Verder waren de eerste seizoenen zonder bekende Nederlanders dus dan heb je niet te maken met bekende acteurs of presentatoren.
Dus kunnen alle mollen nooit een presentator of acteur geweest zijn...
De denkfout die je nu maakt is dat je zwart/wit denkt. Klopt het dat het niet alles zegt? Ja, dat klopt. Het is niet zo dat we nu alleen op basis van het beroep kunnen bepalen of een deelnemer de mol is. Dat is ook niet wat ik beweer. Het is een aanwijzing. De opmerking die je dus nu maakt dat het helemaal niks zegt klopt ook niet. Als iemand geen presentator of acteur is dan is het en aanwijzing dat de kans kleiner is dat hij of zij de mol is.
Nee ik reageer op je bewering dat alle mollen bar Rob altijd een acteur of presentator is geweest. Dit is feitelijk onjuist. En twee het is geen aanwijzing... enkel een statisctische bewering. Daarin geef ik je groot gelijk, maar...
"In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst." Dus uitspraken doen over de mol kan die of die niet zijn omdat hij/zij niet acteert/presenteert is niet foutief, je mag het zeker vinden. Ik zelf vind het een beetje kortzichtig en iemand op voorhand al in een kader zetten. Dit was min of meer waar ik op doelde.
Bijna ieder jaar zitten er een behoorlijk aantal kandidaten in de groep die geen acteur of presentator zijn (geweest). Meestal zijn dit er een stuk of 2 -3. Toch is het zo dat in de bijna 20 jaar dat het programma draait het nog maar 1 keer is voorgekomen dat de mol geen acteur of presentator is. Dat Rob Dekay de mol werd was bovendien nadat het mensen was gaan opvallen dat het altijd een acteur of presentator was en dit o.a. op YouTube werd gedeeld.
Dit moet niet de rede zijn om een andere kandidaat een pre te geven en is dan ook niet gebeurd. Een zanger moet ook kunnen optreden voor een (groot) publiek, dus ook best logisch dat je dan stress bestendig moet zijn.
De mol wordt bepaald aan de hand van een soort van sollicitatie. Hierbij ga je bewust of onbewust uit van een bepaald profiel. Je hebt als makers een bepaald idee hoe de ideale mol "er uit ziet". Hierbij gaat het uiteraard niet om uiterlijke kenmerken maar meer om karakter eigenschappen, ervaring, stressbestendigheid, intelligentie, acteer talenten, etc. Dat wil dus zeggen dat je zo dicht mogelijk bij deze eigenschappen wil zitten maar je wilt ook een bepaalde mate van toeval inbouwen.
je wilt ook niet dat alle mollen op elkaar gaan lijken, daarom is een variaté aan mollen heel belangrijk. Maar ook hierin speelt statestiek een grote rol. Het is gewoon puur natuurlijk dat het profiel van de mol volgens de makers beter past bij een acteur/presntator. Ja maar het is wederom geen garantie. (Helpt ook niet mee dat het leeuwendeel van de BN'ers dan al niet presenteert/acteert.)
Al met al is het punt dat ik wilde maken, dat je op voorhand niet zomaar iemand gelijk in een hokje kan plaatsen.
Ik snap dat dat niet de bedoeling was met je originele post, maar ik las het wel zo, en vond het een beetje oneervol naar de andere kandidaten. Maar hier moeilijk over doen brengt ons allebei niks...
We zitten in principe nu op dezelfde golflengte.