Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 339810 keer)

Offline mollie23

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #840 Gepost op: 25-02-2024, 14:19:57 »
Anna die in de landelijke verdenkingen intussen Kees heeft ingehaald, alle sterke hints die ik naar haar voorbij heb zien komen.... Krijg er toch een rode vlag gevoel bij. Ook omdat ik haar vaak kandidaats vind reageren.

Maar wie dan wel? Denk dat ik het voor nu maar bij Sor houdt.  ::helderziend::

Ik volg je hierin. Dit vind ik ook een moeilijk punt. Het lijkt wel heeel duidelijk, ook bij de kijkers thuis. Sor zou ook gewoon ontzettend leuk zijn, dus ik begrijp je keuze volledig!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #841 Gepost op: 25-02-2024, 14:29:48 »
Ja, Sor zou dan volledig op Fons gegaan zijn. Terwijl hij hem de vorige aflevering nog ziet als iemand waar hij tegen moet strijden..
Dat heb ik hem niet met zoveel woorden horen zeggen. Maar we zullen volgende week in de finaletest wel horen op wie hij zit, dat gaat doorslaggevend worden.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #842 Gepost op: 25-02-2024, 14:36:03 »
Dat heb ik hem niet met zoveel woorden horen zeggen. Maar we zullen volgende week in de finaletest wel horen op wie hij zit, dat gaat doorslaggevend worden.

Ik bedoel volgens jouw theorie dat Fons de mol is, dan zou Sor dus volledig hebben ingezet op Fons aangezien Sor tijdens het invullen biecht dat hij volledig inzet op 1 persoon. Dat vond ik niet rijmen met het gegeven dat hij vorige aflevering zei dat hij moest gaan strijden tegen de 2 mensen met wie hij een bondje heeft, waarvan Fons er dus een is. Impliceert dan niet dat hij op Fons zit naar mijn mening.
We gaan het zien!

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #843 Gepost op: 25-02-2024, 14:40:09 »
Anna die in de landelijke verdenkingen intussen Kees heeft ingehaald, alle sterke hints die ik naar haar voorbij heb zien komen.... Krijg er toch een rode vlag gevoel bij. Ook omdat ik haar vaak kandidaats vind reageren.

Maar wie dan wel? Denk dat ik het voor nu maar bij Sor houdt.  ::helderziend::

Ja, Anna lijkt geen enkele terughoudendheid te hebben. Als je als mol steeds zo puur en voluit kan reageren op alles, dan zou ze echt een briljante actrice zijn.
Maar naast dat ze volledig kandidaat lijkt, heeft ze ook gewoon heel veel geld verdiend. Dan zou ze geweldig geacteerd hebben, maar niet een geweldige mol zijn.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #844 Gepost op: 25-02-2024, 14:43:01 »
Ik bedoel volgens jouw theorie dat Fons de mol is, dan zou Sor dus volledig hebben ingezet op Fons aangezien Sor tijdens het invullen biecht dat hij volledig inzet op 1 persoon. Dat vond ik niet rijmen met het gegeven dat hij vorige aflevering zei dat hij moest gaan strijden tegen de 2 mensen met wie hij een bondje heeft, waarvan Fons er dus een is. Impliceert dan niet dat hij op Fons zit naar mijn mening.
We gaan het zien!
Ja ik begrijp wat je bedoelt maar ik heb het idee dat hier suggestief geknipt zou kunnen zijn. We horen hem eerst zeggen dat hij informatie krijgt van Babs en Fons, daarna (waarschijnlijk na een knip) dat hij moet strijden tegen twee mensen met wie hij een bondje heeft, maar het wordt niet duidelijk of hij daar inderdaad Babs en Fons mee bedoelt. Sor sluit namelijk voortdurend bondjes met iedereen en er zijn al meer indicaties geweest dat hij Fons verdacht vindt. Als volgende week blijkt dat Sor op Anna zit kan er een streep door Fons en blijft Anna als enige mogelijkheid over.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #845 Gepost op: 25-02-2024, 15:33:27 »
Ja ik begrijp wat je bedoelt maar ik heb het idee dat hier suggestief geknipt zou kunnen zijn. We horen hem eerst zeggen dat hij informatie krijgt van Babs en Fons, daarna (waarschijnlijk na een knip) dat hij moet strijden tegen twee mensen met wie hij een bondje heeft, maar het wordt niet duidelijk of hij daar inderdaad Babs en Fons mee bedoelt. Sor sluit namelijk voortdurend bondjes met iedereen en er zijn al meer indicaties geweest dat hij Fons verdacht vindt. Als volgende week blijkt dat Sor op Anna zit kan er een streep door Fons en blijft Anna als enige mogelijkheid over.

Een bondje sluit je ook niet per definitie uit vertrouwen, je kunt het ook gebruiken om iemand die je niet vertrouwt aan de tand te voelen en om te checken hoe die je eventueel op een dwaalspoor probeert te zetten.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #846 Gepost op: 25-02-2024, 15:36:24 »
Klopt, maar Sor zegt expliciet dat hij het moet opnemen in de test tegen twee mensen met wie hij een bondje heeft.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #847 Gepost op: 25-02-2024, 15:42:01 »
Hoe kom je hier bij? Niemand kan je de schuld geven van 1000 euro in de pot brengen. Het gaat niet zo van, eerst gaat iedereen stemmen, en dan als laatste mag de mol erbij en ergens een kink in de kabel leggen. En het gaat ook niet zoals jij het zegt, namelijk dat eerst de boel 'verkeerd lag' en Fons het daarna herstelde en 1000 in de pot bracht, Natuurlijk niet.

Je vergeet dat Sor naar hem toe kwam met de vraag op wie hij ging stemmen. Fons biechtte dat hij zich afvroeg of hij Sor wel kon vertrouwen en of hij de waarheid wel kon vertellen. Ook Justin eerder in de biecht zei dat er veel mensen gelogen hadden over op wie ze gestemd hadden en dat het plan in elk geval gefaald had. En Fons zei dat dit de meerderheid was, dat bijna niemand zich aan het plan had gehouden. Dus ik denk dat van de 10 er sowieso wel 6 waren die afweken.

Kortom, Fons zegt dat hij op Jeroen gestemd heeft maar tegen Sor had gezegd dat hij op Rian ging stemmen (blijkbaar had hij nog niet gestemd). Dit leverde een hele tumultueuze episode in de auto op. Sor zegt daarin dat hij Fons totaal niet vertrouwt. Nou dat hebben we tot aan de huidige aflevering dus gezien. Is nooit anders geweest. En dat Sor dus naar Fons is toegegaan voor een 'bondje', niet andersom.

Ik snap je verhaal niet.
Fons stemt op Rian, gewoon op beeld. Hij is de enige die op Rian stemt, en levert dus €1000 op.
Vervolgens liegt hij tegen de groep, door te doen of hij geen geld opbracht.
Daar is geen enkele logische verklaring voor. Als mol kan je gewoon op iemand stemmen die geen vrijstelling had, of op iemand die al een stem had.

Er zijn waarschijnlijk maar drie mensen die op iemand anders stemden dan de eerste tafel: Tooske, Justin en Kees.
Als de mol niet het iniatitief neemt voor het briljante plan, en niet voor geld zorgt, dan blijven alleen Kees, Sor en Rian over.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #848 Gepost op: 25-02-2024, 15:48:24 »
Klopt, maar Sor zegt expliciet dat hij het moet opnemen in de test tegen twee mensen met wie hij een bondje heeft.

Volgens mij bedoelt ie dat z'n kansen 1 op 4 zijn ipv 1 op 6, omdat ie het opneemt tegen 2 mensen van wie hij informatie krijgt en hij ze daarom niet echt meetelt. Of dat wiskundig klopt is een tweede, maar zo lijkt ie dat te bedoelen.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #849 Gepost op: 25-02-2024, 16:04:50 »
Ik ga mij stem toch aanpassen van Anna naar Rosario, heb hem in het begin ook wel even verdacht. Maar zeker de eerste opdracht van aflevering 8 blijft hij verdacht, hij staat op een sleutelpositie en wilde laten zien aan Rian dat hij nog steeds betrouwbaar is. En wie vliegt eruit? Rian.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #850 Gepost op: 25-02-2024, 16:18:46 »
Ik snap je verhaal niet.
Ik maak belangrijk onderscheid in 2 zaken. Ten eerste valt niemand 1000 euro toe te schrijven. Is Fons de mol dan is het heel snel gewoon op Rian te stemmen want als mol wil je dat meerdere mensen op 1 en dezelfde kandidaat stemmen. Zoals we allemaal intussen weten sinds zaterdag is dat Rian erg slecht kan liegen. En zij had een vrijstelling en moest van zichzelf daarover liegen. Een zeer goede kandidaat dus om op te stemmen, want dat zouden er nog wel eens 2 a 3 kunnen doen. Dat het niet zo uitpakt en tot ieders verrassing uitpakt als dat iedereen tegen elkaar valt weg te strepen, alla, maar wel slim.

Ik denk dus niet dat de mol nadat iedereen is komen stemmen nog eens mocht gaan stemmen. Nee, die moest zelf een inschatting maken wat handig was. En Rian is wel erg handig, dat moet je toegeven.

Ten tweede het liegfestijn. In de auto zegt Fons op Jeroen te hebben gestemd maar Kees zegt dat ook. He, hier zit een discrepantie want dat kan niet. Dit heeft Sor uitgemolken. Wat gebeurde er daarvoor? Rian is naar Fons toegegaan en gevraagd wat hij stemde, hij zei Jeroen, en dat hield hij dus ook vol in de auto waar Rian ook inzat. Het komt op mij allemaal enorm over als Jeroen Kijk in de Vegte-mol, die was ook zo dom en zenuwachtig aan het liegen de hele tijd.

Was het een leugen en sprak Kees de waarheid? Kan heel goed. Het is wel merkwaardig dat ook Fons zijn biechten alle kanten op gaan. Hij zegt namelijk dat hij nog moet gaan stemmen op het moment dat Sor aan hem vroeg op wie. Hij zei toen dus Rian. Het was de toekomende tijd. Het kan ook best dat hij maar wat zit te zwammen, zoals Jeroen KidV. Het is allemaal niet handig maar hem 1000 euro toeschrijven vind ik totaal onzinnig. Je kunt wel geld toeschrijven aan dat geweldige Plan dat er lag van Anna.
De Blondine is de Mol :)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #851 Gepost op: 25-02-2024, 17:03:18 »
Duidelijk Anna.

Kees valt af, anders gaat Rian niet naar huis. Dat is duidelijk.

Sor pakt 2000 terwijl dat echt niet hoeft. In het begin kan je zoiets doen om vertrouwen te winnen. Op dit moment doet een mol dat eigenlijk nooit meer. Plus dat Babs zeer waarschijnlijk op hem eruit ging.

Fons, tja. Heeft veel molse acties, die te overduidelijk in beeld komen. Maar ook heel vaak kandidaats. Niet vergeten: veel eerdere kandidaten (Jeroen en Tooske iig) zijn er op hem uitgegaan, lijkt het. Ik sluit hem volledig uit.

Blijft over Anna. Doet vrijwel nooit iets echt goed, terwijl ze wel heel slim en fanatiek is. Wordt in de edit vaak uit de wind gehouden. Zit volledig op Fons, terwijl die het niet is. Typisch een productie koppeltje voor de finale.

Die 6000 wordt hier genoemd alsof Anna hier in haar eentje 6000 verdiend heeft. Dat is natuurlijk niet zo. 3000 of 4000 was eigenlijk altijd wel gelukt. Dat maakt het wel anders. Je kan het scharen onder vertrouwen winnen. Of ze wou verwarring zaaien wat niet lukte. Wat dan ook, er is geen enkele andere reden om haar uit te sluiten.

Anna is de enige logische optie als mol.

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #852 Gepost op: 25-02-2024, 17:05:10 »
Anna is de mol; Fons en Sor zitten vol op haar en gaan uitmaken wie de winnaar is. Kees closed!  ::bravo::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #853 Gepost op: 25-02-2024, 17:11:52 »
Tja, maar dan wordt het hier wel erg saai de komende weken, niet?

Goed, dat er nog enkele dappere dodo's zijn die andere kandidaten aanhangen als mol  ::trots:: ::ok::

Het wordt nog een spannend weekje, en ben het volledig eens met Sander:
Als volgende week blijkt dat Sor op Anna zit kan er een streep door Fons en blijft Anna als enige mogelijkheid over.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #854 Gepost op: 25-02-2024, 17:25:07 »
Haha, ja je mag tunnelen op wie je wil hoor. Maar hoe kunnen Rian en Kees deze aflevering halen als Fons de mol is?

Helemaal gezien Fons vanaf aflevering 1 al aan het nepmollen is. Hij zou zeker deels verdacht zijn door oa Tooske en Jeroen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #855 Gepost op: 25-02-2024, 18:04:11 »
Goed, dat er nog enkele dappere dodo's zijn die andere kandidaten aanhangen als mol  ::trots:: ::ok::

Ik houd ervan. En het zou zomaar kunnen kloppen dat een kleinere tunnel toch de juiste blijkt. Dat is weleens gebeurd.  ;D

En ja, wat zou het tof zijn als het Fons is.  ::bravo:: Zou echt een leuke mol zijn. Maar ik blijf nu hangen in de Rosario-tunnel. Ook erg gezellig!

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #856 Gepost op: 25-02-2024, 18:19:01 »
Jaaa helemaal eens ::bravo::
Haha, ja je mag tunnelen op wie je wil hoor. Maar hoe kunnen Rian en Kees deze aflevering halen als Fons de mol is?
Hij zal zeker deels verdacht zijn door iedereen. Hij staat niet voor niks stijf laatste op de vertrouwensindex.....

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #857 Gepost op: 25-02-2024, 18:34:55 »
Anna mol, fons winnaar ;D

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #858 Gepost op: 25-02-2024, 18:44:36 »
Anna mol, fons winnaar ;D
Maar keesisdemol toch ::)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #859 Gepost op: 26-02-2024, 15:09:08 »
Lig nog onder de brokstukken van de Rian tunnel maar ga nu verder voor Anna.