Toch is het toeval dat Rian steeds op dezelfde kleur stoel zit als de afvaller. Dat kan bijna alleen als ze door de makers een stoel aangewezen krijgen maar in het extra filmpje met reacties op Babs eliminatie blijkt dat de kandidaten zelf hun stoel kiezen (gesprek Tooske en Jeroen). Dan wordt het wel opvallend als Rian eerst kijk waar iedereen gaat zitten en dan zelf per se een bepaalde stoel wil, die dan misschien niet eens meer vrij is.
Dit wordt er gezegd :
Jeroen : "En ik zat zo voor mijn gevoel net buiten de groep. Door die ... ".
Rosario : "Ja"
Jeroen : "Je gaat alles interpreteren".
Tooske : "Ik pakte dat stoeltje en ik zag jou kijken, waarom ga je op die?"
Jeroen : "Nee, dat is wel ok. Maar ik dacht wel... je gaat overal betekenis aan toekennen."
En dit zijn de beelden van de posities.
Eerste beeld is aankomst van kandidaten bij de eerste eliminatie. Ze gaan zitten in de volgorde waarin ze toekomen.
Ze lijken ook geen echt vaste posities te hebben. Fons zit zowat overal. Rian zit steeds op de eerste rij links.
Nog een geluk dat in de 2e aflevering het tafeltje van Rik niet lila was, want anders had het tafeltje telkens de kleur van de afvaller (1e afl. roze en 3e geel)
En nog een extra geluk dat WIDM zelf geen 'toekomst' kan voorspellen in de eerste aflevering, want het is wel heel toevallig dat Babs, Jip en Justin naast elkaar op de 1e rij zaten én in de goede volgorde van afvallen...

O wee als Rosario volgende week afvalt