Auteur Topic: [Kandidaat] Anna Gimbrère  (gelezen 47863 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #260 Gepost op: 29-02-2024, 16:39:51 »
Die armseinen kunnen ook binair zijn...

Dan wordt het wel een van heel veel losse elementen (pun intended) aan elkaar hangende hint.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #261 Gepost op: 29-02-2024, 16:41:08 »
14 - (1x13) =  1 A
14 - (0x13) = 14 N
27 - (1x13) = 14 N
27 - (2x13) =  1 A

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #262 Gepost op: 29-02-2024, 17:53:07 »
Die armseinen kunnen ook binair zijn...

Jij geeft nooit op, mooi om te zien!

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #263 Gepost op: 29-02-2024, 18:43:34 »
Goed idee van de groepsfoto’s van Foxhunter. Maar zijn foto’s klopten niet met mijn foto’s die ik van de NPO-website heb gehaald. Er zijn bij Anna verschillen:
Aflevering 4: alleen Anna staat in gespiegelde houding
Aflevering 5: de hele groepsfoto is gespiegeld
Aflevering 6 en 7: houding armen langs lijf en linkerhand in zijde verwisseld
Aflevering 8: bij NPO 2 handen in zij, na leader linkerhand in zij

Anna’s armen vergeleken met semafoor alfabet:
Aflevering 4: letter A en G
Aflevering 5: N en N, of verwijzing naar palindroom ANNA
« Laatst bewerkt op: 2-03-2024, 01:22:06 door Crapuleke »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #264 Gepost op: 29-02-2024, 19:13:16 »
Als foto’s op de NPO en op instagram en in de leader al inconsistent zijn….
Dit gaat niks worden.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #265 Gepost op: 29-02-2024, 22:52:47 »
In de laatste video van Kim Koghee laat ze zien dat de handtekening op de versnipperde molbriefjes uit de aflevering met de pinhata's erg veel op die van Anna lijkt.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #266 Gepost op: 1-03-2024, 17:45:06 »
Nog even over het codeschilderij van aflevering 1. Hieronder staan 2 zelfportretten van Frida, het codeschilderij lijkt op het schilderij linksonder. Ik heb het codeschilderij gespiegeld, zodat de schaduw onder de kaaklijn hetzelfde valt.
De kaaklijn van het codeschilderij is iets scherper dan van het zelfportret, maar iets minder scherp dan van Anna’s kandidatenfoto en heeft wat weg van de dansende Anna foto met haar (niet spontane!) lach. Toeval of niet dat zij met de bloemenkrans zo krampachtig dansend lacht? Ook lijkt de haarlijn wat geretoucheerd, Anna heeft een iets hoger voorhoofd. Aan de oren is niets veranderd. Je zou een masker van Frida of Anna erover kunnen leggen. Het is net alsof het codeschilderij gemerged is, een overloop van het zelfportret naar de foto van Anna, een Anna/Frida.

En dat deed mij denken aan Frida (Anna-Frid) van ABBA. Op het internet zag ik een Spaanstalige ‘ABBA-tribute Viva la Vida’ van Coldplay. Dit nummer is eerder genoemd, maar de lyrics krijgen steeds meer betekenis.
De volledige titel is ‘Viva la Vida or Death and all his Friends’, heeft te maken met (Día del top(it)o).
In de lyrics staat:
‘Now the old king is dead! Long live the King! Passend voor de eerste aflevering van een nieuw seizoen. Anna heeft de kaart met de kroon.
‘Saint Peter won’t call my name’, ze roepen namen van heiligen in de volgende aflevering.
‘Be my mirror’, er wordt veel gespiegeld (Anna in de groepsfoto, de A en G als het semafooralfabet een hint is en het codeschilderij als het echt Anna voorstelt).
‘For my head on a silver plate’ (Initialen Ag is zilver, het codeschilderij is een hoofd).

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #267 Gepost op: 1-03-2024, 19:11:29 »
Heel sterk gevonden. 't moet toch bijna wel Anna zijn he?

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #268 Gepost op: 1-03-2024, 23:41:40 »
Ik weet niet of het al eens ergens genoemd is, zal vast wel, maar in dat Viva La Vida schilderij zijn lettertjes te lezen in de kleine blokjes. Je kan M-en, L-en en O's ontdekken, maar ook A's en N-en.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #269 Gepost op: 1-03-2024, 23:59:09 »
Aan de oren is niets veranderd.
Wat bedoel je daarmee? Toch niet dat de oren gelijk zijn met die van Anna want dat zie ik niet zo.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #270 Gepost op: 2-03-2024, 00:12:06 »
Wat bedoel je daarmee? Toch niet dat de oren gelijk zijn met die van Anna want dat zie ik niet zo.
Als het codeschilderij oorspronkelijk het zelfportret is van Frida Kahlo dat met photoshop is bewerkt, dan zijn de oren niet bewerkt. Dus de oren zijn van Frida Kahlo. Alleen het gezicht, waar je een masker over kan leggen, is bewerkt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #271 Gepost op: 2-03-2024, 00:23:34 »
Als het codeschilderij oorspronkelijk het zelfportret is van Frida Kahlo dat met photoshop is bewerkt, dan zijn de oren niet bewerkt. Dus de oren zijn van Frida Kahlo. Alleen het gezicht, waar je een masker over kan leggen, is bewerkt.
Maar dan snap ik niet wat dit te maken heeft met Anna als Mol.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #272 Gepost op: 2-03-2024, 00:34:12 »
Helaas…Anna staat op de verkeerde plek
Behalve als ook deze foto op de NPO site gespiegeld staat aan de foto op de leader. Dan kan Anna weer op plek 4 staan.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #273 Gepost op: 2-03-2024, 00:48:22 »
Anna zou op plek 2 moeten staan, binair gezien.


In het verlengde van die theorie, en als reactie op een eerder bericht over de Academie voor Scheikunde, kijk eens wat ik vond:

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #274 Gepost op: 2-03-2024, 01:24:38 »
Maar dan snap ik niet wat dit te maken heeft met Anna als Mol.
Terechte vraag, warrig antwoord.

Zie #266 Titel Viva la Vida verwijst naar Coldplay, lyrics hinten naar opdrachten.
Codeschilderij is gespiegeld, dus spiegelen is belangrijk. Anna staat in gespiegelde positie met hand in zij bij groepsfoto van NPO en leader. Handen in de zij kunnen met semafooralfabet gelinkt worden aan letter A en G en N en cijfers 1=A en 7=G.
Aflevering 1 kan 77 zijn, atoomnummer 77 iridium, is zilverwit
Aflevering 2 kan 11 zijn, atoomnummer 11 natrium zilverkleurig (ik zie alleen haar rechterarm in de zij, de linkerarm zie ik niet).
Initialen Anna Ag is zilver.
Gespiegelde Anna in aflevering 4 (Revanche, veel geld uit de pot) is met semafoor alfabet A en G.
Schilderij lijkt een overloop van Frida naar Anna, Anna-Frid van ABBA noemde zich Frida. ABBA heeft nummer Dancing Queen, Anna is aan het dansen (niet van harte, met groene mevrouw voor haar) en heeft als kaart een kroontje. Op het codeschilderij staat code 173 en 137, initialen A en G en atoomnummer 3 is zilverwit Lithium.

Bodejos vond zonet ook het periodiek stelsel op een gebouw.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #275 Gepost op: 2-03-2024, 08:45:46 »
Om die foto toe te lichten:

Ik dacht dat ze die hier allang gevonden zouden hebben. Google Earth is echt een wonderprogramma, wat dat betreft.

Deze foto heb ik geplaatst, omdat er toch nog heel wat mensen niets zien in het periodiek systeem als aanwijzing met betrekking op de kleuren. Ze beweren glashard dat het helemaal niet gebruikelijk is om het systeem in kleur aan te geven. Ze houden vast aan hun snoepspek-theorie. Dat is raar, want een snoepspek is nog steeds nergens in een aflevering aangetroffen.

De combinatie in het youtubefilmpje van Dean is dan weliswaar anders,  maar nergens staat dat een groep elementen een vaste kleur heeft.

Van belang is dat de gevel alle kleuren bevat die ook terug te vinden zijn in de stoeltjes, de tafeltjes, een deel ook in de kisten uit aflevering 4.

Ik denk dat de binaire aanwijzing op het eind van het filmpje óf anders moet worden uitgelegd (volgorde in de groepsfoto levert misschien met een andere uitleg wél die 47 op, omdat het op een paar foto's discutabel is op welke plek Anna precies staat), óf die aanwijzing is er gewoon niet. Het mogelijk wegvallen van die aanwijzing wordt mijns inziens echter ruim gecompenseerd door de gekleurde gevel.

Eigenlijk komt het dan wel goed uit dat juist díe gevel de atoomnúmmers mist. Ik zal uitleggen waaróm:

De kleuren zijn er, de bemamingen ook, duidelijk leesbaar op de gevel. Ag is ook terug te vinden.

De conclusie die is hierbij trek, gaat misschien wat ver, maar ik sluit hem niet uit: ik denk namelijk dat Rick McCullough tijdens zijn researchreis presies op déze plek (op dit plein) zijn inspiratie heeft opgedaan voor de steeds terugkerende kleuren in combinatie met Anna, de wetenschapsjournaliste, als mol, en dat ook die nagellak (zilver wordt als wit weergegeven in de chemie, of iets in die richting), een ondersteunende rol speelt in deze hint.

We weten dat de groep momenteel in Bacalar is, voor een paar opdrachten, maar uiteindelijk tóch weer in Mexico-Stad moet zijn voor de terugreis.

Wat zou het mooi zijn, als het finaleplaatje met Rik en de finalisten zich op dít plein, met de kleurengevel op de achtergrond, zou plaatsvinden. Dan is de cirkel rond, wat mij betreft, en kan niemand meer om Anna heen als mol. Hoe zeer ik Rosario ook als mol had willen zien, laat dát duidelijk zijn*


Wishful thinking, I know.




*zoals ik het hier omschrijf, is een kleine verwijzing naar de afscheidsspeech van Karel in de Observant, dd 18 maart 2007.



Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #276 Gepost op: 2-03-2024, 09:50:45 »
Zoveel hints voor Anna, met kleuren en cijfers.. Maar was het niet zo dat WIDM er minder hints in wilde stoppen? Er zitten hints naar elke kandidaat lijkt het wel, en ook look-a-likes van iedereen op het feest in aflevering 1 :-)
Maar heeft Anna niet wat teveel geld opgehaald voor een mol? (volgens mij staat ze bovenaan, al ligt het er maar aan hoe je rekent :-) )

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #277 Gepost op: 2-03-2024, 11:22:33 »
Spiegelen, dat zou ook hier van toepassing zijn. Je moet niet alleen kijken naar wat er bínnen is gebracht, maar ook wat er búiten gehouden is.

Afgezet tegen het maximaal te winnen bedrag in dit seizoen. Kijk naar Merel, in seizoen 19 was 49000 euro te verdienen.

Bijna 39000 euro is blijven liggen. Niet allemáál aan Merel toe te schrijven overigens.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #278 Gepost op: 2-03-2024, 11:40:03 »
Dit seizoen is 80.706 euro niet verdiend.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #279 Gepost op: 2-03-2024, 12:12:47 »
Inclusief die 38640 euro dan toch.....