Auteur Topic: WIDM 2024  (gelezen 83794 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: WIDM 2024
« Reactie #660 Gepost op: 24-11-2023, 10:08:34 »
El Topo ha vuelta !

Belooft weer een fraai seizoen te worden in Mexico. Heerlijke voorpret, ik schakel ook weer in.
Vanwege het kroontje op haar kaart gaat Anne winnen  ::tandpastasmiley:: (ik hoop het in ieder geval)
Leuk dat Jeroen Spitzenberger meedoet, hoop dat ie lang blijft.
Gok dat Kees van der Spek en Rian Gerritsen er als eersten uit moeten.
Vanwege het belletje dat bij ons moet gaan rinkelen is Fons de Mol (ik ken hem totaal niet)
en vind ik Babs -ken haar ook niet- ook kandidaat om mol te zijn, haar zeemeermin kaart heeft dan (nog) geen betekenis.

Totale blinde gok uiteraard; ik ben niet op de hoogte van hints of spoilers

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #661 Gepost op: 24-11-2023, 11:08:08 »

en vind ik Babs -ken haar ook niet- ook kandidaat om mol te zijn, haar zeemeermin kaart heeft dan (nog) geen betekenis.


Youtuber TIM!, ook bekend als WIDM_Pro, had daar een betekenis bij gevonden.

Een zeemeermin symboliseert verleiding, misleiding en bedrog.

Offline Thunderclaw

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2024
« Reactie #662 Gepost op: 24-11-2023, 11:18:19 »
Uit het molboekje

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM 2024
« Reactie #663 Gepost op: 24-11-2023, 11:23:22 »
Welkom Jeroen ::bravo::
...óf niet!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2024
« Reactie #665 Gepost op: 25-11-2023, 21:19:15 »
Welkom Jeroen ::bravo::

Haha, Jeroen is in werkelijkheid Pac.


Of andersom, natuurlijk.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #666 Gepost op: 25-11-2023, 23:20:37 »
De notenbalk met molteken en de noot A(nna) en daarna de 4/4 maat lijkt me een dwaalspoor. Molteken op de verkeerde plek was al te opvallend, maar de vierkwartsmaat, het handelsmerk van Babette erachter maakt het te mooi om waar te zijn.

Ook het inktspat/inktspot spoor voor Jip is een opzettelijk geplaatst spoor. Voor Jip is het mollen te hoog gegrepen. Ze kan ergens een klein zetje tegenaan geven om iets te laten ontsporen, maar de sociale kant van het spel is niet haar ding.

Naar mijn idee zijn er wel degelijk dwaalsporen uitgezet om deze drie dames verdacht te maken.

Jeroen werd ook al met een felle reactie geïntroduceerd. Te opvallend.

De kinderen van Tooske zijn inmiddels 14-22 jaar. Die kunnen ook wel even zonder hun moeder. Ze zou ook als kandidaat wel gegaan zijn.

Van Justin Mooijer las ik hier op het forum dat hij zijn koers gewijzigd zou hebben van een Rupauls All Star versie naar een andere spelshow en dat leek plotseling te zijn gegaan. Zo van ik doe niet mee aan de ene show dan ga ik gauw aan de andere mee doen.
Heb het nog eens gegoogeld, maar het ligt toch iets anders. Er waren ‘rumours’ dat hij zou meedoen aan Rupauls, maar dat bleek niet juist. Hij ging toevallig op het zelfde moment naar een andere show en zou helemaal niet meedoen aan Rupauls All Star version. Die andere show was Widm. Dus niet plotseling meedoen of zo.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #667 Gepost op: 26-11-2023, 22:01:06 »
Het lijkt mij een leuke gevarieerde groep. Alleen Justin en Babs kende ik niet. Heel benieuwd naar dit seizoen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #668 Gepost op: 28-11-2023, 11:52:34 »
Het turquoise bed in de teaser.
Frida Kahlo was na een tram/bus ongeluk aan haar bed gekluisterd en haar ouders regelden voor haar een speciale constructie, zodat ze liggend in bed kon schilderen. Toen ontdekte ze dat schilderen haar passie was en is ze wereldberoemd geworden met haar eigen portretten. In (bijna?) al haar schilderwerk is zijzelf het onderwerp.

Frida Kahlo park in Mexico-City. The three sculptures, those of Frida Khalo and Diego Rivera, the seated figure of Frida, and the woman seated at the center of the fountain, are all by the Mexican sculptor, Gabriel Ponzanelli. Het bed is er neergezet voor een opdracht. Hoewel je bij Frida Kahlo meteen aan tekenaar Jip denkt, is zij denk ik meer een inspiratiebron geweest voor deze opdracht in een rustig park in de stad.

Op de eerste groepsfoto met Rik moet je eens letten op de schoenen van Sor en Jeroen. Hadden ze zich verslapen?

Nog een leuk filmpje van de Via Ferrata Mineral del Chico met een reuzenzwaai langs de rotsen: https://www.nmas.com.mx/foro-tv/programas/expreso-la-manana/videos/escalando-via-ferrata-mineral-chico-hidalgo/  Hier wordt zo te zien ook een opdracht gehouden.
De Canopy / zipline zou hier ook kunnen zijn, maar het ziet er iets anders uit.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2023, 13:56:46 door foxhunter »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #669 Gepost op: 28-11-2023, 16:37:21 »
Het turquoise bed in de teaser.
Frida Kahlo was na een tram/bus ongeluk aan haar bed gekluisterd en haar ouders regelden voor haar een speciale constructie, zodat ze liggend in bed kon schilderen. Toen ontdekte ze dat schilderen haar passie was en is ze wereldberoemd geworden met haar eigen portretten. In (bijna?) al haar schilderwerk is zijzelf het onderwerp.

Frida Kahlo park in Mexico-City. The three sculptures, those of Frida Khalo and Diego Rivera, the seated figure of Frida, and the woman seated at the center of the fountain, are all by the Mexican sculptor, Gabriel Ponzanelli. Het bed is er neergezet voor een opdracht.

 ::ok:: In het Molboekje staat een close-up van een standbeeld van Kahlo in dit parkje. Ook is een achtergrondfoto te zien van de opdrachtsetting, met verscheidene gekleurde bedden om de ronde fontein in het park. Het schilderij in het midden van de bladzijde (zie hieronder) is ‘Zelfportret met doornenketting en kolibrie’, een werk van Kahlo uit 1940.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #670 Gepost op: 28-11-2023, 19:44:52 »
uit het Molboekje:

Waarom zou jij een goede Mol kunnen zijn?

Anna: "Omdat ik snel kan schakelen en goed kan omgaan met druk?"

Babs: "Mensen onderschatten me vaak en ik ben vrij likeable, dus ik kan makkelijk bondjes maken. Daarbij ben ik opvallend en daarin juist onopvallend. Mijn tactiek zou zijn: hiding in plain sight."

Fons: "De Mol zijn betekent een masker opdoen dat het karakter van de persoon uitvergroot en daarmee de beste kennismaking is met de groep deelnemers. Je moet aspecten van je karakter uitvergroten, wil je geloofwaardig overkomen als oplichter. Daardoor ben je de eerlijkste 'deelnemer' van de groep. Op mijn lijf geschreven."

Jeroen: "Ik ben volstrekt niet te vertrouwen."

Jip: "Door mijn werk ben ik heel goed in de dingen om me heen observeren en analyseren. Ook denk ik dat mensen me snel vertrouwen. Dat lijken me dingen die me wel goed van pas kunnen komen!"

Justin: "Ik zie altijd veel om me heen gebeuren, heb een redelijk goede mensenkennis en goed inschattingsvermogen. Dat gecombineerd met stalen zenuwen en de situatie naar mijn hand kunnen zetten, maakt mij een goede Mol."

Kees: "Omdat ik me makkelijk anders kan voordoen dan ik werkelijk ben (dat is ook mijn werk)."

Rian: "Omdat ik in die rol ook dicht bij mezelf zal blijven."

sor: "Nou, ik zit in de muziekindustrie en het liegen en 'maskers' ben ik al een beetje gewend te zien! Vind het heel interessant om te leren hoe dat nou tikt bij iedereen."

Tooske: "Ik kan door mijn ervaring als moeder en presentatrice van liveprogramma's heel goed veel dingen tegelijk doen, overzicht houden en vooruit denken zonder dat iemand dat in de gaten heeft. Terwijl ik praat aan iets heel anders denken. Da's handig. Daarbij kan ik ook best aardig acteren..."

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #671 Gepost op: 1-12-2023, 12:25:03 »
Best een duur ding zo'n molboekje als de mol niet verder komt dan: 'ik ben volstrekt niet te vertrouwen'.  Jeroen als evt. mol zal proberen alle aandacht van zich af te krijgen. Op de vraag 'Wie zou het molschap absoluut aan kunnen?' staat hij zonder twijfel bovenaan.  Maar dan zo'n kort antwoord geven op deze vraag? Dat is dan 3 euro per woord.

Er is dit jaar ook een opdracht met showworstelen in Arena Coliseo in Mexico Stad.
Jip van den Toorn woont in Berlijn, is 5 à 6 keer per week in een boksschool te vinden waar ze traint als free fighter. "Ik hou heel erg van vechten. Het begon met kickboksen. Wat misschien een beetje gek is naast het tekenen. Maar daarmee zit ik in mijn hoofd. Nadenken, meningen formuleren, hoe moet het eruit gaan zien. Vechten is zo anders, primitief, je schakelt een andere intelligentie in. Ik vecht voornamelijk met mannen. Naar later bleek zijn een aantal van hen uitsmijters van technoclub Berghain. Het helpt stoom afblazen. Ik moet slim zijn, want die mannen met wie ik train zijn minstens 20 kilo zwaarder dan ik. Ik zit beter in elkaar sinds ik dat doe. Het was een openbaring, want je leert eigen ruimte innemen en vertrouwen op wat je kunt."

Sor en een Maestro opdracht, Miljuschka met een kookopdracht, Jip met een worstelopdracht. Lijkt me allemaal afleiding van de mol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #672 Gepost op: 2-12-2023, 10:21:05 »
Best een duur ding zo'n molboekje als de mol niet verder komt dan: 'ik ben volstrekt niet te vertrouwen'.  Jeroen als evt. mol zal proberen alle aandacht van zich af te krijgen. Op de vraag 'Wie zou het molschap absoluut aan kunnen?' staat hij zonder twijfel bovenaan.  Maar dan zo'n kort antwoord geven op deze vraag? Dat is dan 3 euro per woord.

::rofl::

Er staat wel bruikbare informatie over Tooske in. Jeroen lijkt te suggereren dat hij haar verdacht en dat ze langer in het spel zit. Hij grapt namelijk dat hij het vervelend vond om te moeten noteren welke schoenen ze 'nou weer' aan had.

Ook soort van interessant is dat Jeroen en Kees een kamer / kamers deelden.

Het Molboekje is inderdaad veel te duur. Ze hebben de prijs 20% verhoogd en er staat zo mogelijk nog minder in. Het is in ieder geval dunner. 18 euro voor iets dat ook op een paar A4'tjes kan. Stelletje grifters  ::)
« Laatst bewerkt op: 2-12-2023, 14:48:59 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #673 Gepost op: 2-12-2023, 13:37:23 »
Nog een lokatie gevonden. Plaza de Santa Catarina en Coyoacan, Mexico-Stad. Het glas in lood raam boven de ingang van de kerk is van een devote vrouw in wit en blauw. Zie plaatje.
Er zijn ook foto’s waar buiten vlaggetjes wapperen op het pleintje voor de ingang net zoals in het filmpje waarin het land bekend werd gemaakt. Is dit de lokatie van het feest van de mol?

Vrouwen met doornen.
Frida Kahlo’ schilderij bij de bedden. https://www.fridakahlo.org/self-portrait-with-thorn-necklace-and-hummingbird.jsp
Sint Catarina kerk in Mexico City. Catarina wordt ook met doornen afgebeeld. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Giovanni_Battista_Tiepolo_096.jpg
Twee parken (Frida Kahlo park en Santa Catarina Park) in Mexico-Stad gekozen die beide refereren aan vrouwen met doornen?

En dan ook nog het inktspatspoor op de gezichtsstill na de omgedraaide kaarten. (tweede foto) Jip won de inktspotprijs.
Drie keer Jip. Zou ze een Jan Versteeghje aan kunnen?

Jip wil vrienden met de mol worden. Dit deed me denken aan Jeroen Kijk in de Vegte die een brief schreef aan de mol:


En Anna is geinteresseerd in de ruimte? ‘Braininspace’ : https://reversiblerecords.bandcamp.com/album/the-uxmal-conspiracy

« Laatst bewerkt op: 3-12-2023, 14:45:44 door foxhunter »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2024
« Reactie #674 Gepost op: 3-12-2023, 21:42:02 »
Ik reageerde in het Maestro-topic, en mijn oog viel op een bericht van MollevangR:

Vooruitziende blik gehad, zo te lezen. Let maar op de datum:

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2024
« Reactie #675 Gepost op: 3-12-2023, 21:51:58 »
Ik reageerde in het Maestro-topic, en mijn oog viel op een bericht van MollevangR:

Vooruitziende blik gehad, zo te lezen. Let maar op de datum:
Hahaha ;D Ja en ik kende dus Sor toen niet eens  ::rofl:: Doelde toen meer op Simone, Bram en WIDM legend PJH.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #676 Gepost op: 7-12-2023, 10:51:16 »
De teaser eindigt met het hart van de vlag van Mexico. De adelaar, met zijn klauwen op een cactus, die een slang in zijn bek heeft.
Volgens de Maya kalender heeft Jip het zegel 'rode slang'. Jip staat op de eerste groepsfoto zelf als Mexicaanse vlag. Als de slang voor het kwaad staat, dan symboliseert dat de mol. De adelaar is dan de winnaar, die de mol te pakken heeft. Toevallig ook nog een historische connectie tussen Dennis (rood shirt) en Jip (rode slang en rood haar).

Het verhaal van Jip bij de omdraaiende kanten klopt gevoelsmatig van geen kant. Iedereen is behoorlijk serieus bezig, maar Jip is lichtvoetig met haar 'vrienden met de mol'. In een groep met ervaren acteurs, ervaren presentatoren, slimme gasten en twee jonkies. Jip zegt zelf in interviews dat ze hier en daar wel een duwtje kan geven om te sturen. En terwijl de speurders de acteurs proberen te doorgronden, ligt het molwerk gewoon in your face aan de oppervlakte. Recht onder onze neus. Ik denk dat dit de aanpak van Jip zal zijn.
Jip lijkt me geen spring-in-het-veld, zoals ze al genoemd is (sam youtube), ze heeft een sterke eigen wil en karakter. Lacht ook vaak en snel. Daar maakt ze meteen gebruik van met 'lachend naar de winst', als een vorm van 'dicht bij jezelf blijven'.

Gezien wat fysieke uitdagingen die in het verschiet liggen en de hoge temperatuur met name in Yucutan van 25 graden s nachts tot overdag 35-38 graden -dag in dag uit- is het verstandig als de mol dit jaar wat jonger is. In Mexico City was de temperatuur een stuk lager, want dat ligt hoog, overdag zo'n 27 graden en 's nachts 15 graden eind juni. Het wordt een survival of the fittest.

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: WIDM 2024
« Reactie #677 Gepost op: 7-12-2023, 21:07:05 »


Het Molboekje is inderdaad veel te duur. Ze hebben de prijs 20% verhoogd en er staat zo mogelijk nog minder in. Het is in ieder geval dunner. 18 euro voor iets dat ook op een paar A4'tjes kan. Stelletje grifters  ::)

Een tientje inclusief verzendkosten bij de AVRO!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #678 Gepost op: 8-12-2023, 10:47:43 »
Een tientje inclusief verzendkosten bij de AVRO!

Ja, dan snap ik dat de inflatiecorrectie voor niet-leden twee keer zo hoog is als je redelijkerwijs zou mogen verwachten. Toch jammer dat ze dit nodig denken te hebben.

Gezien wat fysieke uitdagingen die in het verschiet liggen en de hoge temperatuur met name in Yucutan van 25 graden s nachts tot overdag 35-38 graden -dag in dag uit- is het verstandig als de mol dit jaar wat jonger is. In Mexico City was de temperatuur een stuk lager, want dat ligt hoog, overdag zo'n 27 graden en 's nachts 15 graden eind juni. Het wordt een survival of the fittest.

Des te opvallender dat ze voor zoveel (vier) vijfenveertigplussers hebben gekozen. Misschien dan toch een oudere Mol? Kees is de oudste, maar is nog fit en kan heel goed tegen de hitte. Ik vind hem verdacht.

Hier trouwens de groepsfoto in groter formaat:

https://content.presspage.com/uploads/1196/4a103944-70bf-4e5f-90cd-7f05c3f29b5e/1920_groepsfotometrik1.jpg

Kees niet alleen met dezelfde pose als Jurre vorig jaar, maar ook met strak gezicht. Maar minder gespannen. Jeroen een beetje zoals Daniel Verlaan. Staat ook niet onder hoogspanning. Tooske en Justin lees je ook weinig aan af. Game face aan. De rest staat er vrij ontspannen bij.

Vergelijk met de eerste groepsfoto van S19, 22 of het R-seizoen. Gestreste Mollen.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2023, 16:17:04 door Amethyst »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #679 Gepost op: 8-12-2023, 18:02:59 »
Over groepsfoto’s gesproken: sinds seizoen 16 staat de Mol op de groepsfoto (met de presentator) steeds op de buitenste of een-na-buitenste positie, op één uitzondering na: alleen Merel staat verder naar binnen. Vanwege de opening van seizoen 18 in meer landen was er bij mijn weten indertijd geen groepsfoto gemaakt. Deze positionering van de Mol op de foto kan toeval zijn, hoor! Om er toch een verklaring voor te geven: misschien staat de Mol bij het begin liever niet in het centrum van de belangstelling?? (Wellicht wil de Mol zich instinctief ook zo min mogelijk afficheren met de presentator, de spreekbuis van het programma.)