Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 34211 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #160 Gepost op: 4-02-2024, 17:40:58 »
De ironie is ook dat al dat nadrukkelijk geknipoog naar Dennis' molseizoen de molloten er alleen maar aan herinnert hoe goed dit programma ooit was. ::ohno::

precies dit.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #161 Gepost op: 4-02-2024, 17:55:22 »
De rest kan haar afstrepen, dat is hun voordeel.
Niet dus. Geldt niet voor Kees, en waarschijnlijk ook andere kandidaten niet. Zo hoor ik net Jeroen uit Niet de Mol en die gaat voor de extremen, daarom koos hij ook voor de idiote topito. Dat doet hij om ongebaande paden op te gaan, want dat wordt de kandidaten beloofd bij ingaan van het hele traject. Dus kandidaten strepen haar helemaal niet af, die denken ja ze is er nog dus het kan en ik zet zelfs uit paranoia op haar in.

Wat ik deze aflevering dan wel mooi vond voor ons mol zoekers is dat Tooske opeens jokers pakt.... hee hoe zat dat nou vorige week, toen had Sor toch gebeld, en was daarna de beurt aan Tooske om jokers te pakken? Maar nee, de enige die met een joker overblijft was Sor. Dat zou een kandidaat nooit doen. Zij was aan de beurt! Dat werd even fijntjes gecorrigeerd met deze 3 jokers. Geen toeval dat zij niet bij de suffe groep zat met 0......

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #162 Gepost op: 4-02-2024, 17:59:10 »
Kiezen tussen de pot en goodies is niet interessant. De kandidaten spelen niet voor het geld, maar voor de ervaring en een finaleplek (logisch). Bovendien, als je geld verkiest boven jokers/vrijstelling, word je ook nog eens heel onverdacht. En ook al wil je als kandidaat voor het geld gaan omdat je bijv. zeker bent van je mol: je mede-kandidaten gaan wél voor zichzelf, dus dan ben je én onverdachter, én loop je achter in de test.

Ik denk dat het beste zou zijn om het hele concept om te gooien. Er is dan een 'kandidatenpot' en een 'molpot'. Alle opdrachten waar zogenaamd achterlijk hoge bedragen te winnen zijn worden geschrapt, iedere opdracht draait om 500 tot 3000 euro. Het geld dat de kandidaten verdienen, gaat in de kandidatenpot. Het geld dat niet wordt verdiend, gaat in de molpot.
- Als de kandidatenpot hoger is dan de molpot, wint de kandidaat met de beste finaletest: dat is dan de winnaar.
- Als de molpot hoger is dan de kandidatenpot, wint de mol dat geld, en wint de beste kandidaat met de beste finaletest alleen de eer. Of, je zou ook kunnen zeggen dat er dan helemaal geen winnaar is, en dat de mol de enige winnaar is. Degene met de beste finaletest is dan de runner-up. De mol heeft dat seizoen dan gewonnen. Net als bij De Verraders: óf de verrader(s) wint/winnen, of de kandidaten.

De pot is nu zo'n enorme bijzaak dat het concept van WIDM wel echt wankelt en er uit zó veel opdrachten niets te halen valt, omdat kandidaten en mol hetzelfde belang hebben.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #163 Gepost op: 4-02-2024, 18:06:08 »
Babs zei behoorlijk getunneld te hebben in haar eerste test dus die persoon kan ze al strepen. Als Jip en Justin ook zulke goede info hebben gehad dan kun je er maximaal al 3 van deze laatste 6 uitsluiten. Dat is echt machtig mooie informatie en vooral heel oneerlijk.

Maar in principe kunnen de 1e 2 afvallers ook hebben getunneld op volgende afvallers

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #164 Gepost op: 4-02-2024, 18:14:22 »
Kiezen tussen de pot en goodies is niet interessant. De kandidaten spelen niet voor het geld, maar voor de ervaring en een finaleplek (logisch). Bovendien, als je geld verkiest boven jokers/vrijstelling, word je ook nog eens heel onverdacht. En ook al wil je als kandidaat voor het geld gaan omdat je bijv. zeker bent van je mol: je mede-kandidaten gaan wél voor zichzelf, dus dan ben je én onverdachter, én loop je achter in de test.

Ik denk dat het beste zou zijn om het hele concept om te gooien. Er is dan een 'kandidatenpot' en een 'molpot'. Alle opdrachten waar zogenaamd achterlijk hoge bedragen te winnen zijn worden geschrapt, iedere opdracht draait om 500 tot 3000 euro. Het geld dat de kandidaten verdienen, gaat in de kandidatenpot. Het geld dat niet wordt verdiend, gaat in de molpot.
- Als de kandidatenpot hoger is dan de molpot, wint de kandidaat met de beste finaletest: dat is dan de winnaar.
- Als de molpot hoger is dan de kandidatenpot, wint de mol dat geld, en wint de beste kandidaat met de beste finaletest alleen de eer. Of, je zou ook kunnen zeggen dat er dan helemaal geen winnaar is, en dat de mol de enige winnaar is. Degene met de beste finaletest is dan de runner-up. De mol heeft dat seizoen dan gewonnen. Net als bij De Verraders: óf de verrader(s) wint/winnen, of de kandidaten.

De pot is nu zo'n enorme bijzaak dat het concept van WIDM wel echt wankelt en er uit zó veel opdrachten niets te halen valt, omdat kandidaten en mol hetzelfde belang hebben.

Ik zie dan liever minder troeven, of troeven die losgekoppeld worden van de slagingskans van een opdracht. Jokers die je tijdens het spelen vindt door goed om je heen te kijken bijvoorbeeld en dan niet om de week.

Het leuke aan widm vind ik dat het tot op zekere hoogte loont om jezelf als kandidaat zo nu en dan verdacht te maken, daar is wat mij betreft niets mis mee. De pot meenemen naar huis is inherent aan het behalen van de finale en het spanningsveld tussen een beetje mollen als kandidaat en geld verdienen maakt het programma gelaagd.

Van mij hoeft het concept niet aangepast te worden, maar het zou fijn zijn als ze kappen met opdrachten die dusdanig opgezet zijn dat de verleiding om voor jezelf te gaan haast niet te weerstaan is.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #165 Gepost op: 4-02-2024, 18:35:14 »
Kiezen tussen de pot en goodies is niet interessant. De kandidaten spelen niet voor het geld, maar voor de ervaring en een finaleplek (logisch). Bovendien, als je geld verkiest boven jokers/vrijstelling, word je ook nog eens heel onverdacht. En ook al wil je als kandidaat voor het geld gaan omdat je bijv. zeker bent van je mol: je mede-kandidaten gaan wél voor zichzelf, dus dan ben je én onverdachter, én loop je achter in de test.

Ik denk dat het beste zou zijn om het hele concept om te gooien. Er is dan een 'kandidatenpot' en een 'molpot'. Alle opdrachten waar zogenaamd achterlijk hoge bedragen te winnen zijn worden geschrapt, iedere opdracht draait om 500 tot 3000 euro. Het geld dat de kandidaten verdienen, gaat in de kandidatenpot. Het geld dat niet wordt verdiend, gaat in de molpot. Als ze toch woke bezig willen zijn, kandidaten weer een beetje opvoeden dat elk voordeel ook een nadeel kan zijn  >:D

Als de kandidatenpot hoger is dan de molpot, wint de kandidaat met de beste finaletest: dat is dan de winnaar.
- Als de molpot hoger is dan de kandidatenpot, wint de mol dat geld, en wint de beste kandidaat met de beste finaletest alleen de eer. Of, je zou ook kunnen zeggen dat er dan helemaal geen winnaar is, en dat de mol de enige winnaar is. Degene met de beste finaletest is dan de runner-up. De mol heeft dat seizoen dan gewonnen. Net als bij De Verraders: óf de verrader(s) wint/winnen, of de kandidaten.

De pot is nu zo'n enorme bijzaak dat het concept van WIDM wel echt wankelt en er uit zó veel opdrachten niets te halen valt, omdat kandidaten en mol hetzelfde belang hebben.
Helemaal met je eens dat de pot intussen bijzaak is geworden.

Wat betreft de troeven, geef ze andere keuzes. Je kunt 3 vrijstellingen winnen maar dat betekent 2 vragen minder op de test. Of 2 minuten bij je testtijd op. Dat soort dillema's. Hoe meer het waard is hoe hoger de straf.
Of terug naar het begin toen ze die dingen gewoon nog kon vinden in het spel zonder mingeld.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #166 Gepost op: 4-02-2024, 20:16:31 »
Ik ben zo te zien een van de weinigen die dit wel een leuke aflevering vond.

Babs komt terug. Leuk, keer wat anders. Dat mag/moet ook wel na al die seizoenen. Had het sterker gevonden als de afvallers onderling geen info hadden uitgewisseld.

Logistiek snap ik ook dat je wat met de afvallers wil doen. 3 weken in zo'n afvallershotel is ook maar stom.

Opdracht 1 was niet bijzonder maar an sich prima.

Opdracht 2 vond ik eigenlijk een hele leuke "ouderwetse" mol opdracht. De pinatas passen leuk bij het land en er moest een plattegrond bij elkaar gepuzzelt worden. De cameo van Dennis vond ik ook wel leuk. Ik zie het maar als een soort aftellende geldklok, maar dan op een creatieve manier. De klimaatimpact vind ik overigens wel wat van.

Opdracht 3: Tja een bakjesopdracht. Dat is wel suf.
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #167 Gepost op: 4-02-2024, 20:59:51 »
Om dan maar positief te beginnen: ik merk dat veel opdrachten in de opzet weer wat "gelaagder" zijn. Ze bestaan uit verschillende elementen die invloed hebben op elkaar, met verschillende posities en strategieën voor de mol. Vooral de eerste twee afleveringen vond ik de opdrachten echt top ::bravo::

Maarrrr... de uitleg is vaak echt véél te summier. De kandidaten lijken zelf de helft van de tijd niet te begrijpen wat nou eigenlijk de bedoeling is, en ook als kijker heb ik - ondanks dat een uitleg soms nog door meerdere kandidaten wordt herhaald in de biechten - na afloop soms nog steeds niet echt volledig door hoe de opdracht nou in elkaar zat.

En wat afgelopen aflevering betreft moet ik me helaas ook aansluiten bij de kritiek. Opdracht 1 was op zich niet al te ingewikkeld, maar 5 minuten is echt véél te kort om te overleggen, tot de juiste conclusie te komen en dan ook nog de rekensom te maken. Ik heb geen idee hoe die opdracht haalbaar had moeten zijn. Hetzelfde geldt voor opdracht 2 - de opzet was leuk, maar er was gewoon veel te weinig tijd om én genoeg piñatas kapot te slaan, én de route te vinden, én er ook nog op tijd te zijn. Een cameo van een oud-mol is in theorie leuk, maar kwam echt totaal niet uit de verf (en ik heb ook wel zo mijn meningen over de klimaatimpact van iemand op en neer naar Mexico laten vliegen voor iets wat eigenlijk geen invloed had op de opdracht :-X). Dan nog opdracht 3 waarbij de kans dat je een troef krijgt maar 1 op 9 is, en de kans dat 3 mensen een topito pakken dus vrijwel nihil is. Waarom die optie erbij zat is me echt een raadsel ::) Op deze manier lijken de opdrachten opgezet om te mislukken en een hoop geld uit de pot te halen, zonder dat er überhaupt een mol voor nodig is.

Jammer, want het seizoen begon wat mij betreft echt goed. Ik hoop dat het volgende week weer wat beter is ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #168 Gepost op: 4-02-2024, 21:20:36 »
Een cameo van een oud-mol is in theorie leuk, maar kwam echt totaal niet uit de verf (en ik heb ook wel zo mijn meningen over de klimaatimpact van iemand op en neer naar Mexico laten vliegen voor iets wat eigenlijk geen invloed had op de opdracht :-X).


Ik vrees dat iemand bij de redactie een ontzettende kick kreeg van het idee dat een oud-Mol al dat geld zou versnipperen en verscheuren en dat dus besloten is dat dit per se in beeld moest komen. De kandidaten hadden hier dan ook absoluut geen eerlijke kans. Het was domweg niet de bedoeling dat ze Dennis zouden storen. En dit soort flauwekul staat mij dus zeer tegen. Als ik goedkoop toneel wil zien, dan zoek ik wel een of andere derderangs theater op.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #169 Gepost op: 4-02-2024, 21:34:53 »
Ik heb ook gewoon genoten van de aflevering, van de kandidaten en de opdrachten.
Nou, gelukkig jij dan wel.

Ik namelijk niet. Ik zat me kapot te ergeren. Wat nog niet eens genoemd is, is: waarom moest de hele uitleg van opdracht 3 twee keer helemaal in beeld? Was Rik die een totale non-opdracht nóg een keer uitlegt nou echt de beste vulling van hét meest gewilde televisie-tijdslot van zo'n beetje het hele jaar?

Verder, als productie één topic leest, is het waarschijnlijk deze, dus ik ga mezelf maar citeren.

Wat was dit voor totáál waardeloze aflevering!?

Een opdracht waarbij de vraag is "raad onze regels".
Een opdracht waarbij je het bedrag zo onrealistisch is dat je weet dat ze het niet gaan halen en het alleen maar geld kost
En en opdracht waarbij verd*mme wéér jokers tegenover geld worden geplaatst en wat gewoon totaal random gokken is. Dit kún je niet eens goed of fout doen.

Waar hebben we naar zitten kijken?

En kan de volgende eindredacteur alsjeblieft bij de Belgen op bezoek gaan om te kijken hoe je troeven in een opdracht verwerkt?

Het idee is toch dat de mol opdrachten molt? Dan moeten die opdrachten natuurlijk wel háálbaar zijn.

Echt.

Kansloos.

En het had zo mooi kunnen zijn. De opdracht met de piñata's was oprecht leuk bedacht. Het huis met de 38000 euro was oprecht leuk bedacht. Alles met Dennis Weening was oprecht leuk bedacht. Dat de uitkomst van opdracht 1 2008 euro was, was oprecht leuk bedacht.

Maar dan moet je dat allemaal wel verwerken in haalbare opdrachten. Waarbij de kandidaten een opdracht goed willen doen, en de mol z'n best moet doen om te voorkomen dat het lukt. Dát is het spel.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2024, 21:43:56 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #170 Gepost op: 4-02-2024, 22:01:42 »
Ik zie dan liever minder troeven, of troeven die losgekoppeld worden van de slagingskans van een opdracht. Jokers die je tijdens het spelen vindt door goed om je heen te kijken bijvoorbeeld en dan niet om de week.

Er is genoeg dat je kunt aanpassen waardoor de keuze “troeven of pot” wat minder binair wordt. In België hebben ze dat vorig opgelost door in aflevering 1 gelijk aan een mislukte poging om voor de troef te gaan, een onmiddellijk nadeel te koppelen in de vorm van een paar opdrachten buitenspel. Het hele groepsdenken sloeg erdoor om en kandidaten werden bang om voor troeven te gaan.

In deze laatste opdracht had er ook makkelijk meer diepgang aangebracht konden worden. Wat als de volgorde van kandidaten vooraf bekend was en niet-gevonden troeven op de route achterbleven. Als je de troef dus niet pakt, loop je dus de kans dat iemand na je de troef pakt en je jezelf op een achterstand zet.

Het is wel een teken van de kwaliteit van het seizoen dat ik zo’n beetje elke opdracht zit te denken hoe de opdracht beter had kunnen werken.

Kiezen tussen de pot en goodies is niet interessant.

Als we de troeven goodies gaan noemen, dan geeft de tekst van Ciara’s 2004 hit misschien een hint over hoe ze troeven effectiever in konden zetten om tot interessantere opdrachten te komen:

“I bet you want the goodies
Bet you thought about it
Got you all hot and bothered
Mad 'cause I talk around it
If you're looking for the goodies
Keep on looking, 'cause they stay in the jar”

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #171 Gepost op: 4-02-2024, 22:34:43 »
Ik heb de meeste afleveringen dit seizoen het gevoel dat ik naar dit programma kijk:



Zeker het stukje vanaf 1:26 geeft een goed beeld van de opdrachten.  :-X  ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #172 Gepost op: 4-02-2024, 22:43:41 »
@Erik Leppen: ik ben het met je een. Sterker nog: ze zouden de Vlamingen moeten smeken of ze een paar mensen eens een paar maanden mogen lenen.
En dan zeg ik het nog netjes, want eigenlijk had ik willen schrijven dat ze een stel redacteuren maar het beste kunnen ontslaan en vervangen door Vlamingen.

Goed om hier te merken dat ik niet alleen sta met mijn kritiek, dat betekent dat het waarschijnlijk niet aan mij ligt, maar de makers echt stevig de mist in zijn gegaan. Ik heb echter nog hoop, namelijk dat het komende seizoen met onbekende Nederlanders zal zorgen voor een nieuwe impuls. We gaan het zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #173 Gepost op: 4-02-2024, 22:46:55 »
Ik heb de meeste afleveringen dit seizoen het gevoel dat ik naar dit programma kijk:



Zeker het stukje vanaf 1:26 geeft een goed beeld van de opdrachten.  :-X  ;D

Hahaha  ::rofl::
Dit is ook gewoon eigenlijk spannender dan voorbije aflevering :-X

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #174 Gepost op: 4-02-2024, 23:38:23 »
Ik heb de meeste afleveringen dit seizoen het gevoel dat ik naar dit programma kijk:

 ::rofl::  ::rofl:: meesterlijk dit..! Goede vergelijking.


Een gedachte die opdrong:
Zou het niet kunnen zijn dat Rick zelf ook helemaal niet tevreden is met deze aflevering?
Zou het kunnen zijn dat ze met Dennis hele andere plannen hadden, meer, grootser, meer impact, meer wow-effect. Dat er die dagen iets is gebeurd waardoor ze werkelijk alles moesten omgooien en ontzettend moesten improviseren om nog iets van deze dagen te kunnen redden, en dus Dennis dan maar bij de geldversnipperaar hebben gezet, en met de bakjesopdracht op de proppen zijn gekomen? Ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat dit de gedroomde output van deze dagen was, en laten we hopen dat er een verklaring voor is, en komt.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #175 Gepost op: 4-02-2024, 23:47:35 »
Dan vraag ik me meer af hoe tevreden hij is over dit seizoen. Op insta heeft Rick echt 0,0 posts die betrekking hebben op dit seizoen. Bij vorige seizoenen plaatste hij altijd wel iets. Sinds de bekendmaking van de kandidaten van dit seizoen is het enige dat hij heeft geplaatst een bericht van zijn stoppen....

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #176 Gepost op: 5-02-2024, 01:20:47 »
@ productie.

- We zitten in aflv 6 en nog geen een scherm gezien van Fons. Slaat nergens op, maakt hem als Mol vrijwel onmogelijk want geen scherm laten zien van de Mol t/m aflv 6 zou echt onnozel zijn.

- stop met belachelijke opdrachten waarin de kandidaten door puur gokwerk de helft van de pot verspelen.

- stop met opdrachten waarbij de Mol niets maar dan ook niets hoeft te doen.

- stop met opdrachten waarbij het lijkt alsof de Mol spectaculair werk levert maar in werkelijkheid niets doet.


- stop met de montage zo erg manipuleren dat niemand maar dan ook echt niemand ook meer enig idee kan hebben.

- laat bondjes zien

- laat groepsdynamiek zien.

- stop met terughalen van kandidaten en als je iemand terug laat komen verzin een spannende opdracht .

- stop met het programma zo manipuleren dat een afvaller aan kennis komt die hij/zij bij een terugkeer rechtstreeks naar een finale kan stoten.

- stop met chaotische opdrachten

- verzin creatieve opdrachten, die rustiger zijn voor t oog maar niet zo simpel en saai zijn a la; “kandidaten, hier liggen enveloppen met mingeld, pakken jullie een troef dan is de kans op mingeld groter” de kandidaten kijken ook Wie is de Mol en weten dat er elk seizoen mingeld in zit. Waarom zou je als kandidaat in hemelsnaam voor een pot spelen die de volgende dag leeggetrokken kan worden door een belachelijk idee van de crew.

- stop met overmatig gebruik van jokers en vrijstellingen.

- stop met dingen uitmelken en met dingen spannend maken terwijl ze niet spannend zijn.

- stop met oud mollen overvliegen naar een een ver land om 1 opdracht te spelen.


- luister naar molloten die dit programma hebben gemaakt tot wat het is en die waar willen voor al hun bijdrage en moeite en support en begin met met het structureel aanpassen van dit programma, het verdiend het!!!!! Wij verdienen het. Prima dat dit programma gemaakt wordt van ons belastinggeld, maar zorg er dan i.i.g voor dat het het waard is en blijft om te kijken.


Dank jullie wel!
« Laatst bewerkt op: 5-02-2024, 01:23:10 door Mol2024 »

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #177 Gepost op: 5-02-2024, 08:07:24 »
Dan vraag ik me meer af hoe tevreden hij is over dit seizoen. Op insta heeft Rick echt 0,0 posts die betrekking hebben op dit seizoen. Bij vorige seizoenen plaatste hij altijd wel iets. Sinds de bekendmaking van de kandidaten van dit seizoen is het enige dat hij heeft geplaatst een bericht van zijn stoppen....

Hierdoor begin ik me zelfs af te vragen of er dit seizoen iets gebeurd is waardoor Rick er hierna mee op is gehouden (bijvoorbeeld een heel erg tegenvallende mol waardoor de rommelige montage/opzet van de opdrachten nodig was om dit te verbloemen en nog iets van het seizoen te maken). Het zou mijns inziens logischer zijn om ermee te stoppen na seizoen 25 als jubileumseizoen. Heeft hij het seizoen met onbekenden nog geregisseerd, want dat is recent opgenomen toch?

Deze gedachtengang is misschien wat extreem, maar totaal niet als sneer naar het werk van Rick bedoeld. Heb heel veel respect voor al dat mooie werk al die jaren!
« Laatst bewerkt op: 5-02-2024, 08:12:48 door Joey94 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #178 Gepost op: 5-02-2024, 08:09:53 »
Dan vraag ik me meer af hoe tevreden hij is over dit seizoen. Op insta heeft Rick echt 0,0 posts die betrekking hebben op dit seizoen. Bij vorige seizoenen plaatste hij altijd wel iets. Sinds de bekendmaking van de kandidaten van dit seizoen is het enige dat hij heeft geplaatst een bericht van zijn stoppen....

Mja... misschien handig als ik de olifant in de kamer even naar buiten dirigeer. Voor mij is het geen verrassing dat Rick niks post:


Na dit seizoen gaat WIDM door bij producent IDTV, maar zonder McCullough. Hij gaat op zoek naar nieuwe avonturen. Voor beide partijen voelt dat als de juiste beslissing.

Heb je dit seizoen nog 'gewoon' gedraaid?

"Ja. Mijn vertrek lag nog niet vast, maar er was een transitie ingezet. Iedereen wist: er komt een dag dat dit anders wordt. Er komt een dag dat ik stop en dat het stokje wordt doorgegeven."


https://www.nu.nl/media/6296821/wie-is-de-mol-regisseur-rick-mccullough-stopt-na-twintig-jaar.html


Deze passage is toch veelzeggend. Of de suggestie die ze lijken te wekken nu klopt of niet.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #179 Gepost op: 5-02-2024, 11:28:54 »
Zoals elk jaar blijft ik zeggen dat er soms juweeltjes van opdrachten bijzitten die super creatief zijn, echter door de belabberde uitleg, eindeloze nutteloze biechten, kijk ik na 2 min al op mn telefoon.

80% van de opdrachten kijk ik naar chaos, terwijl ik geen idee wat de opdracht eigenlijk is. Zoveel mensen die ik spreek denken hier hetzelfde over.

Er wordt zo’n best gedaan om het door de kinderlijke biechten aantrekkelijk te maken voor kinderen, maar als een volwassene al niet weet wat de bedoeling is, hoe weet een kind dat dan.

Ik hoop niet dat deze frisse wind, zonder Rick zo wordt doorgezet want dit is nu een van de minste seizoenen tot nu toe, terwijl de groep een van de leukste is en dat zegt veel.

De opdracht met de pinatas en Dennis was echt leuk bedacht, maar weer door de chaos totaal niet te volgen.

Dat er twee seizoenen in een jaar worden gemaakt helpt ook niet mee, want dit zie je echt terug.

 Nogmaals, sommige opdrachten zelf zijn echt beter en creatiever en dat is echt positief, maar wordt echt tijd voor een duidelijke voice over uitleg en infographics.

Biechten mogen er van mij totaal uit, dit voegt echt niks toe, behalve ergenis.