Auteur Topic: [Aflevering 9] - Molafspraak  (gelezen 17484 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #100 Gepost op: 5-03-2023, 23:22:49 »
Ik hoop echt dat de makers dit forum lezen, en tot de conclusie komen dat bepaalde nieuwigheden een navolging verdienen in komende seizoenen, zoals het deel zonder fysiek geld, de psychologische opdrachten zoals de koffers, de gelaagde opdrachten, de geheimzinnige opdrachten zoals het spookhuis, en dat de mensen die met deze ideeën zijn gekomen, volgend jaar meer invloed krijgen op het seizoen, graag ten koste van wie-dan-ook die achterlijke opdracht met die boot heeft bedacht. :-X

Voor de rest is er nauwelijks nog een molpunt te verdelen, want de abseilopdracht gaat voor 90% over de realiteit proberen aan te sluiten op eerder ingevulde testvragen, en heeft dus niet met "wie is de mol" te maken, en de laatste opdracht hoort gewoon niet in dit spel thuis. In Wie is de mol moeten opdrachten waarbij je als kandidaat een redelijke kans hebt om geld te verdienen, en als mol allerlei manieren om dat onopvallend te dwarsbomen. De makers weten dat na 24 keer wel, dus als er ander soort opdrachten komen, is dat een bewuste keuze om van het format af te wijken. Dan vraag ik me voor de derde aflevering op rij af, waar we nou eigenlijk naar hebben zitten kijken.

De eerste 6 afleveringen waren een goed seizoen, en zoals het er naar uitziet is Jurre een degelijke mol. Aflevering 7, 8, 9 waren, is mijn conclusie, de goede ideeën simpelweg op. Of er is iets heel groots niet kunnen doorgaan, maar dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten krijgen dan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #101 Gepost op: 5-03-2023, 23:48:32 »
Als ze meelezen, dan hier een tegengeluid: was weer leuke tv zaterdagavond!

Eerste opdracht: leuke alternatieve manier om wat terugblikjes erin te verwerken, maar gelukkig niet te veel. Leuk dat de oud kandidaten een rol hadden. En interessant om te zien wat de aanpak van ieder is en hoe de discussie loopt.

Tweede opdracht: hilarisch en hij was maar 10 min in reallife dus op tv nog korter. Vrolijk intermezzo. Was te doen, maar goed gemold (door de mol of een kandidaat?).

De telefoon en molafspraken ook tof. Telefoon zo veel fijner dan als Rik dat ellenlange eindpraatje doet, met “dat zie je volgende week” (ja dat wisten we al…). En de molafspraak interessants twist! Ook omdat Daniël nu ontdekte dat Ranomi op hem zat.

Ik vraag me nog af of de mol meeting tussen Ranomi en Daniël voor of na zijn test was. Zou misschien beter erna zijn geweest, anders wist hij al voor zijn test dat hij waarschijnlijk ging winnen en dat is wel een heel grote invloed.

Mogelijk moesten ze allemaal hun naam doorgeven en is toen de volgorde bepaald.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #102 Gepost op: 5-03-2023, 23:55:21 »
Ik vond het ook een fijne aflevering. Prettig inderdaad dat het eindpraatje ontbreekt, maar dat er wel een samenvatting was van de opdrachten.

Eerste opdracht tof en goed molbaar; lijkt mij supereng om over die brug te lopen.
Uit de tweede opdracht valt weinig uit te halen; lijkt mij supermoeilijk om te laten slagen als kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 00:19:15 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #103 Gepost op: 6-03-2023, 00:17:14 »
Jullie hebben gelijk dat het ook gezegd moet worden dat alles behalve die bootopdracht inderdaad wèl heel goed en leuk om te zien was. Spannende eerste opdracht, leuk met met toch een paar lagen en een supermooie omgeving, fijn dat er toch ook geld in andere kistjes dan de juiste zat, en het gebeuren met de moltelefoon en de 1-op-1-gesprekjes vond ik leuk gedaan. Dus op 4 minuten cringe na heeft de aflevering mij zeker kunnen bekoren ::ok::

Qua speuren kunnen we er, vind ik, niet zo veel mee, maar dat komt ook deels omdat we het al (denken te) weten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #104 Gepost op: 6-03-2023, 00:34:43 »
En mooi die molafspraken, erg knap dat Jurre ondanks dat hij bij vrijwel iedere opdracht molde, alleen door Daniel werd verdacht. Al verdacht Soy hem op het laatste ook, maar toen was de test al gemaakt…

Niet mee eens, Soy wilde - als we de biecht mogen geloven - dat de mol als derde zou gaan abseilen, want dat was zijn mol en hij wilde dat Jurre als derde zou gaan, dus het lijkt mij waarschijnlijk dat hij een deel van zijn vragen op Jurre ingezet heeft.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #105 Gepost op: 6-03-2023, 01:59:32 »
Alleen de laatste 5 vragen, dat is maar 25% van het totaal.

Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #106 Gepost op: 6-03-2023, 04:48:27 »
Wat ik ook gek vind:
Wat heeft Jurre nou precies gedaan met de testvragen die op het geld stonden? Soy moest zo nodig penningmeester worden, maar er is verder niks meer gebeurd met dat geld of met de testvragen. Wat was het nut hiervan?

Behalve Anke (niet de mol) en Jurre (door de moltelefoon) hebben we er niks over gehoord, wat jammer is? Alhoewel het eerste deel van het seizoen er geen geld was en toen opeens dachten: oh ja we kunnen nu dat geld wel geven, met een hint ofzo. Sowieso was de enige rode lijn in dit seizoen dat elke test een twist had, niet erg, maar zo werd het geen shock moment meer ofzo.
Ene helft was richting de 10, andere helft was niet voldoende, maar helpt ook niet dat na mijn mol Sander het wel duidelijk werd en je meer gericht kijkt. Ik kijk ook naar hoe het voor ons overkomt en wat nou het originele idee was voor bepaalde dingen.
Zaterdagavond (of voor mij zondagavond) tv is het in ieder geval wel  ::joehoe::

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #107 Gepost op: 6-03-2023, 08:17:25 »

Ik vraag me nog af of de mol meeting tussen Ranomi en Daniël voor of na zijn test was. Zou misschien beter erna zijn geweest, anders wist hij al voor zijn test dat hij waarschijnlijk ging winnen en dat is wel een heel grote invloed.

Mogelijk moesten ze allemaal hun naam doorgeven en is toen de volgorde bepaald.

Ik denk dat de molafspraak nog voor de finaletest was. Logisch toch? Anders heb je er niets meer aan.

Heb ook even gespeeld met de gedachte dat Ranomi Daniël om de tuin zou kunnen leiden en uiteindelijk toch voor Jurre als mol zou gaan. Maar dat lijkt me nu toch niet. Ze vult gewoon Daniël in bij vraag 40.  En zo is iets gewoon wat het lijkt.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #108 Gepost op: 6-03-2023, 08:19:39 »
Jouw molafspraak is voor jouw test. Maar was Ranomi’s afspraak ook voor Daniëls test? Of heeft hij eerst z’n test gemaakt en daarna Ranomi gezien?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #109 Gepost op: 6-03-2023, 08:21:06 »
Ik vond het zelf een super leuk seizoen. En snap dat paar de laatste opdracht niet nuttig vonden om naar te kijken. Nou ik ben blij dat die erin zat, was echt een super leuke opdracht! En dat er even moeilijk geld verdiend kan worden, mij maakt dit echt geen donder uit. En ik wed dat de mol lekker heeft kunnen mollen achterin. 😊

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #110 Gepost op: 6-03-2023, 08:22:42 »
Ik denk dat de molafspraak nog voor de finaletest was. Logisch toch? Anders heb je er niets meer aan.

Heb ook even gespeeld met de gedachte dat Ranomi Daniël om de tuin zou kunnen leiden en uiteindelijk toch voor Jurre als mol zou gaan. Maar dat lijkt me nu toch niet. Ze vult gewoon Daniël in bij vraag 40.  En zo is iets gewoon wat het lijkt.
Kan ook zijn dat de makers de beelden van Jurre hebben laten zien bij haar, om de kijkers nog te misleiden en denken van oh het is misschien toch Daniël.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #111 Gepost op: 6-03-2023, 08:27:22 »
Jouw molafspraak is voor jouw test. Maar was Ranomi’s afspraak ook voor Daniëls test? Of heeft hij eerst z’n test gemaakt en daarna Ranomi gezien?

Het lijkt me dat je als kandidaat ook informatie opdoet als een andere kandidaat jou uitkiest als mol. Kandidaat Daniël sprak met kandidaat Ranomi. Daniël weet nu dat hij de enige is die op mol Jurre zit. En hij kan de tunnel van Ranomi nog wat verstevigen in het gesprek, om te zorgen dat dat zo blijft. Dat wil je dus ook voorafgaand aan de test doen.

Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #112 Gepost op: 6-03-2023, 08:46:26 »
Het lijkt me dat je als kandidaat ook informatie opdoet als een andere kandidaat jou uitkiest als mol. Kandidaat Daniël sprak met kandidaat Ranomi. Daniël weet nu dat hij de enige is die op mol Jurre zit. En hij kan de tunnel van Ranomi nog wat verstevigen in het gesprek, om te zorgen dat dat zo blijft. Dat wil je dus ook voorafgaand aan de test doen.

Daniel zegt alleen wel dat hij niet de mol is. Dat is dan niet zo slim.
Ik denk dat ze toch eerst de test hebben moeten maken. Maar wie weet horen we het nog hoe het precies zit.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #113 Gepost op: 6-03-2023, 09:32:59 »
Als ze meelezen, dan hier een tegengeluid: was weer leuke tv zaterdagavond!

Eerste opdracht: leuke alternatieve manier om wat terugblikjes erin te verwerken, maar gelukkig niet te veel. Leuk dat de oud kandidaten een rol hadden. En interessant om te zien wat de aanpak van ieder is en hoe de discussie loopt.

Tweede opdracht: hilarisch en hij was maar 10 min in reallife dus op tv nog korter. Vrolijk intermezzo. Was te doen, maar goed gemold (door de mol of een kandidaat?).

De telefoon en molafspraken ook tof. Telefoon zo veel fijner dan als Rik dat ellenlange eindpraatje doet, met “dat zie je volgende week” (ja dat wisten we al…). En de molafspraak interessants twist! Ook omdat Daniël nu ontdekte dat Ranomi op hem zat.

Ik vraag me nog af of de mol meeting tussen Ranomi en Daniël voor of na zijn test was. Zou misschien beter erna zijn geweest, anders wist hij al voor zijn test dat hij waarschijnlijk ging winnen en dat is wel een heel grote invloed.

Mogelijk moesten ze allemaal hun naam doorgeven en is toen de volgorde bepaald.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Het enige tegengeluid dat ik de makers wil geven is dat ik wel weer terug wil naar eliminatie aan het eind van de aflevering. 1 keer afwijken in een seizoen prima, maar dat gebeurde dit jaar iets te veel voor mijn gevoel.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #114 Gepost op: 6-03-2023, 10:02:58 »
Alleen de laatste 5 vragen, dat is maar 25% van het totaal.
En hoe weet je dat zo zeker? Je maakt mij niet wijs, dat hij ineens tijdens de test op het laatste moment bedenkt dat Jurre toch wel eens de mol kan zijn... Als hij nog er niet uit was, dan had hij echt wel de eerste 15 vragen ook verdeeld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #115 Gepost op: 6-03-2023, 10:19:41 »
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Het enige tegengeluid dat ik de makers wil geven is dat ik wel weer terug wil naar eliminatie aan het eind van de aflevering. 1 keer afwijken in een seizoen prima, maar dat gebeurde dit jaar iets te veel voor mijn gevoel.
Oh grappig dat je dit zegt, want dat vond ik juist één van de leuke dingen aan het seizoen, de vele twisten en dat de eliminatie niet elke keer op het eind is. Dat je denkt van huh waarom nu al de test. Maar snap volkomen dat sommige dit wel te veel vonden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #116 Gepost op: 6-03-2023, 10:42:30 »

De eerste 6 afleveringen waren een goed seizoen, en zoals het er naar uitziet is Jurre een degelijke mol. Aflevering 7, 8, 9 waren, is mijn conclusie, de goede ideeën simpelweg op. Of er is iets heel groots niet kunnen doorgaan, maar dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten krijgen dan.

Vind ik wel heel negatief. Ik vond op aflevering 3 na het echt een heel sterk seizoen, elke aflevering opnieuw overtroffen ze bijna elke aflevering van de afgelopen vijf jaar. Dat Anke afviel in aflevering 7 is natuurlijk een kleine domper op de kijkvreugde, maar dat doet niets af aan de kwaliteiten van het programma.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #117 Gepost op: 6-03-2023, 11:21:43 »
Ik heb in ieder geval tot heden van iedere aflevering genoten! Ja, de ene aflevering was misschien wat beter dan de andere, maar dat geldt toch net zo voor De Mol België...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #118 Gepost op: 6-03-2023, 11:22:04 »
Precies dat!

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #119 Gepost op: 6-03-2023, 11:23:50 »
Bij de belgische denk ik vrijwel elke aflevering 'wow.... wat???' en dat had ik hier nog net niet, maar al met al kwam t al wel veel meer in de buurt en voelde het veel minder 'BN-ers doen wat spelletjes op vakantie' dan sommige van de vorige jaren