Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 52313 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2024, 18:21:39 »
en loteriakaart 32?  ;D
Die valt ook te lezen linken aan de uitspraken van de waarzegster. Zie mijn eerdere bericht in een ander topic.

quote author=Vonne1968 link=topic=73794.msg2541666#msg2541666 date=1705403861]
Zouden die verwijzen naar de Mexicaanse loterij? Nummers 2, 26 en 32.

32 El músico ("the musician")
El músico trompas de hule, ya no me quiere tocar.
The rubber-lipped musician does not want to play for me anymore.

26 El negrito ("the little black man")
El que se comió el azúcar.
The one who ate the sugar.

2 El diablito ("the little Devil")
Pórtate bien cuatito, si no te lleva el coloradito.
Behave yourself buddy, or the little red one will take you away.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Loter%C3%ADa
[/quote]

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #141 Gepost op: 25-01-2024, 21:07:20 »
Leuk weer Blip!
Meer L

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #142 Gepost op: 26-01-2024, 08:44:14 »
De rode draad lijkt in dit seizoen Future /  Toekomst.
Kan het zo zijn dat de aflevering titels slaan op de de volgende aflevering?


Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #143 Gepost op: 26-01-2024, 15:00:55 »
In dit shot zou een hint kunnen zitten, namelijk de initialen A.G. (Anna Gimbreres). De naam van de straat klinkt ook wel zo...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #144 Gepost op: 26-01-2024, 19:10:24 »
Mogelijke hint naar de mol....
De vorm in de groene antwoordvakjes van de doorloper (stad en land aflopen) hebben de vorm van de 't' van Tooske

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #145 Gepost op: 26-01-2024, 23:52:56 »
Ongetwijfeld weer veel te ver gezocht, maar tegenwoordig verbaast geen enkele hint me meer.  :P

De schoenen van Rian vallen me telkens enorm op op de groepsfoto's. Ze zijn fluoriserend geel of roze, dus dat trekt wel aandacht!

Tot nu toe droeg ze op de foto van aflevering 1, 2 en 4 de gele schoenen. Aflevering 3 waren ze roze.

Wat nou als zij de Mol is en daar een verborgen boodschap in zit? Ik hou natuurlijk van de morsecode, dus ik ben weer wat aan het puzzelen gegaan. Krakkemikkig als wat natuurlijk, maar nogmaals: na de jokerhint in S22 kan álles  ::rofl::

Geel = Kort
Roze = Lang

Dan krijg je: • • - •

Zijn de schoenen in de volgende aflevering (5) weer roze, dan vormt dat samen (onder andere) de letters IK.

Maar je kunt deze vier ook omdraaien, zodat je • - • • leest. Dit betekent L.
Als we in aflevering 5 t/m 9 roze schoenen krijgen, dan krijgen we LOM, omgedraaid MOL.
Waarom omgedraaid? Geen idee! Maar het ís mogelijk, haha.

En ja, ik twijfelde in welk topic dit thuis hoort... Want ja, dit is natuurlijk een keiharde spoiler. #not  ::rofl::

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #146 Gepost op: 27-01-2024, 00:39:20 »
Mijn verklaring van titels tot nu toe:

Aflevering 1. Día del Top(it)o. Dag van de mol
1.1 Een handje helpen. De mol geeft iedereen een hand
1.2 Speeddate. Is wat het is
1.3 Afschilderen. Een niet geheel terechte weergave van iets of iemand, het schilderij van Jeroen mist meerdere belangrijke punten

Aflevering 2. Afgelopen
2.1 Molympische spelen. (Horden)lopen en met borden lopen in een STAdion
2.2 Uitzitten. Klaar met het zitten, juist gaan STAan

Afleveringstitel 3. Vragenvuur. Hoge tempo van Jeroen bij de Pubquiz voorkomt tijd om na te denken
3.1 De violen stemmen. Jeroen zorgt voor alle neuzen in dezelfde richting bij de Pubquiz
3.2 Stad en land aflopen. Jeroen loopt langs alle steden op de lijn Amsterdam, Breda, Antwerpen, Parijs en Bordeaux en doorkruist zo de landen Nederland, België en Frankrijk.
3.3 Er mee worstelen. Jeroen worstelt met het maken van de tekeningen

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #147 Gepost op: 27-01-2024, 09:12:05 »
Je ziet best veel kerkelijke beelden van vrouwen met kind. De heilige Anna zou de moeder van Maria zijn (zo wordt ze tenminste vereerd). Dit brengt toekomst.
Anna was in Mexico een generaal, die veel voor het land betekent heeft. Maar de toekomst is tegenwoordig natuurlijk de wetenschap. NASA, ruimtevaart etc.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #148 Gepost op: 27-01-2024, 09:33:37 »
Anna presenteerde voor RTL het programma The Future Is Bright. Duidelijke connectie met het woord 'toekomst' dat Rik steeds weer herhaalt.

In de leader zien we een kroon voorbij komen. Anna koos de kaart met de kroon bij de waarzegger.



Anna presenteert voor NTR het programma Bodem In Zicht. In de leader zien we een kaart met het woord MOL erop op de bodem van de zee.



EDIT
Tijdens de Molympische Spelen zien we veel biechten van Anna, die uitlegt wat precies de bedoeling is. Anna gebruikt veel handgebaren. Wat heel normaal is voor haar, daar is niets verdachts aan. Echter, als we die gebaren achter elkaar zetten kun je daar het woord MOL in zien. Ik heb het beeld logischerwijs gespiegeld, omdat Anna in de camera kijkt. De letters verschenen in deze volgorde tijdens de opdracht. Ik heb dus niet hoeven husselen.





« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 13:39:07 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #149 Gepost op: 27-01-2024, 11:12:01 »
Anna presenteerde voor RTL het programma The Future Is Bright. Duidelijke connectie met het woord 'toekomst' dat Rik steeds weer herhaalt.





Anna presenteert voor NTR het programma Bodem In Zicht. In de leader zien we een kaart met het woord MOL erop op de bodem van de zee.

[img width=600

Eerder melde ik al dat Anna ook 'restaurant van de toekomst' presenteert.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #150 Gepost op: 27-01-2024, 12:52:49 »
Letters seinen geloof ik niet Blib. Men weet dat er erg op wordt gelet door dit forum.
Het woord MOL op de bodem van het water is wel erg duidelijk, zal proberen dat terug te kijken. En de kroon, zou kunnen! Blijven opletten of er nog meer kronen in beeld verschijnen.
Maar je zoekwerk is weer fantastisch, zoals altijd ::bravo::

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #151 Gepost op: 27-01-2024, 20:24:17 »
Anna presenteerde voor RTL het programma The Future Is Bright. Duidelijke connectie met het woord 'toekomst' dat Rik steeds weer herhaalt.

In de leader zien we een kroon voorbij komen. Anna koos de kaart met de kroon bij de waarzegger.



Anna presenteert voor NTR het programma Bodem In Zicht. In de leader zien we een kaart met het woord MOL erop op de bodem van de zee.



EDIT
Tijdens de Molympische Spelen zien we veel biechten van Anna, die uitlegt wat precies de bedoeling is. Anna gebruikt veel handgebaren. Wat heel normaal is voor haar, daar is niets verdachts aan. Echter, als we die gebaren achter elkaar zetten kun je daar het woord MOL in zien. Ik heb het beeld logischerwijs gespiegeld, omdat Anna in de camera kijkt. De letters verschenen in deze volgorde tijdens de opdracht. Ik heb dus niet hoeven husselen.







Anna presenteert ook het programma Restaurant van de Toekomst en het programma POINTER.
De waarzegster zegt in aflevering 1 tegen elke deelnemer "point to a card", waarop Anna heel nadrukkelijk vraagt: "pick a card?"  ::tandpastasmiley:: en de waarzegster dan doodserieur reageert: "POINT to a card".

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #152 Gepost op: 28-01-2024, 04:32:11 »

Tooske zegt: "O, top". (Opvallend dat er "O" staat en geen Oh.) Anagram voor TOPO?

Later bij de puzzle met de 40 vierkanten roept ze "24". Omdat dit het 24e seizoen is?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #153 Gepost op: 28-01-2024, 08:49:57 »
Rik opent de aflevering met: "Wat brengt de toekoms" zonder T.

Bij het verdelen van de sleutels, tegen Jip: "En een die op jouw kis pas".

Rik heeft gewoon wat moeite met woorden die op -st eindigen. Geen hint dus, lijkt me.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #154 Gepost op: 28-01-2024, 12:33:11 »
Eerder is al gesproken over de SPIEGEL-naam (palindroom) ANNA.
Alle voorwerpen die Rick in opdracht 4.1 heeft gekocht zijn te spiegelen!
Mooie  verborgen  hint naar Anna ???

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #155 Gepost op: 28-01-2024, 12:54:03 »
Als er een terugspoel wordt ingezet, verschijnt deze vrouw met vijf kaarten in haar hand...
Wat staat er op die kaarten??? Ik krijg heel moeilijk een scherp beeld. Het lijkt op een oud huis met een boom.

Iemand een idee of dat wat te betekenen heeft? Je zou het toch zeggen...
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 12:57:40 door ThaStayFan »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #156 Gepost op: 28-01-2024, 18:07:47 »
In de leader zien we een kroon voorbij komen. Anna koos de kaart met de kroon bij de waarzegger.



Dit standbeeld uit de leader (en uit de glazen bol) is te vinden op de kerk van Santa Prisca in Taxco, zie het locatietopic. Het opvallende is dat Taxco op bijna 2,5 uur rijden ten zuidwesten van hartje Mexico-Stad ligt. De kandidaten zijn nu doorgereisd naar Mérida en komen niet meer in de buurt van Taxco. Misschien is een opdracht in of bij Taxco niet doorgegaan? Maar waarom wordt die kerk dan alsnog zoveel aandacht gegeven? Er kan eventueel een hint in zitten, naar Anna of misschien naar Rosario. In het Spaans is een rosario een rozenkrans. Bij gebeden met een rozenkrans nodig je Maria uit met jou mee te bidden om nader tot Jezus te komen. Het standbeeld toont een biddende Maria.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #157 Gepost op: 28-01-2024, 21:16:34 »
Bij Siem hoorde ik dat revanche kan slaan op Sor, eerst belde hij maar stopte voordat hij de troef kreeg, later belde hij nog een keer (met Tooske) en kreeg toen wel de troef. Vind ik heel sterk!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #158 Gepost op: 28-01-2024, 21:23:05 »
De titels:

Een handje helpen
Afgelopen?
Vragenvuur
Revanche

De eerste letters daarvan geven: E A V R
V A . . . R . . E .

Gaan we die husselen zijn dat al 4 letters van de achternaam van Kees...  ::vergroot:: Elk jaar zoek ik naar zo'n soort hint die er dan nooit is haha. 10 letters, 10 afleveringen... het is nog broos, maar het kan voorlopig wel ;D
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 21:27:36 door MollenvangR »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #159 Gepost op: 28-01-2024, 21:44:20 »
De titels:

Een handje helpen
Afgelopen?
Vragenvuur
Revanche

De eerste letters daarvan geven: E A V R
V A . . . R . . E .

Gaan we die husselen zijn dat al 4 letters van de achternaam van Kees...  ::vergroot:: Elk jaar zoek ik naar zo'n soort hint die er dan nooit is haha. 10 letters, 10 afleveringen... het is nog broos, maar het kan voorlopig wel ;D
Ik was ook al bezig met de afleveringstitels in de doorloper te plaatsen.
- Een handje helpen past niet want er zijn maar 12 vakjes, dus heb ik hem echt als doorloper gebruikt.

Bijgevolg kom ik tot HARC, maar bij afgelopen? zit natuurlijk ook het vraagteken, als ik dat ook gebruik wordt het HAVN.

Voorlopig kom ik er dus ook niet verder mee.  ::rofl::