Auteur Topic: [Aflevering 9] - Molafspraak  (gelezen 17441 keer)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #120 Gepost op: 6-03-2023, 11:29:46 »
Saaie en slechte finale, ik kan widm echt niet meer blijven verdedigen, ik ben er echt klaar mee

Vermoeiend saai allemaal, ik ben gestopt met kijken voor het eerst in 12 jaar. Mijn vriendengroep is sinds afl. 6 al gestopt, met wie ik al jaren samen keek. Het gaat echt nergens meer over

Ze doen ook geen moeite dit seizoen om een speurtocht te maken naar wie de mol is, het is al tijden veel te duidelijk

Op naar creativiteit oftewel De Mol BE!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #121 Gepost op: 6-03-2023, 11:31:42 »
Ik heb van veel twists genoten, maar als ik dan toch kritisch moet zijn: we hebben dit seizoen maar 2(!) normale eliminaties gehad: aflevering 2 en 3. Alle andere keren kon er een afvaller zich redden, waren er extra testvragen, was er een cliffhanger of moest de test in een doolhof gemaakt worden.

Bij de opdrachten is de score niet veel beter. Er zijn het hele seizoen welgeteld zeven opdrachten geweest die 'gewoon' bij de kern van het programma bleven: samenwerken om geld te verdienen. De andere 14 opdrachten waren er óf jokers of vrijstellingen in het spel (3.2, 3.3, 5.2, 7.1, 8.1), óf vraagtekens (4.2, 6.1), óf testvragen (8.3, 9.1), óf informatie (7.2), óf bepaalde het zelfs of een kandidaat überhaupt in het spel kon blijven (2.1, 4.3). Bij twee 'opdrachten' (1.1, 7.3) stond er zelfs helemaal geen geld op het spel. Alleen het kistendilemma zou je nog los kunnen zien van het geld verdienen zelf. Maar als 2/3e van de opdrachten een 'twist' bevat, dan is het bijna bijzonder als er weer eens alleen geld verdiend kan worden.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 11:40:37 door Pac »
...óf niet!

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #122 Gepost op: 6-03-2023, 11:34:15 »
Saaie en slechte finale, ik kan widm echt niet meer blijven verdedigen, ik ben er echt klaar mee

Vermoeiend saai allemaal, ik ben gestopt met kijken voor het eerst in 12 jaar. Mijn vriendengroep is sinds afl. 6 al gestopt, met wie ik al jaren samen keek. Het gaat echt nergens meer over

Ze doen ook geen moeite dit seizoen om een speurtocht te maken naar wie de mol is, het is al tijden veel te duidelijk

Op naar creativiteit oftewel De Mol BE!
Eens.
Het betere speurwerk blijkt nergens toe te leiden.

Ik hou het na dit seizoen ook voor gezien.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #123 Gepost op: 6-03-2023, 11:57:36 »
Wat bij mij ook een verschil maakt tussen de Nederlandse mol en Belgische mol is dat het met bekende mensen is. Ik volg altijd best veel van bekende mensen (ik vind dit interessant, niet de roddels dan) en daardoor weet je sneller de naam te onthouden. Natuurlijk ken ik niet iedereen altijd, ik kende nu vooral Soy en Froukje, maar je leert ze wel sneller kennen vind ik. En daarom vind ik de Belgisch saaier, langdradige en hou ik het vaak maar 15 minuten vol een aflevering.

Ik snap echt wel dat sommige bij de Nederlandse afhaken, maar ik verheug mij nog elk jaar op de afleveringen en het blijft geweldig en vond dit seizoen ook super leuk en goed in elkaar gezet!
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 12:03:36 door Mol1991 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #124 Gepost op: 6-03-2023, 12:34:03 »
Wat bij mij ook een verschil maakt tussen de Nederlandse mol en Belgische mol is dat het met bekende mensen is. Ik volg altijd best veel van bekende mensen (ik vind dit interessant, niet de roddels dan) en daardoor weet je sneller de naam te onthouden. Natuurlijk ken ik niet iedereen altijd, ik kende nu vooral Soy en Froukje, maar je leert ze wel sneller kennen vind ik. En daarom vind ik de Belgisch saaier, langdradige en hou ik het vaak maar 15 minuten vol een aflevering.

Ik snap echt wel dat sommige bij de Nederlandse afhaken, maar ik verheug mij nog elk jaar op de afleveringen en het blijft geweldig en vond dit seizoen ook super leuk en goed in elkaar gezet!
Mee eens. En: de presentator van de Belgische mol vind ik eentonig klinken, het familiebezoek elke keer te sentimenteel, er wordt te veel gemanipuleerd naar mijn idee, het is vaak langdradig en het gehele beeld is deprimerend. Opdrachten zijn vaak bijzonder, dat wel.
Geef mij maar de Nederlandse mol, deze keer was het qua opdrachten helemáál fantastisch. Ik heb er ook geen problemen mee dat nog onbekende bekende Nederlanders een zetje krijgen m.b.t. bekendheid.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 12:38:30 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #125 Gepost op: 6-03-2023, 12:38:30 »
Jouw molafspraak is voor jouw test. Maar was Ranomi’s afspraak ook voor Daniëls test? Of heeft hij eerst z’n test gemaakt en daarna Ranomi gezien?
Het meest logische en meest eerlijke is volgens mij dit.
De Mol, stel Jurre, krijgt een afspraak met degene die hem verdenkt. In dit geval Daniel. Daniel heeft dan geen voorkennis. Daniel maakt zijn test. Daarna krijgt Daniel een afspraak met degene die hem verdenkt. Bijvoorbeeld Ranomi. Ranomi maakt vervolgens haar test. Klaar. Jurre hoeft geen test te maken als Mol. Alleen voor de TV beelden dan.
Lijkt ook een beetje op de manier waarop ze testbiechten laten zien. A maakt test en verdenkt B. B maakt test en verdenkt C etc.

Wat bij mij ook een verschil maakt tussen de Nederlandse mol en Belgische mol is dat het met bekende mensen is.
Na een paar afleveringen van de Belgische mol zijn de deelnemers ook bekende mensen.
Ik kende Sarah niet vóór het seizoen begon. Vond ik haar daarom minder leuk / interessant dan bijvoorbeeld Froukje die ik elke dag voor het RTL Nieuws van 6 uur nog even zie terwijl ze lekker aan het leven is. Nee, niet echt. Sterker, voor sommige zogenaamde BN-ers die meedoen aan spelprogramma's zoals De Verraders ben ik behoorlijk allergisch. Als je naar de nieuwste serie van de verraders kijkt snap je wel waarom.

Offline Ojevaar13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #126 Gepost op: 6-03-2023, 12:42:22 »
Wie zegt dat de Mol Jurre is. Ik vind dat er veel meer gemold is door Daniël.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #127 Gepost op: 6-03-2023, 12:53:09 »
Na een paar afleveringen van de Belgische mol zijn de deelnemers ook bekende mensen.
Ik kende Sarah niet vóór het seizoen begon. Vond ik haar daarom minder leuk / interessant dan bijvoorbeeld Froukje die ik elke dag voor het RTL Nieuws van 6 uur nog even zie terwijl ze lekker aan het leven is. Nee, niet echt. Sterker, voor sommige zogenaamde BN-ers die meedoen aan spelprogramma's zoals De Verraders ben ik behoorlijk allergisch. Als je naar de nieuwste serie van de verraders kijkt snap je wel waarom.
klopt, maar bij de Nederlandse mol kan je wel veel meer terug vinden van wat doen ze precies en dan leer je ze in dat geval sneller kennen. Dit zeg ik ook niet, vaak zijn de leukste kandidaten vind ik, die ik van tevoren niet eens kende! Bij de verraders op zich snap ik je nog wel, want er zitten paar bij dat  ik denk van echt iel, maar het hele format vind ik wel leuk om te zien, maar vind widm wel beter.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 13:00:35 door Mol1991 »

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #128 Gepost op: 6-03-2023, 12:57:01 »
Ik kan niet de enige zijn die keihard “HUH?!?!” riep toen Jurre Daniel feliciteerde, ik dacht echt dit is het al.


Dit lijkt wel echt een fout te zijn van Jurre, (hij feliciteert Daniël hier met het vinden van de mol, wat anders?) zijn poging tot correctie komt er ook niet echt lekker uit.

Offline Jeldav23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #129 Gepost op: 6-03-2023, 13:10:56 »
Wie kan iets uit de code van het 1000 euro biljet maken?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #130 Gepost op: 6-03-2023, 13:14:17 »
Dit lijkt wel echt een fout te zijn van Jurre, (hij feliciteert Daniël hier met het vinden van de mol, wat anders?) zijn poging tot correctie komt er ook niet echt lekker uit.

Maar Jurre ontmoet Daniel daar als degene die híj verdenkt toch? Is ie dan even helemaal vergeten wat het idee van die ontmoeting is??  ???

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #131 Gepost op: 6-03-2023, 13:14:49 »
Wie kan iets uit de code van het 1000 euro biljet maken?
Ik denk dat er staat: Als hoeveelste eindigde de Mol in de foto-opdracht? Al is mijn Xhosa wat roestig ;)
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #132 Gepost op: 6-03-2023, 13:19:33 »
Dit lijkt wel echt een fout te zijn van Jurre, (hij feliciteert Daniël hier met het vinden van de mol, wat anders?) zijn poging tot correctie komt er ook niet echt lekker uit.
Het zal toch niet zo zijn dat hij echt NIET kan spelen dat hij kandidaat is die tegenover een mol zit. Bij Niet de Mol  doet hij zich best goed als kandidaat voor.
Maar het kan zijn dat hij na al die weken dat Daniël hem op het spoor is, inderdaad die omschakeling niet meer kan maken in een 1 op 1-situatie.
Ik stel me zo voor dat de crew heeft gezegd: we doen het over, en dat Daniël en hij toen de slappe lach kregen en het niet meer ging. Dus zat er niets anders op dan dit uit te zenden.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 13:26:16 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #133 Gepost op: 6-03-2023, 13:26:32 »
Maar Jurre ontmoet Daniel daar als degene die híj verdenkt toch? Is ie dan even helemaal vergeten wat het idee van die ontmoeting is??  ???

Dit is als kandidaat mega raar en als mol mega slecht gewoon.

Dit is oa waarom t zo duidelijk is voor iedereen en waarom dit seizoen om die reden zo laag op mn favo lijstje komt.

En van n Daniëltwist word ik ook niet blijer.. want heeft t meeste verdiend. Dan kan t programma stoppen.

En als Ranomi het is schiet mij dan maar lek want waar was zij dan het hele seizoen? Vergat soms zelfs dat ze ook meedeed.

Het is gewoon Jurre .. die erg vaak uit zn rol viel. En daar bovenop in de edit niet uit de wind is gehouden.

Ik vind Jurre een schat dus niks ten nadele van hem. Dit ligt met name aan de makers.


Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #134 Gepost op: 6-03-2023, 13:29:39 »
Ik vraag me af in hoeverre het nieuwe format met minder biechtmomenten er toe heeft geleid dat we veel meer écht zien? (Meer dan nodig wel)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #135 Gepost op: 6-03-2023, 13:50:08 »
Na aflevering 10 openen we het evaluatietopic om de serie te evalueren. Dit topic is om over aflevering 9 te praten.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #136 Gepost op: 6-03-2023, 15:06:25 »
Na aflevering 10 openen we het evaluatietopic om de serie te evalueren. Dit topic is om over aflevering 9 te praten.
Zulke berichten irriteren mij altijd het meest bij forums, sorry! Dan denk ik vaak laat ze lekker en dat vind ik vaak het leukste zulke gesprekken dat het niet steeds over één aflevering (dit laatste is een voorbeeld). Maar snap dat jullie overzicht willen houden! Wil er niet over discussiëren hoor.

En ik heb eigenlijk niks bijzonders om te zeggen meer over aflevering 9, alleen dat ik in shock ben dat Ranomi blijkbaar Daniël als mol heeft.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 15:13:27 door Mol1991 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #137 Gepost op: 6-03-2023, 15:11:55 »
Ik stuur alleen wat bij zodat we on-topic blijven. Dat is wat moderators proberen te doen: de boel gezellig én overzichtelijk houden. Natuurlijk snap ik dat we heel graag de hele serie al willen evalueren en aangezien De Mol bijna weer begint ligt de vergelijking met dat programma ook voor de hand. Nog heel even geduld en dan kan dat weer in het feedbacktopic. (Of doe het alvast in het off-topic topic waar bijna alles mag.) :)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #138 Gepost op: 6-03-2023, 15:14:48 »
Ik stuur alleen wat bij zodat we on-topic blijven. Dat is wat moderators proberen te doen: de boel gezellig én overzichtelijk houden. Natuurlijk snap ik dat we heel graag de hele serie al willen evalueren en aangezien De Mol bijna weer begint ligt de vergelijking met dat programma ook voor de hand. Nog heel even geduld en dan kan dat weer in het feedbacktopic. (Of doe het alvast in het off-topic topic waar bijna alles mag.) :)
Misschien volgend jaar al zo’n evualtietopic starten gelijk in het begin en geen off-topic, want er zijn genoeg mensen die voor het einde al een mening kwijt willen over dit. Dat merk je heel duidelijk. Gewoon een tip, ik zou dat zelf heel erg waarderen.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 15:18:06 door Mol1991 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #139 Gepost op: 6-03-2023, 15:19:02 »
Die mening (die niet over een specifieke aflevering gaat, want daar zijn afleveringtopics voor) kan je dus kwijt in het off-topic topic (of eventueel een column als je een mooi stukje wil schrijven, waar dan weer op gereageerd kan worden), of je start een topic met een specifieke stelling. Maar het evalutatietopic openen we pas als we de hele serie met tips en tops goed van feedback kunnen voorzien. :D