Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test  (gelezen 16882 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #80 Gepost op: 20-02-2023, 14:03:16 »
We horen Rik ook praten over tijd en er loopt ook een klok mee. Ik denk wel dat er een tijdslimiet was juist omdat anders kandidaten alles kunnen gaan nalopen wat de andere hebben geantwoord. En kan de mol niet mollen. 
We hebben al eerder een klok gezien tijdens een test, dus dat zegt mij niet veel.
Stel nu dat je als enige een uur gaat rondlopen om de antwoorden van de anderen te zien. Dan kun je toch net zo goed een bordje met "ik ben niet de Mol" op je voorhoofd plakken.
Als de Mol deze tactiek als "reverse psychology zou gebruiken, dan zou ik dit uiterst onsportief vinden. Ik denk ook niet dat de makers deze instructie aan de Mol zouden geven.

Ze starten tegelijk. Dus als de Mol zou willen voorkomen dat een kandidaat zich op deze manier verraadt, dan zou die ervoor moeten zorgen dat hij ook heel lang in het doolhof blijft. Dan val je misschien op als Mol dat je er nog langer over doet.

Offline YasBx98

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2023, 17:00:44 »
Volgensmij zag ik Ranomi die een testvraag voor iemand anders vulde

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #82 Gepost op: 20-02-2023, 18:11:48 »
Volgensmij zag ik Ranomi die een testvraag voor iemand anders vulde

Dat is toch niet mogelijk, aangezien iedereen een eigen kleur stift had? Ik kan me alleen voorstellen dat degene met de zwarte stift (Jurre) over een kruisje van een ander het hokje zou kunnen inkleuren waardoor deze niet meer zichtbaar is.

Het lijkt me trouwens ook sterk dat de mol langer in het doolhof bleef en antwoorden op zichzelf invulde als je kijkt naar de tijden. Er zat niet zo gek lang tussen:

Anke - 19:29
Daniël - 22:18
Soy - 24:47
Ranomi - 29:18
Jurre - 29:57

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #83 Gepost op: 20-02-2023, 21:59:05 »
Zoals ik eerder al zei kan een kandidaat verraden dat hij niet de Mol is door heel lang in het doolhof te blijven om antwoorden van andere kandidaten te bekijken. Als tegenmaatregel zou je er als Mol voor kunnen kiezen om pas het doolhof te verlaten als er geen kandidaten meer in zitten. Dan zijn er op zijn minst 2 kandidaten die (extreem) lang in het doolhof blijven en kun je geen kandidaat afstrepen als Mol.
Weer een reden waarom Jurre de Mol zou kunnen zijn.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #84 Gepost op: 21-02-2023, 08:50:55 »
Jurre staat bij Rik boven het doolhof en zegt “VAK”.
Hij komt aan het einde weer terug en mist vrageb 7 en 8, juist de 2 vragen over ‘Uitvakken’.


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #85 Gepost op: 21-02-2023, 09:20:53 »
Dat is toch niet mogelijk, aangezien iedereen een eigen kleur stift had? Ik kan me alleen voorstellen dat degene met de zwarte stift (Jurre) over een kruisje van een ander het hokje zou kunnen inkleuren waardoor deze niet meer zichtbaar is.

Het lijkt me trouwens ook sterk dat de mol langer in het doolhof bleef en antwoorden op zichzelf invulde als je kijkt naar de tijden. Er zat niet zo gek lang tussen:

Anke - 19:29
Daniël - 22:18
Soy - 24:47
Ranomi - 29:18
Jurre - 29:57

Dat zouden ze ook nooit doen. Dan ben je door valsspelen echt bewust  1 persoon eruit aan het werken.
 
Qua tijd toch juist prima te doen voor b.v Jurre. Je weet redelijk waar alles hangt want je hebt voorkennis. En je hoeft ook niet alles opnieuw af. Gewoon een stuk of 5 leuke vragen eruit pikken voor de shots op het einde straks.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #86 Gepost op: 21-02-2023, 10:25:22 »
Jurre staat bij Rik boven het doolhof en zegt “VAK”.
Nou, dat zegt hij niet hoor. Fonetisch lijkt het er erg op  ::hypocriet:: maar hij gebruikt een ander (verbasterd Engels scheld-)woord.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #87 Gepost op: 21-02-2023, 13:08:03 »
klinkt hetzelfde en daar ging het om  :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #88 Gepost op: 21-02-2023, 13:16:52 »
Dat zouden ze ook nooit doen. Dan ben je door valsspelen echt bewust  1 persoon eruit aan het werken.
 
Qua tijd toch juist prima te doen voor b.v Jurre. Je weet redelijk waar alles hangt want je hebt voorkennis. En je hoeft ook niet alles opnieuw af. Gewoon een stuk of 5 leuke vragen eruit pikken voor de shots op het einde straks.
Er zijn overal camera's bij. Zelfs al zou iemand dit doen dan zouden ze dit doorstrepen gewoon negeren volgens mij.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #89 Gepost op: 21-02-2023, 13:48:54 »
Was er een ultieme tijdslimiet?

Anders zou ik wachten tot iedereen alles heeft ingevuld. En met wat logisch te deduceren ben je dan niet de slechtste.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #90 Gepost op: 21-02-2023, 14:08:30 »
Daar zijn de geleerden het niet over eens. Heb zojuist die vraag gepost in het "Vragenvuur" topic.

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #91 Gepost op: 21-02-2023, 16:48:17 »
Was er een ultieme tijdslimiet?

Anders zou ik wachten tot iedereen alles heeft ingevuld. En met wat logisch te deduceren ben je dan niet de slechtste.

Op de officiële AvroTros website staat 45 minuten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #92 Gepost op: 21-02-2023, 16:54:47 »
Op de officiële AvroTros website staat 45 minuten.

Danku voor de confirmatie. Ik zou alsnog tot het allerlaatste moment proberen te zoeken. Onbegrijpelijk dat 3 kandidaten en Jurre zonder een volledige test in te vullen terug gaan zitten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #93 Gepost op: 21-02-2023, 17:26:13 »
Op de officiële AvroTros website staat 45 minuten.

Je hebt gelijk. Er staat ook nog iets anders interessants bij:

Citaat
Oftewel: ze moeten zich klaar maken voor de analoge test en eliminatie. Gemiddeld doen kandidaten zo’n 3 minuten over de test. Dit keer krijgen ze 45 minuten!

Gemiddeld 3 minuten. Dat is 9 seconden per vraag. Toch leuk om te weten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #94 Gepost op: 21-02-2023, 17:43:57 »
Je hebt gelijk. Er staat ook nog iets anders interessants bij:

Gemiddeld 3 minuten. Dat is 9 seconden per vraag. Toch leuk om te weten.

Inderdaad interessante info meneer Zeisner!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #95 Gepost op: 21-02-2023, 17:51:13 »
Als je toch al weet dat je de langzaamste kandidaat bent, dan ga je dan toch alle tijd nemen? Die ene laatste vraag nog zoeken en nog eens de antwoorden van de anderen bekijken.
Maar dat deed Jurre niet! Die ging na 19 vragen snel zitten. Hij is dan ook geen kandidaat.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #96 Gepost op: 21-02-2023, 18:05:34 »
Je hebt gelijk. Er staat ook nog iets anders interessants bij:

Gemiddeld 3 minuten. Dat is 9 seconden per vraag. Toch leuk om te weten.

Zoals het daar staat én Rik het zei was ik toch een beetje teleurgesteld dat de uitslag gewoon per computer ging.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #97 Gepost op: 21-02-2023, 20:12:06 »
Als je toch al weet dat je de langzaamste kandidaat bent, dan ga je dan toch alle tijd nemen? Die ene laatste vraag nog zoeken en nog eens de antwoorden van de anderen bekijken.
Maar dat deed Jurre niet! Die ging na 19 vragen snel zitten. Hij is dan ook geen kandidaat.

Jurre ging als laatste zitten.

Volgens mij hadden ze zelf niet echt in de gaten hoelang ze nog precies hebben.

En 3 minuten per test. Pfff iemand zei hier laatst daar doen ze ook uren over. Toen dacht ik neeee lijkt me niet, maar 3 minuten is dan echt wel weer veel minder dan ik zou hebben verwacht.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #98 Gepost op: 22-02-2023, 07:35:04 »
Wat ik ook ineens dacht en mooi voor de mensen die op Ranomi zitten. Maar dan moet je even niet kijken dat Anke waarschijnlijk best veel antwoorden op Ranomi ingezet heeft en afviel, ook al zagen we maar 6 van de 20 antwoorden bij haar. Misschien heeft ze de andere 14 op Soy ingezet of verkeerd ingevuld met in haar hoofd Ranomi.

Ik weet bijna zeker dat de mol hierbij als één van de laatste naar Rik ging, dus Ranomi of Jurre er zat maar ongeveer 38 seconden tussen hun. Wat nou als de mol bij deze test niet perse de juiste antwoorden hoeft te geven om verwarring te scheppen bij de kandidaten en kijkers. En dacht ik ga lekker spreiden en bij vragen die we niet zagen of bij een vraag waar meerdere kandidaten kunnen zijn haarzelf ingevuld heeft. Ze gaat als mol 100% zeker door ook al zit je in dit geval fout en misschien dachten de makers we laten om die reden haar scherm ook niet zien!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #99 Gepost op: 22-02-2023, 07:53:15 »
Waarom gaat Soy vol op Ranomi?
Hij was toch zo geschrokken van de voet van Daniël op het struisvogelei? 
Wat zou hij in het busje dan bij Ranomi gezien moeten hebben na de strandopdracht?
Van de drie heren is Soy overduidelijk ook de dominante. Hij kan zijn wil doorzetten, behalve als hij dat juist niet wil, zoals in de roze kerk.

De tijd van Anke optellen 19:29 1+9+2+9=21. U
De tijd van Daniël optellen 22:18 is 13. M
De tijd van Soy optellen 24:48 is 18, R
De tijd van Ranomi optellen 29:18 is 20 T
De tijd van Jurre optellen 29:57 is 23 W .
U M(ol) R(anomi) 2023? of 13 18 23, 18 is precies het midden van 13 en 23. M S(oy) 23. Of U Midden R+T 23 = U S 23.

Allemaal hebben ze hun strookjes met nummers bijgewerkt. Daniel en Soy controleerden het achteraf.
De zones waren?:
Anke(blauw) vragen 1 2 3 4,
Ranomi(rood) vragen 5 6 7 8,
Soy(groen)9 10 11 12,
Jurre(zwart) 13,14,15,16, 
Daniël(geel) 17 18 19.
Vraag 20 was hun eerste vraag.

Anke is gewoon van 1 naar 20 gegaan met de klok mee
Ranomi is via gebied Anke naar Daniëls gebied gelopen. Dus van 5 4 3 2 1 19 18 17 . Tegen de klok in. En toen weer terug?
Soy is richting Jurre gelopen.  9 10 11 12 13 14 15 16 met de klok mee.
Ranomi komt eerst Daniel tegen en daarna Jurre bij vraag 3 in de zone van Anke. Ze is Anke dan blijkbaar al gepasseerd.
Daniel is 17->19 van 1->3 met de klok mee
Jurre gaat dan sneller en is van 13->19 en van 1->3 gegaan. met de klok mee begonnen. Loopt dan achter Anke en Daniel aan.

Als Ranomi Soy en Jurre! verdenkt, dan is zij tegen het verkeer ingelopen tot aan beginpunt Daniël, heeft weinig vragen ingevuld en is toen achter haar medekandidaten aangelopen, die zij net gepasseerd was (Anke en Jurre) om te kijken wat zij invullen, zodat zij haar antwoorden daarop kon afstemmen. Uiteindelijk heeft ze vragen ingevuld op de 3 heren, dus niet alleen op Soy. Ranomi zal na dit doolhof minder overtuigd Soy gaan verdenken maar ook de andere twee.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 14:53:01 door foxhunter »