Voor jou speciaal Doctor WidM? doe ik even iets sneller, heb nu 3 afleveringen gezien.
En ik vond bij alle drie de afleveringen bij opdrachten duidelijk wat de bedoeling is, hoeveel geld er verdiend kon worden en hoe de regels zijn. Zelfs toen bij het schip ingaan bekend werd dat je ook jokers kon verdienen. Nu weet je dat Jurre de mol is dus dat is even niet anders, maar als ik terug denk hoe ik toen dacht: bij Gulden Middenweg dacht ik dat de mol niet uit de kist is gekomen (wat Jurre zijn idee eigenlijk ook was), maar bij Rik komen kan ook makkelijk om te verzorgen dat de rest niet uit de kist kunnen komen, bij toonaangevend dacht ik dat de mol niet zong en bij deze opdracht kan de mol vind ik in beide groepen mollen, dit zijn even wat voorbeelden hoe ik toen dacht.
Ik vind bij de eerste 3 afleveringen ook wel duidelijk te zien is wie nou verdacht is ook dankzij de uitleg die we hadden bij de spellen (nu is het makkelijk omdat je het weet), ligt gewoon aan hoe je het programma kijkt en wie je verdenkt. Mijn verdenkingen in die tijd t/m aflevering 3 waren vooral bij Anke en Daniël. Anke was gewoon mijn gevoelsmol haha en Daniël één van de redenen was toen hij niet bij Rik kwam met Froukje maar wel uit de kist kwam en nog wel wat dingen, maar heeft tot aflevering 3 maar geduurd de verdenkingen bij hem. Daarna nam Jurre het over van hem.
Het enigste wat ik wel vond is dat bij de opdracht van omleiding door Ranomi (en paar andere kandidaten) even aan het twijfelen raakte als dit nou een regel was of niet. Ging om deze moest iedereen evenveel op een knop drukken of niet, achteraf klopte dit niet wat ze zei maar dan snap ik de twijfel bij de kijkers wel in dit geval, ook al was Rik in dit geval heel duidelijk.
En zoals de twist na dat Sarah afviel en terug kon komen, was voor mij voor dat ze het telefoontje al kreeg al logisch, omdat vaker kandidaten terug komen en door de dichte mol envelop.
Als jij of een andere kijker wel vond dat in de eerste 3 afleveringen iets niet duidelijk was hoor ik dit ook graag, ook al was het voor mij allemaal duidelijk en logisch. Of als je meer duidelijkheid wil van mij.
Probeer morgen afleveringen 4, 5 en 6 te kijken als mij daar iets opvalt. Morgen probeer ik dan ook een opdracht uit te leggen hoe ik het zie na de opdracht met de uitleg en biechten erbij, maar geen opdracht die besproken is bij de ontknoping.