Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 121435 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 12-02-2024, 22:13:38 »
Rian? Maar ik denk er toch over om te gaan switchen naar Fons.

Ik heb echt geen idee ::ohno::

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #561 Gepost op: 12-02-2024, 23:04:27 »
Vind wel grappig dat Anna zo hoog staat, want bij mij was Anna één van de eerste kandidaten (die nog over zijn) die ik afstreepte. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Kees nooit verdacht, Babs ook niet.
En ja de rest heb ik al genoemd.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #562 Gepost op: 13-02-2024, 00:48:33 »
Fons en Kees zijn bij tijden extreem kandidaats. Fons oppert uit het niets een goed antwoord bij de pubquiz. Kees verbetert Sor bij de selfies. Vooral Fons heeft meer van zulke voorbeelden. Ze komen daarbuiten juist vaak onnodig overdreven verdacht in beeld. Ik schrap ze volledig.

Waar, maar feit blijft hier wel dat ze hier maar 75 euro hebben verdiend. Dat kan ook aan Anna hebben gelegen (dmv verkeerde tekeningen), maar als het aan de fotografen ligt, dan kan Kees natuurlijk ook zelf de boel hebben verpest en heel brutaal Sor terechtwijzen (want toch al mislukt door Kees). Lijkt fanatiek, de waarheid kan anders zijn.  :)
Kan ook zijn dat Kees als mol te mooi is om waar te zijn, maar 100% kandidaat vind ik hem niet.

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #563 Gepost op: 13-02-2024, 02:30:45 »
Het moet toch Rian of Sor zijn.
Kees geloof ik echt niet, Anna is (net als Tooske) een veel te spontane kandidaat en Fons speelt graag mol, maar er lijken al meerdere afvallers op hem te hebben gezeten.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #564 Gepost op: 13-02-2024, 09:11:00 »
Het moet toch Rian of Sor zijn.
Kees geloof ik echt niet, Anna is (net als Tooske) een veel te spontane kandidaat en Fons speelt graag mol, maar er lijken al meerdere afvallers op hem te hebben gezeten.
Ja ben hier volledig mee eens. Ook al heb ik Fons nog niet afgestreept.
Maar zeker Anna ik vind haar in reacties net zoals Tooske een veel te spontane kandidaat. Dat is de reden waarom ik Tooske en Anna heb afgestreept na de uitslag van de bergklimopdracht.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #565 Gepost op: 13-02-2024, 09:20:38 »
Ja ben hier volledig mee eens. Ook al heb ik Fons nog niet afgestreept.
Maar zeker Anna ik vind haar in reacties net zoals Tooske een veel te spontane kandidaat. Dat is de reden waarom ik Tooske en Anna heb afgestreept na de uitslag van de bergklimopdracht.

Heb je Kees ook ergens kunnen potloodstrepen? Ik vond hem bij het MIN 500 EURO!-momentje wel geloofwaardig kandidaats reageren, maar ben er niet zeker van. Tooske en Anna vond ik het meest kandidaats daar.

Online Airysuit

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #566 Gepost op: 13-02-2024, 09:35:00 »
Ik heb wat afleveringen en threads teruggekeken en gelezen, en inmiddels denk ik dat het er nog maar 2 kunnen zijn, Anna of Rian.
Waarbij ik Anna hoop en logischer vind, maar onderbuikgevoel nog altijd Rian zegt (was ook mijn schot voor de boeg mol). Hopelijk gaat een van de twee er snel uit :p

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #567 Gepost op: 13-02-2024, 09:54:12 »
Heb je Kees ook ergens kunnen potloodstrepen? Ik vond hem bij het MIN 500 EURO!-momentje wel geloofwaardig kandidaats reageren, maar ben er niet zeker van. Tooske en Anna vond ik het meest kandidaats daar.
Nou bij Kees is meer een gevoel en het feit dat ik hem wel beetje ken als persoon.
En ja vind toch zijn gezichtsuitdrukkingen als ze iets horen over hoeveel ze verdient hebben heel oprecht overkomen als kandidaat.

Mijn ervaring is vaak dat als ik een kandidaat van tevoren al ken, vaak wel al zie of die kandidaat is of mol, helaas kwam ik bij Everon daar wat later achter ook al ken ik hem wel al jaren, maar misschien meer zijn acteerwerk dan hoe hij is. Maar daardoor kon ik best wel wat kandidaten afstrepen als mol, zoals Patrick Martens, Kim-Lian, Buddy, Tooske, Soy etc. En kon ik Klaas vanaf de eerste aflevering al zeggen dat hij de mol is. En Kees ken ik beetje door RTL Boulevard en tijdens widm komt hij zo over zo als ik hem ken.

En vind vaak, zeker na de ontknoping als je weet wie het is en als je terugkijkt dat de mol kan ontdekken door zijn of haar gezichtsuitdrukkingen. Ik heb dit gevoel nu heel erg bij Rian, dat zij acteert. Ook al zit ik vaak in een tunnel en heb het vaak mis, maar naast de acties zegt gezichtsuitdrukkingen zoveel en zelfs meer vind ik.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #568 Gepost op: 13-02-2024, 11:14:15 »
Duidelijk zichtbaar een envelop 'verstoppen' lijkt me ook geen mol-actie.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #569 Gepost op: 13-02-2024, 13:08:23 »
^^ Mol1991, ja eens, vooral vanwege de lichaamstaal zit ik op Rian. Maar het zint me niet dat we veel close-ups van haar zien bij dat soort verdachte momentjes. Bij de eerste eliminatie was het al van dat. Later bij het rode scherm van Jeroen. Ze lijkt daarnaast te weinig bepalend voor een Mol.

edit: ik blijf toch maar bij Rian
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 09:14:53 door Amethyst »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #570 Gepost op: 13-02-2024, 15:37:03 »
Ik ga toch ook nog maar voor Anna. Wat me wel tegenstaat is dat er tot nu toe 1 opdracht was waar de mol echt niet in een bepaald groepje wou zitten: de opdracht met het fietsen en de antiekmarkt. Daar zou je als mol toch echt graag willen fietsen. Je had op die markt vrijwel geen invloed.

Er valt best een verklaring voor te verzinnen, maar op zichzelf is dit een argument tegen Anna (of Rian) als mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #571 Gepost op: 13-02-2024, 15:39:05 »
Ik ga toch ook nog maar voor Anna. Wat me wel tegenstaat is dat er tot nu toe 1 opdracht was waar de mol echt niet in een bepaald groepje wou zitten: de opdracht met het fietsen en de antiekmarkt. Daar zou je als mol toch echt graag willen fietsen. Je had op die markt vrijwel geen invloed.

Er valt best een verklaring voor te verzinnen, maar op zichzelf is dit een argument tegen Anna (of Rian) als mol.

Waarom zou je willen fietsen? De kandidaten gaan heus wel voor jokers.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #572 Gepost op: 13-02-2024, 16:35:11 »
Ik ga toch ook nog maar voor Anna. Wat me wel tegenstaat is dat er tot nu toe 1 opdracht was waar de mol echt niet in een bepaald groepje wou zitten: de opdracht met het fietsen en de antiekmarkt. Daar zou je als mol toch echt graag willen fietsen. Je had op die markt vrijwel geen invloed.

Er valt best een verklaring voor te verzinnen, maar op zichzelf is dit een argument tegen Anna (of Rian) als mol.

Ze moesten kiezen tussen gat in de hand of hand op de knip. Als Anna zelf makkelijk geld uitgeeft. Is het niet zo makkelijk om dan ineens voor dat andere te kiezen. Dat zou te opvallend zijn. Een mol heeft het natuurlijk ook niet altijd voor het uitkiezen. Je kunt niet steeds als eerste reageren. Soms moet je dus genoegen nemen met een andere positie. Hoe minder je opvalt hoe meer je uiteindelijk kan mollen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #573 Gepost op: 13-02-2024, 18:18:00 »
Nou bij Kees is meer een gevoel en het feit dat ik hem wel beetje ken als persoon.
En ja vind toch zijn gezichtsuitdrukkingen als ze iets horen over hoeveel ze verdient hebben heel oprecht overkomen als kandidaat.

Ik denk dat Kees wel in staat is om te acteren. Dat moet, denk ik, af en toe ook voor zijn werk. Snel schakelen en aanpassen; prima eigenschappen voor een mol.

Maar als Kees inderdaad in WIDM zo oprecht overkomt, dan is het misschien echt te mooi om waar te zijn. Bij een mol zie je meestal toch wat meer spanning. Of hij is echt een natuurtalent.
En het helpt ook niet mee, vind ik, dat hij landelijk zo hoog staat in de verdenkingen. En ook best vaak in Moltalk wordt genoemd. Vaak geen goed teken.

Door dit alles twijfel ik of ik toch niet (opnieuw, haha) moet overstappen naar Fons. Of toch Anna.

Maar voor nu blijf ik toch bij Kees. Puur op gevoel. En om het feit dat hij echt wel verdachte acties heeft laten zien. We gaan het zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #574 Gepost op: 13-02-2024, 18:33:52 »
Zijn collega’s bij RTL boulevard verdenken Kees helemaal niet, maar dat zegt niks natuurlijk. Alleen zij kennen hem natuurlijk wel hoe hij is. 😉
« Laatst bewerkt op: 13-02-2024, 18:36:59 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #575 Gepost op: 13-02-2024, 22:20:13 »
Zijn collega’s bij RTL boulevard verdenken Kees helemaal niet, maar dat zegt niks natuurlijk. Alleen zij kennen hem natuurlijk wel hoe hij is. 😉

Als hij het is, wordt het wel een klapper dan.  ;D

Maar ik ben het ook wel eens met de mensen die zeggen dat Anna een logische mol is. Aaaaargh, lastig!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #576 Gepost op: 13-02-2024, 22:33:59 »
Ik switch naar Anna. Sor zat me na vorige aflevering eigenlijk al niet lekker meer. Met afstrepen kom ik bij Anna uit en ook heeft ze op vele goede molposities gezeten en wordt ze nooit echt verdacht gemaakt door de edit. En wanneer heeft Anna nou echt uitgeblonken met iets dat geld opleverde? Dat terwijl ze altijd best aanwezig is tijdens de opdrachten, goed meedoet. Gezamenlijk behaald succes vieren doet ze ook graag en wanneer de Mol ter sprake komt is ze er snel bij om een ander verdacht te maken.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #577 Gepost op: 13-02-2024, 23:18:38 »
En de beelden over de ontknoping / rood scherm van Tooske. Meteen vol in de energie zeggen dat je op iedereen gezeten hebt wanneer Rian zegt ik zit gewoon fout. Zulke momenten vind ik het verschil tussen Anna en Rosario nog duidelijker. Terwijl ik ook beide nog meeneem.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #578 Gepost op: 14-02-2024, 05:00:53 »
Waarom zou je willen fietsen? De kandidaten gaan heus wel voor jokers.

Sure, maar als je er als mol dichtbij zit dan kun je er voor zorgen dat het zeker gebeurt. Maar nog belangrijker: de fietsers beslisten daarna ook of er geld verdiend werd bij het kiezen van de objecten.

Ze moesten kiezen tussen gat in de hand of hand op de knip. Als Anna zelf makkelijk geld uitgeeft. Is het niet zo makkelijk om dan ineens voor dat andere te kiezen. Dat zou te opvallend zijn. Een mol heeft het natuurlijk ook niet altijd voor het uitkiezen. Je kunt niet steeds als eerste reageren. Soms moet je dus genoegen nemen met een andere positie. Hoe minder je opvalt hoe meer je uiteindelijk kan mollen.

Dit is waar hoor, maar het probleem is dat je zo alles wel kan wegredeneren. Zo is er altijd wel een reden te verzinnen waarom de mol toch verkeerd zit. Of niet kon mollen. Dus in de analyse laat ik dat een beetje voor wat het is: Op zichzelf is het simpelweg een argument tegen Anna of Rian als mol. Maar na afwegen van alle argumenten blijf ik toch nog wel bij Anna.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #579 Gepost op: 14-02-2024, 10:32:57 »
Fons en Kees niet, beiden veel te vaak verdacht in beeld. Babs en Rian had ik al afgeschreven.

Anna of Rosario? Als ik alle opdrachten nog eens langs ga, kom ik uit bij Rosario.

1.1 A - vindt geen topito
1.2 R - Anna komt met de perfecte strategie om alle vrijstellingen eruit te werken. Rosario heeft een slap verhaal om zijn topito te verdedigen. Hoopt veel stemmen te trekken?
1.3 A - slechts 1 getrokken schilderij van de 12 is goed (kans van 1 op 6)
2.1 -  - opdracht om zeep geholpen door Fons en Kees
2.2 R - speelt een vraag door naar Jip voor mingeld. Anna doet dit niet en heeft er zeker 2 goed.
3.1 R - op de achtergrond, maar gaat mee in foute antwoorden (wals). Anna tenminste 1x aanzet tot een goed antwoord (kakkerlak kan niet lopen).
3.2 A - verdachte actie met envelop verbergen onder haar kaart.
3.3 -  - Rosario corrigeert Kees maar levert zelf wel tenminste 1x een dubbele foto aan, en foto's met meerdere worstelaars tegelijk. Anna sleutelpositie bij het kiezen van te tekenen worstelaars.
4.1 R - Mols uit het boekje. Gehaast als eerste naar de telefoon. Ophangen zonder joker na al veel minuten gebeld te hebben. De groep willen splitsen. Met plan naar Tooske voor elk een joker.
4.2 -
4.3 R - twee puzzels fout oplossen. Anna maakt een foutje in de kubus dat goed lijkt te zijn gerekend door de regie (tenzij er onwaarschijnlijke aannames worden gedaan om tot een resultaat van -500 euro te kunnen komen).
5.1 R - geeft van het eerste oranje bordje alleen de kleur door, niet het bedrag. Heeft het notitieblok, Anna niet.
5.2 R - de vogelverschrikker hint, en kan zelf niet op Molukken komen. Kan evt. communiceren met Dennis via zijn oortje. Wijst richting het juiste gebied op de kaart, maar het is al te laat.
5.3 -  - beiden een minbedrag uit de bakjes gehaald.
6.1 R - Komt als laatste binnen met een verkeerde steen, bij de roze tafel die waarschijnlijk is afgekeurd.
6.2 - - Anna stuurt een man van de dansvloer die (op dat moment) had moeten blijven staan. Rosario haalt Babs eruit voor de bonusvraag, die waarschijnlijk goed stond.

A: 3x
R: 8x
Gelijk: 5x