat kan je uitleggen als cheeky misleiding. Maar het kan ook zo maar zijn dat we hier De Mol aan het werk zagen die een lijstje vooraf doorgesproken antwoorden aan het invullen was.
Wat goed bedacht!! Zou zeker kunnen, want waarom zou je nu nog op 3 of 4 kandidaten spreiden bij een test?! Is totaal niet logisch. En wat we weten zit ze sinds begin op Soy of ze weet ze eigenlijk niks van Soy en heeft ze mazzel dat ze doorgaat, waarschijnlijk net sneller en beter gespreid. Of ze heeft toch Soy niet als mol. Maar dit blijft inderdaad vreemd, we hebben acht antwoorden gezien van de 19 die ze ingevuld heeft. Dan kan het zijn dat ze bij deze acht antwoorden blijkbaar twee op de juiste mol heeft gezet en misschien de laatste 11 buiten beeld ook meer op de juiste mol. Maar zo lang spreiden en op zoveel is super bijzonder vind ik, dat doe je meer in het begin t/m aflevering 5 ofzo vind ik, want nu geeft ze alleen geen antwoorden op haarzelf in beeld
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 21:04:41 door Mol1991 »

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #75 Gepost op: 19-02-2023, 21:06:03 »
Statistisch gezien is het gewoon slim om nog te spreiden als je met z'n 5en bent. Het is veel minder vaak voorgekomen dat de laatste 4 op dezelfde mol zaten, als dat er nog minimaal één iemand wél tunnelt en er helemaal naast zit.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #76 Gepost op: 19-02-2023, 21:12:00 »
Statistisch gezien is het gewoon slim om nog te spreiden als je met z'n 5en bent. Het is veel minder vaak voorgekomen dat de laatste 4 op dezelfde mol zaten, als dat er nog minimaal één iemand wél tunnelt en er helemaal naast zit.
Mee eens, kijk al sinds 2005 wie is de mol dus dat weet ik. :) Maar kom op 3 of misschien 4 kandidaten van de 5, dat vind ik net een beetje te veel, spreidt dan op 2 en misschien 2 vragen op een extra persoon. Maarja we zagen natuurlijk niet alle antwoorden.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #77 Gepost op: 19-02-2023, 21:27:55 »
Citaat
Dat Jurre lang na de andere kandidaten klaar was met zijn test versterkt mij het vermoeden dat hij de vragen pas heeft ingevuld nadat de andere kandidaten ermee klaar waren. Anders zouden ze gezien hebben dat Jurre de vragen op zichzelf heeft beantwoord.

De vragen op jezelf invullen op een moment dat iemand dat nog kan achterhalen? Mwah. Het kan ook een aanwijzing zijn, dat hij zoveel mogelijk informatie van anderen wilde en op die manier probeerde een voordeel te halen. Hij zou nu, als Mol of als kandidaat, alle verdenkingen moeten weten.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #78 Gepost op: 20-02-2023, 09:18:25 »
Iedereen had blijkbaar een eigen blad voor vraag 20. De andere vragen hadden 5 vakjes per antwoord. Vraag 20 was blijkbaar ook voor elke kandidaat de eerste vraag. Bij Anke zien we een kruisje bij vraag 20 en vraag 1 en 2 als ze vraag 3 afkruist. Dat wijst erop dat de vragen op volgorde stonden. Anders lijkt het mij ook onmogelijk om alle vragen te vinden, want je weet op gegeven moment niet meer waar je bent geweest. Als je telkens vanuit elke vraag zoekt naar de volgende, die dichtbij moet zijn, hoef je volgens mij ook geen vraag te missen, laat staan twee.
Daarnaast lijkt me dat we wel hadden gehoord dat er een tijdslimiet was, als dit het geval was. Voor een test achter de laptop is volgens mij ook geen tijdslimiet. Alleen kan daar de tijd het verschil maken bij gelijke stand. Ik zou dus geen vraag willen missen. Desnoods had ik gevraagd om een zaklamp.

Ze stonden op volgorde alleen Anke is de enige die bij 1 begint. Ik denk dat de kandidaten op alfabetische volgorde zijn neergezet. Dus Anke had geluk, maar Daniel komt dan bv bij vraag 5 het doolhof in en dan wordt het al lastiger zoeken. Omdat je na 19 weer naar 1 moet. En sowieso het was een doolhof dus toch al lastig om de volgorde aan te houden bleek wel.

We horen Rik ook praten over tijd en er loopt ook een klok mee. Ik denk wel dat er een tijdslimiet was juist omdat anders kandidaten alles kunnen gaan nalopen wat de andere hebben geantwoord. En kan de mol niet mollen. 


Als Jurre lang rond liep voor info dan hadden ze dat wel in beeld gebracht. Net zoals bv bij Soy Nu was het. Help ik ben verdwaalt. Ik kom er niet uit. Ik zoek vragen. Ik loop alles voorbij. Ik vul nergens wat in. Help ow wat een chaos. En straks zien we overal antwoorden op zichzelf.

Ik denk dat Ranomi grotendeels op Soy zit en Jurre zit maar daarnaast misschien ook een paar vragen fout heeft ingevuld.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2023, 09:26:03 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Nieuw231

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2023, 13:32:13 »
Ranomi heeft echt de dag van haar (widm)leven gehad met deze opdracht. Ze zag al dat een aantal kandidaten vol op haar zaten, dus wist dat ze de luxe had om te spreiden, geen haast hoefde te hebben en alle tijd had om te kijken wat de rest (en vooral ook Jurre) had opgeschreven. Heeft misschien ook leuke shots voor de onthulling opgeleverd. Ranomi die Jurre vragen op zichzelf ziet invullen?

Hoe dan ook, gegarandeerd dat dit haar voldoende info heeft opgeleverd om de 3e finalist te zijn. En te switchen naar de juiste mol.