Auteur Topic: [Kandidaat] Anna Gimbrère  (gelezen 46564 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #180 Gepost op: 20-02-2024, 14:59:32 »
Anna was mijn eerste molkeuze maar was (te) snel van haar afgestapt. Maar na analyse van de afleveringen ben ik steeds meer overtuigd van haar molschap.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #181 Gepost op: 20-02-2024, 15:55:58 »
Anna was mijn eerste molkeuze maar was (te) snel van haar afgestapt. Maar na analyse van de afleveringen ben ik steeds meer overtuigd van haar molschap.

Hopelijk is het je dan geluct de mol te vinden.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #182 Gepost op: 20-02-2024, 17:39:08 »
Als ik vaak moet switchen van mol is dat meestal geen goed teken, in de Vlaamse mol vorig jaar zat ik eerst op Thomas om dan over te gaan op Lancelot en dan Ruben, dan weer wisselen van Thomas en Ruben om te eindigen op Lancelot.
In WIDM 2018 zat ik eerst op Jan maar dan snel overgegaan naar Simone en na haar exit geswitcht op Ruben om dan te eindigen op Olcay.
De afleveringen waar ik rond afl.5 vrijwel zeker was van mijn mol zat ik wel altijd juist (zoals WIDM vorig jaar).

Ik denk toch echt dat Anna de mol is, ook op basis van de hints. Kees en Fons worden mij te verdacht neergezet, Rian is te inactief en Rosario ... soms totaal afwezig en dan weer extreem verdacht.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 17:47:27 door Luc »

Offline Kaasfondue90

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #183 Gepost op: 20-02-2024, 18:25:20 »
Inmiddels zit bijna de helft van dit forum op Anna. Ik geloof daar eigenlijk helemaal niks van.

De belangrijkste reden daarvoor is imho dat ze consequent emotioneel meegolft met het spel. Niet alleen bij de eliminatie, maar door het hele spel heen. Dat is niet te acteren,  aflevering na aflevering. Zeker niet voor iemand zonder noemenswaardige opleiding of ervaring op dit gebied.

@Allomol, maar hoe interpreteer je dan het feit dat Anna con-ti-nue haar medekandidaten beschuldigt na een mislukte opdracht? Ze kan natuurlijk écht super fanatiek zijn, maar vanwege de felheid waarmee zij dit doet, krijg ik er Jan-Versteegh vibes bij (alleen dan minder geloofwaardig..). De welbekende mol-tactiek om de aandacht op anderen te vestigen.

Ik snap ook niet waarom een kandidaat de fouten van een ander steeds zo nadrukkelijk zou willen uitlichten waar iedereen bij is (een slimme kandidaat observeert en trekt zijn/haar conclusies) - of zichzelf steeds zou vrijpleiten door te benadrukken wat zij zelf goed heeft gedaan (als kandidaat wil je toch juist verdacht worden?). Of het moet al een soort reversed psychology zijn…

Overigens hoop ik dat Anna het niet is, omdat ze al in afl.1 door wat kandidaten verdacht werd. De beste mollen blijven doorgaans lang onverdacht en konden daardoor wat meer ongeremd hun gang gaan. Ik ben bang dat Anna dan meer een Renée Fokker gaat zijn ipv een Jan of Dennis.

Maar we gaan het zien. Ik laat me graag verrassen  :)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #184 Gepost op: 21-02-2024, 01:58:24 »
Dit staat ook in Wie verdenkt wie was een antwoord op een andere bericht, dat Anna misschien al snel ontdekt was door de kandidaten als mol, maar zet het hier ook nog in.
En heel misschien ook door de kijker, want ik las dat veel dachten bij de alle eerste opdracht Anna gezien te hebben tussen de mensenmassa. Als dit klopt vind ik wel zielig voor Rick, want dit is zijn laatste seizoen. En bij de opdracht afschilderen, dacht ik de mol zit bij Anna, Kees of Tooske. Ik dacht ook dat de mol waarschijnlijk niet een vrijstelling had. Mijn eerste gedachte na de eerste aflevering was dat Anna de mol is, dat is later wat gezakt door haar reacties dat ik dacht ze is te kandidaatachtig in haar reacties en was ik bijna overtuigd dat ik mij had vergist dat ze het is. En kwam Rian bij mij in beeld, door mijn tweelingzus, want haar gevoel (wat best vaak klopt, vaker dan mijn gevoel) na de eerste aflevering was Rian.

Dat misschien heel veel kijkers zo dachten als ik hierboven beschrijf over Anna, maar dat ook veel dachten net zoals ik, maar dit is pas aflevering 1 het kan niet zo makkelijk zijn. Maar achteraf misschien wel gewoon zo makkelijk was.

Of het klopt toch niet dat zo makkelijk was en dat gewoon veel op het forum volledig fout zitten op dit moment.

Edit: En de makers dit door hadden na aflevering 1 en dachten we gaan zo monteren dat ook andere nog de mol kunnen zijn en/of bij veel kandidaten het nog onduidelijk maken wie ze verdenken.
Maar zou dit waar zijn is Anna wel een goede keuze geweest of hebben ze fouten gemaakt tijdens monteren..
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 10:12:28 door Mol1991 »

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #185 Gepost op: 21-02-2024, 19:23:22 »
Dit is typisch weer zo’n reactie die je afhankelijk van je tunnel iedere kant op kunt redeneren die je wil. Mols of kandidaats, wie zal het zeggen?

Dat bedoel ik ook  ::jaja::, lichaamstaal zegt veel maar dat geldt voor elke kandidaat wel dat iets als "verdacht" beschouwd kan worden.
Gedachten zoals 'dit zouden ze niet tonen als die de mol was' laat ik daarom altijd in het midden...
zeker omdat de editors hier ook rekening mee houden, en wij niet kunnen weten of het als verdachtmaking of verdoezeling gebruikt wordt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #186 Gepost op: 23-02-2024, 15:08:43 »
1.1 Dia del Top(IT)o - aflevering 10
1.2 Speeddate - goodwill
1.3 Afschilderen - verbergt zich achte Kees en vindt weinig schilderijen.
2.1 De molympische spelen Doet horizontaal en laat verticaal over aan Kees. Daar begint het gerommel. Later kan ze mooi weer spelen door even te helpen.
2.2 Uitzitten - Anna heeft een leuke middag, zichzelf overwonnen, geeft een sneer, maar mollen: nee. Wijs maar iemand aan die wel gemold heeft.
3.1 De violen stemmen - geeft een fout antwoord en stemt in met stoppen, wat beter is voor de mol in dit spel. 'goedkope avond'
3.2 Stand en land aflopen klooit waarschijnlijk met enveloppen en is niet op tijd terug, wat in haar geval (te slim om dom te zijn) verstandig is.
3.3 Er mee worstelen - tekent veel maar weinig goeds.
4.1 Kijken, kijken, wel kopen - spaanse verplichting - 500 pesos was relatief veel voor een item. We weten ook niet of ze stiekem nog invloed hadden op de lengte van de wachtrij voor de fietsers. Zwait nog even naar Babs en Co. Stuurt Jeroen na passeren van de Bus met Babs en Co een kant op, om te gaan zoeken.
4.2 Hoog spel spelen - expeditie robinson
4.3 Op het spel zetten - Alles gaat net mis, Anna is het aan haar slimheid verplicht de kubus goed te doen, maar laat het laatste zetje over aan Kees, alsof ze hem aan het testen was
5.1 Op elkaar rekenen - Koetsen. De productieassistente probeert nog wat van de opdracht te maken, want verder steekt niemand een poot uit.
5.2 Het gebaande pad - Er was iets met een pinata van Jeroen waar mogelijk de aanwijzing in zat, teruglezen in het topic, in ieder geval zit die aanwijzing er nog steeds in. Verdacht gemonteerde momenten aan de telefoon. Wacht Dennis Weening als eerste op.
5.3 Afwegen Anna had in aflevering 2 in de bar een enveloppe achterovergedrukt (sterk vermoeden daar omschreven) en daarna mogelijk nog meer waardoor er in plaats van enveloppen met geld bedragen lege enveloppen lagen. Pakt zelf de -500.
6.1 Niets is iets Probeert het bij de -52 door 10+10+15=45 op te tellen, maar Babs en Rian staan er bovenop. Mislukt
6.2 Bij elkaar passen Liep in de lastigste ronde, haalde een foute persoon eruit (zwart lint) en buiten beeld zijn er nog twee personen eruit gehaald waaronder zonnebloemvrouw.
6.3 Analoge test -
7.1 Genoten In het eindspel laat de mol de kandidaten die hem verdenken lekker aanrommelen, die maken er een zooitje van om zich verdacht te maken, en werkt traag met Babs aan de touwtjes, waardoor er geen tijd is voor de tweede opdracht. Pepert het er bij Babs in, kijk wij hebben dit goed gedaan. Quid-pro-quo hier.
7.2 Overbrengen Maakte de fout met Karin. Rian was haar voor met Carlos.
7.3 Uitkomst bieden. Ging als laatste. Als de kandidaten doen wat ze moeten doen, dan wordt hier weer flink in de pot gegraaid. De mol houdt de controle met -1500, om zeker te weten dat er iets uit de pot gaat.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2024, 15:14:15 door foxhunter »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #187 Gepost op: 24-02-2024, 20:07:19 »
Anna, krijgt in 1.1 bij de waarzegster de kaart met de kroon.
Een kroon staat boven op je hoofd, zoals een pet, een hoed of een molshoop.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #188 Gepost op: 24-02-2024, 21:31:05 »
Anna doet bij de vertrouwensopdracht wel exact wat de mol moet doen: voor geld gaan en je laten afschieten omdat je toch niet vertrouwd wordt... Zaai je meteen een beetje twijfel omdat er geld in de koffer zit. Ook voor de zekerheid maar €500, voor het geval Sor je wel gelooft  ::zwaai::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #189 Gepost op: 24-02-2024, 21:33:03 »
Plus: ze zei tegen de anderen om dan voor jokers te gaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #190 Gepost op: 24-02-2024, 21:35:30 »
En veel woorden opvissen wat en kandidaats lijkt maar door hoe de opdracht in elkaar zat juist mols was.

Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #191 Gepost op: 24-02-2024, 21:38:30 »
Als Anna de mol is, is het heel raar dat ze bij de zinnenopdracht het idee oppert dat 'boek' ook een werkwoord kan zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #192 Gepost op: 24-02-2024, 21:40:16 »
Mwoa, zoiets verzwijgen is misschien verdachter, ik zei het ook gelijk. En het leek niet meteen wat op te leveren.

Mollen doen ook graag wat goeds.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #193 Gepost op: 24-02-2024, 21:40:28 »
Of het is opvallend dat juist dát in de aflevering zit.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #194 Gepost op: 24-02-2024, 21:41:28 »
Als Anna de mol is, is het heel raar dat ze bij de zinnenopdracht het idee oppert dat 'boek' ook een werkwoord kan zijn.

Ja. ook al twijfelde ze zelf sterk aan die zin. Daarnaast viste ze ook behoorlijk wat op, waardoor ze misschien al wist dat veel woorden niet gebruikt zouden worden en er toch wel mingeld zou komen.

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #195 Gepost op: 24-02-2024, 21:43:23 »
Als Anna de mol is, is het heel raar dat ze bij de zinnenopdracht het idee oppert dat 'boek' ook een werkwoord kan zijn.

Misschien dacht ze dat de zin alsnog afgekeurd zou worden? Maar alsnog wel gek ja.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #196 Gepost op: 24-02-2024, 21:44:17 »
Ja. ook al twijfelde ze zelf sterk aan die zin. Daarnaast viste ze ook behoorlijk wat op, waardoor ze misschien al wist dat veel woorden niet gebruikt zouden worden en er toch wel mingeld zou komen.

Als ze de mol is vind ik het dan weer bijzonder dat die zin is goedgekeurd, Rik zei dat ie erg discutabel was (en daar zijn de meesten het wel mee eens denk ik).

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #197 Gepost op: 24-02-2024, 21:47:12 »
Als ze de mol is vind ik het dan weer bijzonder dat die zin is goedgekeurd, Rik zei dat ie erg discutabel was (en daar zijn de meesten het wel mee eens denk ik).

Ja eens. Een verklaring zou nog kunnen zijn dat het mingeld het wel compenseerde, om Anna minder verdacht te maken. Maar ik ben het met je eens..

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #198 Gepost op: 24-02-2024, 22:10:34 »
Mee eens met alles wat gezegd is, plus dat het opvallend was dat ze Fons verweet dat die anderen de schuld gaf, iets wat ze zelf steeds doet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #199 Gepost op: 24-02-2024, 22:12:45 »
Inderdaad. En over de Mol beginnen zoals ze in de auto deed vind ik ook verdacht. "De Mol zal wel dit of dat"', dat doet Anna vaker.