Auteur Topic: [Aflevering 9] - Molafspraak  (gelezen 17452 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #160 Gepost op: 7-03-2023, 23:50:13 »
Het verbaasde me eigenlijk wel dat Ranomi voor Daniel ging als molafspraak.

Zomaar een gedachte:
Zou het misschien kunnen dat ze expres de afspraak niet met haar mol, maar met haar vermeende tegenstander heeft aangevraagd? In principe kun je daar net zo veel informatie uit halen. En dan zit er iemand tegenover je die mogelijk iets minder goed “gewapend” is en als kandidaat door de mand kan vallen. En je zet je tegenstander op het verkeerde been, waardoor die misschien de test wat minder snel invult… ik denk dat het best een slimme tactiek kan zijn!
Helemaal geen gekke gedachte zeker als je die vermeende tegenstander hele slechte voorbeelden van molacties gaat voorleggen. Als je dan inderdaad met de vermeende tegenstander te maken hebt, dan zal deze niet erg zijn best doen om zijn gedrag te verdedigen.

Wat ook voedsel is voor deze theorie is dat we eigenlijk geen echte vraag over een molactie te zien krijgen van Ranomi aan Daniel. Deze waren wellicht niet geschikt voor de uitzending aangezien zij met opzet slechte voorbeelden van molacties voorlegde, die de echte mol makkelijk zou kunnen ontkrachten.
Dit viel mij in eerste instantie niet zo op omdat we van Ranomi wel de nodige biechten te zien krijgen waar ze molacties van Daniel beschrijft. Maar ze beschrijft deze niet tegenover Daniel. Het zou toch veel interessanter beeldmateriaal opleveren als ze die molacties beschrijft in het kader van de confrontatie met Daniel?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 23:55:06 door MartinJ »

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #161 Gepost op: 8-03-2023, 06:32:40 »
Helemaal geen gekke gedachte zeker als je die vermeende tegenstander hele slechte voorbeelden van molacties gaat voorleggen. Als je dan inderdaad met de vermeende tegenstander te maken hebt, dan zal deze niet erg zijn best doen om zijn gedrag te verdedigen.

Wat ook voedsel is voor deze theorie is dat we eigenlijk geen echte vraag over een molactie te zien krijgen van Ranomi aan Daniel. Deze waren wellicht niet geschikt voor de uitzending aangezien zij met opzet slechte voorbeelden van molacties voorlegde, die de echte mol makkelijk zou kunnen ontkrachten.
Dit viel mij in eerste instantie niet zo op omdat we van Ranomi wel de nodige biechten te zien krijgen waar ze molacties van Daniel beschrijft. Maar ze beschrijft deze niet tegenover Daniel. Het zou toch veel interessanter beeldmateriaal opleveren als ze die molacties beschrijft in het kader van de confrontatie met Daniel?

Of Ranomi heeft in dat gesprek juist blijk gegeven van inzicht en echt sterke molacties van Daniël genoemd, die ze willen bewaren tot aflevering 10. Ik ben niet verrast als ze uiteindelijk de winnares blijkt.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #162 Gepost op: 8-03-2023, 07:58:15 »
Zou Daniël de mol zijn of juist niet, waarom zouden ze de verdenkingen van Ranomi dan niet eerder laten horen dan, want nu was het echt van huh?! Of bij haar was het ook een huh moment 😅

Ik heb twee redenen voor:
- de makers deden dit express om ons te laten denken dat ze nog vol op Soy zit en misschien afvalt
- (of) Ranomi zit niet op Daniël, maar wilde ze hem gewoon spreken, omdat ze ipv haar mol haar tegenstander wilde spreken.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 08:03:26 door Mol1991 »

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #163 Gepost op: 8-03-2023, 08:06:48 »
Ik poste eerder al ergens dat ik het gesprek van Ranomi met Daniël totaal niet oprecht vond overkomen; heel gescript op de 1 of andere manier. Vooral hoe ze het plots eindigt en heel ongemakkelijk zegt; ik weet genoeg.
Toch een momentje dat ik dacht... zal zij toch niet de mol zijn die hier heel ongemakkelijk probeert te hinten naar molstreken van een kandidaat?

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #164 Gepost op: 8-03-2023, 08:07:40 »
Zou Daniël de mol zijn of juist niet, waarom zouden ze de verdenkingen van Ranomi dan niet eerder laten horen dan, want nu was het echt van huh?! Of bij haar was het ook een huh moment 😅

Ik heb twee redenen voor:
- de makers deden dit express om ons te laten denken dat ze nog vol op Soy zit en misschien afvalt
- (of) Ranomi zit niet op Daniël, maar wilde ze hem gewoon spreken, omdat ze ipv haar mol haar tegenstander wilde spreken.

Of ze zat tot het eind echt op Soy, besefte toen hij afviel dat ze enorm mazzel heeft gehad en is op het laatst geswitcht.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #165 Gepost op: 8-03-2023, 08:15:15 »
Of ze zat tot het eind echt op Soy, besefte toen hij afviel dat ze enorm mazzel heeft gehad en is op het laatst geswitcht.
Ja dit kan ook heel logisch zijn hoor. Maar ik ben nog steeds in shock dat ze op Daniël zit haha.

Toch een momentje dat ik dacht... zal zij toch niet de mol zijn die hier heel ongemakkelijk probeert te hinten naar molstreken van een kandidaat?
Ja en ze zei ook Daniël doet mij veel aan mijzelf denken misschien ben ik altijd gewoon blind geweest. Ook zo’n aparte reactie, maar de makers zetten het denk ik dit nog bewust erin om te laten denken dat Ranomi het nog kan zijn, wat klein is omdat de afvallers bijna allemaal haar meegenomen hadden.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 08:21:07 door Mol1991 »

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #166 Gepost op: 8-03-2023, 08:24:53 »
Ik poste eerder al ergens dat ik het gesprek van Ranomi met Daniël totaal niet oprecht vond overkomen; heel gescript op de 1 of andere manier. Vooral hoe ze het plots eindigt en heel ongemakkelijk zegt; ik weet genoeg.
Toch een momentje dat ik dacht... zal zij toch niet de mol zijn die hier heel ongemakkelijk probeert te hinten naar molstreken van een kandidaat?
Dat had ik bij Niet de mol, toen Jurre en Daniël vertelden over het gesprek met de mol dat het zo lekker was om het er eindelijk uit te kunnen gooien, en Ranomi weer heel stil en op de achtergrond was. Ik las dat sommigen het opvatten als dat ze sip was omdat ze inmiddels wist dat Daniël niet de mol is. Maar ik vind haar helemaal niet sip overkomen. Gewoon normaal, zoals ze het hele seizoen al overkomt, op de achtergrond en observerend. Zelfs een glimlach op haar gezicht, dus hoezo sip? Het kwam op mij over alsof ze er niet zo goed over mee kon praten, niet herkende wat Daniël en Jurre vertelden.
Dat Anke er (bijna) volledig op Ranomi uit is gegaan en we dat zo duidelijk te zien kregen, vind ik ook verdacht. Alsof de makers ons op het verkeerde been willen zetten.

Toch kan ik me niet voorstellen dat ze de mol is, ik zie het gewoon niet in haar. Aantal kandidaten (deels) op haar afgevallen, de andere finalisten verdenken haar dan weer helemaal niet, en vooral de montage is dan wel extreem discutabel geweest, als Ranomi de mol blijkt te zijn.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #167 Gepost op: 8-03-2023, 08:26:54 »
Ja dit kan ook heel logisch zijn hoor. Maar ik ben nog steeds in shock dat ze op Daniël zit haha.
 Ja en ze zei ook Daniël doet mij veel aan mijzelf denken misschien ben ik altijd gewoon blind geweest. Ook zo’n aparte reactie, maar de makers zetten het denk ik dit nog bewust erin om te laten denken dat Ranomi het nog kan zijn, wat klein is omdat de afvallers bijna allemaal haar meegenomen hadden.

Ik heb wel de indruk dat ze altijd wel Daniël een beetje verdacht heeft gevonden. Zoiets heeft ze ook gezegd in haar biecht, Daniël is de mol of de winnaar. Dat heeft ze altijd gedacht, ik denk dat dit ook echt klopt.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #168 Gepost op: 8-03-2023, 08:44:29 »
Ik heb in mijn post die hierboven werd aangehaald inderdaad even gespeculeerd over een mogelijk slimme tactiek voor Ranomi. Maar later zag ik dat ze bij vraag 40 gewoon Daniël invult. Ik denk dat het gewoon is wat het lijkt. Die zit vol op Daniël.

Wel een interessante tactiek om te onthouden! Mocht een van ons zelf nog eens meedoen aan De Mol en een Molafspraak mogen kiezen.  ::hypocriet::

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #169 Gepost op: 8-03-2023, 09:54:34 »
Hij zei inderdaad “mislukt, want Daniël zat op drie” - oftewel hij had niet Daniël als mol. Hij wilde Jurre daar (die wees hij in z’n eigen voorstel daar aan). Hij zat dus op Jurre inmiddels. Maar dan heeft hij óf de oorspronkelijke test niet op Jurre ingevuld waardoor hij alsnog afging of hij is heel slecht in testen maken want Ranomi was blijkbaar nog altijd aan het spreiden in die fase (oa op Soy)…

Soy heeft bij splinter aangegeven dat hij gespreid had. Voor het eerst. Dus rood scherm op Nabil en daarna op Ranomi en tot slot op jurre en een groot deel waarschijnlijk nog op ranomi. En tjsa dan kan t balletje de verkeerde kant opvallen. Zeker als je vragen niet goed hebt kunnen voorspellen.

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #170 Gepost op: 8-03-2023, 09:57:42 »
Wat ik ook gek vind:
Wat heeft Jurre nou precies gedaan met de testvragen die op het geld stonden? Soy moest zo nodig penningmeester worden, maar er is verder niks meer gebeurd met dat geld of met de testvragen. Wat was het nut hiervan?

Ik denk dat jurre hoopte dat soy hem penningmeester zou maken als soy zou afvallen.
Die teksten heeft ie niet veel aan. Hij is de mol :)

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #171 Gepost op: 8-03-2023, 10:00:57 »
Jurre had de felblauwe tas. De tas die ze nodig hadden was de lichtere blauwe. En die had Daniël. Had. Want even later was ie weg.

In de slow mo beelden na de opdracht is te zien dat daniel die lickte tas aan jurre geeft

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #172 Gepost op: 8-03-2023, 10:04:14 »
Ja dit kan ik wel geloven. Het is niet voor niks dat zij van spelletjes houd en vooral van spelletjes in spellen. Ze is een super slimme kandidaat. Want ik geloof gewoon niet dat ze op Daniël zit, heb haar nooit over Daniël horen spreken als verdachte en over Jurre wel, niet extreem maar wel wat.

Alleen tijdens de roadtrip zegt ze We zitten allemaal op Daniel toch? Maar dat zegt ze meer om de rest uit de tent te lokken denk ik.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #173 Gepost op: 8-03-2023, 11:26:03 »
Of Ranomi heeft in dat gesprek juist blijk gegeven van inzicht en echt sterke molacties van Daniël genoemd, die ze willen bewaren tot aflevering 10. Ik ben niet verrast als ze uiteindelijk de winnares blijkt.
Dat was het punt niet. Het gaat erom dat ze Ranomi de molacties van Daniel laten beschrijven in de biecht en niet tegenover Daniel, zoals bij de andere twee. Voor zo'n biecht vragen ze meestal om molacties te noemen voor elke kandidaat, waarna er montage volgt.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #174 Gepost op: 8-03-2023, 11:59:37 »
Dat was het punt niet. Het gaat erom dat ze Ranomi de molacties van Daniel laten beschrijven in de biecht en niet tegenover Daniel, zoals bij de andere twee. Voor zo'n biecht vragen ze meestal om molacties te noemen voor elke kandidaat, waarna er montage volgt.

Dat had ik begrepen. Ik verwacht dat ze in het gesprek met Daniël te uitgesproken/duidelijk was over molacties die ze ons nu nog niet willen laten zien. En dat ze het daarom op deze manier,  dus via de minder expliciete voorbeelden die ze geeft in de biecht, hebben gedaan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #175 Gepost op: 8-03-2023, 12:35:04 »
Dat had ik begrepen. Ik verwacht dat ze in het gesprek met Daniël te uitgesproken/duidelijk was over molacties die ze ons nu nog niet willen laten zien. En dat ze het daarom op deze manier,  dus via de minder expliciete voorbeelden die ze geeft in de biecht, hebben gedaan.
Ok. Zou kunnen. Dan moeten het wel molacties zijn geweest na de exit van Soy want anders had ze wel eerder "het licht" gezien. Ik heb die hele discussie over de tasjes en zo bij de speedboot opdracht niet zo gevolgd, maar ik dacht dat hier in eerste instantie werd gedacht dat Daniel hier iets kwijt maakte, maar later toch bleek dat Jurre hiervoor had gezorgd. Het zou dus heel goed kunnen dat Ranomi dit niet goed heeft gezien en Daniel hiermee heeft geconfronteerd. Als ze dit hadden uitgezonden hadden wij de beelden niet frame voor frame bekeken (zoals gewoonlijk) maar pixel voor pixel. Dan hadden we dus kunnen controleren dat dit niet klopte en dat Ranomi hier dus duidelijk verkeerd zat. Zomaar een gedachte.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #176 Gepost op: 8-03-2023, 13:09:24 »
Ranomi heeft ergens gezegd dat ze Soy verdacht, dat ze hem niet echt ziet mollen, maar ook door zijn gedrag buiten de opdrachten. Als ze nu haar tunnelvisie opzij heeft gezet, en opdracht per opdracht is gaan kijken wie wat deed, is ze waarschijnlijk bij Daniël uitgekomen.

Bij de laatste opdracht die je beschrijft @MartinJ is het echt wel de grijze tas met blauw hoedje dat subtiel verdwijnt van bij Daniël dat nodig was voor de outfit, niet het felblauwe tasje dat Jurre opvallend liet wapperen en wegvliegen.

Wat de molafspraak betreft denk ik dat het wel een beetje vaag moet blijven zodat wij ook nog twijfelen aan wie de mol is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #177 Gepost op: 8-03-2023, 13:39:48 »
Bij de laatste opdracht die je beschrijft @MartinJ is het echt wel de grijze tas met blauw hoedje dat subtiel verdwijnt van bij Daniël dat nodig was voor de outfit, niet het felblauwe tasje dat Jurre opvallend liet wapperen en wegvliegen.

Op het moment waar Daniël het petje in de turquoise tas doet heeft hij nog een blauwe jas aan en bevind het witte hoedje zich nog bij Ranomi. Wanneer hij vraagt waar de turquoise tas is gebleven heeft hij de gele jas van ranomi aan en het witte petje op.

Op een later moment komt er nog een scene voorbij waar Jurre het witte hoedje op heeft. Hier hebben ze met zijn driëen de turquoise tas vast. Waar deze uiteindelijk eindigt komt niet in beeld.

De grijsblauwe/turqoise tas gaat niet subtiel weg, maar door de lucht naar Jurre, en daarna is ie niet meer te vinden. Zie plaatje bij de post van Ronaldinius.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #178 Gepost op: 8-03-2023, 13:51:10 »
De grijsblauwe/turqoise tas gaat niet subtiel weg, maar door de lucht naar Jurre, en daarna is ie niet meer te vinden. Zie plaatje bij de post van Ronaldinius.
Heb deze intussen ook gezien, de tas verdwijnt niet echt van bij Daniël dus.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #179 Gepost op: 8-03-2023, 17:35:26 »
De grijsblauwe/turqoise tas gaat niet subtiel weg, maar door de lucht naar Jurre, en daarna is ie niet meer te vinden. Zie plaatje bij de post van Ronaldinius.
Dat zijn, naar mijn idee, random slow-motion beelden die totaal niet passen bij de beelden vanuit de boot die er omheen gemonteerd zitten (heel andere kledingsamenstelling).
Bovendien is niet duidelijk te zien welke kant die tas nu op beweegt, dus echt veel is er volgens mij niet uit te concluderen...

Beide tussengemonteerde slow-motion beelden zijn ook van verschillende fases.