Ik snap je verhaal niet.
Ik maak belangrijk onderscheid in 2 zaken. Ten eerste valt niemand 1000 euro toe te schrijven. Is Fons de mol dan is het heel snel gewoon op Rian te stemmen want als mol wil je dat meerdere mensen op 1 en dezelfde kandidaat stemmen. Zoals we allemaal intussen weten sinds zaterdag is dat Rian erg slecht kan liegen. En zij had een vrijstelling en moest van zichzelf daarover liegen. Een zeer goede kandidaat dus om op te stemmen, want dat zouden er nog wel eens 2 a 3 kunnen doen. Dat het niet zo uitpakt en tot ieders verrassing uitpakt als dat iedereen tegen elkaar valt weg te strepen, alla, maar wel slim.
Ik denk dus niet dat de mol nadat iedereen is komen stemmen nog eens mocht gaan stemmen. Nee, die moest zelf een inschatting maken wat handig was. En Rian is wel erg handig, dat moet je toegeven.
Ten tweede het liegfestijn. In de auto zegt Fons op Jeroen te hebben gestemd maar Kees zegt dat ook. He, hier zit een discrepantie want dat kan niet. Dit heeft Sor uitgemolken. Wat gebeurde er daarvoor? Rian is naar Fons toegegaan en gevraagd wat hij stemde, hij zei Jeroen, en dat hield hij dus ook vol in de auto waar Rian ook inzat. Het komt op mij allemaal enorm over als Jeroen Kijk in de Vegte-mol, die was ook zo dom en zenuwachtig aan het liegen de hele tijd.
Was het een leugen en sprak Kees de waarheid? Kan heel goed. Het is wel merkwaardig dat ook Fons zijn biechten alle kanten op gaan. Hij zegt namelijk dat hij nog moet gaan stemmen op het moment dat Sor aan hem vroeg op wie. Hij zei toen dus Rian. Het was de toekomende tijd. Het kan ook best dat hij maar wat zit te zwammen, zoals Jeroen KidV. Het is allemaal niet handig maar hem 1000 euro toeschrijven vind ik totaal onzinnig. Je kunt wel geld toeschrijven aan dat geweldige Plan dat er lag van Anna.